PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili

Akcyza – Uzasadnienie Projektu Ustawy

Akcyza – Uzasadnienie Projektu Ustawy
04 grudnia
11:42 2016

Na stronach Senatu zamieszczone zostało Uzasadnienie Projektu Ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym – druk nr 107S

Zapoznajcie się z tym bardzo ważnym dla nas dokumentem.

Już na pierwszy rzut oka widać że zostały w nim pominięte stanowiska stowarzyszeń, które krytykowały projekt. Jedyną wymienioną organizacją poza rządową jest PZPM, dla którego członków zaproponowane zmiany są korzystne ponieważ zablokują import używanych samochodów, a jak wiecie importerzy tym się nie zajmują.

W uzasadnieniu nie ma ani słowa o opiniach których listę zamieszczam poniżej:

W większości są to bardzo krytyczne opinie…

Poświęćcie trochę czasu, zapoznajcie się z dokumentem i napiszcie co o tym sądzicie. Musimy odnieść się jako branża to tego uzasadnienia i wskazać konkretne niezgodności w nim zawarte oparte na liczbach. Zwróćcie uwagę na liczby. Ilość aut i kwoty akcyzy jaką powinniśmy zapłacić według dziś obowiązujących stawek oraz zgodnych z nowym systemem naliczania akcyzy.

Komentujecie na stronie i Facebooku, a konkretne uwagi przesyłajcie na mój adres email: Maciej.Szymajda@StowarzyszenieKomisow.pl

Udostępnijcie ten post znajomym. Mamy mało czasu i musimy uświadomić jak największej części społeczeństwa że planowane zmiany dotkną większość ludzi w Polsce!

Dużo droższe będą na pewno wszystkie samochody ciężarowe do 3,5 tony i większość aut osobowych!

W przypadku najpopularniejszych aut akcyza wzrośnie o kilkaset procent! Akcyza od auta kupionego za ok. 1.500 Euro czyli 6.600 zł dziś kosztuje 205 zł przy silniku do 2.0 i 1.228 zł jeśli jelnik jest większy. Zgodnie z nowymi stawkami zapłacimy: 560 do 1600 zł za auto z silnikiem do 2.0 i  4.640 do 15.680 zł

Różnica jest kolosalna i dotknie wszystkich kupujących tanie dziś auta!

Pobierz TUTAJ: Uwaga obywatelska 1 druk nr 107S

 

 

Podobne artykuły

33 komentarze

  1. Autoreplika
    Autoreplika 04 grudnia, 16:56

    Zabijacie polska motoryzacje pis..to jest ostatnia wasza kadencja kolejni to zmienią- malutcy jesteście Jezus patrzy na was isie śmieje w niebie

    Odpowiedz na ten komentarz
    • srq
      srq 07 grudnia, 08:49

      Jaka ostatnia? Ubiją trybunał to zmienią ordynację tak jak Orban – ma poparcie 20% betonu i większość konstytucyjną w parlamencie. Dla nich to nie problem.

      Odpowiedz na ten komentarz
  2. Gr
    Gr 04 grudnia, 18:51

    Skurwysyny na 500+ potrzebuja. Tak myskalem, że będą szarym zabierac. Skurwiały pis z kutasem kaczynskim i zjebanym w leb dudą, ze pozwolił okrasc narod.

    Odpowiedz na ten komentarz
  3. karolbmw
    karolbmw 04 grudnia, 23:13

    kiedy będzie posiedzenie senackie na temat wprowadzenia tych złodziejskich akcyz ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • wladeczek
      wladeczek 05 grudnia, 19:49

      Senat Piso skurwysynski przeglosuje bez szemrania, a notariusz tysiaclecia podpisze jeszcze przed switem. I dupa blada powrot do 126p. Dobra zmiana !

      Odpowiedz na ten komentarz
  4. KAROLBMW
    KAROLBMW 04 grudnia, 23:16

    Trzeba skonsultować ten nowy projekt z prawnikami i znaleźć furtkę jak w roku 2008

    Odpowiedz na ten komentarz
  5. Prymas
    Prymas 04 grudnia, 23:44

    Super ustawa, która sprawi, że od razu każdego Polaka będzie stać na kupno nowego auta z salonu. Pisiory coraz bardziej dokręcają śrubę, szkoda gadać

    Odpowiedz na ten komentarz
  6. Hen jar vit
    Hen jar vit 05 grudnia, 16:10

    Trochę będzie mniej tego złomu na Polskich drogach!!!!!

