PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili

PolskiAutohandel.pl Szkolenia – NEWSLETTER 3/2019

PolskiAutohandel.pl Szkolenia – NEWSLETTER 3/2019
06 lipca
09:43 2019

CO Z OBOWIĄZKIEM REJSTRACJI SAMOCHODÓW W CIĄGU 30 DNI?

W czwartek Sejm przyjął przepisy nakładające na nas obowiązek rejestracji pojazdów sprowadzonych z innych krajów Unii Europejskiej w ciągu 30 dni. Analogiczny obowiązek dotyczy samochodów zarejestrowanych, kupionych na terytorium Polski.

Przepisy mają wejść w życie już 1 stycznia 2020 roku. Dotyczyć będą wszystkich pojazdów, a więc zarówno samochodów nowych, samochodów używanych, jak i motocykli. Brak rejestracji w odpowiednim czasie, wiązać się będzie z karą od 200 do 1000 zł.

Zmiany w przepisach omawia szczegółowo w poniższym filmie Maciej Szymajda, prezes Stowarzyszenia Komisów.pl . Zachęcamy do obejrzenia.

Wprowadzenie tych regulacji prawnych oznacza ogromne koszty dla naszej branży. Razem z obowiązkiem rejestracji w ciągu 30 dni pojawi się oczywiście obowiązek ubezpieczenia OC pojazdu. W skali roku nasze koszty związane z ubezpieczeniem wzrosną kilku- o ile nie kilkunastokrotnie. Dodatkowo stracimy mnóstwo czasu, jako że będziemy musieli dwukrotnie częściej pojawiać się w Wydziałach Komunikacji.

 Urzędnicy z Ministerstwa Infrastruktury nie zdają sobie sprawy z tego, jak bardzo zablokują Wydziały Komunikacji. Po wprowadzeniu nowych przepisów będą miały one dwukrotnie więcej pracy, jako że dziś rejestrują w zdecydowanej większości samochody, które kupili od nas klienci. Po zmianie przepisów będą robić to nadal, ale dodatkowo będą musieli obsłużyć również nas jako podmioty sprowadzające. Do każdego pojazdu będzie musiał zostać dwukrotnie wydany dowód miękki i dwukrotnie dowód twardy. Koszty biurokracji wzrosną w horrendalnym stopniu…

 Ostatnią szansą na zmianę tych przepisów jest posiedzenie Senatu. Obrady, na których omawiane będą nowe przepisy, odbędą się najprawdopodobniej 9 lub 10 lipca. Oczywiście będziemy Was informować o ewentualnych zmianach w Senacie.

Dajcie znać w komentarzach co myślicie o tej zmianie.


    Jeśli chcesz otrzymywać nasz NEWSLETTER zawierający istotne dla branży informacje, wyślij nam swój adres e-mail.


    Podobne artykuły

    47 komentarzy

    1. Gosia
      Gosia 06 lipca, 12:47

      Przecież muszà się znaleść pieniądze na 500 +

      Odpowiedz na ten komentarz
      • tom
        tom 09 lipca, 10:46

        taaaa 500+……główny beneficjentem będą firmy ubezpieczeniowe. Wszyscy rzucą się na wykupowanie OC

        Odpowiedz na ten komentarz
    2. fazi997
      fazi997 06 lipca, 16:31

      Ty ciągle o pieniądzach, a co z samochodami których nie jestesmy w stanie w ciągu 30 dni naprawić, co z samochodami kokekcjonerskimi….o tym pomyślałaś? Te argume ty o pieniądzach i biurokracji do mnie nie przemawiają. Z punktu widzenia klienta lepiej jest kupić auto już zarejestrowane.

      Odpowiedz na ten komentarz
    3. Togro
      Togro 07 lipca, 11:31

      Nadal brak informacji o pojazdach zabytkowych, ktorych procedura rejestracji (rzeczoznawca, konserwator) trwa dluzej niz 30 dni, czyli z automatu kazdy kolekcjoner zostanie ukarany 1000zl kara nie ze swojej winy.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor 07 lipca, 14:15

        Niestety tak. Od 200 do 1000 złotych

        Odpowiedz na ten komentarz
        • TereFere
          TereFere 08 lipca, 17:25

          Niestety nie mogło by tak być. Jedna procedura ograniczona drugą, sankcje zniesie przysługująca jej skarga. Dwie „sprzeczne” regulacje …klasyka gatunku.

