0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Założenia MF – stawki Akcyzy

Data:

Na stronach Senatu w opiniach do projektu ustawy obniżającego Akcyzę (druk 107), Ministerstwo Finansów proponuje rozszerzenie przedmiotu opodatkowania na wszystkie samochody o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5T, oraz stawki akcyzy uzależnione od pojemności i wieku auta. Konkretne zaproponowane stawki przedstawione zostały w tabeli którą publikujemy poniżej.

mf_2_107

Plik do pobrania w PDF:  TUTAJ!

Link do strony Senatu: TUTAJ!

Link do pisma Ministerstwa Finansów: TUTAJ!

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

31 KOMENTARZE

  1. Ten projekt 1. wspiera sprowadzanie mocno rozbitych pojazdów wyprodukowanych po 2009r. 2. wspiera sprowadzanie pojazdów z dużymi przebiegami wyprodukowanych po 2009r. bo stan techniczny się nie liczy 3. wspiera szarą strefę, bo do kosztów akcyzy firmy muszą doliczyć VAT od kwoty akcyzy a osoby prywatne nie 4. wspiera samochody kompaktowe o małych pojemnościach – czyli na pewno nie jest to projekt pro rodzinny… WNIOSEK hipermarkety się nie dały, to jak zwykle zapłacą mali przedsiębiorcy, a najbardziej straci szary człowiek…

  2. Witam proponuje jak najszybsza blokade lawetami stolicy moze tak o nas usłyszą. Rolnicy Gornicy moga my tez pokazmy ze jestesmy !!!

  3. Przyłącze się chętnie do protestu! To przesada i to na maxa, wiadomo że starsze auta się lepiej sprzedają…

  4. To kiedy coś organizujemy?Ja również się przyłącze.Chore stawki ale czego się spodziewać po dobrej zmianie.

  5. Myślę, że los tego projektu będzie taki jak propozycji obniżenia akcyzy na auta o pojemności powyżej 2.0l.

    Poza tym nie jestem pewien czy Komisja Europejska na to się zgodzi. SPOKOJNIE to bzdura a raczej marzenie lobby dealerskiego.

    • Myślę że płonne nasze nadzieje co do pomocy ze strony Komisji Europejskiej , jak widać po innych decyzjach i ustawach obecnie rządzący mają jej zdanie i wytyczne głęboko d……. Słuchając poza tym wypowiedzi co niektórych ministrów to w projekcie a następnie w wejściu tej ustawy w życie i to od stycznia 2017 pokładają duże nadzieje na poprawienie budżetu , więc myślę że będą mocno dążyć do wprowadzenie w życie projektu tej ustawy.

      • Przecież wpływów to nie poprawi tylko zmniejszy.

        W momencie wejścia ustawy import praktycznie staje w miejscu bo bardziej się opłaci kupować auta zarejestrowane w Polsce. Spadną znacznie wpływy z tytułu akcyzy od nowych samochodów (zwłaszcza tych luksusowych).

        Jakoś stanowiska KE w sprawie podatku handlowego nie olewali także ja bym nie był taki pewien. Projekt uderza w najbiedniejszych a tych PiS lubi najbardziej.

        • Z tymi zarejestrowanymi to może być problem, wyfiltrowałem sobie Audi A3 1.6 z 2002 roku wywaliło 56 ogłoszeń po wyfiltrowaniu tych zarejestrowanych było już tylko 11 ofert z czego po wejściu w każdą ofertę okazało się że jeszcze 5 ogłoszeń to auta „przygotowane do rejestracji” a nie na polskich tablicach. Wiec w sumie w skali kraju 6 aut na otomoto zarejestrowanych.

        • O jakim stanowisku unii ty mówisz. W sprawie podatku handlowego nasz rząd niczego się nie przestraszył , zmienił trochę nazwę i sposób jego naliczania i właśnie dziś ogłosili że wprowadzają podatek obrotowy od handlu. Co do wpływów to oni widzą tylko to co na papierze i w ich cudownych tabelkach , a jak wiemy papier przyjmie wszystko????.