    Odpowiedz na ten komentarz
  7. Miczurin
    Miczurin 05 grudnia, 18:04

    Po przeczytaniu uzasadnienia osobiście uważam, że trzeba próbować uderzyć w normę EURO. Cały czas się to przewija ale, jednocześnie się stara przemilczeć fakt, że normą EURO manipuluje się przez dodanie wieku pojazdu. Trzeba iść w tym kierunku by stawkę akcyzy określała albo norma EURO albo wiek auta. Jeśli „projektanci tego bubla” oprą się na roku auta trudno im będzie udowodnić że chodzi o ekologię normy UE i takie bzdury. A jeśli oprą na normie EURO to wiek samochodu nie może mieć wpływu, zawsze można wtedy próbować zasygnalizować UE że, w tej ustawie neguję się funkcjonujące w UE normy spalania. Wiem oczywiście, że zabezpieczono się „świadectwem homologacji” ale tutaj też trzeba walczyć że jeśli Urząd Celny podważa normę EURO która jest wpisana w legalne dokumenty samochodu który był dopuszczony do użytku na terenie UE to coś tu jest nie tak.
    Generalnie powtarzam to co pisałem w już na tej stronie, trzeba to nagłaśniać żeby potencjalni klienci też wiedzieli co się dla nich szykuje i próbować, jeśli ktoś ma takie możliwości zainteresować tą sprawą choćby, już wspomnianego posła Piotra Liroy-Marca. Na posłów innych ugrupowań bym nie liczył, PiS zagłosuje tak jakie będzie miał wytyczne, PO i reszta akurat ma to w du… i im większe podatki tym dla nich lepiej.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • łoli
      łoli 07 grudnia, 16:14

      dokładnie tak też uważam, notabene peczkis pomysłodawca zmian w dzisiejszym wywiadzie dla samar.pl nic już nie mówi o środowisku tylko o nieuczciwych praktykach obywateli. Na to jest prosty sposób załatanie furtek DMC 3,5t i sprawdzanie faktur zakupu

      Odpowiedz na ten komentarz
  8. Jezior
    Jezior 05 grudnia, 18:52

    Wprowadzenie opłaty akcyzowej na samochody dostawcze jedynie powiększy ilość pojazdów rejestrowanych po za granicami kraju czytaj ( Czechy , Litwa ). w końcu to przedsiębiorcy są najodważniejsi i to oni przez doświadczenie z innymi urzędami wiedzą co zrobić żeby nie oddać wszystkich swoich pieniędzy na rzecz państwa .

    Odpowiedz na ten komentarz
  9. Zombi
    Zombi 05 grudnia, 19:14

    PECZKIS , Jasiński, Morawiecki muszą odejśc !!!!!!!

    Odpowiedz na ten komentarz
  10. Marcin
    Marcin 05 grudnia, 21:07

    No ustawa jak najbardziej dobra – polacy nie będą szukać samochodów za granicą, tylko jeździć tym co mają (o ile będzie ich stać na zapłacenie OC), aż nie skończy na złomie. Byleby tylko wcześniej nie zaliczyło drzewa… Wierzyć się nie chce…

    Odpowiedz na ten komentarz
  11. xyz
    xyz 05 grudnia, 21:57

    A ja ciul głupi na tych popaprańców zagłosowałem , że mi łapa nie uschła przed oddaniem na nich głosu.

    Odpowiedz na ten komentarz
  12. zenek
    zenek 05 grudnia, 23:14

    jeszcze chwila to nic w tym śmieciarskim kraju nie będzie

    ktoś jak kupi sobie pasata z 2003 roku dopłaci ok 800zł ,a jak jakiś łeb kupi sobie lexusa rx350 zostanie mu podarowane ok 13000zł naprawde super kraj

    Odpowiedz na ten komentarz
  13. hadlarz
    hadlarz 05 grudnia, 23:17

    PISowskie złodzieje zrujnują Polskę!Mały karakan robi co chce! Stonoga gdzie pan jest?

