Ustawa Opublikowana – kary od 1 stycznia 2020r

Data:

22 sierpnia 2019 w Dzienniku Ustaw została opublikowana ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw. Jak zapewne wiecie do tej ustawy „dorzucone” zostały zmiany w ustawie o Ruchu Drogowym.

W związku z tym, że ustawa została już opublikowana, 1 stycznia 2020 roku wejdą w życie kary od 200 do 1.000 zł, za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych z Unii Europejskiej wbrew przepisowi art. 71 ust. 7 ustawy o Ruchu Drogowym oraz nie zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu  wbrew przepisowi art. 78 ust. 2 pkt 1.  Na wykonanie czynności wymienionych w obu paragrafach mamy 30 dni.

Zarejestrowanie i zgłoszenie sprzedaży jest dość proste ponieważ już dziś każdy Wydział Komunikacji to robi. 

Problem stanowi zawiadomienie Starosty o nabyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do czego obliguje nas art. 78 ust. 2 pkt 1.

Wydziały komunikacji w chwili obecnej najczęściej utożsamiają zawiadomienie o nabyciu zarejestrowanego w Polsce pojazdu z koniecznością jego przerejestrowania. 

Prośba i zadanie dla Was.

Zadzwońcie do swojego Wydziału Komunikacji i zapytajcie:

1. W jaki sposób, na jakim druku mogę zgodnie z art. 78 ust. 2 punkt 1 Ustawy o Ruchu Drogowym, zawiadomić Starostę o nabyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium Polski.

2. Czy istnieje możliwość elektronicznego złożenia zawiadomienia o nabyciu i zbyciu pojazdu? Jeżeli tak to jak mogę to zrobić?

W komentarzach dajcie znać jakie informacje uzyskaliście.

Często piszecie o konieczności zjednoczenia naszej branży, mówicie o konieczności zorganizowania protestów, itd. Oczywiście w pełni się z tym zgadzam.

Potraktujecie moją dzisiejszą prośbę jako test gotowości do zorganizowania protestu i zjednoczenia naszej branży. Ilość odpowiedzi i komentarzy pokaże nam wszystkim czy jesteśmy gotowi do działania czy umiemy tylko narzekać…

Do dzieła! 

65 KOMENTARZE

    • Zgłaszanie sprzedaży pojazdu to wielka fikcja. Ja auto sprzedałem przeszło pół roku temu osobnik który kupił do tej pory jeździ na moich numerach a mandaty przychodzą na mój adres mimo że o sprzedaży powiadomiłem wydz. komunikacji według miejsca zamieszkania,Warszawa Targówek nic się nie dzieje.

  1. witam,mam pytanie czy auto sprowadzone na autohandel moze byc wogóle sprzedane bez pierwszej rej,np po 3 tyg. i jak kupi nabywca po tych 3 tyg.to od jakiej daty liczy sie według ustawy?

    • Dokładnie też nad tym się zastanawiam. Czasami sprowadzam samochód pod tzw klienta. Kupuje, przywożę, przygotowuję do rejestracji i klient odbiera samochód w ciągu 2 tyg od daty zakupu. Czy taki samochód też będę musiał rejestrować?

      • nie trzeba rejestrować. Obowiązek rejestracji do 30 dni ciąży na osobie będącej włascicielem w 30 dniu. Czyli jak sprzedaż auto w 29 dniu i bedzie to piątek to nowy nabywca idąc do wydziału dostanie karę bo nie zostało auto zarejestrowane 😉 Ot taki bubel jakich większość pod rządami pis(zd)u 😉

  2. Jest to jawne ograniczenie swobód obywatelskich.
    Ktoś kiedyś w ustawie napisał,że samochody po 30 dniach od zakupu powinny być przerejestrowane. ( do tej pory odnosiło się to do pojazdów już w Polsce zarejestrowanych. Jakiś Kapo zakapował do UNI ,że w Polsce jest taki przepis, ale sie go nis stosuje,i nie dyscyplinuje się tych którzy nie przestrzegają tego terminu. Nasi dzielni posłowie zamiast przepis usunąć brną dalej robiąc wszystkim problemy.

