0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

PolskiAutohandel.pl Szkolenia – NEWSLETTER 3/2019

Data:

CO Z OBOWIĄZKIEM REJSTRACJI SAMOCHODÓW W CIĄGU 30 DNI?

W czwartek Sejm przyjął przepisy nakładające na nas obowiązek rejestracji pojazdów sprowadzonych z innych krajów Unii Europejskiej w ciągu 30 dni. Analogiczny obowiązek dotyczy samochodów zarejestrowanych, kupionych na terytorium Polski.

Przepisy mają wejść w życie już 1 stycznia 2020 roku. Dotyczyć będą wszystkich pojazdów, a więc zarówno samochodów nowych, samochodów używanych, jak i motocykli. Brak rejestracji w odpowiednim czasie, wiązać się będzie z karą od 200 do 1000 zł.

Zmiany w przepisach omawia szczegółowo w poniższym filmie Maciej Szymajda, prezes Stowarzyszenia Komisów.pl . Zachęcamy do obejrzenia.

Wprowadzenie tych regulacji prawnych oznacza ogromne koszty dla naszej branży. Razem z obowiązkiem rejestracji w ciągu 30 dni pojawi się oczywiście obowiązek ubezpieczenia OC pojazdu. W skali roku nasze koszty związane z ubezpieczeniem wzrosną kilku- o ile nie kilkunastokrotnie. Dodatkowo stracimy mnóstwo czasu, jako że będziemy musieli dwukrotnie częściej pojawiać się w Wydziałach Komunikacji.

 Urzędnicy z Ministerstwa Infrastruktury nie zdają sobie sprawy z tego, jak bardzo zablokują Wydziały Komunikacji. Po wprowadzeniu nowych przepisów będą miały one dwukrotnie więcej pracy, jako że dziś rejestrują w zdecydowanej większości samochody, które kupili od nas klienci. Po zmianie przepisów będą robić to nadal, ale dodatkowo będą musieli obsłużyć również nas jako podmioty sprowadzające. Do każdego pojazdu będzie musiał zostać dwukrotnie wydany dowód miękki i dwukrotnie dowód twardy. Koszty biurokracji wzrosną w horrendalnym stopniu…

 Ostatnią szansą na zmianę tych przepisów jest posiedzenie Senatu. Obrady, na których omawiane będą nowe przepisy, odbędą się najprawdopodobniej 9 lub 10 lipca. Oczywiście będziemy Was informować o ewentualnych zmianach w Senacie.

Dajcie znać w komentarzach co myślicie o tej zmianie.


    Jeśli chcesz otrzymywać nasz NEWSLETTER zawierający istotne dla branży informacje, wyślij nam swój adres e-mail.


    47 KOMENTARZE

    1. Ty ciągle o pieniądzach, a co z samochodami których nie jestesmy w stanie w ciągu 30 dni naprawić, co z samochodami kokekcjonerskimi….o tym pomyślałaś? Te argume ty o pieniądzach i biurokracji do mnie nie przemawiają. Z punktu widzenia klienta lepiej jest kupić auto już zarejestrowane.

    2. Nadal brak informacji o pojazdach zabytkowych, ktorych procedura rejestracji (rzeczoznawca, konserwator) trwa dluzej niz 30 dni, czyli z automatu kazdy kolekcjoner zostanie ukarany 1000zl kara nie ze swojej winy.

        • Niestety nie mogło by tak być. Jedna procedura ograniczona drugą, sankcje zniesie przysługująca jej skarga. Dwie „sprzeczne” regulacje …klasyka gatunku.

          Zapewne aktualnie to bubel prawny tworzony na „zapotrzebowanie społeczne” Przepisy niezbędne wprowadzeniu tej regulacji mogą zostać opublikowane w każdej innej, egzotycznej ustawie. Metoda „od dupy strony”.

          Proszę sobie nie upraszczać życia i nie tłumaczyć wszystkiego x500+. Prosze zastosować tzw „pozytywną metodę” i odpowiedzieć na pytanie kto najwięcej realnie skorzysta w efekcie tych zmian? Jaki sektor?

    3. A bedzie można sprzedać auto na miękkim dowodzie czy trzeba bedzie trzymać je prawie miesiąc czekkajac na twardy dowód?. To jest chore ! Nie dośc że płącimy podatek pcc od wzbogacenia się a placimy go za nasz towar to jeszcze mamy kolejne koszta ponosic i rejestrowac, biegać po kolejnych urzedach ???

    4. A co z nowym prawem dotyczącym kierowaniem samochodu na tablicach „z allegro”? Teraz jest to wykroczenie a ma być przestępstwo!! Wiec kto do nas przyjedzie po auto jak nie będzie miał jak wrócić?? Jak nie kijem to… I tak nas ta rejestracja CHYBA nie ominie.

