Wyniki badania: Jaki procent Klientów masz z poszczególnych portali?

Data:

W związku ze wzrostem cen ogłoszeń przeprowadziłem badanie, które miało na celu znalezienie rozwiązań wspomagających działalność Sprzedawców aut używanych w Polsce pod kątem pozyskania klienta. Ankieta składała się z 10 pytań. Każde pytanie miało za zadanie oszacować jaki procent Klientów właściciele komisów pozyskują z poszczególnych źródeł.

Badania prowadziłem od 5 do 13 kwietnia 2023 roku. Ankietę wypełniło łącznie 349 osób. Niżej znajdziecie wyniki i wnioski jakie można z nich wyciągnąć.

Podsumowanie ankiety podzieliłem na 3 części:

Część 1 Wyniki dla każdego z pytań

Część 2 Średni udział poszczególnych źródeł pozyskania Klientów.

Część 3 Podsumowanie- główne wnioski.

Część 1

Wyniki dla każdego z pytań:










Dziesiąte pytanie było pytaniem otwartym i nieobowiązkowym. Odpowiedziało na nie 40 osób. Dlatego odpowiedzi zebrałem i zamieściłem niżej w pliku PDF:

Część 2

Średni udział poszczególnych źródeł pozyskania Klientów (bez odpowiedzi „nie korzystam”):

Część 3

Podsumowanie – główne wnioski

  1. Głównym źródłem pozyskania klientów nadal są Otomoto i OLX (prawie 50%, a w niektórych przypadkach blisko 100%). Dlatego moim zdaniem nie można przestać z nich korzystać z dnia na dzień.

  2. Zdecydowana większość z Nas bo 62% nie korzysta z innych portali niż te należące do „podmiotu dominującego”. W mojej opinii warto to robić ze względu na niską cenę i możliwość taniego wystawienia wszystkich swoich ogłoszeń w jednym miejscu.

  3. Własna strona www i zakładka Google jest moim zdaniem mocno niedocenianym źródłem pozyskania klienta. Prawie połowa (48%) nie posiada zakładki w Google ani własnej strony www 60%.

  4. Widocznie rośnie znaczenie Facebooka, na którym część z Nas zdobywaj już większość Klientów. Duża cześć respondentów (42,7%) pozyskuje przez FB od 10 do 100 % klientów.

  5. Postępuje wzrost znaczenia szeroko rozumianego Internetu w pozyskaniu Klientów, bo w większości mamy niewielu Klientów „z placu” (0,6%). Tylko 6,9% ocenia, że pozyskuje ponad połowę klientów z placu. Jednocześnie aż 20,8% twierdzi, że nie ma wcale klientów z placu. Prawie 60%(57,2%) ocenia Internet zdecydowanie lepiej niż plac.

Wyniki znamy, wiemy jak jest. Co możemy z tym zrobić?

Moim zdaniem możemy dalej marudzić na rosnące ceny i płacić liderom lub:

  • poświęcić więcej czasu i środków na budowanie własnej marki, albo

  • wspólnie zbudować własny portal ogłoszeniowy.

Promowanie dzisiaj innego portalu będzie w najlepszym wypadku rozwiązaniem na chwilę. Moim zdaniem każdy z nich po osiągnięciu dominującej pozycji na rynku zrobi to co dzisiejszy leader.

A jak Ty to widzisz?

Które rozwiązanie wybierzesz?

Daj znać w komentarzu.

2 KOMENTARZE

  1. Myślę że zbudowanie wspólnej strony nie jest złe. Kwestia ciekawej i przyciągającej nazwy oraz to żeby wszyscy ją reklamowali z branży

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Dobre wiadomości dla sprowadzających „brygadówki”!

Brygadówka – czyli samochody z dwoma rzędami siedzeń i oddzieloną przestrzenią ładunkową. W związku z tym, że takie auta mają dwa rzędy siedzeń, miejsca mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa poza przednim rzędem siedzeń, mają przeszklone drzwi z boku oraz elementy „komfortowe” w tylnej części nadwozia taki jak oświetlenie, dywaniki lub popielniczki, przez celników traktowane były jako samochody głównie przeznaczone do przewozu osób i musieliśmy za nie płacić akcyzę. Ostatnio sytuacja zaczęła się zmieniać.

Kolejny dobry sygnał tym razem z SENATU

Kolejny dobry sygnał w temacie Kar za sprzedaż pojazdów sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.