0,00 zł

No products in the cart.

Obniżki akcyzy nie będzie!

Data:

9 marca 2016 roku do Senat RP trafił projekt zmiany ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym, którego pierwotnym założeniem było obniżenie stawki akcyzy, którą opodatkowane są samochody osobowe o pojemności silnika powyżej 2.000 cm3 z 18,6% do 4,6% podstawy opodatkowania. Na posiedzeniu 14 czerwca Sanator Grzegorz Peczkis zaproponował podwyższenie pułapu obniżki do 8%.

W dniu dzisijszym odbyło się kolejne Wspólne posiedzenie Komisji Infrastruktury (nr 34), Komisji Budżetu i Finansów Publicznych (nr 35), Komisji Ustawodawczej (nr 72). Swoje stanowisko przdstawili Minister Finansów i Senatow Peczkis.

Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych jest za zastąpieniem obecnie funkcjonującego podatku akcyzowego podatkiem opierającym się na kryterium oddziaływania pojazdu na środowisko. Rozwiązanie takie promować będzie zakupu pojazdów ekologicznych, zarazem podniesie koszty użytkowania samochodów emitujących znaczne ilości dwutlenku węgla.

Podatek zależny był by od  emisji CO2 przez samochód lub w oparciu o normę EURO. Podatek miał by być pobierany corocznie od wszystkich zarejestrowanych samochodów. Okresem rozliczeniowym ma być rok kalendarzowy.

Opodatkowane mają być samochody osobowe, osobowo-ciężarowe oraz co nowe ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, zarejestrowane na terytorium kraju.

Podatnikami podatku będą osoby fizyczne oraz osoby prawne – właściciele pojazdów na które samochód będzie zarejestrowany.

Projekt zakłada zwolnienia od podatku dla osób starszych i osób niepełnosprawnych.

Przewodniczący komisji wyznaczył 3 miesięczny okres na dokładne przygotowanie zaproponowanego przez Senacką Komisję Budżetu i Finansów Publicznych projektu.

Do tego czasu mamy szansę na włączenie się w prace nad projektem.

Napiszcie nam co myślicie o takim rozwiązaniu i jakie ewentualne poprawki jako StowarzyszenieKomisów.pl możemy zaproponować.

Zapraszamy do dyskusji na ten temat na naszym Facebooku !

4 KOMENTARZE

  1. A może lepiej zlikwidować wszystkie akcyzy i podnieść tą od paliwa? Dużo jeździsz – dużo zużywasz drogi – dużo płacisz. Dlaczego mocniejszy a co za tym idzie bezpieczniejszy samochód ma być droższy?

  2. Cytuję za wyborczą:

    „Wysokość opłaty rejestracyjnej będzie zależna od wieku pojazdu, pojemności silnika i normy toksyczności spalin spełnianych przez ten silnik. „Opłata funkcjonowałaby jednocześnie z podatkiem akcyzowym, jej wysokość powinna być akceptowalna społecznie” – zapowiedział resort energii.”

    Zwracam szczególną uwagę na słowa: „jednocześnie z podatkiem akcyzowym” – co oznacza, że podatek ekologiczny nie zastąpi akcyzy, ale będzie dodatkowym podatkiem naliczanym obok akcyzy.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,20727498,nowe-podatki-na-auta-spalinowe-ulgi-na-elektryczne.html#BoxBizLink

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

placeholder text

Udostępnij post:

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Import samochodów używanych w listopadzie 2024 – najwyższy wynik od 5 lat

Listopad 2024 roku przyniósł imponujący wzrost rejestracji używanych samochodów...

🎉 CYBER WEEK czas start! 🎉

Zmieniamy BLACK FRIDAY w CYBER WEEK ! W związku...

Rząd wypowiada wojnę szarej strefie: czy nowe przepisy pomogą, czy zaszkodzą przedsiębiorcom?

Szara strefa to jedno z największych wyzwań polskiej gospodarki....

SZKOLENIE – Roszczenia Klienta do Sprzedawcy samochodu używanego. Jak prawidłowo sporządzić odpowiedź na reklamację?

SZKOLENIE - Roszczenia Klienta do Sprzedawcy samochodu używanego. Jak prawidłowo sporządzić odpowiedź na reklamację?