    Odpowiedz na ten komentarz
  14. DM1972
    DM1972 06 grudnia, 00:35

    jak mi ktoś zakwestionuje normę euro 4 którą mam w niemieckich papierach i będzie żądał homologacji to pierdole i idę z tym do sądu

    Odpowiedz na ten komentarz
  15. importer
    importer 06 grudnia, 13:21

    Ponieważ prowadzę korespondencję mailową z senatorem Grzegorzem Peczkisem pozwolę sobie wkleić mojego maila wystosowanego do Pana senatora jako list otwarty prezentujący uwagi do zaproponowanego projektu ustawy:
    —————————————

    Szanowny Panie Senatorze

    Dziękuję za odpowiedź i projekt ustawy. Po zapoznaniu się z jego treścią moje obawy o współczynnik deprecjacji zostały rozwiane przez punkt w którym współczynnik deprecjacji wraz ze współczynnikiem dodatkowym nie może być wyższy niż 0,9.

    Po zapoznaniu się z tabelą i stawkami pragnąłbym zwrócić Pana uwagę na kilka spraw dotyczących rozbieżności w cenach używanych pojazdów po opodatkowaniu ich stawkami wg przedstawionego projektu. Problemy przedstawię na rzeczywistych przykładach popartych ogłoszeniami z niemieckiej strony ogłoszeniowej mobile.de.

    Problem 1.
    Dotyczy opodatkowania samochodów tej samej pojemności silnika i tego samego roku produkcji o różnej wartości

    samochód porsche cayenne 3.0 diesel (2967 ccm) 2009 rok EURO 4 – średnia cena około 23 000 EURO

    http://www.mobile.de/pl/Samochod/Porsche-Cayenne-Diesel-Tiptronic-S-PCM-Xenon/vhc:car,pgn:4,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:20100_1 8_,frn:2009,frx:2009,dmg:false/pg:vipcar/233705156.html

    samochód peugeot 407 2,7 diesel (2720 ccm) 2009 rok EURO 4 – średnia cena około 6000 Euro

    http://www.mobile.de/pl/Samochod/Peugeot-Coupé-2.7-HDi-204ch-FULL-OPTION/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:19300_17_,frn:2009,f rx:2009,pwn:147,dmg:false/pg:vipcar/204775462.html

    Zarówno od samochodu klasy premium o wartości 23 0000 euro jak i od samochodu znacznie niższej klasy popularnej o wartości 6000 euro zostanie naliczona akcyza w tej samej wysokości 9600 zł. O ile w przypadku porsche jest to mniej niż 10% wartości pojazdu, to już w przypadku peugeota stanowi ponad 1/3 wartości pojazdu.

    Problem 2.
    Dotyczy opodatkowania samochodów tej samej marki i modelu, tego samego rocznika, różniących się nieznacznie pojemnością silnika

    samochód toyota avensis 2.0 diesel (1998 ccm) 2009 rok EURO 4 – średnia cena około 5500 euro

    http://www.mobile.de/pl/Samochod/Toyota-Avensis-Combi-2.0-D-4D-XENON-KLIMAAUTO/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:24100_4_,frn:2009,fr x:2009,dmg:false/pg:vipcar/233409795.html

    samochód toyota avensis 2,2 diesel (2196 ccm) 2009 rok EURO 4 – średnia cena około 5500 euro

    http://www.mobile.de/pl/Samochod/Toyota-Avensis-Kombi-2.2-D-CAT-Team/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:24100_4 _,frn:2009,frx:2009,dmg:false/pg:vipcar/235622393.html

    Są to identyczne samochody z tego samego roku oba mają czterocylindrowe silniki diesla 1998 i 2196 ccm. Ich cena na zachodzie jest taka sama.
    W Polsce akcyza od pierwszego wyniesie 996 zł, a od drugiego ponad sześciokrotnie więcej – 6210 zł.

    Problem 3.

    Dotyczy założenia do projektu ustawy, że niższa akcyza ma być na auta bardziej ekologiczne z małymi silnikami benzynowymi, a wyższa na auta starsze z dużymi silnikami, szczególnie trującymi środowisko dieslami.

    samochód vw golf 1,9 TDI diesel 2002 rok – akcyza 1000 zł

    samochód vw golf 1,6 benzyna 2015 rok – akcyza 2340 zł

    Akcyza za znacznie nowocześniejszy i bardziej ekologiczny silnik benzynowy jest prawie 250 % wyższa niż za stary niespełniający norm EURO silnik diesla.