    5. Powinna być możliwość sprzedaży na miękkim dowodzie a dopóki samochód jest w rękach komisu to twardego dowodu WK nie zamawia. Karta pojazdu musi być wydana przy wydaniu miękkiego dowodu. Twardy dowód otrzymuje dopiero finalny klient w swoim WK.

    6. Dlaczego tylko w Polsce można tak gnębić podatnika, a on sam nic nie może z takimi debilnymi przepisami zrobić.

    7. to niech to wydłużą chociaż do 60 dni, co w przypadku kupowania auta na aukcjach, czasem po zakupie to i 3 tygodnie auto jedzie, a dokumenty dopiero po przyjezdzie auta. Nic bym nie powiedział jakby mozna było rejestrować auta przez internet, a sprzedawać bez twardego dowodu. A tak urzędy czynne tylko do 15. dziennie przyjmują ok 50 osób, to jak wszyscy się rzucą do rejestracji i zmian w dowodach, bo trzeba zauważyć ze nowe auta też mają być tym obowiązkiem objęte, to na rejestracje będzie się czekało po 2,3 miesiące. Najbardziej boli, że osoby nie prowadzące działalności nie muszą płacić podatków, bdo, nie grozi im rękojmia będą obchodzić ten przepis, bo i tak piszą umowę na „Niemca”, a nam ciągle pod górkę.

    8. Nie tyle sprzedarz na twardym dowodzie, co zmiana wzorow dokumentu – dowod i tak nie jest potrzebny do jazdy – niech bedzie swistek z pieczatka jak miekki dowod i juz, po co to drukowac przez 3 tygodnie w pwpw? Karta pojazdu jest zbedna – do kosza. I jedne tablice na cale zycie auta. Wtedy mniej biurokracji, mniej kosztow i ma to jakis sens (czystosc w cepiku)

    9. Ten przepis to ” WIELKIE ŚWIŃSTWO ” firmy padną podatków nie będzie , państwo straci dwa razy bo jeszcze pójdziemy na zasiłki czy ktoś tam myśli.

    10. Ci co kupują na handel na vat 23%,np auta poleasingowe będą musieli zapłacić vat, bo do tej pory było tak, że jak nie rejestrowałeś to nie płaciłeś, dopiero przy odsprzedaży, czyli tutaj też sie zmieni

    11. Wierzę że PiS tj.Prawo i SPRAWIEDLIWOSC nie poprze takich głupich przepisów z mnóstwem błędów.No jak jako obywatel mogę być z góry skazany na karę przy zakupie np.uszkodzonego samochodu nie pisze o rozbitym, nawet usterka elektryczna czy mechaniczna w warsztatach trwa długo.Ale dobrze że robione porządek z autami gdzie są zarejestrowane a już ich dawno nie ma.Dobrze że nie przyjdzie mi Policja że zabiłem kogoś na pasach.Ale to się powinno tyczyć osób prywatnych lub zarejestrowanych aut.Tyle było walki o tablice dla komisów,no i będą.Proponuje tak.Jezeli masz firmę zajmujesz się importem powinieneś mieć tablice profesjonalne i możliwość wpisania auta na stan do CEPiKu i kropka.Stan by się wszystkim zgadzał dane będą poprawne,unia się odwali że nie ma kontroli a ci co handlują na lewo nie płacą nic umowa na kolanie co tak mnie w….ja to będą mieć problem.Bo w końcu muszą się za nich zabrać bo ile można.Bez ZUSu Pit VAT i innych kosztów ja też bym dobrze żył.I tu do nich do szarej strefy,jak handlujesz na lewo to nie zadaj leczenia za darmo i nie wyciagaj łapy po 500+ bo wstyd.PIsowcy nie mam nic do was ale nie przesadzaj cię dajcie żyć.Szukacie kasy poszukajcie w szarej strefie wystarczy zobaczyć na otomoto i ile jest aut po rowach zajazdach na posesjach sprzedawanych do opłat i tam zróbcie zakup kontrolowany może wam się oczy otworzą.To napewno pomoże wam i nam umocnić firmy bo chyba oto chodzi by budować gospodarkę i portfel.