    • jawnym ograniczeniem swobód obywatelskich jest również bieganie z siekierą po parku w celu walki z wilkołakami…

  3. Według mnie art.78 ust. 2 pkt 1. mówi o pojazdach zarejestrowanych a auta kupowane na terenie DE są wyrejestrowane poza nielicznymi wyjątkami(czy się mylę ?)

    • „Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
      1)
      nabyciu lub zbyciu pojazdu;
      2)
      zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.” cytat z ustawy
      Czy niema w nim mowy o pojazdach zarejestrowanych ?

      • Ustawa mówi o zgłoszeniu nabycia lub zbycia pojazdu właściwemu Staroście, więc wysłałem stosowną korespondencję ze zgłoszeniem. Poinformowałem w piśmie również że pojazd stanowi mój towar handlowy i jest przeznaczony do dalszej sprzedaży i tak będę robił z każdym samochodem.

        • To mi powiedzieli że to wtedy byłoby tak jakbym sam na siebie doniósł bo pisma sobie mogą każde przyjąć a jak minie 30 dni to i tak kara będzie

  4. Zorganizować się hm,nasza branża liczy 18-20 tyś. podmiotów ( a wyborców prawie 30 mln nawet z rodzinami stanowimy ile % wiecie co mam na myśli czy dalej pisać

  5. Czyli MY rejestrujemy samochody, potem klient je kupuje u nas ( często do miesiąca) i znowu rejestruje ….. Wydziały komunikacji tego nie przerobią a kolejki będą kilometrowe

    • ale kasa podwójna 🙂 Ty zajerejestrujesz oraz ON czyli 2x po 256 zł

      Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.

  6. W Inowrocławiu nic nie wiedzą o zgłaszaniu rejestracji, dla nich zgłoszenie to inaczej rejestracja w okienku i tak ma zostać.

  7. A jeśli będę musiał rejestrować to jaki będzie adres w dowodzie rejestracyjnym mój prywatny czy siedziba firmy.
    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą.

  8. Panowie Panowie to będzie bardzo duży problem dla firmy.
    1 Auto po opłaceniu akcyzy masz30 dni na rej.Pozniej musisz czekać na twardy dowód bo bez niego nie możesz sprzedać czyli około 3-4 tygodnie.Jak masz auto z VAT to musisz go po rejestracji zapłacić do 14 dni.No i ubezpieczenie .Koszty i problemy bo jak go sprzedaż znów musisz zgłosić do 30 dni bo kara będzie.Znow zarobią i wygrają ci którzy sprzedają do opłat lub piszą fakturę na kolonie bo mogą z datami manewrować a my musimy o zamknąć i do Niemiec ale do pracy bo tam oni nie muszą rejestracji auta jak kupią np.we Włoszech.

  9. My powinniśmy robić tylko zgłoszenie do wydziału komunikacji jak chcą mieć porządek z ilosciami aut,ale nie rejestrowac i nie narażać nas na takie koszta a i przy okazji klienci by nie kupowali auta na Niemca bo to kolejny problem w wydziale komunikacji co i jak kiedy z skąd kto przywioz itd.Jak legalna firmą np. zrobię zgłoszenie później klient zanosi fakturę zakupu wydział komunikacji widzi w systemie i wszystko gra.Tak to powinno być.Jak sprzedam to z ustawy wynika że muszę jeszcze pamiętać zeby zgłosić sprzedaż.I tak będziemy jeździć do tych wydziałów tam i spowrotem.Gratluje Posłom

  10. kolejna ustawa uderzająca w komisy które legalnie istnieją ,w kolejnej ustawie wykluczono dilerów nowych aut czas się zebrać a nie marudzić.dajcie znać kiedy bez protestów nic nie zdziałamy ustawa jedna o tablicach druga o rejestracji dzieli kolejny raz na lepszych i gorszych .te ustawy to kolejny bubel nadają się do zaskarżenia .pozdrawiam woj lubelskie

    • Dobrali się do komisowców tak samo jak do lombardów z ich ustawą antylichwiarską i tym sposobem lombardy znikają z rynku tak samo będzie z komisami za jeszcze trochę

  11. po co pytać urzędnika jak on za nic nie odpowiada ?? mnie nie interesuje co mam zrobić aby zgłosić, mam gdzieś pytanie WK. Mnie interesuje taki spokój jaki mają dealerzy nowych – auta na stoku = nie zarejestrowane, nie ubezpieczone. Zgodnie z tą ustawą z naszych kieszeni będzie wyjęte lekko licząc 30 000 000zł miesięcznie za samo ubezpieczenie OC od pojazdów które stoją grzecznie na ogrodzonych placach prywatnych.

