PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili
  • Branża motoryzacyjna przeciwko wyższej akcyzie na samochody z importu. W połowie września Jadwiga Emilewicz jeszcze jako wicepremier i minister rozwoju podczas konferencji prasowej poświęconej elektromobilności wskazała, że rząd rozważa powrót do regulacji, która podnosi akcyzę na samochody używane. Jak...
  • Temat Akcyzy powraca. Zmiany już od 1 października. Rząd wraca do opublikowanego w poprzedniej kadencji Sejmu projektu nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym (UD 557), którego głównym celem jest wyeliminowanie nieprawidłowości w obszarze opodatkowania akcyzą wyrobów akcyzowych oraz „uszczelnienie...
  • Jak uzasadnić niższą wartość pojazdu i wygrać z Urzędem Skarbowym w Sądzie Wielu z nas sprowadza samochody i w związku z tym płacimy podatek akcyzowy. Często Urząd Skarbowy wzywa nas do skorygowania deklaracji AKC-U lub uzasadnienia dlaczego zadeklarowana przez nas wartość pojazdu...
  • Akcyza – Nowe dokumenty od 1 marca 2020 roku Na stronie Rządowego Centrum Legislacji, opublikowane zostały dwa projekty rozporządzeń Ministra Finansów: w sprawie zmiany rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzoru dokumentów potwierdzających zapłatę akcyzy na terytorium kraju od samochodu...
  • Sejm przyjął ustawę obniżającą Podatek Akcyzowy! Na dzisiejszym, ostatnim w tej kadencji posiedzeniu, Sejm przyjął ustawę obniżającą o 50% akcyzę na samochody osobowe. „Obniżką” objęte zostaną samochody osobowe o hybrydowym napędzie spalinowo-elektrycznym, w którym energia elektryczna...

Opłata Produktowa -Sprawozdania za lata 2013-2018

Opłata Produktowa -Sprawozdania za lata 2013-2018
08 lutego
09:22 2019

UWAGA!!! 

W związku z wezwaniami wysyłanymi przez Marszałka Województwa Warmińsko – Mazurskiego,  Ekoraport podzielił sprawozdania na dwie części i może przygotować dla Was 5 wymaganych sprawozdań dotyczących baterii i akumulatorów za 100 zł netto.  Jeżeli jesteś zainteresowany tylko tymi sprawozdaniami to zaznacz odpowiednią opcje w formularzu.

Za baterie i akumulatory do Urzędu Marszałkowskiego zapłacicie około 50 groszy za jeden samochód!

Jak zapewne wiecie coraz więcej osób dostaje z Urzędów Marszałkowskich wezwania do rozliczenia Opłaty Produktowej za lata 2014-2019.

Co możemy z tym zrobić?

Oczywiście możemy się odwoływać. Stowarzyszenie Komisów.pl przygotowało dla wszystkich członków odpowiedzi na wezwania z Urzędów Marszałkowskich. Jeżeli chcecie „pójść tą drogą” i potrzebne jest Wam takie pismo, napiszcie na biuro@sk.org.pl

Część z Was nie ma ochoty przepychać się pismami z Urzędem Marszałkowskim i chce się rozliczyć od razu.

Jak wypełnić sprawozdania?

Żeby wypełnić sprawozdania, należy ustalić masy sprowadzonych produktów, obliczyć wymagane i osiągnięte poziomy odzysku oraz recyklingu i obliczyć opłatę produktową. Przygotowane sprawozdania, należy złożyć do Urzędu Marszałkowskiego. Listę wszystkich sprawozdań znajdziecie niżej.

Wszystkie sprawozdania wypełniamy zgodnie z opisami w nich zamieszczonymi oraz według stawek z rozporządzeń Ministra Środowiska.

Obecnie obowiązujące ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 16 grudnia 2014 r. w sprawie szczegółowych stawek opłat produktowych dla poszczególnych produktów znajdziecie – TUTAJ

Obowiązujące od 1 stycznia 2011 do końca 2014 roku ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowych stawek opłat produktowych dla poszczególnych produktów znajdziecie – TUTAJ

Lista sprawozdań, które zgodnie z przepisami powinniśmy złożyć:

nr1-sprawozdanie OŚ-OP1 o wysokości należnej opłaty produktowej

nr2-sprawozdanie_o_rodzaju_ilosci_i_masie_wprowadzonych_do_obrotu_baterii_i_akumulatorow

nr3-sprawozdanie_o_wysokosci_srodkow_przeznaczonych_na_publiczne_kampanie_edukacyjne

nr4-wykaz_zakladow_przetwarzania_zuzytych_baterii_i_akumulatorow

nr5-sprawozdanie_o_wysokosci_naleznej_oplaty_produktowej_z_tytulu_nieosiagniecia_wymaganego…

nr6-sprawozdanie_o_osiagnietych_poziomach_zbierania_zuzytych_baterii_przenosnych…

Sprawozdania możecie przygotować sami lub skorzystać z oferty firmy Ekoraport, która przygotuje je dla Was.