          Zapewne aktualnie to bubel prawny tworzony na „zapotrzebowanie społeczne” Przepisy niezbędne wprowadzeniu tej regulacji mogą zostać opublikowane w każdej innej, egzotycznej ustawie. Metoda „od dupy strony”.

          Proszę sobie nie upraszczać życia i nie tłumaczyć wszystkiego x500+. Prosze zastosować tzw „pozytywną metodę” i odpowiedzieć na pytanie kto najwięcej realnie skorzysta w efekcie tych zmian? Jaki sektor?

          Odpowiedz na ten komentarz
    4. Endi
      Endi 07 lipca, 12:09

      A bedzie można sprzedać auto na miękkim dowodzie czy trzeba bedzie trzymać je prawie miesiąc czekkajac na twardy dowód?. To jest chore ! Nie dośc że płącimy podatek pcc od wzbogacenia się a placimy go za nasz towar to jeszcze mamy kolejne koszta ponosic i rejestrowac, biegać po kolejnych urzedach ???

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor 07 lipca, 14:16

        Nie. Będziemy musieli czekać ze sprzedażą do wydania dowodu rejestracyjnego – tzw. Twardego.

        Odpowiedz na ten komentarz
    5. Artur
      Artur 07 lipca, 22:36

      A co z nowym prawem dotyczącym kierowaniem samochodu na tablicach „z allegro”? Teraz jest to wykroczenie a ma być przestępstwo!! Wiec kto do nas przyjedzie po auto jak nie będzie miał jak wrócić?? Jak nie kijem to… I tak nas ta rejestracja CHYBA nie ominie.

      Odpowiedz na ten komentarz
    6. Orany
      Orany 08 lipca, 12:43

      Powinna być możliwość sprzedaży na miękkim dowodzie a dopóki samochód jest w rękach komisu to twardego dowodu WK nie zamawia. Karta pojazdu musi być wydana przy wydaniu miękkiego dowodu. Twardy dowód otrzymuje dopiero finalny klient w swoim WK.

      Odpowiedz na ten komentarz
    7. Tolek
      Tolek 08 lipca, 13:34

      Dlaczego tylko w Polsce można tak gnębić podatnika, a on sam nic nie może z takimi debilnymi przepisami zrobić.

      Odpowiedz na ten komentarz
    8. pit
      pit 08 lipca, 16:23

      to niech to wydłużą chociaż do 60 dni, co w przypadku kupowania auta na aukcjach, czasem po zakupie to i 3 tygodnie auto jedzie, a dokumenty dopiero po przyjezdzie auta. Nic bym nie powiedział jakby mozna było rejestrować auta przez internet, a sprzedawać bez twardego dowodu. A tak urzędy czynne tylko do 15. dziennie przyjmują ok 50 osób, to jak wszyscy się rzucą do rejestracji i zmian w dowodach, bo trzeba zauważyć ze nowe auta też mają być tym obowiązkiem objęte, to na rejestracje będzie się czekało po 2,3 miesiące. Najbardziej boli, że osoby nie prowadzące działalności nie muszą płacić podatków, bdo, nie grozi im rękojmia będą obchodzić ten przepis, bo i tak piszą umowę na „Niemca”, a nam ciągle pod górkę.

      Odpowiedz na ten komentarz
    9. zenq
      zenq 08 lipca, 21:23

      Nie tyle sprzedarz na twardym dowodzie, co zmiana wzorow dokumentu – dowod i tak nie jest potrzebny do jazdy – niech bedzie swistek z pieczatka jak miekki dowod i juz, po co to drukowac przez 3 tygodnie w pwpw? Karta pojazdu jest zbedna – do kosza. I jedne tablice na cale zycie auta. Wtedy mniej biurokracji, mniej kosztow i ma to jakis sens (czystosc w cepiku)

      Odpowiedz na ten komentarz
    10. AR
      AR 08 lipca, 22:15

      Ten przepis to ” WIELKIE ŚWIŃSTWO ” firmy padną podatków nie będzie , państwo straci dwa razy bo jeszcze pójdziemy na zasiłki czy ktoś tam myśli.