  12. Zróbmy protest.Jakis list uzasadnjajacy że dziela nas Na gorszych i lepszych w jednym kraju.Ja myślę że to jest pomysl ludzi którzy mają salony i zajmują się dilerka nowych.Firmy OC siedzą cicho bo wiadomo.Musimy działać i podsunąć im pomysł.Chca ilości to niech mają składajmy w wydziale komunikacji takie dane ale bez rejestracji i wymyślmy jak udupic tych co sprowadzają na Niemca i bez kosztów sprzedaja.Podkarpacje jest za udupieniem lewych komisów w ogródkach i przy drogach Urząd Celno skarbowy nic nie robi z nimi bo ich ponoć nie ma.hahha hellooo wystarczy zobaczyć na otomoto i już macie klienta iż niego scigajcie kase.

  13. Najsensowniej byłoby zrobić dla „NAS” czytaj auto-handlu możliwość przekazywania danych do cepiku on-line wpisując dane nabytego i zbytego pojazdu na potwierdzenie dodając skan umowy czy też FV sprzedaży czy zakupu.

    Trochę mnie ten nowy przepis irytuje bo skupuję samochody zarejestrowane w Polsce i jest tego na prawdę sporo w skali miesiąca i teraz zamiast zarabiać i jeździć za autami to będę siedział w wydziale komunikacji w kolejkach marnował czas i pieniądze.

    Mam nadzieję że tak kara będzie 200zl to większość z NAS nie będzie nic zgłaszać tylko te 200zl doliczy jaki koszt zakupu a całe zgłaszanie olać

  14. Hej…
    Admin macie mecenasa i co on o tym sądzi? Czy to jest legalne według przepisów Unii, że towar nam będą blokować na około 30dni. Czy nie można tego zaskarżyć do komisji Unii. A nie dzwonić do wydziałów komunikacji itd…
    co to zmieni jak sprzedaż zablokowana na 30dni.

  15. Byłem dzisiaj 13.09.2019r w Wydziale Komunikacji w Kępnie, wielkopolska; ogólnie wiedzą o zmianach, bez żadnych szczegółów, w październiku jakieś szkolenie ma być ponoć, ale najpewniej w grudniu na ostatnią chwilę coś się dowiedzą, a potem może my…na razie żadnych druków i nic szczególnego nie ma; na pewno nie planują nowego stanowiska pracy w związku z planowanym zwiększeniem się ilości rejestrowanych oraz informacji o nabyciu i zbyciu; trudno sobie wyobrazić kolejki jakie będą…generalnie chodzi o pieniądze, które Państwo potrzebuje na realizacje socjalu i na obietnice wyborcze itp…

    • w latach 1990;2004 organizowałem strajki . teraz chłopaki nie umieją się skrzyknąć .. trzeba zrobić strajki w Polsce oraz w Brukseli … tablice warsztatowe są aktualne ustawa z 1946 z kwietnia ratyfikowana w 1984 celem przywozu auta za granicy lub przywozu , od 1999 dyrektor departamentu rejestracji Andrzej Boganowicz aut , wydał polecenie wydziałom komunikacji zakaz wydawani tablic warsztatowych , miliny Euro zostaje w innych krajach UE przykre lecz prawdziwe bez konsekwencji prawnych złamał Konstytucję rodział II art 32 oraz KK $ 231 . oraz Pani Małgorzata Kaniewska dyrektor stowarzyszenia dyrektorów rejestracji aut czy 30-40 % dyrektorów z całej Polski szeryf w spódnicy . twórczyni tablic profesjonalnych to oni nam zgotowali to piekło jawny Lobbing do dilerów nowych od 1999 do 2019 to ponad 1-miliard zł ( mamy Miliard Dolarów Długu właśnie przez takich urzędników ) teraz 30-dni to lobbing dla firm ubezpieczeniowych …

  16. Jest taka strona https://www.petycjeonline.com/ niech Admin stworzy taką petycję, należałoby rozesłać do wszystkich legalnie działających auto handlów, udostepnić na tej stronie i mediom, jak się podpiszemy my i nasze rodziny, to będzie spora ilość głosów. Następnie wysłać do ministerstwa z prośbą o rozpatrzenie. Należaloby uwypuklić problem szarej strefy jako niezdrowej konkurencji ale przede wszystkim nieodprowadzającej podatków.