    Problem 4.
    Dotyczy opodatkowania samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

    Zdecydowana większość pojazdów dostawczych i ciężarowych o DMC do 3,5 t posiada silniki o pojemności powyżej 2 litrów pojemności. Najczęściej są to silniki 2.5 , 2.8 i 3.0 litra. Ponieważ dotychczas samochody te nie były objęte podatkiem akcyzowym opodatkowanie ich zwłaszcza tak wysokimi stawkami jak proponowane są w tabelce doprowadzi do całkowitego zatrzymania importu używanych samochodów ciężarowych DMC do 3,5 t do Polski oraz znacznego spadku sprzedaży nowych pojazdów dostawczych w salonach dealerskich. Jednym z założeń do projektu ustawy jest założenie by polscy przedsiębiorcy nie rejestrowali samochodów w Czechach czy na Słowacji. Zapewniam Pana Senatora, że pierwsze co zrobi każdy przedsiębiorca wykorzystujący kilka, kilkanaście, czy kilkadziesiąt samochodów dostawczych, to otworzy filię swojej firmy u naszych południowych sąsiadów.

    samochód fiat ducato 3.0 diesel nowy z salonu – akcyza obecnie 0, akcyza 2017 – 14 000 zł + VAT = 17 220 zł
    Przeciętnie 10 busów w firmie x 17220 zł = 172 200 zł.

    Dla zaoszczędzenia 172 tys zł każdemu przedsiębiorcy będzie się opłacało założyć spółkę w Czechach, zwłaszcza, że już dziś można to zrobić przez internet nie wychodząc z domu za pośrednictwem czeskich kancelarii prawnych.

    To kilka moich uwag z praktycznego zastosowania planowanych przepisów.
    Raz jeszcze dziękuję za odpowiedź i projekt.

    Z wyrazami szacunku
    xxx xxx

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Andrzej
      Andrzej 07 grudnia, 09:35

      Jeszcze można dopisać o podatku od akcyzy.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • eh noooo
      eh noooo 07 grudnia, 13:59

      NIEJASNOŚĆ
      projekt odnosi się do DATY PIERWSZEJ REJESTRACJI AUTA – jeśli chodzi o normę EURO jak i współczynnik deprecjacji (str 3 i 4, punkt 3 i 5) szczególnie „5. Normy emisji poziomu spalin obejmują samochody ZAREJESTROWANE po raz pierwszy w następujących latach:”
      ________
      pytanie>>> Peugeot 307, 1,4, pierwsza rejestracja luty 2005, produkcja wrzesień 2004, emisja spalin 2002/80A/EG (w końcu nie jestem specjalistą od norm i nie muszę wiedzieć co to oznacza).
      Czy w tym przypadku mam obowiązkowo przedstawiać świadectwo homologacji czy po prostu wystarczy opłacić akcyzę od wyższej stawki (czas to pieniądz)?
      …czy jeśli zgłoszę akcyzę od EURO4 jak wynika z daty 1 rejestracji, UC będzie mnie po 5 latach ciągał po sądach czy będzie to od razu weryfikowane i decyzja UC będzie ostateczna, tak jak powinno być w państwie prawa?(to trochę takie pytanie retoryczne 😉 )
      … różnica jest spora 480zł/1280zł
      _____________
      bezsensowność projektu>>> wyżej mamy samochód Peugeot 1,4, porównajmy Seat Altea 2,0, rejestracja maj 2004, produkcja kwiecień 2004, norma 2002/80B/EG czyli EURO4- jeśli zdobędę świadectwo homologacji płacę 464,80 zł kontra 1 400zł dla EURO3
      I teraz bezsens tej ustawy…
      Jeśli od 1,4 HDI z tego samego roku, mam zapłacić 1200zł kontra 464zł za 2L usterkowego Seata – to GDZIE tu ekologia?

