OC komisowe – które lepsze?

Ubezpieczenie OC dla komisów – porównujemy oferty Liberty i Proamy.
Na rynku dostępnych jest wiele firm ubezpieczeniowych. Ale tylko kilka z nich – bez konieczności zdawania jakichkolwiek egzaminów na agenta ubezpieczeniowego, dzięki prostemu systemowi, umożliwia wystawienie ubezpieczenia OC w komisie. Dwie najpopularniejsze marki to Liberty Ubezpieczenia oraz Proama. Postanowiliśmy porównać ich oferty dla Komisu.
Obie firmy na tle pozostałych wyróżnia:
- Program partnerski pozwalający wystawić OC,
- Możliwość wręczenia ubezpieczenia krótkoterminowego,
- Brak konieczności odsyłania klienta do agenta lub placówki ubezpieczeniowej, czy też wzywania osoby uprawnionej do wystawienia OC na miejsce sprzedaży,
- Prosty system rozliczania komisu za polisy.
Jest jednak kilka różnic w oferowanych usługach, co powoduje, że dla jednych bardziej atrakcyjna może być propozycja Liberty Ubezpieczenia, natomiast dla pozostałych, Proama to najlepszy wybór.
W ofercie Liberty podoba nam się:
- obecność opiekuna, który ma możliwość szybkiego reagowania na wszelkiego problemy,
- branding: banery, flagi, zawieszki, podkładki pod tablice rejestracyjne, girlandy,
- coroczna konferencja, na którą Liberty zaprasza kluczowych klientów i informuje o planowanych działaniach,
- koszt polisy to zaledwie 1zł za dzień, czyli w skali miesiąca jest to około 30 zł. Polisa wraz ze zgłoszeniem sprzedaży przechodzi na nowego właściciela pojazdu, z którym Liberty kontaktuje się w ciągu najbliższych dni.
- bonus za każdego klienta, który odsłuchał oferty do końca, nawet jeśli zrezygnował z polisy, Liberty wpłaca gotówkę na kartę paliwową z sieci stacji benzynowych „Orlen”, do wykorzystania przez komis. Ta opcja jest dostępna dla partnerów, którzy charakteryzują się dużą sprzedażą samochodów.
Nie wszystko wygląda jednak tak kolorowo. W ofercie Liberty nie podoba nam się to:
- że aby dołączyć do sieci partnerów należy zadeklarować sprzedaż na poziomie minimum 10 pojazdów w miesiącu a jeśli w najbliższych trzech miesiącach okaże się, że komis wystawił zaledwie jedną lub dwie polisy, ubezpieczalnia wypowiada umowę.
- dla aut sprzedawanych za granicę, Liberty Ubezpieczenia żąda wypowiedzenia polisy przez obcokrajowca, co sprawia wiele problemów np. jak wytłumaczyć w obcym języku, dlaczego tak się dzieje,
- OC jest drogie dla właścicieli busów. Jeśli z różnych powodów Infolinia nie skontaktuje się z właścicielem nowo nabytego pojazdu, a nabywca auta nie zrezygnuje z polisy Liberty, naliczane są bardzo wysokie stawki.
- jeśli klient chce zostać z polisą Liberty a dostaje przecież ubezpieczenie OC na rok to i tak powinien skontaktować się z Infolinią i zdywersyfikować składkę zgodnie z obowiązującymi go zniżkami. W innym wypadku poniesie koszt z górnych wartości stawek za polisę.
A jak to jest w Proamie? Może zacznijmy od tego jak to było w Proamie na początku?
- ubezpieczalnia, wchodząc z ofertą konkurencyjną zaskoczyła niską ceną, bo zaledwie 20 zł/miesiąc.
- prosty system, bez długich formularzy zgłoszeniowych, bez konieczności wypowiadania polisy przez nabywcę pojazdu. Wydawałoby się, że to najlepsze rozwiązanie dla komisów.
- brak obostrzeń dotyczących deklarowanej sprzedaży pojazdów.
- brak konieczności wiązania klienta z firmą bo polisa po prostu wygasa po miesiącu, co nie wiąże się z procesem wypowiadania ubezpieczenia, kontaktowania się z Infolinią, naliczania bardzo wysokich stawek na osoby poruszające się busami, wypełnianie niezrozumiałych oświadczeń przez obcokrajowców.
