Akcyza – propozycja FORS

Data:

Stowarzyszenie FORS przesłało w dniu dzisiejszym do Senatu swoje uwagi oraz propozycje dotyczące sposobu naliczania Akcyzy.
Zapoznajcie się z nimi i napiszcie co o tym myślicie.

page-0 page-1 page-2 page-3 page-4 page-5 page-6

13 KOMENTARZE

  1. Wg mnie ten projekt też nie do końca jest satysfakcjonujący chociaż zdecydowanie lepszy od pierwszej wersji.Jakby nie liczył to i tak akcyza będzie większa niż obecna w zakresie najbardziej popularnych modeli samochodów czyli przedział od 1500-2000poj.silnika.i jeszcze ten chory VAT od akcyzy.

  2. Dobrym kierunkiem jest to że kwota akcyzy maleje z wiekiem auta,Jest zachowana jakaś proporcja wartości auta do kwoty akcyzy ale moim zdaniem nie bez znaczenia jest też wartość aut bo dotkliwość finansowa będzie inna dla kogoś kto płaci taką kwotę przy wartości auta np.10000 a inna przy wartości 40000 przy spełnieniu kryterium rocznika i pojemności.

  3. Tak na prawdę, o stanie auta decyduje przede wszystkim przebieg i wypadkowość, a nie silnik i wiek. w związku z czym powinno być zakazane sprowadzanie aut powyżej 300 tys km przebiegu, a kręcenie liczników powinno być obłożone karą finansową (więzienia i tak mamy pełne) powiedzmy jak za brak OC czyli 3200zł. Aby wyeliminować rozbitki powinny być przywożone auta tylko z ważnym zagranicznym przeglądem, jeśli ktoś chciałby sprowadzić bez przeglądu, to powinien obowiązywać go w Polsce przegląd szczegółowy i relatywnie drogi. Co do pierwszej propozycji FORS, na nadal też nie rozumiem dlaczego jest takie parcie na silniki poniżej 1000cm? to mają być bezpieczne rodzinne auta? … coś mi się nie wydaje? Mam dwoje dzieci i na wakacje potrzebuję auta co najmniej wielkości kombi, a najlepiej Mini Vana! Takie auta dynamicznie jeżdżą jeśli mają silnik co najmniej 1,5. Moim zdaniem NAJNIŻSZE stawki powinny być na auta 1,2-1,9 i do 10 lat. Kompakty są kupowane jako drugie auto w rodzinie- a to nie jest konieczność! Nie wiem czemu ma być promowana? Powyżej 10 lat stawki powinny rosnąć znacząco. Z przepisów powinny zostać wyłączone tzw „klasyki”. Poza tym, akcyza powinna być odliczana od marży. Jako dodatkowy dochód dla państwa, mogą zaproponować stworzenie tablic komisowych dla firm – co bardzo ograniczyłoby też patologię jeżdżenia na tabliczkach z Allegro bez OC i byłoby znaczącym przychodem budżetu państwa (firmom tego bardzo brakuje – czesto po to rejestrują DG za granicami). Po drugie wyrównanie obowiązku wobec GIOŚ dla firm i osób prywatnych, które obecnie nie płacą NIC na recykling!…. Furgony powinny być wyłączone z akcyzy, przepisy co do aut ciężarowych powinny zostać ujednolicone we wszystkich ustawach – tyle by wystarczyło do wyeliminowania patologii w tym temacie…. Co do drugiej propozycji czyli opłaty rocznej od użytkowania auta, zamiast akcyzy uważam, że jest bardzo ciekawa! Podobnie jest w Austrii i eliminuje wiele patologii, jak auta stojące w krzakach, kupowanie nadmiernej ilości aut, kupowanie złomów – które 'może się naprawi’ itd nie wiem tylko czy nasz rząd jest w stanie to przełknąć taką zmianę myślenia…. do tej propozycji oprócz promocji za zezłomowanie powinna być też dołączona promocja za wyeksportowanie auta, to naturalnie oczyściłoby nasz kraj ze złomów. Ożywiłoby też branżę surowców wtórnych. Pozdrawiam.