    • A czy minister to jakis bóg? Bogami jesteśmy my i taka gnida z wawy nie będzie dyktować życia. za ryj i o beton squrwesyna. Wymyśla buble to prentem w łeb.

  17. Witam.
    Przed chwilą obejrzałem reklamę RANKOMAT OC/AC i nawet tam stawiają nas w złym świetle. Zróbmy w końcu coś z tym. Z każdej strony nam dowalają. Traktują nas jak drugi sort. Jak nie oni to rząd jak nie rząd to dilerzy nowych aut.To nie dziwmy się że klienci nas nie szanują i sprzedaż aut używanych spada.

  18. to ja może wkleje tu mój komentarz który wyraża moje zdanie z innego artykułu na tej stronie:

    czyli dowalają nam:
    1- koszt rejestracji w tym tłumaczenia faktury nabycia,
    2 – konieczność zapłaty VAT dla tych co kupili w netto
    3 – ubezpieczenie płacone od dnia rejestracji od każdego sprowadzonego pojazdu
    4 – kupę czasu spędzone/stracone na rejestracji w urzędzie
    5 – kłopoty ze sprzedażą na dowodzie tymczasowym – (kłopot z odbiorem stałego dowodu) czyli kolejny czas stracony w urzędzie.

    Koszty w skali roku pójdą w grube pieniądze, a jak się policzy czas to masakra finansowa.

    Oprócz kosztów możemy się spodziewać spadku obrotów – bo rejestracja nas przyblokuje a po drugie auta zdrożeją, im tańsze tym bardziej.

    Dealerzy nowych są na wygranej dalej auta na stoku będą stały nie ubezpieczone – ktoś o to zadbał, może ich stowarzyszenie.

    A nas czeka niezła mina. A tu cisza, stowarzyszenie – cisza, to już wszystkich kupiło lobby dealesko- ubezpieczeniowe ??? Się pytam poważnie. Czy stowarzyszenie napisało choć jedno pismo? Nikt nie ma zamiaru protestować – jak baranki z głową w dół na strzyżenie?

  19. To wszystko ustawia nam PiS dalej na nich głosujmy napewno będzie lepiej 500 plus dla małych firm nie nabierajmy się na to wszyscy tylko nie PiS.

  20. Sqrwiele pisowskie, przy korycie chcą siedzieć bo nie mają kasy na programy socjalne to szukają w motoryzacji. Ludzie nawet tych 200zl kary im nie dajcie. Wynocha złodziejom!!! Nic pisowi sie.ke nalezy, a te q-rwy ustawowe do likwidacji.

  21. Jeżeli firma sprowadza uszkodzone samochody z UE i takie uszkodzone sprzedaje na rynku krajowym albo sprzedaje na Ukrainę to co ?ma Zawijać interes? czyli w praktyce nie będzie wolno sprowadzać samochodów uszkodzonych

  22. Ogulnie wszyscy maja wszystkich w dupie.Wiec proponuje abysmy i my mieli.
    Pozamykac firmy jak jeden maż sprzedawać na niemca i w tedy sie obudza jak miliony zaczna uciekać.
    Ale nie my polacy, narzekamy wyzywamy a i tam 2 stycznia 2020 90% z was poleci rejestrować.smiech

    Gdyby wszyscy przestali sprzedawać z faktura to i klient nie miał by wyjscia chcac kupić.