Niestety nie trwało to długo, bo albo firma nie miała pomysłu na współpracę z komisami, albo źle ją zaplanowała, albo po prostu to My nie daliśmy rady, co doprowadziło do:
- Wzrostu ceny składki miesięcznej najpierw do 25 zł, następnie do 40 zł, a niedawno do 60 zł, co wynika to z dużej szkodowości. Taką polisę, początkowo, dosłownie – sprzedawano – znajomym, rodzinie czy ludziom „z ulicy”,
- konsekwencją takich działań jest podwyżka cen, ale również wypowiadanie umów Komisom,
- niestety wygląda na to, że Proama nie planuje dalszej współpracy z Komisami, bo nadal nie czuć obecności opiekunów, nie czuć korzyści w postaci brandingu czy organizowanych konkursów,
Podsumowując:
- oferta Liberty skierowana jest do większych firm sprzedających większą ilość polis i ceniących to, że to firma nastawiona jest na współpracę z Komisami i ma do tego celu dedykowane rozwiązania oraz pracowników.
- Proama stawia na proste rozwiązania dla osób ceniących spokój i brak zbędnej biurokracji. Jest to również alternatywa dla Komisu, który lubi mieć wybór lub chce być przygotowany wtedy gdy system Liberty jest przeciążony lub z innego powodu uniemożliwia w danym momencie wystawienie polisy.
Jedno jest pewne – dobrze, że obie ubezpieczalnie dają możliwość wystawienia polisy na miejscu, bez konieczności zdawania egzaminów na agenta. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient spokojnie może wrócić do domu na kołach, nie mając na głowie żadnych zmartwień, poza radością z dopiero nabytego pojazdu!
A czy Wy zgadzacie się z taką oceną sytuacji? A może macie inne rozwiązania lub możecie polecić innego ubezpieczyciela, który ma ofertę skierowaną do Komisów?
PZU ma na 30 dni za 30 zł, bez żadnych wypowiedzeń i deklaracji sprzedażowych, więc OK
Takie OC możemy sami zrobić o dowolnej porze i każdego dnia?
ja mam takie oc o jakie pan pyta i to za 27 zł
tego chyba nie , ja robię u agenta ubezpieczeniowego, on wypisuje polisę komputerowo i od razu to idzie w system
Liberty i Proama oferują OC które możemy sami w dowolnej chwili nawet w niedziele o 20.30 wypisać.
Jak mówię ze mam takie ubezpieczenie to mam samemu sie robi i 27 zł kosztuje. 530 443 424
Witam próbowałem się do dzwonić ale telefon był wykończony.
Potrzebne mi ubezpieczenie na 30 dni.
Mam autohandel w Niemczech ale auto jest zarejestrowane w Polsce i na to auto potrzebne mi ubezpieczenie na 30 dni.
Proszę o kontakt.
+4915779661949.
Pozdrawiam
Witam
Czy jeśli mam autohandel to czy musze miec oc na każde auto? czy mogą stać na placu bez oc?
Każde zarejestrowane auto m musi mieć wykupioną polisę OC.
Mój ubezpieczyciel powiedział ze jeśli kupuje na autohandel samochód to nie muszę mieć oc, teraz nie wiem co zrobić :/
zmień ubezpieczyciela. Każde auto zarejestrowane w Polsce MUSI mieć OC
Możesz rozwinąć myśl ?
Mój ubezpieczyciel powiedział ze jeśli kupuje na autohandel samochód to nie muszę mieć oc, teraz nie wiem co zrobić :/
Jeśli jest to auto niezarejestrowane może nie być ubezpieczone. Każdy zarejestrowany samochód musi mieć ważne OC.
To mam problem bo mam kilka aut na placu zarejestrowanych bez OC, myślałem za ubezpieczyciel wie dobrze a tu zonk Jakie Firmy polecacie żeby ubezpieczyć auto na miesiąc?
Jeśli masz auta zakupione na umowę kupna – sprzedaży czyli są Twoją własnością, to masz duuuuuży problem. Fundusz Gwarancyjny nie odpuści… Kary są ogromne… Średnio 2-3 tysiące złotych od auta… Na pewno upomną się o to w ciągu 5-ciu lat…Jeśli komisowe, to karę zapłaci właściciel… Obowiązkowo i bez dyskusji…
Z tymi ubezpieczeniami krótkoterminowymi nie jest tak kolorowo… Po sprzedaży nie trzeba wypowiadać, polisa sama wygasa… Ale !!! Jeśli na naszej polisie nowy nabywca spowoduje kolizję, to szkoda zostaje likwidowana z naszej polisy, a nam zabierają zniżki… Wiem to z autopsji… Najkorzystniej ubezpieczyć w HDI na kwartał ( tam jest taka opcja ), nie jest wiele drożej. Jest to normalna polisa OC, natychmiast po sprzedaży wypowiadam ją i właścicielem polisy jest nowy nabywca… Więcej zachodu, ale bezpieczniej. Na fakturze bezwzględnie piszę godzinę sprzedaży i pod tym podpisuje mi się nabywca…
To w przypadku aut zarejestrowanych, których mam kilka w roku…
Auta sprowadzone bezwzględnie ubezpieczam na nowego nabywcę…Do momentu sprzedaży stoją bez OC…
nie zgadzam się jest firma ma ubezpieczenia za 27 zl i szkoda idze na pewno ze składek kupującego auto
PROAMA kończy z ubezpieczeniami miesięcznymi,22 lipca ostatni dzień w którym bedzie mozna wykupic taka polise.
