Niżej możecie zapoznać się ze szczegółami współpracy z Organizacją Odzysku.
Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony. W związku z tym po podpisaniu umowy w 2024 roku (obojętnie w którym dniu roku), Organizacja Odzysku przejmie wszelkie nasze obowiązki związanie z rozliczeniem opłaty produktowej za cały 2024 rok oraz lata kolejne. Naszym zadaniem będzie jedynie po zakończeniu 2023 roku podanie Organizacji Odzysku masy wprowadzonych produktów. Mamy na to czas do 7 stycznia 2025 roku.
Nasze koszty przedstawiać się będą następująco:
Oleje – stawka za kilogram 1,20 zł
Opony – stawka za kilogram 0,40 zł
Baterie przenośne – główni guzikowe z kluczyków samochodowych – stawka za kilogram 9 zł
Akumulatory – 0,03 zł/kg na publiczne kampanie edukacyjne. Przy mniejszej ilości aut opłata na kampanie edukacyjne może w ogóle nie wystąpić ponieważ do 10 zł nie trzeba tej opłaty wnosić.
W związku z tym, że niezależnie od tego czy sprowadzamy 10 pojazdów czy 500 obsługa wiąże się takim samym nakładem pracy administracyjnej, Organizacja Odzysku ustaliła kwoty minimalne kontraktu za przejęcie naszych obowiązków związanych z opłatą produktową, które nie mogą być niższe niż 800 zł za opony i oleje, 800 zł w zakresie zbiórki i recyklingu baterii i akumulatorów i 100 zł w zakresie realizacji publicznych kampanii edukacyjnych.
Żeby oszacować koszty roczne wystarczy:
1. podać samochodów ilość wprowadzonych w 2024 roku (szacunkowo – tyle ile planujesz sprowadzić),
2. niżej w tabeli automatycznie wyświetlą się dane dotyczące:
– łącznego kosztu współpracy z Organizacją odzysku Odzysku.
– kwoty jaką musiałbyś zapłacić realizując obowiązki samodzielnie
– różnicę między między kosztem przy samodzielnym rozliczaniu Opłaty Produktowej i zleceniem tego obowiązku Organizacji Odzysku.
Kalkulator przygotowany został dla aut osobowych i dostawczych. Oczywiście przy pojazdach ciężarowych, leśnych, rolniczych, autobusach, motocyklach, itd., masy na jeden pojazd będą inne. Jeżeli sprowadzacie Państwo takie pojazdy, ilość produktów należy obliczyć oddzielnie dla każdego z nich samodzielnie ponieważ przygotowanie kalkulatora jest nie możliwe.
JAK PODPISAĆ UMOWĘ Z ORANIZACJĄ ODZYSKU:
Każda firma, będzie miała do podpisania dwie umowy. Jedną na Oleje i Opony, drugą na Baterie i Akumulatory.
Żeby podpisać umowę należy:
– wypełnić formularz na tej stronie, zawierający kompletne dane niezbędne do wygenerowania umów – dane zostaną przekazane do Organizacji Odzysku,
– po około 14 dniach, każda firma otrzyma na podany adres e-mail gotowe dwie umowy,
– każdą z umów należy wydrukować w dwóch egzemplarzach, podpisać czytelnie imieniem i nazwiskiem,
– wydrukowane i podpisane umowy należy wysłać pocztą tradycyjną (listem poleconym) na adres Organizacji Odzysku,
– jeden egzemplarz każdej umowy podpisanym przez Organizację Odzysku zostanie do Państwa przesłany na adres kontaktowy podany w formularzu.
UWAGA! po podpisaniu umów nie płacicie opłaty produktowej do Urzędu Marszałkowskiego (oczywiście dotyczy to lat, w których macie umowę). Rozliczacie się tylko z Organizacją Odzysku.
Organizacja Odzysku złoży za nas lub w naszym imieniu sprawozdania dotyczące olejów, opon, baterii i akumulatorów. Sami będziemy musieli złożyć sprawozdanie z Sieć Recyklingu.
Rok 2023 i lata wcześniejsze w przypadku wezwania nas przez Urząd Marszałkowski będziemy musieli rozliczyć sami według stawek z odpowiedniego rozporządzenie Ministra. W celu przygotowania sprawozdań możecie skorzystać z pomocy firmy EkoRaport
Witam mam pytanie chciałbym zacząć sprowadzać samochody z europy możecie mi wytłumaczyć po kolei co muszę załatwić żeby zacząć handlować?
Wiem tylko tyle że muszę mieć VAT EU i do bdo składać jakieś wnioski o ilości oleju opon ?
Na początek ogarnij sobie BDO bo za prowadzenie działalności bez numeru BDO i niepodawanie tego numeru na dokumentach może dostać kary od 5.000 do 1.000.000 złotych.
Po kolej zrób:
1. podpisz umowę z Siecią Recyklingu – https://polskiautohandel.pl/siec-recyklingu-ambit-umowa/
2. podpisz umowę z Organizacją Odzysku – https://polskiautohandel.pl/oplata-produktowa-umowa-z-organizacja-odzysku/ (po wypełnieniu formularza dostaniesz instrukcje złożenia wniosku Rejestrowego do BDO).
3. złóż wniosek Rejestrowy do BDO – na stronie http://www.bdb.mos.gov.pl
Pamiętaj też o zgłoszeniu się jako podatnik podatku akcyzowego – złóż AKCR.
Witam, wypełniłem i wysłałem formularz około 3 tygodnie temu i nie otrzymałem odpowiedzi.
Gdzie mogę się dowiadywać na jakim etapie jest mój wniosek.
pozdr.
Zadzwoń do mnie w ciągu dnia: 692333111