0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

BDO – Uwaga! Zmiana formularza rejestrowego.

Data:

Na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowany i skierowany do konsultacji publicznych został projekt Rozporządzenia Ministerstwa Środowiska w sprawie wzorów formularza rejestrowego, formularza aktualizacyjnego i formularza o wykreśleniu z rejestru.

Istotna” dla nas zmiana to wprowadzone objaśnienia do Tabeli 1 w Dziale V – Baterie i akumulatory – „jeśli marki baterii lub akumulatorów nie można określić należy wpisać „bezmarkowy”. W przypadku braku możliwości określenia marki baterii i akumulatorów będących częścią składową urządzeń należy podać tylko markę tego urządzenia.” Dzięki temu takiemu „wyjaśnieniu” nie będziemy już musieli jak to określiła w odpowiedzi na nasze pytanie Pani z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego przewidzieć marki baterii i akumulatorów”.

Wystarczy, że będziemy potrafili „przewidzieć” marki samochodów, które sprowadzimy do kraju w przyszłości.

We wniosku możemy oczywiście wymienić wszystkie marki samochodów produkowanych na świecie, ponieważ wpisanie do rejestru określonej marki nie generuje konieczności wprowadzenia jej do obrotu w danym roku.

Natomiast brak marki produktu, który następnie zostanie wprowadzony spowoduje funkcjonowanie niezgodne z rejestrem i będzie wymagało złożenia wniosku aktualizacyjnego.

Co tak naprawdę oznacza to dla nas?

Nic. Nadal musimy wykazać się wiedzą tajemną z pogranicza magii i umieć przewidzieć jakie auta będziemy sprowadzać w przyszłości. Jeśli przypadkiem nie posiedliśmy umiejętności przewidywania przyszłości, zamiast wymieniania we wniosku kilkudziesięciu lub kilkuset producentów baterii i akumulatorów musimy wymienić wszystkich producentów samochodów. Takie rozwiązanie spowoduje to, że nasz wniosek będzie zapewne liczyć kilkadziesiąt stron. Wszystko to będziemy musieli wydrukować na papierze i złożyć w Urzędzie Marszałkowskim ponieważ w wersji elektronicznej zrobić tego nie możemy.

Tworzący te przepisy z Ministerstwa Środowiska, chyba nie zdają sobie sprawy ile papieru trzeba do tego wykorzystać w skali całego kraju i ile lasów, o które powinni dbać trzeba będzie wyciąć żeby to zrobić…

Poniżej przedstawiamy Wam projekt rozporządzenia oraz formularz obowiązujący.

Zapoznajcie się z projektem i jego uzasadnieniem. Jeśli macie jakieś uwagi do projektu prześlijcie je do nas do niedzieli wieczorem.

Maciej.Szymajda@stowarzyszeniekomisow.pl

Projektowany wzór formularza – TUTAJ

Obowiązujący wzór formularza – TUTAJ

5 KOMENTARZE

  1. No i poraz kolejny rządzący udawadniaja ze są kompletnymi bezmózgami. Poco poprawiać coś złego, na coś co dalej jest źle? Szkoda słów, niestety nie idzie w tym kraju normalnie i legalnie pracować. Ręce poprostu opadają 🙁 15lat zajmuje sie importem aut, niestety nadszedł czas zakończyć działalność bo niemam zamiaru brać udziału w tym idiotycznym procederze. Od kilku lat rzad konsekwentnie utrudnia nam pracę i podkłada kłody pod nogi. Szukali juz od lat sposobu jak ograniczyć import aut no i znalezli. Teraz Polacy będą kupowac nowe auta w salonach, tylko musza jeszcze wprowadzić program dopłat „auto plus” ????????????

    • Ja chyba jak tak dalej będzie to j..ę to wszystko i zacznę działać w szarej strefie.Zero odpowiedzialności zero problemów.Ceny będę miał bardziej konkurencyjne q…wa same plusy a dla skarnu państwa minus.jak oni nas tak traktują to czemu my mamy rząd poważnie traktować.

  2. A ja myślę, że UM interpretują sobie przepis jak im się podoba. Już było o tym pisane, że ustawa miała dotyczyć firmy przywożące szmelc do kraju i robiące z niego śmietnik a nie strikte importerów aut.

  3. Po rozmowie z osoba odpowiedzialna za rejestr BDB w swoim Urzędzie Marszałkowskim (Rzeszów – podkarpacie) otrzymałem informacje że w dziale V tab 1 jeżeli zajmuję się wyłącznie sprowadzaniem samochodów do kraju w miejscu marka baterii/akumulatora wystarczy wpisać „bezmarkowe” i to będzie dobrze bo nie jestem w stanie przewidzieć co będzie zamontowane w pojeździe.

  4. No ja dostałem potwierdzenie wpisu z adnotacją , że mam uzupełnić tabelę nr 1 działu 2 i tabele 1 działu 5.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

24 Renault Trafic i Opel Vivaro do kupienia z Niemiec – bezpośrednio!

Dostałem ofertę zakupu bezpośrednio od właściciela z Niemiec, 24...

ProEkologiczne Plany Rządu – Posiedzenia Rady Przedsiębiorców

Rząd opracował i przedstawił do konsultacji, Krajowe ramy polityki...

Zapraszam na Targi Poznańskie – Poleko

Szanowni Państwo, 15 października 2024 roku podczas targów POLECO w Poznaniu,...

Kary za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych – Aktualny Stan odwołań – WK i SKO i WSA

Na tej stronie znajdziesz aktualną sytuację dotyczącą kar za sprzedaż samochodów sprowadzonych przed zarejestrowaniem. Masz tutaj: - listę Wydział Komunikacji, które nakładają kary, - listę SKO, które uchyliły kary, - listę SKO, które utrzymały decyzję Wydziałów Komunikacji, - listę spraw, które trafiły do WSA.