    • Hyym, po pierwsze przebieg auta nijak się ma do stanu auta. Wiele razy samochody z małym przebiegiem były w dużo gorszym stanie technicznym jak te 300tkm i więcej. W samochodach z dużym przebiegiem bardzo często sa do końca serwisowane i wszystkie części eksploatacyjne wymieniane na czas. Wiec o stan nie ma się co martwić.
      Po drugie nie ma takiej możliwości żeby upilnować nie sprowadzanie auto z dużym przebiegiem gdyż jest to nie realne.
      A po trzecie ważny przegląd zagraniczny w żadnym wypadku nie wyeliminuje rozbitych aut. Ponieważ raczej nikt tam bez ważnego przeglądu nie rozbija aut. Np. Auto z nowym przeglądem ulega wypadkowi i jest sprzedawane jedzie do Polski. A po czwarte w Polsce też nikt na przegląd nie jedzie rozbitym tylko naprawionym.wiec jak niby ma to wyeliminowac rozbitki. .

      • 1. auto z dużym przebiegiem może być zadbane, ale to są hmm… wyjątki, szczególnie jeśli mówimy o NOWSZYCH modelach (promowanych w nowej akcyzie) -a CELOWO postarzanych przez koncerny! 2. wiadomo, że jak ktoś się uprze to oszuka, ale w dobie internetu, przebieg jest sprawdzić bardzo łatwo i dzisiaj kto chce to to robi, nie wiem co stoi na przeszkodzie aby to robić 'z urzędu’ przy rejestracji? wtedy wpis w polskiej bazie danych CEP miałby jakąś realną wartość…. bo dziś to jest raczej baza danych 'życzeń’ klientów, szczególnie jeśli chodzi o auta sprowadzone 😛 3. Jeśli chodzi o auta rozbite, to po wypadku zostaje ślad choćby w ubezpieczalni, Niemcy jakoś sobie radzą i takich ponownie nie rejestrują. Jak to uregulować? może ktoś ma jakiś propozycje? w każdym razie auta, które za granica przeglądu nie przeszły w PL raczej potrzebne nie są- jeśli oczywiście mamy mówić o bezpieczeństwie i usuwaniu patologii- a nie o zdzieraniu kasy z obywatela, w celu uzupełnienia jej braków na 500plus.

    • Co ma przebieg, do stanu auta? I dlaczego rozbitki mają być gorsze od aut całych? Bzdury kolego piszesz po całości. Cofanie przebiegów powinno być obciążone gigantyczną karą, a nie 3200 zł. Przy samochodzie wartym np. 100 tys. złotych, cofnięcie przebiegu daje zyski w dziesiątkach tysięcy, więc te 3200 zł to pikuś. Myśl trochę kolego.

      • IMHO nakładanie gigantycznych kar nigdy nie ma sensu, ponieważ kara której podmiot nie jest w stanie spłacić spycha taką osobę do szarej strefy, a na tym państwo i społeczeństwo traci jeszcze bardziej. Kara powinna być odczuwalna, a nie gigantyczna. Popatrz na system niemiecki, tam nawet z największymi gospodarczym przestępcami służby skarbowe NEGOCJUJĄ KARĘ…. co do przebiegów i wypadków to trochę tak samo jakby się upierać, że zadbana 40latka, to dokładnie to samo co 18latka ;)…

  4. Projekt kiepski. Uzależnianie stawki akcyzy od pojemności nie ma żadnego racjonalnego sensu. Powielanie bzdury, którą wymyślił rząd.

  5. Podniecacie się jak dzieci że niby taka akcyza lepsza niż taka. Akcyza jest NIELEGALNA i nie powinno być jej w ogóle a cała reszta to wciskanie ciemnemu ludowi przez grupy interesów swojego punktu widzenia za które WY zapłacicie. Pozdrawiam

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Nowe Oświadczenie Senatorskie i Interpelacje Poselskie w sprawie kar za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych.

/*! elementor - v3.19.0 - 05-02-2024 */ .elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading...

Interpelacje Poselskie w sprawie obowiązkowej rejestracji.

Problem, o którym rozmawiamy w ostatnich dniach został już zgłoszony do Posłów i zaowocował dwoma Interpelacjami poselskimi:

Obejrzyj to koniecznie – to nagranie może pomóc Ci uniknąć kary.

Obejrzyjcie nagranie i posłuchajcie stanowiska Ministerstwa Infrastruktury. To nagranie może się okazać bardzo pomocne podczas odwoływania się od ewentualnych kar!

Wasze problemy i pomysły na zmianę przepisów dotyczących rejestracji.

Wskazane przez Was problemy wynikające z przepisów dotyczących rejestracji, oraz Wasze pomysły na rozwiązanie tych problemów.