PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili
  • Zwrot AKCYZY – projekt rozporządzenia. W dniu dzisiejszym na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowany został projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie zwrotu akcyzy od samochodu osobowego. W uzasadnieniu przeczytamy, że „Projekt rozporządzenia Ministra...
  • Import aut używanych rośnie o ponad 20%. A co ze sprzedażą? W marcu sprowadziliśmy do Polski ponad 89 tysięcy używanych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony. Oznacza to ponad 20 procentowy wzrost w porównaniu do lutego bieżącego roku. Jeżeli tak...
  • AKCYZA – drobne zmiany. Czy istotne? Ministerstwo Finansów opracowało dwa projekty rozporządzeń konieczne do dostosowania treści istniejących rozporządzeń do zmian wprowadzanych ustawą z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców oraz innych ustaw dotyczących działalności gospodarczej....
  • Akcyza – znamy wytyczne dla Urzędów Skarbowych! Na początku listopada w internecie pojawiły się nagłówki: „Wyższa akcyza na samochody. Wszystkie!”, „Rząd po cichu podniósł akcyzę na samochody!”, „Rząd wprowadza wyższą akcyzę tylnymi drzwiami.”, itd. Wszystkie te teksty...
  • Nowe Deklaracje Akcyzowe – jak szybko zapłacić akcyzę za kilka Aut? Od 1 października 2017 roku, składamy już nowe deklaracje Akcyzowe AKC-U/S. Niestety pierwszego dnia obowiązywania nowych deklaracji system nie działał, ale jak dowiedzieliśmy się z Help Desk portalu PUESC już...

BDO – kolejny obowiązek, koszty i kary do 1.000.000 zł…

BDO – kolejny obowiązek, koszty i kary do 1.000.000 zł…

24 stycznia 2018 roku uruchomiono bazę danych o odpadach – BDO. Pod adresem www.bdo.mos.gov.pl jest już dostępny jej pierwszy element czyli rejestr przedsiębiorców. Do jego uzupełniania zobowiązani są Marszałkowie Województw. Następne pół roku będzie dużym wyzwaniem logistycznym i informatycznym dla nich oraz dla Ministerstwa Środowiska. Wnioski i dane do bazy będzie musiało złożyć co najmniej kilkadziesiąt tysięcy firm, do których zaliczają się również przedsiębiorstwa wprowadzające na polski rynek pojazdy. W bazie będą gromadzone między innymi informacje o wprowadzanych do obiegu olejach smarowych, oponach, bateriach i akumulatorach oraz o osiąganych poziomach zbierania, odzysku i recyklingu.

Jakie są nasze obowiązki związane z BDO?

Wszyscy przedsiębiorcy, którzy sprowadzają samochody mają obowiązek wpisania się do BDO w terminie do 24 lipca 2018 roku – 6 miesięcy od dnia utworzenia rejestru. Aby zarejestrować się w BDO należy złożyć wniosek o wpis do rejestru w formie pisemnej. Formularz rejestrowy znajdziecie – TUTAJ. Przedsiębiorcy wykonujący kilka działalności objętych koniecznością dokonania wpisu, składają jeden wniosek o wpis do rejestru. Wpisu do rejestru na wniosek przedsiębiorcy dokonuje Marszałek Województwa, po stwierdzeniu, że wniosek o wpis do rejestru nie zawiera braków formalnych, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku. Po dokonaniu wpisu, nadaje każdemu indywidualny numer rejestrowy oraz tworzy dla przedsiębiorcy indywidualne konto nadając login i hasło. Numer rejestrowy nawet po zakończeniu działalności przez dany podmiot nie może być nadany innemu podmiotowi.

Zgodnie z art. 63 ustawy, każdy kto uzyskał wpis do rejestru jest obowiązany umieszczać swój numer rejestrowy na dokumentach sporządzanych w związku z prowadzoną działalnością.

W jakich dokumenty musimy umieszczać numer rejestrowy?

Czytając wprost powinniśmy umieszczać go we wszelkich dokumentach czyli np. fakturach i umowach zakupu i sprzedaży samochodu, w deklaracjach do Urzędu Celnego, Skarbowego i ZUS-u oraz we wszystkich innych „kwitach” mających statut dokumentu. Nie jest to dla nas jasne i dlatego postaramy się ustalić to niebawem, a o ustaleniach będziemy Was informować.

Koszty wpisu?

Za wpis do rejestru należy uiścić opłatę rejestrową oraz opłatę roczną. Większość z nas prowadzi mikroprzedsiębiorstwa (definicja poniżej) i w związku z tym opłata rejestrowa to 100 zł. Tyle samo wynosić będzie opłata roczna. Dla pozostałych przedsiębiorców opłata rejestrowa i opłata roczna wynosi 300 zł. W pierwszym roku nie będziemy ponosić kosztu opłaty rocznej ponieważ nie płaci się jej w roku w którym została uiszczona opłata rejestrowa.

Uważajcie na Kary!

Zgodnie z art. 194 ustawy, administracyjną karę pieniężną od 1.000 zł do 1.000.000 zł wymierza się między innymi za:

  • prowadzenie działalności w zakresie, o którym mowa w art. 50 ust. 1, bez wymaganego wpisu do rejestru

  • nieumieszczanie numeru rejestrowego na dokumentach sporządzanych w związku z prowadzoną działalnością, wbrew obowiązkowi, o którym mowa w art. 63;

  • dokonanie zrzutu olejów odpadowych do wód, gleby lub ziemi, wbrew zakazowi, o którym mowa w art. 93;

Jak wypełnić wniosek?

Wnioskiem i jego wypełnienie zajmiemy się w najbliższym czasie. Postaramy się ułatwić Wam przebrnięcie przez te „drobne” 37 stron…

Definicja Mikroprzedsiębiorcy –  z USTAWY z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej:

Art. 104. Za mikroprzedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych:

1) zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz

2) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro.

Żródło:

Ustawa o odpadach – TUTAJ

Formularz rejestrowy do pobrania – TUTAJ

Formularze rejestrowe – TUTAJ

Opłaty rejestrowe – TUTAJ

 

Podobne artykuły

98 komentarzy

  1. Aa
    Aa Luty 11, 22:29

    Ciekawe ile jeszcze tych rejestrów powstanie

    Odpowiedz na ten komentarz
  2. Lukas
    Lukas Luty 11, 22:30

    Czy to jest ta opłata produktowa???