  6. No to będzie to samo co 20 parę lat temu, droga akcyza równa się temu że będą nowe eleganckie „walce” z UE wystukane w stodole (odnowione pozostałości po mocnych wypadkach na kradzionych częściach)…. kradzież nowych pojazdów zarejestrowanych w PL będzie na podobnym poziomie co na początku lat 90 ( kilkaset tysięcy sztuk rocznie), kombinacje typu rejestracja u Czechów itp itd .
    Po co to komu ???
    Innych pomysłów rząd nie ma ????
    Miało być łatwiej i taniej a będzie tak jak w latach 90……
    W całej UE nie ma takich cyrków……brak akcyz …
    Gadanie o złomie będzie miało dopiero teraz nowy wyraz ( a może stary – deja vu) nie będzie sprowadzanych starych aut, takich na jakie stać ponad 50% naszego społeczeństwa tylko będą sprowadzane nowe po mocnych wypadkach (czytaj bardziej niebezpieczne niż bezwypadkowe ponad 10 letnie)….
    Brak zdrowego rozsądku i kierowanie się interesem dealerów/oficjalnych importerów jest utopijne…..
    No ale do tego jesteśmy już przyzwyczajeni przez lata „madrych” rządów ….

  7. będzie opłacało się sprowadzać tylko drogie samochody od 2010 r z dużymi pojemnościami. Akcyza będzie dużo niższa niż dotychczas.
    samochód z silnikiem 3,0 z 2010 wartości 100000 akcyzya 3592 a nie jak dotychczas 18600zł

    • tylko jaki jest rynek na takie droższe auta? i co będzie jeśli wszyscy zaczną je sprowadzać? Klient który ma 10 tys zł nie będzie miał nagle dodatkowych 30 – 40 tys na auto po 2009r, bo skąd? jeśli wycięty zostanie rynek aut 2004-2009, ludzie, którzy muszą dojeżdżać, zaczną kupować auta starsze, których cena jest na zachodzie bardzo niska a akcyza będzie stała, tak jak to się, z resztą, stało na Węgrzech, dopiero będziemy śmietnikiem Europy….

  8. Wracamy do ery Matiza i Tico.
    Do tego teraz nie opłaca się legalnie sprzedawać aut bo do akcyzy trzeba doliczyć VAT. Lepiej działać w szarej strefie.

    Trzeba zorganizować jakiś protest, nie wolno dopuścić do tego by to wprowadzili

  9. a objęcie akcyzą także samochodów dostawczych (ciężąrowych) to nic innego jak po raz kolejny uderzenie w małych przedsiębiorców, którzy mają sfinansować potrzeby socjalne. Przypomnę że akcyza to podatek od „luksusu”, a przecież nikt z nas nie kupuje Renault Mastera aby „przyszpanować na mieście” . Kolejny ukryty podatek dla przedsiębiorców !!!. kiedy i gdzie z lawetą na totalną blokadę??

  10. obecny projekt nie przejdzie, godzi w interesy UE o swobodnym przepływie towarów u usług. obecna nie pewność spowoduje szybkie wpływu do końca roku podatku akcyzowego, oraz zlikwiduje szarą strefę wszyscy opłacą samochody do końca roku.
    Znikną pojazdu z umowami z „Niemca” do opłat.

  11. Panowie ! Spokojnie ! Jest też dużo modeli, które są młode i tanie ! Dacia, Daewoo, Chevrolet, Kia, Hyundai. Mi takie wozy też się sprzedają i to całkiem dobrze. Są tacy, którzy wolą Dacię Sandero 2013 r od starego Passerati 🙂 Po wejściu nowej ustawy amatorzy starych aut będą niestety musieli woleć Sandero czy Logana od Golfa 🙂 I będzie druga Rosja czy Rumunia … Będą na drodze auta świeże… ale wyglądać będą jak średniowieczne 🙂 Widzieliście kiedyś nową Nexię z koncernu Daewoo-Zaz ? Ja widziałem na żywo… POLECAM :-)http://www.darewnoo.pl/samochody-seryjne/nexia

    • Koło 15 listopada odbędzie się posiedzenie Senackiej Komisji która się tym zajmuje i wtedy będziemy wiedzieli więcej.

