Ta treść jest tylko dla subskrybentów
Wysłaliśmy oficjalne pismo do Ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka z pilnym wnioskiem o zmianę art. 73aa ust. 7 ustawy – Prawo o ruchu drogowym. Przepis ten dziś prowadzi do karania przedsiębiorców, którzy legalnie sprzedają sprowadzone auta przed ich rejestracją – mimo że działają zgodnie ze stanowiskiem samego Ministerstwa Infrastruktury.
📄 W piśmie wskazaliśmy m.in. dwa niekorzystne wyroki sądów administracyjnych:
WSA w Lublinie – sygn. III SA/Lu 705/24
WSA w Poznaniu – sygn. III SA/Po 690/24


⚖️ Te wyroki pokazują, że sądy nie uznają stanowiska Ministerstwa za wiążące, a nieprecyzyjny przepis generuje chaos, postępowania administracyjne i finansowe ryzyko dla uczciwych firm.
✅ Mamy już pierwszy efekt!
Podczas drugiego dnia Konferencji Uzgodnieniowej (projekt UD17), Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego – Renata Rychter – otwarcie przyznała, że Ministerstwo bierze pod uwagę szybsze rozwiązanie problemu z art. 73aa ust. 7.
To ważny sygnał, że nasza interwencja przynosi efekty. Ale teraz trzeba działać dalej!
📢 Teraz Twoja kolej – nacisk ma znaczenie!
Dziś jest dzień przyjęć interesantów w biurach poselskich i senatorskich. To idealny moment, aby:
zadzwonić do biura swojego posła lub senatora,
wysłać maila z prośbą o interwencję,
powołać się na nasz postulat i konkretne wyroki sądów.
📌 Każdy głos ma znaczenie. Pokażmy, że środowisko handlu samochodami mówi jednym głosem!
Jeśli chcesz pobrać wzór pisma do posła lub senatora – napisz do nas na: info@polskiautohandel.pl
Razem możemy doprowadzić tę sprawę do końca!