    I wystarczyło by tylko poł roku takiego testu i zobaczyli byscie ze sami by ustawe zmienili, mysle ze nie jest to duze wyzeczenie tymbardziej ze rejestracja i tak poblokuju auta do czasu odbioru dowodu

  23. Panowie to po prostu kolejny podatek!!!
    Wiadomo że większość z nas nie zarejestruje auta sprowadzonego bo jest to niewykonalne i bez sensowne lepiej zapłacic kare może 200 może 500zł niż rejstr i wydawać 250zł.
    Politycy o tym wiedzą.
    Więc ustanowiono nowy podatek od rejestracji w wys od 200zł do 1000zł.
    Cała prawda na temat nowego przepisu.
    500+kosztuje i teraz my się do tego dokładamy oraz nieświadomy klient.

  24. WITAM
    NOWE PRZEPISY SĄ TO DODATKOWE OBĄWIĄZKI UTRUDNIENIE I KOSZTY WIĘC :
    JEŚLI KARY MAJĄ BYĆ NAKŁADANE PRZEZ STAROSTÓW W FORMIE ADMINISTRACYJNEJ TO MOŻE PROTEST – OCZYWIŚCIE W CAŁEJ POLSCE W TYM SAMYM CZASIE – NP BLOKADY W SWOICH POWIATACH I MOŻE WRĘCZENIE STAROSTĄ PETYCJI Z NASZYMI PODPISAMI KTÓRZY PROWADZĄ DZAŁALNOŚĆ – NAGŁOŚNIENIE SPRAWY
    A CZY KLIENT POKRYJE NAM DODATKOWE KOSZTY WĄTPIE JAK ZNAM TO OBNIŻY SIĘ TYLKO NAM MARŻĄ ABY WALCZYĆ Z CENAMI AUT WYSTAWIONYCH PRZEZ OSOBY KTÓRE NIE MAJĄ ZAREJSTROWANYCH FIRM I OBOWĄZKÓW TYPU RODO BDO RECYKLING GWARANCJA-RĘKOJMIA ………

  25. https://gazetakrakowska.pl/nowy-bat-na-kierowcow-jesli-tego-nie-zrobisz-dostaniesz-nawet-1000-zlotych-kary/ar/c1-14650439 .
    Cytując : „Witold Krupiarz podkreśla również, że zarejestrowanie samochodu przez nowego właściciela w ciągu 30 dni od zakupu, będzie jednoznaczne z tym, że zgłasza on właśnie zakup auta. – Jeśli jednak nowy właściciel nie zamierza w ciągu 30 dni zarejestrować swojego samochodu np. dlatego, że jego naprawa przedłuża się, to musi do urzędu zgłosić sam fakt, że go kupił. Ważne jednak, by w momencie pojawienia się w urzędzie miał przy sobie umowę potwierdzającą zakup samochodu. Kluczowa będzie właśnie data wpisana na tej umowie – zaznacza dyrektor Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców UMK.”

  26. czy w koncu są jakieś pomysły na strajk lub masową blokadę WK ? czy dalej będziemy się dawać rypać w dupe….

  27. Trzeba się obudzić zjednoczyć i zablokować jakieś pierd…ne skrzyżowanie w centrum miasta to się Kur….y pisowskie obudzą.

  28. Te przepisy „zamordują” rynek pojazdów zabytkowych, których od chwili kupna nie da się odrestaurować w 30 dni. Czasami trwa to długie miesiące albo i lata. A co jak ktoś nie chce takiego pojazdu – klasyka – zarejestrować i traktuje go jako np. lokata kapitału ? Jest ta ustawa ewidentnie niedopracowana i pisana na kolanie pod dyktando Komisji Europejskiej. Szkoda tylko, że ta sama Komisja nie widzi przy okazji innego prawnego bubla obowiązującego w Polsce od lat, a mianowicie braku możliwości czasowego wyrejestrowania pojazdu i dojenie z tego tytułu obowiązkowych ubezpieczeń OC, choć auto czy motocykl są w stanie permanentnej restauracji z rozłożeniem na czynniki pierwsze. Wszędzie w UE można a w Polsce nie, wystarczy wyjechać za zachodnią czy południową granicę. To gdzie tu równe traktowanie w ramach Unii Europejskiej ?

  29. Info do Polskiautohandel.pl dajcie info na waszej stronie o zlocie ludzi z branży w Warszawie. Zbierzemy się i pojedziemy pokazać że to się musi zmienić. Proponuję petycję dotyczącą zmian.
    Zwolnienie z tych obowiązków firmy handlująca pojazdami.
    Oraz dadatkowo o danie nam możliwości korzystania z tablic dla dealerów.