      Odpowiedz na ten komentarz
    • DM1972
      DM1972 09 grudnia, 10:01

      nie rozumiem czemu ktoś ma wołać ode mnie homologację żeby sprawdzić normę EURO.przecież w dokumentach jest ona wpisana i nikt sobie jej z kapelusz nie wpisał tylko na podstawie dokumentów.to równie dobrze można kwestionować markę czy model auta który jest w dokumentach wpisany.

      Odpowiedz na ten komentarz
  16. eh noooo
    eh noooo 06 grudnia, 15:05

    Kilka dni się zastanawiam czy w ogóle warto się tym szarpać? bo to uzasadnienie wygląda tak, jakby projekt już dawno był 'klepnięty’ z kim trzeba i niezależnie co zrobimy i tak wejdzie w życie, kwestia kilku nocnych posiedzeń….
    ______
    Tylko taka krótka konkluzja…. jak można takie bzdury wypisywać i patrzeć spokojnie ludziom w oczy? np.
    1. np. piszą o wyeliminowaniu SKOKOWEGO wzrostu obciążenia podatkowego, a wzrost stawki bazowej to powyżej 2L o kilkanaście TYSIĘCY złotych to niby skokowy nie jest???
    2.Brak wpływu na rynek pracy?… przy horrendalnej podwyżce na wszystkie dostawczaki??? nie wiem 'co’ (albo raczej ile 😉 ) oni biorą ale musi być mocne…
    … mogę tak dalej i dalej, tylko nie wiem czy to ma sens, czy warto „kopać się z koniem”? … czy nie lepiej od razu zabrać się za rozwój działalności za granicą, tak aby po wprowadzeniu tego bubla od razu 'podziękować’ polskiemu ZUSowi i móc przerzucić się legalnie na zagraniczne faktury i księgowość bez stresu w całości.

    Odpowiedz na ten komentarz
  17. Grzesiek
    Grzesiek 06 grudnia, 15:39

    Kalkulator nowej akcyzy: http://obliczakcyze2017.pl

    Odpowiedz na ten komentarz
  18. xyz
    xyz 07 grudnia, 11:39

    Trzeba sprawdzić kto głosował za, i zrobić odpowiednią gazetkę i wywiesić we wszystkich komisach i firmach kurierskich, że oto ci ludzie chcą ograniczenia praw obywatelskich i obniżenia poziomu życia dla normalnych obywateli.
    trzeba zgłosić do Rzecznika spraw obywatelskich i do LEWIATANA.

    Odpowiedz na ten komentarz
  19. łoli
    łoli 07 grudnia, 16:42

    Senatorze Peczkis trochę pokory dla swojej wiedzy. Sprawozdanie które Pan wstawił na stronie Senatu nie opiera się na żadnych faktach i są to mrzonki człowieka z brakiem doświadczenia w branży.

    1) Przypominam że na pierwszych posiedzeniach komisji wskazywał Pan iż zmiany nie dotkną najuboższych – zmiany dotykają najuboższych najbardziej.
    2) Pańska i resortu finansów propozycja dotycząca pojazdów do 3,5 t zabija mikroprzedsiębiorstwa. Jest to karanie najuboższych, na dorobku za nieuczciwość importerów którzy znaleźli furtkę na wysoką akcyzę.
    3) Jako człowiek techniczny o tytule doktora powinien pan wiedzieć, że na dziury najlepsze jest łatanie a nie zmiany z drakońskimi przepisami – jest wiele PROSTYCH sposobów aby załatać obecnie dziurawą ustawę. Dodam też że słuchając pańskich wypowiedzi dochodzę do wniosku że o akcyzie za pojazdy w tym kraju ma pan pojęcie jak ja o speleologii. Ma Pan kiepskich doradców oderwanych od rzeczywistości.
    4) Wszystkie dane o obecnym stanie to dane z poprzednich lat nie dotyczą stanu obecnego. Większość nieuczciwych importerów którzy sprowadzali pojazdy jako tak zwane ciężarówki już sie nie odważą zrobić tego ponownie – kary i odsetki które zapłacili niektórych puściły z torbami – znam ten temat dość dogłębnie. Dla Skarbu Państwa ten temat nawet był opłacalny bo nawiązki które płacili nieuczciwi były najlepiej oprocentowanymi pieniędzmi w obecnych czasach dla skarbu państwa i to jeszcze nie koniec bo skarżone są nowe podmioty – minusem jest to że często kończy się to w sądach ale przy okazji państwo zarabia w sądownictwie.
    5) naród nie jest głupi!!! nawet w tym wywiadzie nie wspomina pan o podstawie dla której się chełpicie zmianami ustawowymi czyli ŚRODOWISKO.
    6) Elementarna sprawa PODATEK AKCYZOWY – jest podatkiem od dóbr luksusowych a czy pojazd zawłaszcza z małą pojemnością należy nazywać dobrem luksusowym?
    7) Gdyby zmiany zmiany zostały wprowadzone na zasadzie pierwotnego założenia – zmniejszenia górnej kwoty podatku do np 7,5% i dolnej do , zamknięcia furtki (zresztą nie można tego zrobić w świetle prawa) wyceny pojazdów uszkodzonych.
    8) Zachłanność podatkowa powoduje że samochody sprowadzane zza Wielkiej Wody są clone w Niemczech,Holandii, Litwie gdzie zostaje 10% cła oraz 19% podatku (w przypadku Niemiec) nic nie robicie abyśmy nie byli pośmiewiskiem celnym europy – każdy celnik niemiecki śmieje się w głos że głupi ten naród polski bo daje im możliwość zarobienia na imporcie. Czy Pan o tym wiedział czy po raz kolejny Pana nauczyłem podstaw importu i opłat celno akcyzowych w naszym kraju? Szacuję że za granicą zostaje więcej kasy z VAT i Cła niż macie wpływów z samej akcyzy.