Na jakich zasadach możemy zlecić przygotowanie sprawozdań firmie Ekoraport?

Ekoraport może przygotować dla Was sprawozdania zgodnie z Regulaminem:

1. Usługa polega na sporządzeniu sprawozdań OŚ-OP1 za opony i oleje oraz zestawu sprawozdań za baterie i akumulatory wprowadzone na rynek krajowy. Sprawozdania zostaną przygotowane na podstawie wymaganych danych, przekazanych przez formularz zamieszczony niżej.

2. Wykonawcą usługi jest Ekoraport Piotr Żakowski zwany dalej zleceniobiorcą.

2. Cena usługi wynosi 200zł netto, za każdy rok sprawozdawczy.

3. Warunkiem wykonania usługi jest opłacenie faktury pro forma. Po opłaceniu faktury pro forma zestaw zamówionych sprawozdań zostanie przesłany drogą mailową wraz z fakturą VAT.

4. Wszelkie poprawki i korekty do sprawozdań wynikające z winy zleceniobiorcy oraz na wniosek urzędów wykonywane są nieodpłatnie i przesłane w uzgodnionym terminie drogą elektroniczną . Wszelkie korekty wynikające z błędnych danych lub z winy zleceniodawcy wykonywane są odpłatnie. Cena korekty na wniosek zleceniodawcy wynosi 50 zł za każdy rok sprawozdawczy. Korekty wynikające w winy zleceniodawcy wraz fakturą VAT zostaną przesłane drogą elektroniczną po opłaceniu proformy.

5. Za usługę zostanie wystawiona faktura VAT, która zostanie przesłana drogą elektroniczną.

6. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Ekoraport Piotr Żakowski, ul.Dickensa 34. 02-382 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu wykonania usługi. Dane będą przekazywane do biura księgowego. Dane będą przechowywane przez okres 5 lat.

Jeżeli przedstawione wyżej warunki Wam odpowiadają i jesteście zainteresowani współpracą z firmą Ekoraport, wypełnijcie formularz.

Opłata produktowa za jedno auto średnio wyniesie ok. 80-90 zł

UWAGA !

PROSZĘ O SKRUPULATNE WYPEŁNIENIE FORMULARZA!

Jeżeli potrzebujesz tylko sprawozdania za baterie i akumulatory znacz to niżej:


Adres Firmy:

Województwo

Marszałek Województwa

UWAGA !!!
Niżej podaj ilość samochodów sprowadzonych w latach za które chcesz się rozliczyć.

Jeżeli nie sprowadzałeś samochodów w któryś roku to wpisz "0" w danych za ten rok.





UWAGA! Jeżeli w 2018 roku podpisałeś umowę z Organizacją Odzysku pozostaw to pole puste.

Jeżeli posiadasz numer rejestrowy BDO podaj go niżej. Jeżeli nie masz tego numeru wpisz BRAK.




Wychodząc naprzeciw Waszym potrzebom Ekoraport przygotował usługę dodatkową - wprowadzenie danych ze sprawozdania do BDO. Koszt usługi to 50 zł netto za każdy rok sprawozdawczy.


Wprowadzenie danych do BDO możliwe będzie tylko po zaproszeniu Piotra Żakowskiego z Ekoraport (e.ekoraport@gmail.com) na użytkownika podrzędnego.
Instrukcję zaproszenia użytkownika podrzędnego znajdziecie od strony 10 - TUTAJ


Dziękuję, sam wprowadzę dane do BDOProszę o wprowadzenie danych ze sprawozdania do BDO (50 zł netto za rok 2019 - lata wcześniejsze składamy w wersji papierowej)


Tutaj możesz wpisać dodatkowe informacje:

Podobne artykuły

45 komentarzy

  1. DM1972
    DM1972 21 lutego, 19:46

    Witam Wszystkich.Co słychać w tym temacie z województwa łódzkiego bo masowo poszły zaproszenia z UM do składania sprawozdań za lata 2013-2017?Dzielcie się swoimi informacjami bo jak to mówią w kupie siła a pojedynczy importer sam nic nie zdziała.Musimy się jakoś zjednoczyć i coś zorganizować może żeby pokazać ten problem.