  30. Podobno na granicy (Świecko)są już łapanki,celno skarbowi zatrzymują auto lawety spisują liczniki i numery VIN

    • „Podobno…” jeżeli nawiązujesz do publikacji filmów na YT, to ja mam zgoła odmienne spostrzeżenia. Kontrole w Świecku, Jędrzychowicach, owszem były w ub. tyg. Natomiast nastawienie służb było na licencje, tacho, wagi zestawów. Nie widziałem, aby spisywano liczniki i VIN’y.
      pozdrawiam 🙂

  31. Bylem wczoraj w urzedzie w Warszawie chcialem zglosic kupno i sprzedaz pojazdu samochod kupilem 6stycznia auto uzywane zarejestrowane w polsce odsprzedane 13stycznia postanowilem dokonac nowego obowiazku i zglosic to w urzedzie gminy przy okienku pani powiedziala mi ze nie moge zglosic nabycia i sprzedazy pojazdu bo pojazd nie jest zarejestrowany na mnie w dowodzie osobistym a mnie nie ma w ich bazie danych pozatym pojazd jest zarejestrowany w innym wydziale komunikacji na to odpowiedzialem ze zmienily sie przepisy i mam 30 dni na to zeby zawiadomic o nabyciu i zbyciu pojazdu pani w okienku odpowiedziala ze przepisy owszem sie zmienily ale oni nie maja zadnych wytycznych i nie wiedza co robic heh he i nie musze zglaszac bo nieprzerejestrowalem pojazdu na siebie zapytalem co jesli za jakis czas przyjdzie mi do placenia kara 1000zl za niedopelnienie obowiazku na to pani ze niewie.
    Wiec nerwy mi puscily zarzadalem aby pani na pismie z pieczatka napisala mi odmowe przyjecia dokumentow wywolala sie wymiana zdan po czym pani poszlasie naradzic i po powrocie przyszla z druga pania i dopiero przyjeto odemnie dokument(ZAWIADOMIENIE O NABYCIU/ZBYCIU POJAZDU) kazano mi zaznaczyc obie opcje nabycie i zbycie oraz wypelnic dokument marka model rok itd oraz co zalaczam do wniosku wiec zalaczylem umowe kupna sprzedazy z 6 stycznia i fakture z 13 stycznia po czym poinformowano mnie ze maja 30 dni na rozpatrzenie mojego wniosku zabrano mi do tego moje orginaly dokumentow dostalem jedynie xero i dostalem informacje ze w ciagu 30 dni dostane pismo z odpowiedzia i potem bede mogl odebrac dokumenty dla siebie mam jedynie dokument o nabyciu/zbyciu pojazdu z pieczatka uzedu ze przyjeto i czekam na rozwoj wydarzen.
    Taki to mamy burdel przepisy weszly ale panie nie maja zadnych szkolen i wytycznych i nic nie wiedza masakra napisze potem jaki bedzie final pozdrawiam

  32. Wk w Pabianicach nie da się zgłosić samochodu nie zarejestrowanego w Polsce pobranie tablic próbnych nie rozpoczyna procesu rejestracji auto nie przejdzie przeglądu bo jest uszkodzone samochód kupiony w pl sprowadzony z de nabyty w styczniu . Pytanie do pani w wk od czego zależy 200 czy 1000 kary nie wie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

SKO umarza kary za sprzedaż pojazdów sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Mamy Sukces z SKO! Zapoznajcie się z orzeczeniem i argumentami.

Odwołanie od kar za sprzedaż pojazdu sprowadzonego przed rejestracją.

Jeżeli dostałeś zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia na Ciebie za sprzedaż samochodu sprowadzonego przed jego zarejestrowaniem, możesz skorzystać z Pomocy radcy prawnego Pawła Tuzinka.

44fox Oferta

Na tej stronie możesz zamówić Pakiet usług firmy 44fox. Dzięki...

Spotkanie w sprawie rejestracji pojazdów uszkodzonych.

Zgłoszenie na spotkanie w sprawie obowiązku rejestracji pojazdów uszkodzonych.