    PROGNOZY:
    Mam doświadczenie w tej branży większe niż przedmówca bo ponad 20lat.
    Mieliśmy okres składaków (z racji Pańskiego wieku pewnie Pan nawet o tym nie słyszał), mieliśmy okres zaniżania faktur do np 100euro za pojazdu o wartości milion zł, teraz mamy temat pojazdów DMC3,5t. Bo zaniżanie wartości celno-akcyzowej nie zauważam w stopniu zatrważającym (skoro pojazd jest uszkodzony to jego wartość jest niższa od pojazdu sprawnego technicznie)

    Pańska propozycja spowoduje na 100%
    – biedna część społeczeństwa będzie klepała i naprawiała zdezelowane zużyte pojazdy jak na KUBIE (warto aby Pan temu problemowi się przyjrzał)
    – samochody dostawcze (np skrzyniowe ) będą klepana i naprawiane a w dalszej perspektywie powróci temat nagminnego przebijania numerów.
    – spadną wpływy do skarbu państwa z tytułu importu pojazdów używanych (w listopadzie i grudniu zarejestrowano tyle pojazdów że rynek się nie tylko nasyci ale i przesyci.
    W swojej zachłanności i samozachwycie zapomniał Pan o krzywej Lefera przekroczona jest już dawno.

    Na 70%:
    zwiększy się rejestracja pojazdów na terenie np. Czech co za tym idzie wielu przedsiębiorców „poczuje krew” bo zobaczy jak łatwo to zrobić i będzie rejestrowało działalność gospodarczą na tamtym rynku więc straty będą podwójne (z tytułu akcyzy oraz działalności (VAT, CIT ZUS itd)

    Podsumowanie:
    – na zmianie zyskają właściciele Lamborghini czyli 2 osoby w kraju!!!!
    – producenci pojazdów czyli ani jeden obywatel polski!!!!!
    – banki (nieznaczny wzrost sprzedaży pojazdów nowych) czyli kredyty i leasingi – czyli ponownie obcy kapitał (wypływ kapitału przez banki)
    Straci całe społeczeństwo i to nie jest prognoza tylko namacalne fakty
    Biorąc powyższe pod uwagę na Senatora został Pan wybrany głosem społecznym, a kąsa Pan tę rękę i to bardzo. Karmi Pan zaś obcy kapitał i czy o to w tym wszystkim chodzi? jako przedstawiciel partii PiS z założenie powinien Pan dążyć do zwiększenia kapitału krajowego a robi pan wręcz przeciwnie.