    Odpowiedz na ten komentarz
  2. Viera
    Viera 24 lutego, 09:11

    Wgapiałam się w te wzory sprawozdań nieco beznadziejnie, nie wiedząc od czego zacząć, żeby nie popełnić błędu. Skorzystałam więc z pomocy firmy Ekoraport i polecam wszystkim.
    Sprawnie to poszło – od zapłaty do otrzymania sprawozdania minął tylko jeden dzień, a ja zyskałam spokój ducha!
    Dziękuję Panu Maciejowi za taką możliwość i Panu Piotrowi za realizację.
    Pozdrawiam!

    Odpowiedz na ten komentarz
    • DM1972
      DM1972 04 marca, 08:52

      Tak z ciekawości zapytam ile ten spokój ducha średnio od auta kosztował?

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor 04 marca, 09:37

        Ok. 70-90 zł od auta.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • Viera
          Viera 04 marca, 19:53

          Wyszło dokładnie 101,50 zł za auto 😉

          Bardziej mi w tym komentarzu chodziło o to, że dobrze wydałam 246 zł za wykonanie sprawozdania, bo nie mogłam się odnaleźć w tych procentach.
          Pieniądze wpłacone do Urzędu Marszałkowskiego uważam za wyrzucone w błoto i liczę, że za jakiś czas do mnie wrócą.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • omega101
            omega101 05 marca, 11:28

            Czyli jeśli przez ten okres ktoś sprowadził 350 aut to do zapłaty jest tylko 35.525 faktycznie nie wiele. Niestety przy tym co sie dzieje na rynku wiele firm pójdzie z torbami.

      • benek1a
        benek1a 19 lipca, 09:40

        A ile wyniesie opłata za busy np: Reno Master czy Trafic?

        Odpowiedz na ten komentarz
  3. zenek
    zenek 24 lutego, 19:09

    dochodzą mnie słuchy że nie długo będziemy płacić opłatę za szyby,kierownicę klamki i gałkę od biegów

    Odpowiedz na ten komentarz
  4. Bartek
    Bartek 27 lutego, 10:07

    Płaćcie wszyscy a zaraz będziecie jeszcze za spaliny płacić. Ja nie płacę i nie mam zamiaru dawać się okradać.

    Odpowiedz na ten komentarz
  5. Gniezno
    Gniezno 05 marca, 23:44

    A co jeżeli zapłaciłem za 2018r. za dane auto firmir Ambit i ona ma prawo do auto jak bedzie złomowane i zapłace do UM też opłatę produktową i się okaże że te dane auto miało wypadek i jest do kasacji – frma ambit powie – to moje auto i zabierze miesięczny akumulator i 2 miesięczne opony, a UM co powie to moje ? Lub odwrotnie – firma Ambit powinien juz wzywać UM po odbiór starych opon i akumulatorów bo to ich, chyba że “POLSKIE PAŃSTWO” Nasze kochane podpisze za chwilę coś że firma taka jak Ambit nie płaci za utylizację opon i akumulatorów i się dogadają a Nas wycykają ? Jeżeli jest za auto 100zł i ktoś sprzedał 150szt to ma 90tys. zł do zapłaty i tak tysiące firm pójdzie grzecznie płacić ? Dlaczego UM nie wzywał w 2014r. że zalegamy za 2013r. z zapłatą ? to juz napewno w 2015r. każdy by płacuł systematycznie i nigogo bo to nie zabolało jak dzisiaj. Więc o co tu chodzi ? Kolejny wałek ? Ale czyj ? Czy ktoś się za to weźmie ? Czy tylko portal polskiautohandel się tym interesuje a reszta ma to gdzieś ? Ja uważam ze jak pójdzie to masowo do płacenia to trzeba iść w ślady rolników i zablokować A2 nawet na miesiąc aż do wyjaśnienie i sprostowania ustawy !

    Odpowiedz na ten komentarz
  6. benek1a
    benek1a 19 lipca, 09:35

    czy opłata nie zależy od rodzaju samochodu? Mam na myśli busy ile wyniesie opłata za np: Reno Master czy Trafic?