      Odpowiedz na ten komentarz
    11. KOMIS
      KOMIS 09 lipca, 12:35

      Czy auto kupione na handel w kraju już zarejestrowane też będzie trzeba przerejestrować

      Odpowiedz na ten komentarz
    12. pit
      pit 09 lipca, 17:22

      Ci co kupują na handel na vat 23%,np auta poleasingowe będą musieli zapłacić vat, bo do tej pory było tak, że jak nie rejestrowałeś to nie płaciłeś, dopiero przy odsprzedaży, czyli tutaj też sie zmieni

      Odpowiedz na ten komentarz
    13. AI
      AI 10 lipca, 07:05

      Wierzę że PiS tj.Prawo i SPRAWIEDLIWOSC nie poprze takich głupich przepisów z mnóstwem błędów.No jak jako obywatel mogę być z góry skazany na karę przy zakupie np.uszkodzonego samochodu nie pisze o rozbitym, nawet usterka elektryczna czy mechaniczna w warsztatach trwa długo.Ale dobrze że robione porządek z autami gdzie są zarejestrowane a już ich dawno nie ma.Dobrze że nie przyjdzie mi Policja że zabiłem kogoś na pasach.Ale to się powinno tyczyć osób prywatnych lub zarejestrowanych aut.Tyle było walki o tablice dla komisów,no i będą.Proponuje tak.Jezeli masz firmę zajmujesz się importem powinieneś mieć tablice profesjonalne i możliwość wpisania auta na stan do CEPiKu i kropka.Stan by się wszystkim zgadzał dane będą poprawne,unia się odwali że nie ma kontroli a ci co handlują na lewo nie płacą nic umowa na kolanie co tak mnie w….ja to będą mieć problem.Bo w końcu muszą się za nich zabrać bo ile można.Bez ZUSu Pit VAT i innych kosztów ja też bym dobrze żył.I tu do nich do szarej strefy,jak handlujesz na lewo to nie zadaj leczenia za darmo i nie wyciagaj łapy po 500+ bo wstyd.PIsowcy nie mam nic do was ale nie przesadzaj cię dajcie żyć.Szukacie kasy poszukajcie w szarej strefie wystarczy zobaczyć na otomoto i ile jest aut po rowach zajazdach na posesjach sprzedawanych do opłat i tam zróbcie zakup kontrolowany może wam się oczy otworzą.To napewno pomoże wam i nam umocnić firmy bo chyba oto chodzi by budować gospodarkę i portfel.

      Odpowiedz na ten komentarz
    14. AUTO-HANDEL DANIEL PLUTECKI
      AUTO-HANDEL DANIEL PLUTECKI 10 lipca, 07:59

      Witam. Moim zdaniem powinniśmy zrobić tak… Jeśli Państwo nakłada na nas coraz to większe obowiązki i co raz to większe opłaty związane z importem aut m.in. BDO, rejestracja pojazdów, akcyzy itp. Przy tym wszystko drożeje, a także usługi samochodowe lakiernicy, mechanicy itd. A my handlarze jesteśmy w dodatku na końcu łańcucha pokarmowego i musimy czasem jeszcze czekać na klienta jak na zbawienie, to uważam że powinniśmy po prostu masowo czyli wszyscy podnieś ceny aut. Od 2000zl, a nawet i więcej przy droższych samochodach, wtedy będziemy mieli na opłacenie podatków ze sprzedaży jednego auta w miesiącu. Automatycznie będziemy też więcej zarabiać przy większej ilości! Jeśli my się mamy dostosować to i klient też się dostosuje, bo nie będzie miał wyjścia. Tym bardziej że z klienteria jest coraz gorzej mierniki lakierów, głupie programy telewizyjne i wypowiedzi typu „miód w silniku” kto oglądał to wie, kto nie to polecam 🙂 A potem przychodzą same mądre głowy i opuść mu 2000zl z auta za 10tys. Czasem nie ma co kupić, czasem ceny aut zagranicą są z kosmosu, a klient w Polsce jest rozpieszczany. Coraz mniej zostaję z samochodu a wszyscy kopią nas w d**e i to jest „polskiautohandel”.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • KOMIS
        KOMIS 11 lipca, 12:23

        My możemy podnieść ceny ale szara strefa tylko na tym zyska.
        Mi się wydaje że walczmy z nimi a wtedy będzie nam lepiej.
        Ja nie przyjmuję aut w komis od handlarzy bez działalności gospodarczej.

        Odpowiedz na ten komentarz
    15. Pako
      Pako 10 lipca, 19:22

      Hej…
      A co z tymi handlarzami co sprzedają tylko auta powypadkowe/uszkodzone. Będzie trzeba wszystkie robić czy jak bo nie rozumiem ??

      Odpowiedz na ten komentarz
    16. Pako
      Pako 10 lipca, 21:31

      a co będzie z pojazdami powypadkowymi ??