    Przyglądając się trwającym pracom zauważam, że ustawa może być lobbowana ale niestety lobbowanie jest przez obcy kapitał (bo tylko on zyskuje na tych zmianach) co powinno być ścigane z urzędu.
    W wywiadzie wskazuje pan że duża grupa społeczna traci pracę. W jaki sposób pan zabezpiecza ich i ich rodziny przez negatywnymi skutkami tych zmian. Chyba myśli pan o skutkach społecznych – projekty są dla obywateli. Jako senator i nauczyciel akademicki jest pan utrzymywany ze skarbu pastńwa jak pan zaorze tą ustawą skarb państwa (strata 1,8 mld zł) ciekawe kto panu wypłaci pensję

    Zapraszam na priv jeżeli chce pan poznać dalsze fakty

    Odpowiedz na ten komentarz
    • DM1972
      DM1972 07 grudnia, 22:58

      Popieram w całej rozciągłości to co napisałeś.Cały ten PiSdowski rząd to banda nieuków,kałmuków zacietrzewionych i butnych,który myślą że wszystkie rozumy pozjadali a w gruncie rzeczy polega to na tym że DAJCIE MI WŁADZĘ TO WAS USADZĘ.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • Kwiatek73
      Kwiatek73 12 grudnia, 15:01

      Pokłony niskie.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • młody
      młody 16 grudnia, 01:56

      Zgadzam się w zupełności.
      Ale ta tabelka z podziałem na emisję i rok produkcji to bubel.
      Bo co zrobią jak są auta z roku np. 2004 i mają wbitą emisję spalin Euro 4 w dowodzie rej. i co UC nie uzna tego co zawiera dowód niemiecki ?

      Odpowiedz na ten komentarz
    • slawkowrocek
      slawkowrocek 16 grudnia, 22:14

      zamiast wpływów do budżetu z akcyzy będzie strata sam się zastanawiam nad likwidacją działalności zarobki są na pograniczu opłacalności,jeżeli tak drastycznie podniosą akcyzę zamykam biznes nie będę płacił zus,podatków,akcu,vat-lub założę działalność na dziecko pełnoletnie zapłacę zus przez 2 lata niski a potem sią zobaczy,aut nie będę ciągał zostanę przy usługach mamy idiotów w żądzie myślą że jak podniosą podatki to będzie naród łopatą sypał tylko skąd my mamy wziąć-każdy kto handluje wie o czym piszę ,ceny też nie można podnieść do góry bo już kupujący patrzy na cenę a nie na stan pojazdu,a najlepiej jak byłby dwu letni i za 10000pln

      Odpowiedz na ten komentarz
  20. łoli
    łoli 09 grudnia, 16:05

    http://mambiznes.pl/artykuly/czytaj/id/7605/firma_w_czechach_proste_podatki_ale_nawet_5_tys__zl_na_zus

    poszukałem i znalazłem, osobiście jadę na krawędzi oplacalnosci prowadzenia działalności gospodarczej, teraz po tym co zobaczyłem i przeczytałem dochodzę do wniosku że nie będę płacił już podatków w tym kraju przenosze siedo czech tam przynajmnije jest domniemanie niewinności

    Odpowiedz na ten komentarz
  21. Peterson
    Peterson 07 stycznia, 20:34

    Eliminowanie starszych roczników aut takimi stawkami akcyzy w celu „zachęcenia” ludzi do kupowania nowych lub młodszych aut to manipulowanie obywatelem i ograniczanie jego wolnego prawa wyboru. Nie każdego stać na nowy samochód, nie każdy chce mieć auto z salonu. Są ludzie mocno związani z motoryzacją, pasjonaci, kolekcjonerzy. Ludzie którzy potrafią poświęcić swój czas i ciężko zarobione pieniądze na rzecz jednego starszego auta, które zawsze było ich celem do zrealizowania. Wy chcecie robić Nam pod górkę, chcecie odebrać Nam wszystkie możliwości, mimo że i tak nie jest lekko! Zabieracie ludziom pieniądze i marzenia! Chcecie żeby wszyscy jezdzili nowymi autami? Najpierw dajcie Nam godnie zarobić.

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

Szkolenie "Rękojmia ze zmianami w 2023 roku".

Jak skutecznie wdrożyć w firmie procedury AML?

Jak Rząd zablokował Wydziały Komunikacji

Newsletter

Polecam darmową subskrypcję naszego Newsletteru

Archiwum

wyszukaj na stronie

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.