PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili

Klasyfikacja aut powypadkowych

Klasyfikacja aut powypadkowych
31 lipca
23:24 2016

Samochód uszkodzony czy złom? Jak “sklasyfikować” delikatną obcierkę i poważny “dzwon”, który powinien zakończyć się kasacją auta? Temat poruszany przez różne organizacje Rządowe i Pozarządowe od lat. Do dnia dzisiejszego nie mamy w Polsce jednoznacznej klasyfikacji uszkodzeń. Teoretycznie każdy nawet najbardziej uszkodzony, lub spalony samochód może zastać “naprawiony” i dalej poruszać się po drogach.

W Wielkie Brytanii temat został rozwiązany. Auta po wypłacie przez ubezpieczyciela odszkodowania zostają ocenione i otrzymują jedną z kategorii: A, B, C, D lub F. Auta bez nadanej kategorii to auta bezwypadkowe lub naprawdę “kosmetycznie” naprawiane.

Co oznaczają poszczególne kategorię?

Kategoria F – oznacza że auto zostało spalone. Kategorie od A do D – to samochody, które zostały uszkodzone podczas kolizji lub wypadków.

Kategoria A – to pojazdy najmocniej uszkodzone, które powinny trafić do kasacji.

Kategoria B – to pojazdy, których naprawa była ekonomicznie nie opłacalna w ocenie firmy ubezpieczeniowe i powinny być skasowane, ale ich części mogą zostać sprzedane.

Kategoria C – to samochody uszkodzone tak że, naprawa ich była ekonomicznie nie opłacalna w ocenie firmy ubezpieczeniowe, ale mogą zostać przywrócone do ruchu, po przejściu badań technicznych (do 26.10.2015 specjalnego testu VIC (Vehicle Identity Checks). Pojazd musiał spełniać standardy agencji rządowych UK takich jak DSA i VOSA). Sprzedając lub ubezpieczając takie auto, właściciel musi poinformować, że auto miało w przeszłości nadaną kategorię C.

Kategoria D – auta uszkodzone, których koszt naprawy nie przekroczył wartości pojazdu. Samochody z kategorią D mogą po naprawie poruszać się po drogach. Sprzedając lub ubezpieczając takie auto, właściciel musi poinformować, że auto miało w przeszłości nadaną kategorię D.

Z wiadomości od znajomego Dealera z UK wiemy że auta z kategorią A i B na aukcjach, mogą kupować tylko firmy zajmujące się kasacją pojazdów, a samochody z kategoriami C i D sprzedają się bardzo słabo…

Myślicie że takie rozwiązanie przyjęło by się w Polskich realiach?

Macie pomysły jak sklasyfikować i podzielić uszkodzenia aut powypadkowych?

Co powinno dyskwalifikować auto z dalszego użytkowania?

Podzielcie się z nami proszę Swoimi uwagami i pomysłami.

Zapraszamy do dyskusji na pod postem i na naszym Facebooka.

Podobne artykuły

3 komentarze

  1. bizauto
    bizauto 01 sierpnia, 09:37

    Miałem Yarisa 2007, który na autostradzie wpadł na auto poprzedzające. Auto jest proste i wymianie podlegały 3 elementy: chłodnica, lampa i zderzak. Tymczasem ubezpieczyciel uznał, iż “naprawa jest ekonomicznie nie opłacalna w ocenie firmy ubezpieczeniowej” – w sensie nowe części względem wartości auta, czyli dostałby kategorie B.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 01 sierpnia, 10:17

      Bizauto – moim zdaniem Twoje auto otrzymało by kategorię C i mogło by wrócić do ruchu po przeglądzie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  2. Jacek
    Jacek 01 sierpnia, 21:52

    Powinna być jeszcze kat. E, która mówi o tym, że auto miało tylko lekką kolizję z drugim autem lub ze słupkiem lub ze śmietnikiem, w którym naprawa polegała na wymianie bądź naprawie jednego lub dwóch elementów, oraz kat. F, informująca o tym, iż naprawa polegała na polakierowaniu jednego lub kilku el. nadwozia z powodu np. aktu wandalizmu, jakim jest przerysowanie auta po całej długości gwoździem czy śrubokrętem, ale nie jest wynikiem ŻADNEJ kolizji.

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.