      Odpowiedz na ten komentarz
    17. Tomek
      Tomek 11 lipca, 23:02

      Mam dość . czas z tad spier…..ć. pozdrawiam Jarka i kolegów i kolerzanki ze szkoły gastronomicznej z Żyrardowa

      Odpowiedz na ten komentarz
    18. Marek
      Marek 24 lipca, 22:59

      Koledzy !
      No to nas Dealerzy pięknie udupili !!
      jak się nie dało z wyższą akcyzą to znaleźli lepszy sposób – uwalić Handlarzy którzy sprowadzają . Wreszcie tylko ich komisy będą , chociaż droższe przeżywały hossę . Nasze będą znikać – zobaczycie .Nikt z Was nie porusza tematu że przy rejestracji trzeba będzie zapłacić VAT !
      To będzie dopiero koszt …

      Odpowiedz na ten komentarz
    19. Handlarz Grzesiek
      Handlarz Grzesiek 25 lipca, 19:40

      Do Marka
      Jak jesteś VAT-owcem to ewentualnie możesz naliczyć i odliczyć czyli wychodzi 0, VAT płaci nabywca w momencie nabycia a ty jesteś tylko pośrednikiem który wysyła pieniądze do US co miesiąc.
      przecież rejestrując samochód/towar handlowy na siebie jako firma nie musisz przedstawiać zaświadczenia o zapłacie VAT

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor 25 lipca, 22:14

        Nie do końca masz racje. To, że nie musimy przedstawiać w WK zaświadczenia i zapłacie VAT wcale nie zwalnia nas z obowiązku jego zapłacenia w ciągu 14 dni od zakupu jeżeli mamy zamiar zarejestrować pojazd.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • Marek
          Marek 25 lipca, 22:29

          U nas w WK nie zarejestrujesz pojazdu obojętnie czy towaru czy środka trwałego jeśli nie przedstawisz dowodu zapłaty Vatu jak kupiełeś go NETTO zagranicą .
          I co mam teraz z kieszeni na około 40 aut VAT wyciągnąć ..??
          Mam dostawcze , osobowe , ciężarowe – ludzie przecież tego w żadnym kraju EU nie ma .
          Płaci podatek finalny klient a nie handlujący autami.
          Mówię Wam za 2 lata to zostaną z nas niedobitki !
          Możemy pogratulować sobie sami że nie bylismy zorganizowani , a nasi adwrsarze nas pięknie załatwili tak jak z tablicami do przewozu samochodów ( wszyscy się cieszyli że wreszcie będę ) . Tak będą , jak zawsze dla Dealerów i jakiś ITSów .
          Przykro to pisać , lecz Radzę nam szukać za wczasy innych źródeł zarobku.

          Odpowiedz na ten komentarz
    20. handlarz Grzesiek
      handlarz Grzesiek 26 lipca, 16:37

      Jak masz zapłacić VAT ? skoro jesteś Vatowcem to możesz go ewentualnie naliczyć wewnętrznie i natychmiast odliczyć czyli płacisz 0, nie trzeba płacić żadnego VAT-u

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor 26 lipca, 16:39

        Mylisz się niestety…
        Tak jak pisałem wcześniej Vat od samochodu kupionego w cenie netto musisz zapłacić w ciągu 14 dni jeżeli będziesz rejestrować pojazd.
        Oczywiście klient końcowy również zapłaci go Tobie, ale do momentu sprzedaży auta VAT będziesz miał „zablokowany”.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • Michał
          Michał 27 lipca, 19:07

          To że rejestrujesz pojazd nie zmienia faktu że jest on nadal towarem i vat płacisz do urzedu po sprzedaży. Miałem kilka takich sytuacji bo klient chciał zarejestrowany, później kontrole i brak problemów.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • admin
            admin Autor 28 lipca, 00:59

            Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić.
            Jeżeli Rejestrujesz pojazd to nieważne jest jego przeznaczenie (towar czy środek trwały) masz obowiązek zapłacić VAT w ciągu 14 dni od zakupu.

            Odpowiedz na ten komentarz
    21. Handlarz Grzesiek
      Handlarz Grzesiek 26 lipca, 18:49

      To nie będę rejestrował, ciekawe jak oni zamierzają wyegzekwować te kary za niwrejestrowanie?

