0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Ministerstwo Infrastruktury – handlujesz samochodami uszkodzonymi – licz się z karami…

Data:

18 czerwca 2023 roku Stowarzyszenie Komisów przekazało Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców uwagi do uchwalonej przez Sejm ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości. Rzecznik MŚiP Pan Marek Woch przekazał je do Ministra Infrastruktury. Do naszych uwag odniósł się Pana Rafał Weber, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, z 16 lipca 2023 r.

Szanowny Pan Minister Rafała Weber wyjaśnił między innymi, „że brak terminowego wypełnienia obowiązku złożenia wniosku o rejestrację pojazdu podlegał będzie sankcji w postaci kary pieniężnej, analogicznie jak w przypadku nieterminowego wypełnienia dotychczasowego obowiązku zawiadomienia o nabyciu albo zarejestrowania pojazdu sprowadzonego z UE i również będzie dotyczył wszystkich pojazdów, niezależnie od ich stanu technicznego. Przepisy nie przewidują wyłączenia z tego obowiązku pojazdów, które są uszkodzone lub nie mają ważnych badań technicznych.

Jednym z warunków rejestracji pojazdu jest przedłożenie zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego, jeżeli jest wymagane. W przypadku pojazdu zarejestrowanego już na terytorium RP wymóg taki będzie miał zastosowanie m.in. w sytuacji, gdy pojazd nie posiada ważnych okresowych badań technicznych. Ma to zapewnić, by pojazd był bezpieczny i spełniał warunki techniczne na potrzeby dopuszczenia go do ruchu drogowego. Jednocześnie, zgodnie z obowiązującymi już przepisami ustawy – Prawo o ruchu drogowym, w razie przeniesienia na inną osobę własności pojazdu zarejestrowanego, dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu właścicielowi dowód rejestracyjny oraz zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, jeżeli w dowodzie rejestracyjnym nie jest określony aktualny termin ważności badania technicznego.

Wspomniane kwestie powinny być w mojej ocenie uwzględnione przez kupującego (również przez przedsiębiorcę obracającego pojazdami) przed decyzją o nabyciu pojazdu, który nie posiada ważnych badań technicznych lub jest pojazdem uszkodzonym”.

Czyli – handlujesz samochodami uszkodzonymi – licz się z karami…

Całość pisma przedstawiamy niżej.

Dajcie znać w komentarzach co myślicie o tych zmianach i odpowiedzi Ministra Webera.

5 KOMENTARZE

  1. Czy jakaś partia proponuję coś na te wybory dla przedsiębiorców sprzedających używane samochody?

    Ja zagłosuje na taką która zlikwiduje obowiązek rejestracji i da blach profesjonalne nam.
    Bo od tych nic nie dostałam tylko nowe obowiązki i zakazy.

  2. Nierozumie w czym ludzie macie problem? Samochód służy do jazdy tak? więc siłą rzeczy ma być sprawny tak? Jak jest uszkodzony i nie da się go szybko naprawić tak, to najwyraźniej powinien trafić na złom tak? Czy to takie skomplikowane?? Ludzie powinni zrozumieć tak, że dla ich bezpieczeństwa i ich dzieci tak, najlepiej będzie zakup nowego auta, a jak kogoś nie stać to przecież można skorzystałć z usług najmu tak?

  3. Czytając powyższy komentarz niewiele rzeczy jest mnie już w stanie zdziwić. Ktoś kto na własnej skórze nie doświadczył trudności z jakimi się borykamy „Nierozumie w czym ludzie macie problem?”. Kupując samochód, załóżmy kilkuletni z uszkodzonym silnikiem powinniśmy albo nasłać na mechanika „Panów z pałką” w celu przyspieszenia terminu naprawy, albo rzecz jasna auto zezłomować, gdyż niewątpliwie stwarza ono realne niebezpieczeństwo dla Nas i Naszych dzieci. Wiele razy przyszło Nam czekać na część, która okazała się być nieosiągalna na rynku i musiała być sprowadzana zza granicy w terminie kilkutygodniowym. Zatem, idźmy wszyscy po nowe samochody, a stare po prostu odeślijmy „na Afrykę”. A jak to nowe Nam się zepsuje, a ASO będzie przedłużało czas naprawy ( wiele udokumentowanych przypadków ) obligatoryjnie musi zezłomować samochód. „Samochód służy do jazdy tak? więc siłą rzeczy ma być sprawny tak? Jak jest uszkodzony i nie da się go szybko naprawić tak, to najwyraźniej powinien trafić na złom tak? Czy to takie skomplikowane??” Ręce opadają, oderwanie od rzeczywistości

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

24 Renault Trafic i Opel Vivaro do kupienia z Niemiec – bezpośrednio!

Dostałem ofertę zakupu bezpośrednio od właściciela z Niemiec, 24...

ProEkologiczne Plany Rządu – Posiedzenia Rady Przedsiębiorców

Rząd opracował i przedstawił do konsultacji, Krajowe ramy polityki...

Zapraszam na Targi Poznańskie – Poleko

Szanowni Państwo, 15 października 2024 roku podczas targów POLECO w Poznaniu,...

Kary za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych – Aktualny Stan odwołań – WK i SKO i WSA

Na tej stronie znajdziesz aktualną sytuację dotyczącą kar za sprzedaż samochodów sprowadzonych przed zarejestrowaniem. Masz tutaj: - listę Wydział Komunikacji, które nakładają kary, - listę SKO, które uchyliły kary, - listę SKO, które utrzymały decyzję Wydziałów Komunikacji, - listę spraw, które trafiły do WSA.