  12. Lobby dealerow dziala, wystarczy poogladac pare programow motoryzacyjnych w TV i oraz gazetach o wrakach… Prawda jest taka ze samochody na ktore stac polakow z npniemiec za kwote ok. 5-15 tys sa niebo lepsze niz te ktore od kilkunastu lat uzytkowane w PL… Rzad oderwany o rzeczywistosci, niech nie zapominaja ze przedsiebiorcy leca z marza 1-2tys a ceny w np niemczech sa naciagniete do minimum… jak nie Polacy kupia litwini, wegrzy itd.. Skad wyliczenia ze bedzie sprowadzac sie tyle samo.. Ja uwazam ze przy proponowanych stawkach import padnie o ok 70-80%… Ta patologia sprawi ze ludzie dzialajacy przy branzy mysle ze w dziesiatkach tysiecy osob straca prace, a polacy zaplaca wiecej za samochod potrzebny do egzystowania… Zamiast fokus bedzie escort z rodzimego rynku, bo jak ktos ma 5 tys to nie wyczaruje 50…

    • zapomnialem o ironi w strone rzadzacych… Od 2017r polski samochod rodzinny bedze to corsa 1.0-1.2l, clio 1.2, twingo, daichatsu sirion itd.. dla panow z wiejskiej w sluzbowych limuzynach dlaczego nie kupicie nowych samolotow sobie, nie ma pieniazkow ? To tak jak „Kowalski” nie ma na nowy samochod, a kredyt go zalatwi lacznie z brukiem bo „Kowalski” nie bardzo ma kogo oskubac ja Szanowni rzadzacy… To byla plenta.. dziekuje za uwage…

  13. To jest poprostu skandal, mówi się o bezpieczeństwie, ale dopuścili do patologii gdzie rejestruje się angliki w PL, to jest niebezpieczeństwo. Nefralgicznym punktem są przeglądy techniczne i to tu powinien być kładziony nacisk a nie na podnoszenie akcyzy. Nic tylko doj…ać szaremu obywatelowi bo nie ma na 500+, do tego niech podniosą jeszcze podatek na 40% i zarżnąć społeczeństwo, frajerstwo z wiejskiej.
    Sprowadzam auta od kilkunastu lat, głównie sa to roczniki 2000 – 2009, przepłaca niejednokrotnie za auta z Niemiec które przyjezdżają w całości i są naprawdę w bardzo dobrym stanie wizualnym jak i technicznym a nie jak te Polskie złomy wyjechane po naszych dziurach, legalnie płace wszystkie chore podatki i zusy, jestem zbulwersowany tym co robią pisiory, głosowałem na nich a teraz się za to dziadostwo wstydze i pluję im w twarz.
    Kielce w gotowości na wyjazd do Warszawy, napiszcie tylko kiedy i w jakim miejscu.

    • Myślę że z łódzkie też ruszy na WARSZAFKE.Zmobilizuję wszystkich swoich znajomych z branży a oni swoich znajomych.Tylko kiedy dogadajmy jakiś termin i jedziemy baranów z letargu obudzić.Nie pozwólmy aby dojna zmiana nas doiła bo nie ma już z czego doić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

24 Renault Trafic i Opel Vivaro do kupienia z Niemiec – bezpośrednio!

Dostałem ofertę zakupu bezpośrednio od właściciela z Niemiec, 24...

ProEkologiczne Plany Rządu – Posiedzenia Rady Przedsiębiorców

Rząd opracował i przedstawił do konsultacji, Krajowe ramy polityki...

Zapraszam na Targi Poznańskie – Poleko

Szanowni Państwo, 15 października 2024 roku podczas targów POLECO w Poznaniu,...

Kary za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych – Aktualny Stan odwołań – WK i SKO i WSA

Na tej stronie znajdziesz aktualną sytuację dotyczącą kar za sprzedaż samochodów sprowadzonych przed zarejestrowaniem. Masz tutaj: - listę Wydział Komunikacji, które nakładają kary, - listę SKO, które uchyliły kary, - listę SKO, które utrzymały decyzję Wydziałów Komunikacji, - listę spraw, które trafiły do WSA.