    12. Witam. Moim zdaniem powinniśmy zrobić tak… Jeśli Państwo nakłada na nas coraz to większe obowiązki i co raz to większe opłaty związane z importem aut m.in. BDO, rejestracja pojazdów, akcyzy itp. Przy tym wszystko drożeje, a także usługi samochodowe lakiernicy, mechanicy itd. A my handlarze jesteśmy w dodatku na końcu łańcucha pokarmowego i musimy czasem jeszcze czekać na klienta jak na zbawienie, to uważam że powinniśmy po prostu masowo czyli wszyscy podnieś ceny aut. Od 2000zl, a nawet i więcej przy droższych samochodach, wtedy będziemy mieli na opłacenie podatków ze sprzedaży jednego auta w miesiącu. Automatycznie będziemy też więcej zarabiać przy większej ilości! Jeśli my się mamy dostosować to i klient też się dostosuje, bo nie będzie miał wyjścia. Tym bardziej że z klienteria jest coraz gorzej mierniki lakierów, głupie programy telewizyjne i wypowiedzi typu „miód w silniku” kto oglądał to wie, kto nie to polecam 🙂 A potem przychodzą same mądre głowy i opuść mu 2000zl z auta za 10tys. Czasem nie ma co kupić, czasem ceny aut zagranicą są z kosmosu, a klient w Polsce jest rozpieszczany. Coraz mniej zostaję z samochodu a wszyscy kopią nas w d**e i to jest „polskiautohandel”.

      • My możemy podnieść ceny ale szara strefa tylko na tym zyska.
        Mi się wydaje że walczmy z nimi a wtedy będzie nam lepiej.
        Ja nie przyjmuję aut w komis od handlarzy bez działalności gospodarczej.

    13. Hej…
      A co z tymi handlarzami co sprzedają tylko auta powypadkowe/uszkodzone. Będzie trzeba wszystkie robić czy jak bo nie rozumiem ??

    14. Mam dość . czas z tad spier…..ć. pozdrawiam Jarka i kolegów i kolerzanki ze szkoły gastronomicznej z Żyrardowa

    15. Koledzy !
      No to nas Dealerzy pięknie udupili !!
      jak się nie dało z wyższą akcyzą to znaleźli lepszy sposób – uwalić Handlarzy którzy sprowadzają . Wreszcie tylko ich komisy będą , chociaż droższe przeżywały hossę . Nasze będą znikać – zobaczycie .Nikt z Was nie porusza tematu że przy rejestracji trzeba będzie zapłacić VAT !
      To będzie dopiero koszt …

    16. Do Marka
      Jak jesteś VAT-owcem to ewentualnie możesz naliczyć i odliczyć czyli wychodzi 0, VAT płaci nabywca w momencie nabycia a ty jesteś tylko pośrednikiem który wysyła pieniądze do US co miesiąc.
      przecież rejestrując samochód/towar handlowy na siebie jako firma nie musisz przedstawiać zaświadczenia o zapłacie VAT

      • Nie do końca masz racje. To, że nie musimy przedstawiać w WK zaświadczenia i zapłacie VAT wcale nie zwalnia nas z obowiązku jego zapłacenia w ciągu 14 dni od zakupu jeżeli mamy zamiar zarejestrować pojazd.

        • U nas w WK nie zarejestrujesz pojazdu obojętnie czy towaru czy środka trwałego jeśli nie przedstawisz dowodu zapłaty Vatu jak kupiełeś go NETTO zagranicą .
          I co mam teraz z kieszeni na około 40 aut VAT wyciągnąć ..??
          Mam dostawcze , osobowe , ciężarowe – ludzie przecież tego w żadnym kraju EU nie ma .
          Płaci podatek finalny klient a nie handlujący autami.
          Mówię Wam za 2 lata to zostaną z nas niedobitki !
          Możemy pogratulować sobie sami że nie bylismy zorganizowani , a nasi adwrsarze nas pięknie załatwili tak jak z tablicami do przewozu samochodów ( wszyscy się cieszyli że wreszcie będę ) . Tak będą , jak zawsze dla Dealerów i jakiś ITSów .
          Przykro to pisać , lecz Radzę nam szukać za wczasy innych źródeł zarobku.

    17. Jak masz zapłacić VAT ? skoro jesteś Vatowcem to możesz go ewentualnie naliczyć wewnętrznie i natychmiast odliczyć czyli płacisz 0, nie trzeba płacić żadnego VAT-u

      • Mylisz się niestety…
        Tak jak pisałem wcześniej Vat od samochodu kupionego w cenie netto musisz zapłacić w ciągu 14 dni jeżeli będziesz rejestrować pojazd.
        Oczywiście klient końcowy również zapłaci go Tobie, ale do momentu sprzedaży auta VAT będziesz miał „zablokowany”.

        • To że rejestrujesz pojazd nie zmienia faktu że jest on nadal towarem i vat płacisz do urzedu po sprzedaży. Miałem kilka takich sytuacji bo klient chciał zarejestrowany, później kontrole i brak problemów.

          • Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić.
            Jeżeli Rejestrujesz pojazd to nieważne jest jego przeznaczenie (towar czy środek trwały) masz obowiązek zapłacić VAT w ciągu 14 dni od zakupu.

    18. To nie będę rejestrował, ciekawe jak oni zamierzają wyegzekwować te kary za niwrejestrowanie?

      • Bez problemu wjadą Ci na plac , spiszą wszystkie autka i info do W.K.
        Potem kilka pisemek dostaniesz i na koniec komornika na plac.
        Jak trzeba ( bo będą widzieć że się bronisz i nie płacisz ) jeszcze kilka razy w roku zajrzy Pan Policjant
        I nękany i sfrustrowany dasz sobie spokój z placem i importem .

    19. Wjadą CI Niebiescy na plac i spiszą wszystkie auta , potem info do WK i Cię mają.
      Za 2 miesiączki wjadą znowu i jak nie zapłaciłeś poprzednio to znowu domiar… Nie uciekniemy z autami i placami – jesteśmy udup… Panowie.
      Dodatkowo jak sprzedaż na Export to teraz nie bawiliśmy się z żadnym Vatem , a tak po rejestracji w Polsce będziesz miał nadwyżkę bo np. Ukraińcowi sprzedaż netto i możesz do US. iść po zwrot Vatu – życzę powodzenia…. Kontrola będzie gonić kontrolę . Dla firm które kupowały na aukcjach , albo z firm Netto na zachodzie te przepisy to jest KATASTROFA !!!

      • I co policja Ci będzie sprawdzać faktury od kiedy masz kupione samochody czy może CMR – ki kiedy przyjechały? Kurwa bez przesady nie dajmy się zwariować, a nawet jak przyjdzie zapłacić to zapłacę. Czy rejestracja i OC czy kara to jeden grzyb, klient za to wszystko i tak zapłaci bo nie ma innego wyjścia
        nie zamierzam się tym specjalnie przejmować, trzeba się jakoś dostosować
        PS. Poza tym jeden samochód to jedno postępowanie, przecież nie można hurtem dać kary za wszystkie pojazdy, braknie tych urzędników do obsługi tego całego syfu.

      • Dokładnie tak, pisałem o tym parę postów wyżej, kupowanie poleasingowych kompletnie się nie będzie opłacało. Tak tylko się zastanawiam czy to nie jest sprzeczne z jakąś dyrektywą unijną o wewnątrzwspólnotowym handlu.

    20. Do końca nie wiem co z autami uszkodzonymi, nabytymi w USA i Kanadzie gdy faktura zakupowa jest z dnia zapłaty za auta a samochód fizycznie dociera po 4-8 tygodniach. Kiedy mam dokonać naprawy chyba w kontenerze na oceanie? 30 dni to absurd by zarejestrować auto sprowadzone uszkodzone, kto wykona badanie techniczne dla pojazdu uszkodzonego bo to jeden z warunków WK do rejestracji?

    21. witam,,Panowie wytlumaczcie mi bo nie kumam tego do końca…ja akurat handluje motocyklami i mam ich kilkanascie ,kupuje od polaka już zarejstrowany,musze go wiec przerejestrować na siebie czy nie…

    22. Witam mam takie pytanie czy od stycznia 2020 r. faktycznie poruszanie się na zagranicznych blacha (dorobionych na allegro ) będzie przestępstwem czy tak jak dotychczas wykroczeniem ?

    23. Witam.
      Czy jeżeli legalnie handluje zarejestrowanymi autami mam obowiązek przerejestrowania?
      Auta kupuje na umowę kupna sprzedaży lub na fakturę?

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj

    Udostępnij post:

    Newsletter

    Popularne

    Warto także przeczytać
    Podobne

    24 Renault Trafic i Opel Vivaro do kupienia z Niemiec – bezpośrednio!

    Dostałem ofertę zakupu bezpośrednio od właściciela z Niemiec, 24...

    ProEkologiczne Plany Rządu – Posiedzenia Rady Przedsiębiorców

    Rząd opracował i przedstawił do konsultacji, Krajowe ramy polityki...

    Zapraszam na Targi Poznańskie – Poleko

    Szanowni Państwo, 15 października 2024 roku podczas targów POLECO w Poznaniu,...

    Kary za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych – Aktualny Stan odwołań – WK i SKO i WSA

    Na tej stronie znajdziesz aktualną sytuację dotyczącą kar za sprzedaż samochodów sprowadzonych przed zarejestrowaniem. Masz tutaj: - listę Wydział Komunikacji, które nakładają kary, - listę SKO, które uchyliły kary, - listę SKO, które utrzymały decyzję Wydziałów Komunikacji, - listę spraw, które trafiły do WSA.