    Odpowiedz na ten komentarz
  3. wers
    wers Luty 12, 09:11

    to jest zamian tej opłaty produktowej czy jak ?

    Odpowiedz na ten komentarz
  4. Przemo
    Przemo Luty 12, 10:45

    A co z Pseudo Handlarzami.
    Zero Obowiązków zero kosztów śmieją się z takich Ludzi jak my normalnie prowadzących Działalność !!!
    A szara strefa się rozszerza i a prowadzących działalność Karać obłożyć przepisami i kosztami to właśnie POLSKA Kraj dla Szarej strefy !!!!

    Odpowiedz na ten komentarz
    • tacim
      tacim Luty 12, 14:00

      E tam znam kilkunastu co mają tzw normalne działalności a i tak jak mogą wałka wkręcić to zrobią to bez mrugnięcia okiem co by 20 zł zarobić więcej.

      Odpowiedz na ten komentarz
  5. Aga
    Aga Luty 12, 13:45

    Ciekawa jestem jak poradzicie wypełnić ten wniosek. Oprócz tabeli z ogólnymi danymi z tego co zauważyłam bezpośrednio do auto-handlarzy jest skierowana tabela o zapewnieniu sieci a co innymi? Ważniejsze pytanie: Czy handlarze powinni zarejestrować się jako wprowadzający oleje, opony i akumulatory skoro uznajecie, że nie są wprowadzającymi? Jeśli tak to automatycznie zostaną zobowiązani do składania sprawozdań i wypełniania innych obowiązków…

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Aa
      Aa Luty 12, 19:43

      Od razu będą na widelca i o to w tym chodzi

      Odpowiedz na ten komentarz
    • eh nooo
      eh nooo Luty 14, 12:18

      Inne raczej nas nie dotyczą, jak na mój gust, wypełniamy tylko tabelę nr 1 z działu III, wpisując stacje demontażu z umowy z firmą zapewniającą nam sieć. To powinno w zupełności wystarczyć, nasuwa się tylko pytanie po co wpis do tej bazy, skoro już raz rejestrowaliśmy się w GIOŚ? … tja, żartuje, że nie wiem 😉 trzeba kogoś skubnąć na kasę, najlepiej tych co nie będą palić opon pod sejmem czyli drobnych przedsiębiorców. Panowie ‘Osłowie’ 100zł rocznie za coś takiego to zdzierstwo i oszustwo w białych rękawiczkach!

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Aga (optymistka
        Aga (optymistka Luty 15, 08:57

        Chciałabym, żebyś miał rację z tą jedną tabelką, a jeszcze lepiej jakby wyszła taka interpretacja… Niestety wg obecnych przepisów, wyroków i interpretacji jako handlarze jesteśmy wprowadzającymi oleje, opony i akumulatory.. a tak jak napisał poprzednik po zarejestrowanie będziemy na widelcu…
        Szybkość wprowadzanych przepisów jest może niepokojąca, ale przynajmniej są to jakieś zabiegi w celu uszczelniania systemu. Może w końcu zmniejszy się udział w rynku szarej strefy…

        Odpowiedz na ten komentarz
        • eh nooo
          eh nooo Luty 15, 16:12

          kto jak kto, ja żadnych opon ani akumulatorów nie sprowadzam tylko KOMPLETNE pojazdy za których recykling była uiszczana opłata recyklingowa 500zł od sztuki a obecnie według umowy o zapewnieniu sieci odprowadzana jest opłata do firmy się tym zajmującej… jak mam jeszcze ekstra płacić za opony, oleje i akumulator to wolę kupić w Polsce i założyć do sprowadzanego auta… w końcu jest wolność prowadzenia DG czy nie? co i gdzie kupuje to powinna sprawa przedsiębiorcy. I prawda jest taka, że ‘Turki’ z pierwszego lepszego placu w DE z pocałowaniem ręki ‘przytulą’ sprawny akumulator i dobre opony.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • ab
            ab Luty 17, 15:35

            Dokładnie , kto mi udowodni że samochód który sprowadziłem miał olej w silniku, akumulator i opony, mogłem zdemontować to wszystko przed wjazdem do Naszej ukochanej Republiki Bananowej, po czym klient który kupił ode mnie samochód doposażył w olej , akumulator i opony…kolejny bubel prawny..już kiedyś mieliśmy składaki … i tylko sk…ny karami straszą. A cała europa się z nas śmieje, w żadnym innym cywilizowanym kraju nie ma takich bzdurnych przepisów.

        • Aa
          Aa Luty 16, 08:56

          Jakie uszczelnienie systemu przecież szara strefa się nie rejestruje i kto o nich będzie wiedział

          Odpowiedz na ten komentarz
    • eh nooo
      eh nooo Luty 18, 18:02

      PS. poza tym do stacji demontażu na złom przyjmowane są tylko KOMPLETNE pojazdy, jeśli pojazd jest niekompletny to stacja ma prawo naliczyć nam opłatę dodatkową za brakujące kg. Z tej sytuacji jasno wynika, że akumulator, olej i opony są WLICZONE w recykling pojazdu (jego masę), który zapewniamy opłacając tą tzw. ‘sieć recyklingu’.

      Odpowiedz na ten komentarz
  6. boogoo
    boogoo Luty 13, 08:37

    A co z szarą strefą? Oni ściągają dużo aut bez żadnych kwitów, my prowadzimy działalność rzetelnie i zgodnie z przepisami RP, a oni śmieją się nam w oczy! No jak to? Jak nam koszty rosną to niech rośnie wykrywalność ,,lewusów” i nam pozwoli to na jeszcze lepsze obroty!