A ja pragnę zwrócić uwagę na ubezpieczenia w LIBERTY. Z niektórymi z nas firma ta skończyła współpracę w niezapowiedziany i z dnia na dzień sposób, bez słowa wyjaśnienia, nie podając jednoczenie konkretnych przyczyn. Skutkowało to tym, że firma ta, powołując się na rzekome niedopełnienie warunków umowy między nimi a dealerem, wystawiła fakturę zbiorczą na wszystkie samochody do końca ich okresu ubezpieczeń, zapewniając jednocześnie, iż ubezpieczenia te będą rozliczone w sposób, jaki był umówiony przy zawiązywaniu umowy dealerskiej w systemie komisowym. W przypadku sprzedaży auta przez dealera, nadwyżka do końca okresu ubezpieczenia, miała być zwracana. Niestety NIE JEST. Uważajcie. Liberty powołuje się na zapisy ustawy, mówiące że nabywca MUSI wypowiedzieć OC, a My jako dealerzy mamy sami się o tym dowiedzieć… Niby jak? Mamy zmuszać Klientów do wypowiadania polis? Z jednej strony liczą OC wg umowy z komisami i obiecują zwrot składek, a z drugiej w chamski sposób mówią o tym, że nie znamy przepisów i odsyłają do ustawy/sorry, ale to ja jestem klientem ubezpieczalni, anie prawnikiem czy też sprzedawcą ubezpieczeń…/, nie zwracając składek. Dostaliśmy faktury po kilka tysięcy zł do zapłaty, obiecali zwrócić kasę za nadpłacony okres, a teraz zasłaniają się ustawą… Ktoś z Was ma również taki problem ? Nadmieniam, iż za wycofane z komisu, a opłacone w systemie Liberty auta, też nie chcą płacić, powołując się na jakiś artykuł, mówiący o tym, że to właściciel ma wypowiedzieć umowę /choć muszę to jeszcze zbadać dokładnie/.
A ja proponuje ubezpieczenia 27 zł za 30 dni 🙂
Witam. Proszeni więcej informacji.
proszę zadzwonić 530 443 424 wszystko wyjasnie.
W jakiej firmie???
Tanie ubezpieczenia 27 zł .dwa postawowe wymagania ubezpieczyciela 1.W cedig wpis sprzedaż samochodów jako główna działalność 2.Posiadaine komisu(plac z banerem nie może to być podwórko przy domu-w wyjątkowych sytuacjach jeśli na płocie ,bramie jest baner czasami ubezpieczyciel sie zgadza)tel.530 443 342
gdzie takie ubezpieczenie można zrobić?
Ja mam w liberty nie mam z nimi problemu , mam prawie wszystkie auta z zachodu nie zarejestrowane wypisuje polise jak klient kupuje i zgłaszam sprzedaz wpisując kupującego . Auta zarejestrowane dostaje fakturkę co miesiac , proste i wygodne .
Drodzy przedsiębiorcy i drobni handlarze … ubezpieczanie pojazdu wyrejestrowanego za granicą , co za tym idzie nie posiadającego tablic rejestracyjnych z ważnymi znakami badania technicznego (również z podrobionymi znakami na tablicach tzw kolekcjonerskich) jest zwyczajnie nielegalne. Wprowadzanie ubezpieczyciela w błąd też ma krótkie nogi i działa do czasu kiedy trzeba rozliczyć szkodę. Ustawa mówi wyraźnie w jakich przypadkach można ubezpieczyć auto (nie ma tam mowy o autach wymeldowanych za granicą i nie zarejestrowanych w Polsce). Ubezpieczyciel zostając wprowadzony najpewniej skorzysta z możliwości unieważnienia polisy i zdjęcia z siebie odpowiedzialności. Wszystko działa dopóki się koła kręcą …