    Odpowiedz na ten komentarz
  7. Ozi
    Ozi 21 lipca, 14:33

    A co, jeśli w latach ubiegłych sprowadzałem auta bez kół, płynów i akumulatorów ? Miałem prawo tak sprowadzić i tak własnie robiłem, gdyż wiedziałem o opłacie, a nie chciałem jej płacić.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 21 lipca, 15:22

      Oczywiście możesz tak twierdzić. Pozostaje tylko kwestia ewentualnego sądu do dania wiary rakiem tłumaczeniu .

      Odpowiedz na ten komentarz
  8. Dan
    Dan 28 września, 22:03

    Ile lat można sie cofnąć i wezwać do zapłaty? Dlaczego od 2013 a nie 2014. Przecież dokumenty trzeba trzymać 5 lat. Wiec nie mam pojecia ile samochodów sprowadziłem w 2013 roku? Czy ktos jest w stanie to wyjaśnić? Za chwile rzaď przypomni sobie o ustawie z 2005 i bedzie ścigał ludzi co wiadomo obracają gotówka a nie tych co maja nabrane kredytów i dotacji.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 02 października, 08:54

      2013 ponieważ rozliczamy w marcu 2014.
      Dlatego 2013 rok przedawni się dopiero 1 stycznia 2020 roku.

      Odpowiedz na ten komentarz
  9. Daniel
    Daniel 04 stycznia, 13:55

    Robił już ktoś opłate za 2019r? Tutaj jest tylko za 2019 a za 2020 nie ma

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 07 stycznia, 11:18

      Jeżeli chodzi Ci o sprawozdania za 2019 rok to nikt ich nie zrobił bo musimy je zrobić przez BDO a moduł sprawozdawczości w BDO jeszcze nie działa…

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Przemo
        Przemo 09 stycznia, 22:52

        Proszę o informację czy dobrze rozumiem : teraz złożenie sprawozdania do UM w związku z BDO jest zespolone z tym że automatycznie sprawozdanie z BDO trafi do GiOŚ? Jeżeli tak to ktoś kto nir płacił produktowej ewidentnie się “podsuwa” i GiOŚ z automatu “podliczy” takiego gościa za ostatnie 5 lat. Czy dobrze rozumiem?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 09 stycznia, 23:57

          To nie do końca tak. Od tego roku wszystkie sprawozdania musimy składać przez BDO. GIOŚ już się tym nie zajmuje. Dlatego żeby rozliczyć się z sieci recyklingu (do tego roku składaliśmy sprawozdanie do GIOŚ) wszyscy musimy mieć nr BDO. Oczywiści rejestracja w BDO ułatwi UM “namierzenie” niepłacących opłaty produktowej…

          Odpowiedz na ten komentarz
  10. Patryk
    Patryk 15 stycznia, 19:09

    Czy ja dobrze rozumiem, że kwota 900 zł netto jest minimalna i jeśli sprowadzę nawet 1 pojazd to taką kwotę muszę im zapłacić , tak ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 16 stycznia, 12:56

      Tak. Dlatego przy jednym aucie taniej będzie rozliczyć się samemu. Trzeba złożyć sprawozdania, których lista jest na stronie i wpłacić opłaty na konto UM.

      Odpowiedz na ten komentarz
  11. Marian
    Marian 16 stycznia, 16:14

    Przy sprowadzaniu aut Jak mam zapewnione 3 stacje demontażu umową to też jeszcze to muszę płacić?

    Odpowiedz na ten komentarz
  12. pit
    pit 17 stycznia, 12:36

    Jak mam podpisaną umowę z ambit i organizacją odzysku to muszę jeszcze coś wypełniać na platformie BDO ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Mario
      Mario 05 lutego, 20:38

      Umowy z ww firmami to jedno. Musisz je mieć bo tego wymaga ustawa. Natomiast wszystkie dane o ilości sprowadzonych poazdów musisz wpisać w BDO.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Dudi_1980
        Dudi_1980 20 lutego, 12:00