    Odpowiedz na ten komentarz
  7. Sławomir
    Sławomir Luty 13, 23:20

    100zł co roku za: BDO, legalizację kasy fiskalnej, aktualizację programu do faktur (musi być), za recykling .
    Już nie chcę wymieniać pozostałych opłat. Co rusz coś wprowadzają – dobrze, że chociaż znalazłem kiedyś TĘ stronę, bo dzięki Wam jestem na bieżąco. Bez waszej wiedzy bym chyba już dawno zginął, bo księgowa takich rzeczy nie wie. Dzięki wielkie, że jesteście !!! love you 😉

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Aa
      Aa Luty 14, 10:16

      Popieram dobrze że jest ta strona, a księgowe w tym temacie są zielone

      Odpowiedz na ten komentarz
      • krokus
        krokus Lipiec 21, 22:01

        Księgowa=człowiek od wszystkiego. NIKT na żadnym szkoleniu a nawet na studiach nie mówi o odpadach ? opłatach produktowych, recyklingowych, BDO, RODO i inne badziewia ? Księgowy jest od rozliczeń podatkowych. Tym bardziej że nikt do tej pory nie ruszył tyłka i nie kontrolował oddawania śmieci do recyklingu. Gmina bierze śmieć i oczywiście opłaty a Urząd Marszałkowski chce te same smieci na kartach przekazania. W czyim interesie działają ? Jak mikroprzedsiębiorca ma się zachowac komu oddac śmieci , komu zapłacić a może wszystkim dla świętego spokoju?? Zarobi albo straci Pańswo Polskie jak nie zarobi na utrzymanie rejestru BDO ( sztuka dla sztuki) zarobia firmy recyklingowe i Porozumienie za nic kto wie czy wywiążą sie z obowiązku odzysku, zarobi gmina a Kowalski jest w Czarnej D..ie…

        Odpowiedz na ten komentarz
  8. DM1972
    DM1972 Luty 14, 21:19

    dla mnie debilne jest że mamy wpis do ewidencji działalności gospodarczej podane są numery PKD i wg mnie z automatu wprowadzane nowe przepisy powinny być nam przekazywane.w końcu na coś q..wa te podatki płacimy.W każdym normalnym kraju tak by pewnie było ale nie w RP bo lepiej płatnika j…ć karą za niewiedzę bo będzie więcej kasy na 500+ wykopki pomniki miesięcznice i inne anormalne kwestie

    Odpowiedz na ten komentarz
    • t1988
      t1988 Luty 15, 09:23

      otworzyłem autohandel kilka dni temu i jest po prostu masakra nie wiem co juz mam robić gdzie co skłądać zapewniłem sieć z ambit i teraz muszę specjalnie jechać do urzędu marszałkowskiego wojewódzkiego wypełnić zawiadomienie 34 strony do tego pani w urzędzie twierdzi ze póki tego nie zrobie nie moge handlować autami odkad załozyłem działalnsc tylko jezdze czytam i wisze na telefonie w urzedzie marszałkowskim pani przez tel powiedziała mi ze jestem pierwszą osoba która o to pyta ale jeżeli tego nie zgłosze to bedą kary a oni do końca nie wiedzą sami o co chodzi

      Odpowiedz na ten komentarz
  9. paweł 1
    paweł 1 Luty 16, 22:41

    Dzień dobry pytanie do admin ,prowadziłem działalność import aut sprowadzonych z niemiec .Od około pół roku mam zawieszoną działalność ponieważ przebywam za granicą jastem na etapie powrotu do polski i zamierzam odwiesić działalność lecz będę sprzedawał wyłącznie auta zarejestrowane zakupione w kraju czy dotyczy mnie opłata produktowa i zapewnienie sieci recyklingu ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Luty 17, 13:04

      Oba obowiązki dotyczą sprowadzających samochody.
      Nie dotyczą aut zarejestrowanych w Polsce.
      Niestety jeśli wcześniej – w 2017 roku prowadził Pan działalność związaną ze sprowadzaniem samochodów, bez wezwania powinien Pan obliczyć i uiścić opłatę stałą – 12.000 zł oraz opłatę za brak zapewnienia sieci recyklingu…

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Paweł 1
        Paweł 1 Luty 17, 13:39

        Przez cały rok 2017 miałem zapewnioną sieć recyklingu w firmie Ambit miałem podpisaną umowę od 2106 do 2017 następnie od 2017 do końca 2017, od listopada 2017 mam zawieszoną działalność i odwieszę od marca 2018 także myślę że dotrzymałem wszystkich obowiązków ?. Dziękuję bardzo za info i pozdrawiam serdecznie

        Odpowiedz na ten komentarz
  10. Andre
    Andre Luty 17, 22:27

    Ja dalej nie rozumiem po co mam się rejestrować w bazie BDO. Auta importowane są w całości jako mój towar handlowy, nie przywożę odpadu tylko cały sprawny samochód, niech ktoś mnie oświeci i poda konkretny artykuł w którym jest mowa o importerze aut.

    Odpowiedz na ten komentarz
  11. carmania
    carmania Luty 18, 19:08

    Witam wszystkich. Jestem świeżym przedsiębiorcą 😉 założyłem działalność 14.02.18 i trafiły mnie nowe przepisy. Jestem po rozmowie z panią z Urzędu Marszałkowskiego i może komuś pomogę . Chodzi o BDO .Więc pani kazała wypełnić z działu nr.2 Tabelę nr.1 z dzału nr.3 tab.nr.1 okienko 2 z działu nr.5 teb.nr.1.
    Taką mam wiedzę 😉
    Mam jedno pytanie jak już uda mi się zdobyć ten numer to czy nadal będę miał obowiązek zgłosić założenie działalności do GIOŚ? Taki kociokwik że już nie ogarniam . Oczywiście dopuki nie będę miał tego numeru z BDO nie mogę sprzedać żadnego samochodu . Masakra!!

    Odpowiedz na ten komentarz
  12. luka
    luka Luty 18, 21:49

    Cześć panowie mam pytanie czy ktoś wie coś na temat wprowadzania po cichu nowej stawki akcyzowej jakiś nowych wytycznych dla urzędów celno skarbowych ?

    Odpowiedz na ten komentarz
  13. geri
    geri Luty 19, 16:44

    Pytanie do Adnin.
    Jak się ma ten artykuł do ostatnio zamieszczonego artykułu na temat opłaty produktowej iż nie należy jej płacić w przypadku handlu autami. Co takiego się wydarzyło że Admin zmienił zdanie ???

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Luty 19, 20:52

      Moje zdanie nie zmieniło się. Nadal uważam, że nie powinnismy płacić opłaty produktowej ponieważ zapewniamy sieć recyklingu kompletnych pojazdów, a co za tym idzie opłata produktowa jest podwójnym obciążeniem za to samo.
      W najbliższym czasie będziemy starali się rozwiązać problem z tą opłata.
      Będziemy informować o wszystkim na stronie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  14. Piotr
    Piotr Luty 21, 14:26

    Pytanie z innego tematu. Zawsze akcyze oplacalem w UC/US osobiscie. Teraz chcialem przez strone puesc. Wniosek wypelniony. W zakladce moje dokumenty, jest. I teraz przychodzi pora zlozyc pod nim podpis. Tylko ktora z 3ech opcji wybiore to za kazdym razem otwiera mi sie jakas strona i zamyka. O co chodzi ? Jak poradzic sobie z tym podpisem ?

