Na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowany i skierowany do konsultacji publicznych został projekt Rozporządzenia Ministerstwa Środowiska w sprawie wzorów formularza rejestrowego, formularza aktualizacyjnego i formularza o wykreśleniu z rejestru.
„Istotna” dla nas zmiana to wprowadzone objaśnienia do Tabeli 1 w Dziale V – Baterie i akumulatory – „jeśli marki baterii lub akumulatorów nie można określić należy wpisać „bezmarkowy”. W przypadku braku możliwości określenia marki baterii i akumulatorów będących częścią składową urządzeń należy podać tylko markę tego urządzenia.” Dzięki temu takiemu „wyjaśnieniu” nie będziemy już musieli jak to określiła w odpowiedzi na nasze pytanie Pani z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego „przewidzieć marki baterii i akumulatorów”.
Wystarczy, że będziemy potrafili „przewidzieć” marki samochodów, które sprowadzimy do kraju w przyszłości.
We wniosku możemy oczywiście wymienić wszystkie marki samochodów produkowanych na świecie, ponieważ wpisanie do rejestru określonej marki nie generuje konieczności wprowadzenia jej do obrotu w danym roku.
Natomiast brak marki produktu, który następnie zostanie wprowadzony spowoduje funkcjonowanie niezgodne z rejestrem i będzie wymagało złożenia wniosku aktualizacyjnego.
Co tak naprawdę oznacza to dla nas?
Nic. Nadal musimy wykazać się wiedzą tajemną z pogranicza magii i umieć przewidzieć jakie auta będziemy sprowadzać w przyszłości. Jeśli przypadkiem nie posiedliśmy umiejętności przewidywania przyszłości, zamiast wymieniania we wniosku kilkudziesięciu lub kilkuset producentów baterii i akumulatorów musimy wymienić wszystkich producentów samochodów. Takie rozwiązanie spowoduje to, że nasz wniosek będzie zapewne liczyć kilkadziesiąt stron. Wszystko to będziemy musieli wydrukować na papierze i złożyć w Urzędzie Marszałkowskim ponieważ w wersji elektronicznej zrobić tego nie możemy.
Tworzący te przepisy z Ministerstwa Środowiska, chyba nie zdają sobie sprawy ile papieru trzeba do tego wykorzystać w skali całego kraju i ile lasów, o które powinni dbać trzeba będzie wyciąć żeby to zrobić…
Poniżej przedstawiamy Wam projekt rozporządzenia oraz formularz obowiązujący.
Zapoznajcie się z projektem i jego uzasadnieniem. Jeśli macie jakieś uwagi do projektu prześlijcie je do nas do niedzieli wieczorem.
Maciej.Szymajda@stowarzyszeniekomisow.pl
Projektowany wzór formularza – TUTAJ
Obowiązujący wzór formularza – TUTAJ
No i poraz kolejny rządzący udawadniaja ze są kompletnymi bezmózgami. Poco poprawiać coś złego, na coś co dalej jest źle? Szkoda słów, niestety nie idzie w tym kraju normalnie i legalnie pracować. Ręce poprostu opadają 🙁 15lat zajmuje sie importem aut, niestety nadszedł czas zakończyć działalność bo niemam zamiaru brać udziału w tym idiotycznym procederze. Od kilku lat rzad konsekwentnie utrudnia nam pracę i podkłada kłody pod nogi. Szukali juz od lat sposobu jak ograniczyć import aut no i znalezli. Teraz Polacy będą kupowac nowe auta w salonach, tylko musza jeszcze wprowadzić program dopłat „auto plus” ????????????
Ja chyba jak tak dalej będzie to j..ę to wszystko i zacznę działać w szarej strefie.Zero odpowiedzialności zero problemów.Ceny będę miał bardziej konkurencyjne q…wa same plusy a dla skarnu państwa minus.jak oni nas tak traktują to czemu my mamy rząd poważnie traktować.
A ja myślę, że UM interpretują sobie przepis jak im się podoba. Już było o tym pisane, że ustawa miała dotyczyć firmy przywożące szmelc do kraju i robiące z niego śmietnik a nie strikte importerów aut.
Po rozmowie z osoba odpowiedzialna za rejestr BDB w swoim Urzędzie Marszałkowskim (Rzeszów – podkarpacie) otrzymałem informacje że w dziale V tab 1 jeżeli zajmuję się wyłącznie sprowadzaniem samochodów do kraju w miejscu marka baterii/akumulatora wystarczy wpisać „bezmarkowe” i to będzie dobrze bo nie jestem w stanie przewidzieć co będzie zamontowane w pojeździe.
No ja dostałem potwierdzenie wpisu z adnotacją , że mam uzupełnić tabelę nr 1 działu 2 i tabele 1 działu 5.