25 kwietnia 2017 roku Rada Ministrów przyjęła projekt dotyczący „Rejestracji Profesjonalnej”. Wczoraj projekt ten trafił do Sejmu i został skierowany do Biura Legislacyjnego.
Przebieg dalszych prac nad projektem możemy obserwować na stronie Sejmu.
Nowe przepisy mają wejść w życie po 18 miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
Tak więc „Tablice Profesjonalne” coraz bliżej.
Kto z nich będzie korzystał ? Zobaczymy…
Według założeń, z takiej formy rejestracji może skorzystać ok. 20 tysięcy polskich firm i jednostek badawczych.
Szczerze mówiąc bardzo wątpimy, żeby aż tyle firm zdecydowało się na korzystanie z tej formy czasowej rejestracji. Powód jest bardzo prosty. Zgodnie z projektem „Kierujący pojazdem, a w przypadku, o którym mowa w art. 80w ust. 4 – podmiot uprawniony, o którym mowa w art. 80s ust. 2, zajmujący się dystrybucją pojazdów albo jego pracownik, są obowiązani mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu odpowiednio wymagane dla danego rodzaju pojazdu, kierującego lub podmiotu uprawnionego:”, b) po pkt 4a dodaje się pkt 4b w brzmieniu: „4b) zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z wynikiem pozytywnym albo inny dokument wydany przez właściwy organ innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego, potwierdzający przeprowadzenie badania technicznego pojazdu i aktualność terminu przeprowadzenia następnego badania technicznego pojazdu – w przypadku pojazdu niebędącego nowym pojazdem, użytkowanym w ruchu przez podmiot uprawniony, o którym mowa w art. 80s ust. 2;”. Oznacza to że świeżo sprowadzonym samochodem nie będziemy mogli na nich pojechać na przegląd techniczny.
Dlatego naszym zadaniem „profesjonalna rejestracja” wykorzystywana będzie głównie przy nowych samochodach.
Źródło:
Projekt Ustawy – TUTAJ!
Strona Sejmu na której możecie obserwować przebieg prac – TUTAJ!
Jak to nie. Wystarczy ważny Tuv.Czyli brief w aucie byleby z waznym tuvem i spokojnie na jazde probna z kientem albo dowoz do miejsce, do mechanika i innych Januszy.
Tak?
A jak będzie traktowany TUV zrobiony ponad rot temu?
W tej chwili taki ważny w Niemczech przegląd techniczny nie jest akceptowany przez polskich diagnostów bo unas przegląd jest ważny rok…
q..wa u nas jak już coś wymyślą to ni w pipę ni w oko.Po co ma być prosto jak można zrobić komuś pod górkę.
bardzo dobre było rozwiązanie od 1966 – 1999 . do momentu jak pan BOGDANOWICZ , dyrektor departamentu rejestracji pojazdów , nie po kombinował, nie wiadomo komu zrobił przysługę??? wszelkie ślady po ustawie zostały usunięte jakie były warunki przyznania tablic są nie dostępne, ciekawe dlaczego. w niewoli sowieckiej podmioty gospodarcze były za uważana a teraz”??”bardzo dobre maja rozwiązanie na WĘGRZE 600 EURO WRAZ Z UBEZPIECZENIEM NA CAŁY ROK na CAŁY rok JEST 1500 wpisów (JEST TO KSIĄŻKA ) . i nie trzeba raz w miesiącu biegać po nowe zezwolenie TYLKO RAZ DO ROKU .W PROPZYCJI PISZE ZE WAŻNY PRZEGLĄD TECHNICZNY BĘDZIE WARUNKIEM WYDANIA TABLIC , TO NA LAWECIE BĘDZIE TRZEBA ZROBIĆ PRZEGLĄD BEZ SENSU , JEŚLI PAŃSTWO SIĘ WZORUJĄ WEDŁUG NIEMIECKICH TO NICH MOŻNA ROBIĆ PRZEGLĄDY TECHNICZNE ( DO JECHAĆ NA PRZEGLĄD)… DLA INFORMACJI JUŻ WSZYSTKIE KRAJE MAJĄ Z UNII. WĘGRY I WŁOSKIE SĄ PROSTE I NA CAŁY ROK . I MOŻNA SIĘ PRZEMIESZCZAĆ PO CAŁEJ EUROPIE.