    Odpowiedz na ten komentarz
  15. ab
    ab Luty 22, 21:59

    Czy jeżeli mam kupiony samochód to mogę go śmiało sprowadzać bez tego wpisu na tą chwilę i mam czas do tego 24 lipca , czy jeżeli chcę sprowadzić to muszę w pierwszej kolejności zrobić wpis do BDO i dopiero wtedy mogę sprowadzać ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Luty 23, 07:46

      Jeśli działalnosc rozpocząłeś przed 24.01.2018 to masz czas do lipca.
      Jeżeli po 24.01.2018 to przed jakim kolejek „ruchem” musiesz mieć nadany numer ponieważ musisz go podawać we wszystkich dokumentach od początku prowadzenia działalności.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Tomass
        Tomass Marzec 20, 22:32

        Witam.
        Kwestia rejestracji po 24.01.2018 ok sprawa jasna, ale czy należy mieć również podpisaną umowę z firmą zajmującą się kwestia recyklingu opon, olei czy Aku …

        Odpowiedz na ten komentarz
  16. Miczurin
    Miczurin Luty 23, 00:06

    Przeglądam sobie te wnioski do wypełnienia i to jest coś kuriozalnego, jak widzę w tabeli dotyczącej akumulatorów trzeba podać markę wprowadzanych akumulatorów i są “aż” 3 pozycje. Fajnie czyli mam napisać 3 producentów i kupować za granicą auta w których jest taki akumulator :):):).
    Unia Europejska potrafi człowiekowi skutecznie wszystko obrzydzić, kiedyś byłem nawet proekologiczny, a teraz jak patrzę na te absurdy mam ochotę palić w piecu oponami a olej silnikowy lać do rzeki

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Luty 23, 07:47

      Ilość pozycji można zwiększyć tylko musisz w nich wpisać marki akumulatorów które będą w autach sprowadzonych w przyszłości? Wiesz już jaki to będą marki?

      Odpowiedz na ten komentarz
  17. PCM
    PCM Luty 23, 16:15

    Najgorsze, jesli sie zarejestrujemy w bazie, maja nas na widelcu. Przypuszczam że 99% importerów nigdy nie zapewnialo odzysku aku, olejow i opon. Jak się zarejestrujemy, zaczną sie wezwania i kary za 5 lat wstecz, dla niektórych nawet po kilkaset tysiecy zlotych 🙁 Rewelacja, najlepiej chyba zamykać firme przed okresem do kiedy musimy sie zarejestrować i przenieść sie na Czechy lub szarą strefe, bo u nas, prowadzenie legalnie działalności wiąże się ciągle z problemami…

    Odpowiedz na ten komentarz
    • MarcinZ
      MarcinZ Luty 24, 20:42

      Zgadza się, mojemu koledze Pani w Urzędzie Marszałkowskim dokładnie to powiedziała. Będą kontrolować i karać za 5 lat wstecz plus odsetki. Sugerowała ze póki możemy, powinnismy się starać o doprecyzowanie prawa odnośnie importerów aut używanych, bo tak jak to teraz wgląda jesteśmy skazani na porażkę. Ustawy są tak napisane ze przed każdym sądem przegramy a Urzędy Marszałkowskie to wykorzystają bo to jest „ekstra” kasa.
      P.S. Zasugerowala koledze spotkania z posłami z regionu i przedstawienie problemu. Obdzwonił 10 biur poselskich, udało mu się dodzwonić do 1 po czym Pan oświadczył ze może za 2,3 miesiące uda mu się umówić spotkanie ale najlepiej wysłać pismo:)

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor Luty 24, 23:16

        Przygotowaliśmy pismo w tej sprawie i od poniedziałku będziemy rozmawić z Posłami. Przez ponad dwa lata działalności zdążyliśmy poznać troszkę drogi komunikacji z posłami…
        Teraz to wykorzystamy, ale żeby nasze ruchy były skuteczne potrzebujemy poparcia całej branży. Dlatego zapraszamy Was wszystkich do przystąpienia do StowarzyszeniaKomisow.pl

        Odpowiedz na ten komentarz
    • eh nooo
      eh nooo Luty 26, 13:01

      Moim zdaniem, gdyby opublikowali Państwo wzór tego pisma, to wiele osób mogłoby wydrukować, zebrać podpisy znajomych przedsiębiorców z regionu i powysyłać do biur swoich posłów… to mogłoby znacznie zwiększyć siłę przebicia tego tematu…

      Odpowiedz na ten komentarz
  18. blacky
    blacky Luty 23, 19:00

    Witam.Napewno większość mających umowy z siecią Ambit dostało maila z komunikatem o dodatkowych obowiązkach dla sprowadzających pojazdy. Komunikat dotyczy dodatkowych opłat jakie Urząd Marszałkowski nakłada na przedsiębiorców. Opłaty dotycza każdego sprowadzonego samochodu z okresu 5 lat do tyłu. Ambit radzi skontaktować się ze swoim Urzędem Marszałkowskim i zapytać ich o stanowisko w tej sprawie ponieważ docierają do nich bardzo niepokojące wieści. Wczoraj i dziś kontaktowałem się z osobą w urzędzie odpowiedzialną za rejestr BDO. Sytauacja wygląda tak: mam obowiązek rejestracji oraz podania ilości sprowadzonych samochodów przez ostatnie 5 lat, wówczas urząd obliczy mi ile mam zapłacić od każdego samochodu, dla przykładu urzędnik podał mi średniej wielkości samochód z 16 calowymi kołami i jest to kwota około 200 zł. W moim przypadku będę musiła zapłacić urzędowi okolo 100 tyś zł plus odsetki. Czy ktoś z was wie coś na ten temat i jak wygląda sytuacja w innych województwach? ja jestem ze śląska, kontaktowałem się z Urzędem
    Marszałkowskim w Katowicach

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Pawell
      Pawell Luty 24, 10:33

      Napewno to może działać wstecz 5 lat? Prawo raczej nie działa wstecz… tym bardziej ze 5 lat temu płaciliśmy opłatę recyklingowa 500zl to dlaczego teraz mielibyśmy płacić 2 raz. Co myślicie lepiej rejestrować się już teraz czy czekać do lipca aż się to wszystko wyklaruje i wyjaśni skoro jest taka możliwość?

