Aby odblokować tę zawartość, subskrybuj wybierając bezpłatny plan.
Jeżeli dostałeś zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia na Ciebie za sprzedaż samochodu sprowadzonego przed jego zarejestrowaniem, możesz skorzystać z Pomocy radcy prawnego Pawła Tuzinka.
Koszty postępowania z podziałem na etapy opisane masz niżej.
Żeby zlecić sprawę:
Wypełnij formularz.
W odpowiedzi na email, który dostaniesz wyślij zawiadomienie o wszczęciu postępowania, podpisane pełnomocnictwo (dostaniesz je w mailu) oraz potwierdzenie opłaty 17 zł od pełnomocnictwa.
Koszty postępowania:
Sprawa dotycząca jednego pojazdu (lub jednego postępowania), liczone od samochodu (postępowania):
Wniosek o umorzenie: 300 zł brutto za pierwszy pojazd, 200 zł za każdy kolejny.
Odwołanie do SKO: 300 zł brutto za pierwszy pojazd, 200 zł za każdy kolejny.
Skarga do WSA wraz z wnioskiem o wstrzymanie wykonalności: 500 zł brutto za pierwszy pojazd, 400 zł za każdy kolejny.
Stawiennictwo na rozprawie w WSA: 400 zł brutto + koszty dojazdu
Skarga do NSA: 500 zł brutto za pierwszy pojazd, 400 zł za każdy kolejny.
Witam
Czy moze ktoś wyraźnie odpowiedzieć,czy importer musi sam zarejestrować pojazd w ciągu 90 dni ?
Czy jeśli go sprzeda e tym terminie s zarejestruje klient to również podlega karze ?
Tak, wg obecnie obowiązujących przepisów musi, nawet jeśli sprzeda auto po trzech dniach, a nowy właściciel natychmiast je na siebie zarejestruje. Wczoraj rozmawiałem z WK w Suchej Beskidzkiej, urzędy zdają sobie sprawę z tego, że to bez sensu, bo jak je handlarz sprzeda, to już nie może na siebie zarejestrować, ale przepis jest przepis i będą próbowali karać. Zdają sobie sprawę, że to luka/błąd który będzie jakoś naprawiony, ale na razie czekają na zmianę przepisów albo orzecznictwo sądów.
Brygadówka – czyli samochody z dwoma rzędami siedzeń i oddzieloną przestrzenią ładunkową.
W związku z tym, że takie auta mają dwa rzędy siedzeń, miejsca mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa poza przednim rzędem siedzeń, mają przeszklone drzwi z boku oraz elementy „komfortowe” w tylnej części nadwozia taki jak oświetlenie, dywaniki lub popielniczki, przez celników traktowane były jako samochody głównie przeznaczone do przewozu osób i musieliśmy za nie płacić akcyzę.
Ostatnio sytuacja zaczęła się zmieniać.
I to wystarczy żeby nie płacić kar?
to co w koncu beda te kary czy nie bo konca niema jeszcze chyba decyzcji sejmu
Witam
Czy moze ktoś wyraźnie odpowiedzieć,czy importer musi sam zarejestrować pojazd w ciągu 90 dni ?
Czy jeśli go sprzeda e tym terminie s zarejestruje klient to również podlega karze ?
Tak, wg obecnie obowiązujących przepisów musi, nawet jeśli sprzeda auto po trzech dniach, a nowy właściciel natychmiast je na siebie zarejestruje. Wczoraj rozmawiałem z WK w Suchej Beskidzkiej, urzędy zdają sobie sprawę z tego, że to bez sensu, bo jak je handlarz sprzeda, to już nie może na siebie zarejestrować, ale przepis jest przepis i będą próbowali karać. Zdają sobie sprawę, że to luka/błąd który będzie jakoś naprawiony, ale na razie czekają na zmianę przepisów albo orzecznictwo sądów.