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Marek
        Marek 27 lipca, 07:19

        Bez problemu wjadą Ci na plac , spiszą wszystkie autka i info do W.K.
        Potem kilka pisemek dostaniesz i na koniec komornika na plac.
        Jak trzeba ( bo będą widzieć że się bronisz i nie płacisz ) jeszcze kilka razy w roku zajrzy Pan Policjant
        I nękany i sfrustrowany dasz sobie spokój z placem i importem .

        Odpowiedz na ten komentarz
    22. Marek
      Marek 26 lipca, 22:14

      Wjadą CI Niebiescy na plac i spiszą wszystkie auta , potem info do WK i Cię mają.
      Za 2 miesiączki wjadą znowu i jak nie zapłaciłeś poprzednio to znowu domiar… Nie uciekniemy z autami i placami – jesteśmy udup… Panowie.
      Dodatkowo jak sprzedaż na Export to teraz nie bawiliśmy się z żadnym Vatem , a tak po rejestracji w Polsce będziesz miał nadwyżkę bo np. Ukraińcowi sprzedaż netto i możesz do US. iść po zwrot Vatu – życzę powodzenia…. Kontrola będzie gonić kontrolę . Dla firm które kupowały na aukcjach , albo z firm Netto na zachodzie te przepisy to jest KATASTROFA !!!

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Handlarz Grzesiek
        Handlarz Grzesiek 27 lipca, 16:02

        I co policja Ci będzie sprawdzać faktury od kiedy masz kupione samochody czy może CMR – ki kiedy przyjechały? Kurwa bez przesady nie dajmy się zwariować, a nawet jak przyjdzie zapłacić to zapłacę. Czy rejestracja i OC czy kara to jeden grzyb, klient za to wszystko i tak zapłaci bo nie ma innego wyjścia
        nie zamierzam się tym specjalnie przejmować, trzeba się jakoś dostosować
        PS. Poza tym jeden samochód to jedno postępowanie, przecież nie można hurtem dać kary za wszystkie pojazdy, braknie tych urzędników do obsługi tego całego syfu.

        Odpowiedz na ten komentarz
      • pit
        pit 30 lipca, 09:36

        Dokładnie tak, pisałem o tym parę postów wyżej, kupowanie poleasingowych kompletnie się nie będzie opłacało. Tak tylko się zastanawiam czy to nie jest sprzeczne z jakąś dyrektywą unijną o wewnątrzwspólnotowym handlu.

        Odpowiedz na ten komentarz
    23. carmax
      carmax 23 sierpnia, 15:18

      Do końca nie wiem co z autami uszkodzonymi, nabytymi w USA i Kanadzie gdy faktura zakupowa jest z dnia zapłaty za auta a samochód fizycznie dociera po 4-8 tygodniach. Kiedy mam dokonać naprawy chyba w kontenerze na oceanie? 30 dni to absurd by zarejestrować auto sprowadzone uszkodzone, kto wykona badanie techniczne dla pojazdu uszkodzonego bo to jeden z warunków WK do rejestracji?

      Odpowiedz na ten komentarz
    24. kam
      kam 29 sierpnia, 23:46

      witam,,Panowie wytlumaczcie mi bo nie kumam tego do końca…ja akurat handluje motocyklami i mam ich kilkanascie ,kupuje od polaka już zarejstrowany,musze go wiec przerejestrować na siebie czy nie…

      Odpowiedz na ten komentarz
    25. Bartek
      Bartek 02 września, 11:58

      Witam mam takie pytanie czy od stycznia 2020 r. faktycznie poruszanie się na zagranicznych blacha (dorobionych na allegro ) będzie przestępstwem czy tak jak dotychczas wykroczeniem ?

      Odpowiedz na ten komentarz
    26. AUTO DANIEL
      AUTO DANIEL 14 grudnia, 23:01

      Witam.
      Czy jeżeli legalnie handluje zarejestrowanymi autami mam obowiązek przerejestrowania?
      Auta kupuje na umowę kupna sprzedaży lub na fakturę?

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor 14 grudnia, 23:12

        Jeżeli są to samochody zarejestrowane w Polsce to mamy obowiązek ZGŁOSZENIA zakupu i sprzedaży auta.

        Odpowiedz na ten komentarz

    Napisz komentarz

    Szkolenie "Rękojmia ze zmianami w 2023 roku".

    Jak skutecznie wdrożyć w firmie procedury AML?

    Jak Rząd zablokował Wydziały Komunikacji

    Newsletter

    Polecam darmową subskrypcję naszego Newsletteru

    Archiwum

    wyszukaj na stronie

    Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.