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor Luty 24, 12:07

        Oczywiście prawo nie działa wstecz, ale opłata produktowa to już bardzo stara ustawa. Na nasze szczęście – jeśli można tu o nim w ogóle mówić, Urzędy Marszałkowskie mogą nas naliczyć tylko za ostatnie 5 lat.
        Zgadzam się z Tobą, że opłata produktowa stanowi podwójne obciążenie.
        Moim zdaniem należy wstrzymać się jeszcze chwile ze składaniem wniosku o wspis. Chyba, że rozpocząłeś działalność po 24 stycznia 2018 roku. Wteyy nie masz takiej możliwości.
        W poniedziałek wyślemy stanowisko SowarzyszeniaKomisów.pl w tej sprawie do Posłów z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. O efektach naszych prac będziemy Was informować na bieżąco.

        Odpowiedz na ten komentarz
    • Miczurin
      Miczurin Luty 24, 23:21

      Ale miałem dobre przeczucie zamknąłem w wrześniu firmę i otworzyłem na żonę, przynajmniej o te 5 lat mogą mnie cmoknąć

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor Luty 25, 09:25

        Jeśli to była jednoosobowa działalnosc gospodarcza to i tak wszystkie sprawy urzędy mogą Ciebie „ścigać” przez 5 lat po zakończeniu działalności…

        Odpowiedz na ten komentarz
        • Miczurin
          Miczurin Luty 25, 09:47

          Oczywiście że mogą, ale będą ścigać Nas bo się zarejestrujemy, a wątpię by grzebali w zakończonych działalnościach, oczywiście wiem że teoretycznie mogą. Generalnie trzeba walczyć z tą idiotyczna interpretacją i dotrzeć do posłów by się tym zainteresowali, ja u siebie mam kolegę który obraca się nieco z lokalnymi posłami to może uda mi się z nimi spotkać choć i tak nie wiem czy się tym zainteresują ale trzeba próbować. Osobiście uważam że stowarzyszeniekomisów.pl i my wszyscy powinniśmy podjąć walkę o to by posłowie zajęli się handlarzami “na niemca” i to zajęli się tym porządnie, handlarze nieprowadzący działalności niszczą rynek potwornie, a Nam dochodzą kolejne opłaty i powinniśmy zacząć podnosić ceny aut a tu się nie da bo cwaniaczkii za nic nie płaca i mogą dawać abstrakcyjnie niskie ceny.

          Odpowiedz na ten komentarz
  19. carmania
    carmania Luty 24, 15:22

    Witam . Pytanie do Admin. Jan napisałem wyżej działalność założyłem 14.02.18 podpisałem już umowę z firmą Ambit i wybieram się złożyć wniosek do BDO i moje pytanie brzmi czy jak zaznaczę że sprowadzam akumulatory opony itd.. nie będzie to gwożdziem do mojej trumny??
    Pytanie 2 co to jest ta opłata produktowa i czy muszę ją uiszszczać za każde auto czy jak???
    Najgorsze jest to że jestem zablokowany z jakimkolwiek handelem na jeszcze co najmniej miesiąc. Ręce opadają…

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Luty 24, 15:55

      Witam, poza tym ze wpis musisz mieć przed rozpoczęciem działalności to jesteś w komfortowej sytuacji ponieważ oplete produktowa rozlicza sie po zakończeniu roku w marcu roku następnego.
      Czekaj na wpis i kontroluj sytuacje dotyczącą opłaty produktowej.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Handlarz Grzesiek
        Handlarz Grzesiek Luty 25, 09:25

        Cześć, jak można pomóc w działaniach stowarzyszenia, jestem gotowy się aktywnie zaangażować, pojechać gdzie trzeba i działać.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor Luty 25, 11:16

          Do połowy marca musimy zorganizować walne zgromadzenie żeby zrobić porządek w zarządzie i ustalić plan działania na najbliższy czas. Ogłosimy niedługo termin i miejsce spotkania. Wtedy będziemy mogli spotkać się osobiście i jeżeli podzielić obowiązki.
          Bardzo cieszy mnie Twoja deklaracja. Takich ludzi nam potrzeba!
          Zawsze możesz kontaktować się ze mną telefonicznie: 692 333 111

          Odpowiedz na ten komentarz
  20. Alek
    Alek Luty 25, 12:04

    Pytanie zarejestrowany jestem jako wprowadzający pojazdy w GIOŚ gdzie teraz na aktualnie należy zgłosić zaprzestanie wprowadzania pojazdów do GIOŚ czy do Urzędu Marszałkowskiego, do rejestru BDO jeszcze się nie rejestrowałem a nie chce już sprowadzać pojazdów i podlegać pod te obowiązki,działalność dalej będę miał tylko bez aut sprowadzanych

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Radek
      Radek Luty 26, 21:31

      Podpinam się pod pytanie, ale wydaje mi się, że do GIOŚ i chyba na druku zawiadomienia takim jak się rejestrowaliśmy tylko zmienić treść z: data podjęcia działalności na data zakończenia działalności… Nigdzie gotowca nie ma.

      Odpowiedz na ten komentarz
  21. Patrycja
    Patrycja Luty 26, 09:14

    Witam czy jak jeszcze nie zarejestrowałam się do BDO to zanim to zrobię to mogę normalnie sprzedawać auta????

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Luty 26, 09:44

      Jeśli działalność rozpoczęta była przed 24 stycznia 2018 to tak, ponieważ masz czas na wpisanie się do rejestru do lipca.
      Jeśli działalność rozpoczęta była po 24 stycznia 2018 to nie, ponieważ we wszystkich dokumentach związanych z prowadzeniem działalności musisz podawać numer rejestrowy którego nie masz. Jeśli zignorujesz ten przepis, grozi Ci kara do 1.000.000 złotych.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Patrycja
        Patrycja Luty 26, 15:35

        Bardzo dziekuje za odpowiedz. a prosze powiedziec czy ta oplata rejestracyjna 100 zl to jest jednorazowo raz w roku czy pozniej bede jeszcze placic dodatkowo za kazde sprzedane auto?? To wszystko jest tak skomplikowane a ten formularz to już wogóle jakaś abstrakcja 🙁

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor Luty 26, 23:39

          Oplata rejestrowa jest jednorazowa.
          W kolejnych latach płacimy opłatę roczną 100zl bez względu na to ile aut sprowadzimy.

          Odpowiedz na ten komentarz
  22. psh
    psh Luty 27, 12:11

    Witam,
    Rozmawiałem dzisiaj z Panią z Urzędu Marszałkowskiego dla woj. Łódzkiego dot. wpisu do rejestru oraz opłaty produktowej. Pani podpowiedziała żeby najlepiej skorzystać z Organizacji Odzysku i wtedy mamy stało opłatę i oczywiście mniej pracy dot. sprawozdań i w samym wniosku. Wniosek do rejestru trzeba zgłosić i jest to temat przesądzony. Jeżeli chodzi o opłatę produktową Urząd wezwie przedsiębiorców o aktualizację sprawozdań z poprzednich lat ( do 5 lat do tył ) oczywiście ta kwestia jest do dyskusji. Pytanie czy ktoś ma namiary na sprawdzoną i tanią Organizację Odzysku która ogarnie temat.

    Odpowiedz na ten komentarz
  23. Handlarz z Wielkopolski
    Handlarz z Wielkopolski Marzec 01, 10:01

    Czyli co należy zrobić? Wysłać sprawozdanie do Warszawy a następnie się zarejestrować w Urzędzie Marszałkowskim? Będziemy karani za 5 lat do tyłu?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Marzec 01, 17:55

      Musisz wysłać sprawozdanie za 2017 rok do GIOS (Warszawa) i wpisać się do rejestru prowadzonego przez Marszałka Twojego Województwa.
      Jeśli chodzi o kary to mam nadziej że nie.
      Wczoraj byliśmy w Sejmie i umówiliśmy się z Ministrem Środowiska na spotkanie 20 marca. Będziemy na nim rozmawiać między innymi o Opłacie Produktowej.

      Odpowiedz na ten komentarz
  24. Monia
    Monia Marzec 05, 18:56

    Stacje demontażu z którymi mam podpisaną umowę o zapewnieniu sieci mają podpisane umowy z organizacjami zajmującymi się odzyskiem.Czyli samochód który sprowadziłam ma zapewnioną sieć a sieć ma zapewniony odzysk .

    Odpowiedz na ten komentarz
  25. aniołek
    aniołek Marzec 05, 22:51

    Pytanko. Sprowadzam auta z UE. Mam podpisaną umowę o recyklingu (ze stacją demontażu pojazdu)czy muszę wysłać sprawozdanie do GIOS. czy muszę też się rejestrować do urzędu marszałkowskiego. Dla mnie to masło maślane.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Marzec 06, 02:10

      Musisz złożyć sprawozdanie do GIOS i wpisać się do rejestru prodzonego przez Marszałka Województwa.

      Odpowiedz na ten komentarz
  26. carmania
    carmania Marzec 06, 05:29

    Do admin. Działalność założona mam od 14.01.18 i złożyłem juz wniosek do UM o wpis i nadanie numeru czekam 30 dni na nadanie. Czy musze jeszcze zgłaszać założenie działalności do Gioś??

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Marzec 06, 08:16

      GIOS nie prowadzi już rejestru. Jeśli wpiszesz się do rejestru to moim zdaniem nie musisz zgłaszać rozpoczęcia działalności do GIOS.

      Odpowiedz na ten komentarz
  27. arek
    arek Marzec 10, 12:27

    Dzwoniłem dzisiaj do pani do urzedu marszałkowskiego w łodzi w sprawie ich nowych pomysłów . Powiedziałem ze sprowadzałem auta z Niemiec w Ciągu ostatnich 5 lat . Ale sprowadzałem te auta bez akumulatorów olejów i opon . Czy w takim razie muszę zgłaszać się do BDO . Pani powiedziała ze do BDO tak i tak muszę się zgłosić do 24 lipca . A czy sprowadziłem to z oponami i olejami i akumulatorem to moja sprawa . Mogłem to sprowadzić bez tych podzespołów . I w wpisie mogę wpisać ze wprowadzałem je bez tych podzespołów . Jest to moja sprawa w jakim stanie to przywoziłem . Oni w to nie ingerują . Pani powiedziała ze tak i tak nie maja mi jak tego udowodnić ze wprowadzałem to z tymi podzespołami .

    Odpowiedz na ten komentarz
    • PCM
      PCM Marzec 12, 07:15

      Polska to niestety nie Niemcy czy Czechy gdzie podejscie Urzednika do przedsiebiorcy jest normalne i nie patrzą na ciebie odrazu jak na oszusta. Tutaj to Ty musisz udowodnic, ze auta sprowadzales bez tych podzespołów a nie Urzad tobie ze te podzespoly były w momencie importu.
      Ja ratunek widzę tylko jeden, jeśli będą się domagać tych płatności wtecz to proponuje zrobić zbiorowy pozew sądowy przeciwko Panstwu, wynająć najlepszego mecenasa w PL i dojechać ich. Nie może tak byc ze płacimy oplaty recyklingowe, oplaty za złomowanie kompletnych pojazdów a Panstwo żąda teraz za 5 lat wstecz oplate za coś o czym nas nikt nie informował.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor Marzec 12, 07:17

        Zgadzam się. Tylko do tego potrzebne jest zaangażowanie większości z nas a nie kilku osób…

        Odpowiedz na ten komentarz
  28. Frouuz
    Frouuz Marzec 11, 10:26

    Czy jeżeli musimy we wniosku rejestracyjnym zaznaczyc wprowadzanie olejow opon i akumulatorow to czy sama umowa o zapewnieniu sieci recyklingu wystarczy czy trzeba jeszcze miec cos dodatkowego?

    Odpowiedz na ten komentarz
  29. MP
    MP Marzec 13, 11:25

    Do Admina czy jednak trzeba sie rejestrowac czy nie trzeba ?? slyszalem jeszcze o mozliwosci podpisania umowy z firmami-organizacje odzysku jak sprawa wyglada na ten dzien ??

    Odpowiedz na ten komentarz
  30. Kot
    Kot Marzec 15, 11:16

    Witam
    Dlaczego maja nas ścigac 5 lat wstecz jeżeli do 2015 r był opłacany recykling 500 zł od każdego samochodu.
    Po drugie słyszałem że aby wpisac się do BDO to trzeba miec zgłoszoną opłatę produktową.

    Odpowiedz na ten komentarz
  31. Tomass
    Tomass Marzec 22, 08:25

    Zapisy ustawy o odpadach dają możliwość dowolnej interpretacji. To że są zapisy o pojazdach wprowadzanych i ilości wygenerowany odpadach, może sugerować np o pojazdach sprowadzanych na części. To byłoby logiczne… Przecież firmy zajmujące się handlem mają zapewniona sieć recyklingu pojazdów w całości… Przecież odpadam też jest plastik, części metalowe itp… To może jeszcze na to podpiszemy kolejną umowę.

    Odpowiedz na ten komentarz
  32. Moon
    Moon Marzec 22, 20:28

    Dzwoniłam dzisiaj do UM małopolska z zapytaniem czy jesli otwieram firmę i będę tylko kupowała i sprzedawała auta z pl to mam obowiązek rejestracji? odpowiedz była TAK .
    Ponieważ auto z pl które kupie pewnie będzie już stare i trzeba będzie w nim wymienic akumulator ,olej lub opony ……nie wierzyłam własnym uszom
    I jeszcze podlegam opłacie za korzystanie ze środowiska (paliwo) a jesli zamierzałabym sprowadzać auta to jeszcze sprawozdanie do BDS http://www.bds.ichp.pl chodzi o gaz w klimatyzacji.
    Często piszecie tutaj że rejestracji w BDO należy dokonać przed rozpoczęciem działalnosci wprowadzając tym nie które osoby czytające w błąd bo one myslą że muszą miec wpis do BDO przed wpisem do Ceidg bo “rozpoczęcie działanosci ” własnie od tego się zaczyna.
    Czyli wychodziło by na to że osoba fizyczna przed rozpoczęciem działalnosci musiała by się starać o wpis do BDO a to os.fizycznych nie dotyczy.
    Po drugie robiąc wpis do Ceidg masz 7 dni na dopełnienie ustawowo narzuconych rzeczy.Czyli musisz je zrobić przed uzyskaniem nr BDO .

    Jak do tego odnosi się admin?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Marzec 22, 21:50

      Jeśli chodzi o wypowiedź Pani z UM to moim zdaniem jest w błędzie… To jak stare auto kupimy w Polsce nie ma znaczenia.
      Opłaty za korzystanie ze środowiska (paliwo) uiszczamy od dawna.
      Opłaty za gazy również od jakiegoś czasu powinniśmy uiszczać. Zapewne większość osób o tym nie wie i tego nie robi…
      Jeśli chodzi o rozpoczęcie działalności, to wiele razy mówiłem o tym, że przed pierwszym ruchem związanym z działalnością, czyli np. pierwszy zakup auta musimy mieć nadany numer rejestrowy. Myślałem, że to logiczne, że nie można mówić o działalności przed jej założeniem…

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Moon
        Moon Marzec 22, 22:08

        I tutaj również nasuwa się pytanie rejestracja musi być przed pierwszym zakupem auta sprowadzonego czy krajowego?
        UM wychodzą z założenia że nie ma różnicy.
        Bo wystarczy że handlujesz tylko autami krajowymi i w między czasie kupujesz akumulatory ,zmieniasz je gdzieś odkładasz na bok to już składujesz odpad i już musisz się wpisać do BDO .
        To jest bardzo ważna informacja bo wiele osób mysli że mając tylko w obrocie auta krajowe nie podlega rejestracji.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor Marzec 22, 22:30

          Jeśli tylko handlują używanymi autami zarejestrowanymi w Polsce to nie podlegają wpisowi.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • KM
            KM Marzec 22, 22:41

            Mogą podlegać obowiązkowi wpisu w innym zakresie np. w zakresie wytwarzania odpadu.

  33. Agata
    Agata Marzec 27, 12:24

    Zgadzam się z admin jeśli handlujesz tylko autami w Polsce to nie podlegasz wpisowi. Wpisowi podlega WPROWADZAJĄCY czyli z ustawy [“…prowadzący działalność gospodarczą w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia lub importu].
    KM które tabele dotyczą wytwarzania odpadów?

    Odpowiedz na ten komentarz
  34. KM
    KM Marzec 27, 15:15

    Jeżeli handlujesz samochodami tylko polskimi nie podlegasz w tym zakresie wpisowi do rejestru ani opłacie produktowej. Natomiast jeżeli wytwarzasz odpady to o obowiązku wpisu do BDO w tym zakresie umówi artykuł 50 ustawy o odpadach.

    Odpowiedz na ten komentarz
  35. Agata
    Agata Marzec 28, 10:05

    do KM w art.50 mowa jeśli mowa o odpadach to o przetwarzaniu i zbieraniu a nie o wytwarzaniu dlatego pytam która to tabelka?

    Odpowiedz na ten komentarz
  36. Moon
    Moon Marzec 28, 19:31

    KM a który pkt ustawy 1 art.50 ustawy o odpadach dotyczy w przypadku aut krajowych?

    Odpowiedz na ten komentarz
  37. lena
    lena Kwiecień 05, 21:07

    witam, pytanie do admin.
    mam firme – autohandel od kilki lat.
    czy muszę rejestrować się w BDO, kiedy w CDIG mam wpisane sprowadzanie aut używanych z Niemiec?
    i czy muszę mieć podpisaną umowę z siecia recyklingową? jesli nie mam tego, to czy zaplace kare, jeśli sie tego ktoś dopatrzy?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Kwiecień 05, 22:41

      Sprowadzasz auta do Polski?
      Jeśli tak od kiedy ?

      Odpowiedz na ten komentarz
      • lena
        lena Kwiecień 06, 10:17

        sprowadzam auta do Polski od 2010 roku z Niemiec.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor Kwiecień 06, 10:33

          Jeśli sprowadza Pani auta do Polski od 2010 roku to musi mieć Pani podpisaną umowę o zapewnieniu sieci recyklingu.
          Jeżeli nie zrobiła Pani tego do tej pory to niestety musi Pani obliczyć i zapłacić opłatę za brak sieci recyklingu w 2017 roku. Koszt – 12.000 zł opłata stała + opłata za niezapewnienie sieci dla każdego z aut. Do 15 marca powinna Pani złożyć sprawozdanie do GIOŚ.
          W 2019 roku również zapłaci Pani opłatę za niezapewnienie siecie recyklingu w 2018 roku, ponieważ minęło już 21 dni roku, a tylko tyle można bezkarnie niezapewniać sieci.
          Musi Pani również do 24 lipca uzyskać numer restrowy czyli wpisać się Rejestru prowadzonego przez Marszałak Województwa. Rejest ten związany jest z BDO.

          Odpowiedz na ten komentarz
  38. drobny
    drobny Kwiecień 13, 19:43

    witam.
    mam pytanie do admina. moja działalność zarejestrowana w 2016, umowa recyklingowa oczywiście jest, sprawozdanie wysłane jest.
    w czerwcu 2018 planuje zamknąc lub zawiesic DG i czy też musze sie rejestrować u marszałka lub podpisywac umowe na oleje, opony i aku?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Kwiecień 13, 22:56

      Opłata produktowa obowiązuje od 2002 roku. Jeśli zgodzimy się z interpretacją MŚ i Urzędów Marszałkowskich, od początku swojej działalności powinieneś rozliczać się z tej opłaty.
      Jeżeli chodzi o rejestracje w rejestrze Marszałka Województwa to moim zdaniem jeżeli nie będziesz od czerwca prowadzić działalności to nie musisz się rejestrować. Musisz pamiętać że jak wznosisz działalnosc to musisz od początku na wszystkich dokumentach używać numeru rejestrowego. Oznacza to. Konieczność zarejestrowania się przed wykonaniem „pierwszego ruchu”.
      Musisz również złożyć sprawozdanie za 2018 rok do GIOS.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • drobny
        drobny Kwiecień 23, 22:24

        dzieki za podpowiedź,
        czy jesli w 2018 nie sprowadziłem i nie sprowadzę żadnego auta ( ale umowe rcyklingową mam) to tez sprawozdanie za 2018 musi byc i kiedy je wysłać ?, czy w czerwcu gdy zamkne DG czy dopiero w 2019 (za 2018)?

        Odpowiedz na ten komentarz
  39. Andi
    Andi Kwiecień 17, 21:52

    Witam. Pytanie do admina.

    Jeśli kupuje auta sprowadzone z Niemiec po opłatach w Polsce i odsprzedaje je dalej na fakturę to również muszę mieć nadany numer z UM?Działalność mam od marca 2018.

    Pozdrawiam.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Kwiecień 17, 22:13

      Przede wszystkim jeżeli mówisz o rejestrze prowadzonym przez Marszałka Województwa, a nie Urząd Miasta.

      Jeśli nie wprowadzasz pojazdów to nie musisz zgłaszać takiej działalności.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Andi
        Andi Kwiecień 18, 08:19

        Kupuje w Polsce już opłacone samochody na fakturę i odsprzedaje na fakturę. Czasem jakby się udało to do Niemiec tez chętnie pojadę tylko teraz pytanie czy muszę zgłaszać do Urzędu Marszałkowskiego, czy dopiero przed pierwszym kupionym pojazdem zza granica?
        Jeśli dobrze rozumiem to póki nie sprowadzam aut osobiście to nie muszę tego zgłaszać do Urzędu Marszałkowskiego, ale w chwili gdy planowalbym zacząć sprowadzać samochody zza granicy to musiałbym mieć nadany ten numer już. Firmę jak pisałem mam od marca 2018. Pozdrawiam.

        Odpowiedz na ten komentarz
  40. MW
    MW Maj 09, 13:56

    Czy już wiadomo na jakich dokumentach konkretnie musi być umieszczany nr BDO, wyliczone dokumenty, a nie ogólnie?

    Odpowiedz na ten komentarz
  41. olo
    olo Czerwiec 29, 09:28

    Witam
    mam pytanie do admina i innych użytkowników, czy we wniosku o wpis do BDO jako podmioty które importują pojazdy z innych krajów europy, musimy zaznaczać ze przywozimy prócz samochodów, opony oleje i akumulatory.Bo tak na dobrą sprawę to na żadnej fakturze nie widnieje ze kupiłem auto marki model rocznik itd. plus 4 opony, 4 liry oleju i akumulator o wadze 8 kg, jest tylko samo auto. Przepatrzyłem ustawę o odpadach i nigdzie nie znalazłem ze ten kto przywozi auta, sprowadza tez opony oleje i aku.
    W dniu 28.06.18 byłem w UM w Krakowie z wypełnionym niepełnym wnioskiem, tam Pani która mnie obsługiwała kazał jeszcze dopisać do wniosku ze skoro auta to oleje,opony i aku tez…. z koniem sie kopał nie bede ale jak tylko dostane login i hasło do rejestru to sam zmienie sobie tylko na samochody, temat jeszcze skonsultuje z prawnikiem ale wydaje mi się ze ktoś dokonał nadinterpretacji przepisów prawnych.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Czerwiec 29, 09:37

      Urzędnicy wymagają od nas wypełniania tych wszystkich działów. Naszym zdaniem wprowadzanym przez nas produktem jest samochód i dlatego powinnismy wypełnić tylko dział I i III.
      Wypełniając to co chcą UM odcinamy sobie drogę obrony przed zapłatą opłaty produktowej za 5 ostatnich lat.
      Niestety login i hasło nic Ci nie da. Musil byś złożyć wniosek aktualizacyjny.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • F
      F Czerwiec 29, 15:14

      Też byłem w KR. Tez Pani mi sprawdzała. Uzupełniłem Regon i pieczątkę. Tam gdzie chciała. Jednak wniosek złożyłem na dziennik z wypełnionym działem I i III. Pomimo, że Pani twierdziła, że to nie jest zgodne z ustawą. Jako, że chwile porozmawialiśmy o problemie. usłyszałem, że w pierwszej kolejności będą kontrolować tych co zaznaczyli tylko samochody. Później tych co sprowadzają oleje itd wraz z samochodami ; ale ich za 5 lat wstecz.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor Czerwiec 29, 15:21

        Czyli tak czy inaczej skontrolują wszystkich. Tylko Ci, którzy wypełnią wszystkie działy, nie bardzo będą mogli się odwoływać od ewentualnych decyzji.
        Poza tym jeżeli składają wniosek twierdząc, że wprowadzają wszystkie wymienione w nim produkty to powinni automatycznie rozliczyć się za ostatnie 5 lat…

        Odpowiedz na ten komentarz
  42. xxxss
    xxxss Lipiec 10, 15:23

    Pytanie takie,jeżeli wypełniam tylko dział I i III, potem podpisuję umowę z organizacja odzysku (oleje opony itp) to z czego oni maja mnie rozliczyc jak nie deklarowałem tego we wniosku?

    Odpowiedz na ten komentarz
  43. AL
    AL Lipiec 17, 15:36

    posiadam firmę z PKD wypożyczalnia samochodów i okazjonalnie – na miesiąc/2 miesiące sprowadzam do PL samochód, to jeśli po dacie 24.07.2018 skończę z tym “procederem” to muszę występować o wpis (mam umowę z Ambit)do BDO ?

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

wyszukaj na stronie

Archiwum

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.