        Już się pogubiłem. Czy Ambit jest organizacją odzysku? Bo dlaczego piszesz że masz umowę z ambit i z organizacją odzysku? To nie jest to samo? Prowadząc autohandel jakie umowy trzeba mieć zawarte? Wpis do rejestru BDO i płacić opłaty roczne, sieć stacji demontażu czyli właśnie organizacja odzysku(?) czy to jeszcze coś innego? W tym roku oni nie wypełniają sprawozdań bo piszę że trzeba samemu przez stronę BDO. Rozumie, że aby ktoś zrobił to za mnie muszę znowu podpisać umowę z inną organizacja odzysku?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 21 lutego, 08:02

          Ambit nie jest organizacją odzysku.
          Ambit zapewnia sieć recyklingu.
          Prowadząc auto handel masz obowiązki wynikające z ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji czyli Sieć Recyklingu – np. AMBIT
          oraz
          Obowiązki związane z opłatą produktową, bateriami i akumulatorami. Te obowiązki możemy rozliczać sami lub przez Organizację Odzysku. Jeżeli sprowadzamy więcej niż 7 aut to taniej będzie nam podpisać umowę z Organizacją Odzysku niż rozliczać się samym. Ofertę OO znajdziesz tutaj: https://polskiautohandel.pl/oplata-produktowa-warunki-wspolpracy-z-organizacja-odzysku/

          Odpowiedz na ten komentarz
  13. Dudi_1980
    Dudi_1980 20 lutego, 10:52

    Sprowadziłem 11 aut w 2019. Od stycznia 2019 mam dopisany kod PKD -handel autami. Wcześniej się tym nie zajmowałem. Przysłali mi pismo żebym się rozliczył od 2013r. Nie złożyłem żadnego sprawozdania tylko im odpisałem że nie prowadziłem takiej działalności i nie mam z czego się rozliczać. To chyba wystarczy? Teraz chciałbym się rozliczyć poprzez tą firmę Ekoraport za 2019. Za lata 2014 itd mam wpisać 0 czy nic nie wpisywać? Bo jak wpiszę 0 to mi przygotują sprawozdania za te lata że 0 sprowadziłem i za takie rozliczenie zapłace 200zł za każdy rok?

    Odpowiedz na ten komentarz
  14. Dudi_1980
    Dudi_1980 20 lutego, 12:28

    a czy w ogóle jest jakiś kontakt z tą firmą Ekoraport? Jakiś nr tel lub email? Bo w sieci jakoś nie ma

    Odpowiedz na ten komentarz
  15. Denis
    Denis 05 marca, 22:33

    Witam, jak mam działalność od 2017,w 2018 wprowadziłem 4 auta, w 2019 15 aut, w tej chwili Jeszce nie mam BDO,
    JAK będzie wyglądało rozliczenie?
    Muszę zapłacić po 100z za samochod, czy jak zacznę składać wniosek o nadaniu BDO jeszcze mnie dadzą kary po 15000 za rok? Jak dobrze z tym poradzić? Księgowa nigdy o tym nie słyszała

    Odpowiedz na ten komentarz
  16. Marcin L
    Marcin L 17 maja, 15:49

    Witam, ja podobnie. Mam działalność od 2018r. Sprzedałem kilka aut, w 2019 kilkanaście, w tym kilka. Mam umowę z Ambit od 2018 i czekam na nr BDO. Co teraz ? Rozliczać się za te poprzednie auta ? Wysłałem maila do Was. Nie mogę z tym ruszyć.

    Odpowiedz na ten komentarz
  17. patryk
    patryk 16 czerwca, 22:29

    Opłata produktowa jest nie prawnie naliczana. Tą opłatę płaci producent i diler samochodowy od nowego auta, a nie sprowadzonego. Pytałem radcę prawnego, stwierdził, że ktoś się zagalopował w tym wszystkim i pobierają oplatę.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Radek
      Radek 11 sierpnia, 10:43

      Czy masz tą opinię radcy na piśmie? Jeśli tak, to możesz spróbować w ramach odpowiedzi na wezwanie z UM coś takiego im wysłać. Sam jestem ciekawy jak na to zareagują

      Odpowiedz na ten komentarz
    • Zbigniew
      Zbigniew 18 sierpnia, 13:40

      Też chciałbym poznać wykładnię prawną, która pozwoli mnie zwolnić z tego obowiązku, ale wydaje się że jednak trzeba się rozliczyć i opłacić opłatę produktową

      Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

NEWSLETTER


Jeśli chcesz otrzymywać nasz NEWSLETTER zawierający istotne dla branży informacje, wyślij nam swój adres e-mail.


Archiwum

wyszukaj na stronie

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.