Opłata Produktowa – UMOWA z Organizacją Odzysku

Data:

Niżej możecie zapoznać się ze szczegółami współpracy z  Organizacją Odzysku.

Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony. W związku z tym po podpisaniu umowy w 2024 roku (obojętnie w którym dniu roku), Organizacja Odzysku przejmie wszelkie nasze obowiązki związanie z rozliczeniem opłaty produktowej za cały 2024 rok oraz lata kolejne. Naszym zadaniem będzie jedynie po zakończeniu 2023 roku podanie Organizacji Odzysku masy wprowadzonych produktów. Mamy na to czas do 7 stycznia 2025 roku. 

Nasze koszty przedstawiać się będą następująco:
Oleje – stawka za kilogram 1,20 zł
Opony – stawka za kilogram 0,40 zł
Baterie przenośne – główni guzikowe z kluczyków samochodowych – stawka za kilogram 9 zł 
Akumulatory – 0,03 zł/kg na publiczne kampanie edukacyjne. Przy mniejszej ilości aut opłata na kampanie edukacyjne może w ogóle nie wystąpić ponieważ do 10 zł nie trzeba tej opłaty wnosić.

W związku z tym, że niezależnie od tego czy sprowadzamy 10 pojazdów czy 500 obsługa wiąże się takim samym nakładem pracy administracyjnej, Organizacja Odzysku ustaliła kwoty minimalne kontraktu za przejęcie naszych obowiązków związanych z opłatą produktową, które nie mogą być niższe niż 800 zł za opony i oleje, 800 zł w zakresie zbiórki i recyklingu baterii i akumulatorów i 100 zł w zakresie realizacji publicznych kampanii edukacyjnych. 

Żeby oszacować koszty roczne wystarczy:
1. podać samochodów ilość wprowadzonych w 2024 roku (szacunkowo – tyle ile planujesz sprowadzić),

2. niżej w tabeli automatycznie wyświetlą się dane dotyczące:

– łącznego kosztu współpracy z Organizacją odzysku Odzysku.

– kwoty jaką musiałbyś zapłacić realizując obowiązki samodzielnie

– różnicę między między kosztem przy samodzielnym rozliczaniu Opłaty Produktowej i zleceniem tego obowiązku Organizacji Odzysku.

Kalkulator przygotowany został dla aut osobowych i dostawczych. Oczywiście przy pojazdach ciężarowych, leśnych, rolniczych, autobusach, motocyklach, itd., masy na jeden pojazd będą inne. Jeżeli sprowadzacie Państwo takie pojazdy, ilość produktów należy obliczyć oddzielnie dla każdego z nich samodzielnie ponieważ przygotowanie kalkulatora jest nie możliwe.

Kalkulator możesz pobrać - TUTAJ

JAK PODPISAĆ UMOWĘ Z ORANIZACJĄ ODZYSKU:

Każda firma, będzie miała do podpisania dwie umowy. Jedną na Oleje i Opony, drugą na Baterie i Akumulatory.

Żeby podpisać umowę należy:

– wypełnić formularz na tej stronie, zawierający kompletne dane niezbędne do wygenerowania umów – dane zostaną przekazane do Organizacji Odzysku,

– po około 14 dniach, każda firma otrzyma na podany adres e-mail gotowe dwie umowy,

– każdą z umów należy wydrukować w dwóch egzemplarzach, podpisać czytelnie imieniem i nazwiskiem,

– wydrukowane i podpisane umowy należy wysłać pocztą tradycyjną (listem poleconym) na adres Organizacji Odzysku,

– jeden egzemplarz każdej umowy podpisanym przez Organizację Odzysku zostanie do Państwa przesłany na adres kontaktowy podany w formularzu.

UWAGA! po podpisaniu umów nie płacicie opłaty produktowej do Urzędu Marszałkowskiego (oczywiście dotyczy to lat, w których macie umowę). Rozliczacie się tylko z Organizacją Odzysku.

Organizacja Odzysku złoży za nas lub w naszym imieniu sprawozdania dotyczące olejów, opon, baterii i akumulatorów. Sami będziemy musieli złożyć sprawozdanie z Sieć Recyklingu.

Rok 2023 i lata wcześniejsze w przypadku wezwania nas przez Urząd Marszałkowski będziemy musieli rozliczyć sami według stawek z odpowiedniego rozporządzenie Ministra. W celu przygotowania sprawozdań możecie skorzystać z pomocy firmy EkoRaport

 

WYPEŁNIJ FORMULARZ ŻEBY PODPISAĆ UMOWĘ Z ORGANIZACJĄ ODZYSKU



    Województwo (wymagane)

    Podaj NIP firmy:

    Kliknij przycisk żeby pobrać dane firmy z GUS:

    Nazwa Firmy

    Ulica

    Miasto

    Kod pocztowy

    UWAGA !!!
    Niżej podaj ilość samochodów sprowadzonych w 2023 i 2024 roku (rok bieżący szacunkowo).
    Jeżeli prowadzisz działalność od 2024 roku to w rubryce za 2023 rok wpisz zero.
    w 2023 roku:

    w 2024 roku (szacunkowo):

    UWAGA !!!
    Jeżeli sprowadzacie inne pojazdy niż samochody osobowe i dostawcze
    podajcie ich rodzaj i ilość w polu poniżej z podziałem na lata 2023 i 2024.





    2 KOMENTARZE

    1. Witam mam pytanie chciałbym zacząć sprowadzać samochody z europy możecie mi wytłumaczyć po kolei co muszę załatwić żeby zacząć handlować?
      Wiem tylko tyle że muszę mieć VAT EU i do bdo składać jakieś wnioski o ilości oleju opon ?

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj

    Udostępnij post:

    Newsletter

    Popularne

    Warto także przeczytać
    Podobne

    Handlujesz Samochodami Uszkodzonymi – MASZ PROBLEM! – stanowisko MI

    Handlujesz Samochodami Uszkodzonymi – MASZ PROBLEM! – stanowisko MI

    BDO – pamiętaj o opłacie rocznej i złożeniu SPRAWOZDANIA.

    /*! elementor - v3.19.0 - 05-02-2024 */ .elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading...

    Odwołanie od kar za sprzedaż pojazdu sprowadzonego przed rejestracją.

    Jeżeli dostałeś zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia na Ciebie za sprzedaż samochodu sprowadzonego przed jego zarejestrowaniem, możesz skorzystać z Pomocy radcy prawnego Pawła Tuzinka.

    Nowe Oświadczenie Senatorskie i Interpelacje Poselskie w sprawie kar za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych.

    /*! elementor - v3.19.0 - 05-02-2024 */ .elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading...