PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili

WIOŚ zaakceptował bezkosztowe umowy Ambit

WIOŚ zaakceptował bezkosztowe umowy Ambit
17 grudnia
12:00 2015

Poniżej do pobrania, umowa o zapewnienie sieci zbierania pojazdów, uwzględniająca stanowisko Ministerstwa Środowiska opublikowanego 24.12.2015 rok

Umowa.pdf do pobrania: TUTAJ

Wzór zgłoszenia do GIOŚ rozpoczęcia działalności do pobrania: TUTAJ

WIOŚ zaakceptował bezkosztowe umowy Ambit

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska przeprowadził kontrolę w firmie AMBIT sp. z O.O.

Inspektor WIOŚ skontrolował również podpisane przez firmę AMBIT sp. z o.o. z wprowadzającymi umowy. Po analizie umów stwierdził że spełniają one zapisy art 11a ust. 2 Ustawy z dnia 27 maja 2015 r.  o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji tj.: określają warunki przyjmowania pojazdów wycofanych z eksploatacji przez stację demontażu oraz określają warunki finansowania przez wprowadzającego pojazd kosztów gospodarowania odpadami pochodzącymi z pojazdów wycofanych z eksploatacji, w szczególności z pojazdów wycofanych z eksploatacji nieposiadających wartości rynkowej lub o wartości rynkowej ujemnej, w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu, uwzględniając liczbę pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju przez danego wprowadzającego pojazd – paragraf 3 umowy.

 

Wzór zgłoszenia do GIOŚ rozpoczęcia działalności do pobrania: TUTAJ

Podobne artykuły

59 komentarzy

  1. F1camp
    F1camp 17 grudnia, 14:32

    Pytanie z innej mańki. Czy pozostałym Kolegom Proama za OC 30dni zaserwowała podwyżkę od jutra o 60%? A może ktoś podrzuci z jakiej innej firmy korzysta?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • jarek
      jarek 18 grudnia, 13:53

      witam kolege , mamy ten sam problem z proama , polecam liberty ubezpieczenia , 1zł za dzień , z tego co wiem nie się na dzień dzisiejszy nie zmienia w liberty , pozdr

      Odpowiedz na ten komentarz
    • fazi997
      fazi997 20 grudnia, 20:12

      Jak korzystam z awacs.pl, 27 zł – 30 dni mają też nawet jednodniowe.

      Odpowiedz na ten komentarz
  2. c2y
    c2y 17 grudnia, 14:35

    Witam.
    Czy wystarczy , że podpiszemy jedną umowę z firmą Ambit i sprawę z recyklingiem mamy załatwioną ?

    W umowie widnieje, że firma Ambit ma popisane umowy z punktami zbierania pojazdów.

    W paragrafie 7 jest błąd gdyż jest napisane:

    Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach w tym dwa dla Wprowadzającego i jeden dla Ambit.

    -Suma się nie zgadza.

    Pozdrawiam i proszę mądrzejszych o wyjaśnienie.

    Tomek

    Odpowiedz na ten komentarz
  3. Łukasz
    Łukasz 17 grudnia, 19:17

    witam
    w umowie jest podpunkt o konieczności wystawiania swoich aut na aukcjach na stronie firmy Ambit czy było to przez Pana analizowane czy nie ma tam jakiegoś haczyka?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 17 grudnia, 20:24

      Tak, pytałem o to. Otrzymałem odpowiedź że wystawianie aukcji jest dobrowolne.
      O wszystkich szczegóły dotyczące umowy możesz zapytać bezpośrednio:
      Kancelaria Radcy Prawnego Agnieszka Misiejuk
      M. Skłodowskiej – Curie 3 lok. 26
      15-094 Białystok
      Kontakt:
      telefon: 85 74 11 706
      siec@ambit.pl

      Odpowiedz na ten komentarz
  4. martocho
    martocho 20 grudnia, 11:59

    Co do nowych zasad recyklingu – mam pytanko czy do GIOŚ należy wysłać zawiadomienie o podpisaniu sieci , zaznaczam że wcześniej tego nie zrobiłem choć jestem importerem od 2007 roku i opłacam recykling ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 20 grudnia, 13:52

      Do GIOŚ zgłaszasz rozpoczęcie działalności związanej z wprowadzaniem aut.
      Ustaliłem że nie będzie żadnych kar za nieterminowe zgłoszenie rozpoczęcia działalności do GIOŚ.
      Jako datę rozpoczęcia wpisujesz faktyczną datę rozpoczęcia działalności a nie datę wprowadzenia pierwszego auta.

      Wzór zawiadomienia do GIOŚ masz TUTAJ:https://polskiautohandel.pl/wp-content/uploads/2015/12/zawiadomienie.pdf

      Odpowiedz na ten komentarz
      • bartekpila
        bartekpila 29 grudnia, 19:12

        witam . no ja mam tu trochę sprzeczne info . podobno jako importerzy musimy co roku składac deklarację ile aut sprowadziliśmy i przeliczać to na odpady – oleje , opony , akumulatory i od tego co roku odprowadzać myto ! robicie tak ? bo dopiero się dziś dowiedziałem ! jak przyjdzie mi płacic za 5 lat działalności kilkadziesiąt tysięcy to …..

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 29 grudnia, 22:39

          Bartku to o czym piszesz nie wynika z ustawy o recyklingu o której tutaj dyskutujemy. Opinie na temat tego o czym piszesz są bardzo mocno różne…

          Odpowiedz na ten komentarz
  5. Bartek
    Bartek 20 grudnia, 12:47

    Witam,
    prowadze auto-handel na poludniu kraju ,podpisując umowe bezkosztową z firma Ambit z Bialegostoku czy bedę wyłącznie zobowiazany do przekazania w przyszlosci moich sprowadzonych samochodów w/w firmie do Bialegostoku do recyklingu ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 20 grudnia, 14:07

      Witam,
      Nie. Samochód można oddać w dowolnej stacji na terenie całego kraju.
      Zgodnie z Art. 23. 1. Ustawy: “Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu jest obowiązany do przyjęcia każdego pojazdu wycofanego
      z eksploatacji, który posiada cechy identyfikacyjne pojazdu, o których mowa w art. 66 ust. 3a pkt 1 ustawy
      z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Bartek
        Bartek 20 grudnia, 14:39

        Panie Macieju kiedy najlepiej podpisac taką umowe, już teraz czy jeszcze poczekac?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 20 grudnia, 14:46

          Bartku, mamy jeszcze trochę czasu. Można podpisać umowy już teraz, ale na pewno nie później niż 21.01.2016.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • pablo pablo
            pablo pablo 20 grudnia, 20:46

            Umowę należy podpisać do 21 stycznia ponieważ obowiązek podpisania powstaje 1 stycznia, ale ewentualne kary dotyczą wprowadzających, którzy nie zapewnią sieci przez okres dłuższy niż 21. Czy to admin miał na myśli?

          • admin
            admin Autor 20 grudnia, 21:09

            Dokładnie tak.

  6. Bartek
    Bartek 20 grudnia, 21:12

    Dziekuje Panowie ,tak też myslałem ale kto pyta nie błądzi.

    Odpowiedz na ten komentarz
  7. Mateusz
    Mateusz 21 grudnia, 10:38

    Czy ktoś z kolegów się orientował co w przypadku zawieszenie/zamknięcia swojej działalności?

    druga sprawa, co w przypadku powiedzmy potknięcia się przez firmę Ambit lub jej zamknięcie, musimy szukać innej firmy jak rozumiem?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 21 grudnia, 11:14

      O co konkretnie pytasz w pierwszym pytaniu?
      Obowiązek zapewnienia sieci ciąży na nas – wprowadzających. Firma Ambit działa od wielu lat i ma stabilną pozycję na rynku. Gdyby zaprzestała działalności musieli byśmy zapewnić inną sieć.

      Odpowiedz na ten komentarz
  8. Mateusz
    Mateusz 21 grudnia, 12:14

    W pierwszym pytaniu miałem na myśli sytuacje w której powiedzmy za pół roku zawieszam/zamykam działalność i jak wobec tego powinienem był zachować się wobec firmy Ambit. Telefonicznie dowiedziałem się od firmy Ambit, że w takiej sytuacji należy umowę wypowiedzieć. Okres wypowiedzenia wynosi 2 miesiące. Pozdrawiam

    Odpowiedz na ten komentarz
  9. b599
    b599 23 grudnia, 18:48

    Witam. Podobno wzór takiej umowy jest gotowy do ściągnięcia na stronie: http://www.fors.pl czy ktoś z kolegów wie coś na ten temat? Z góry dzięki za “pobranie” tematu.

    Odpowiedz na ten komentarz
  10. b599
    b599 23 grudnia, 19:38

    Właśnie to sprawdziłem. Dokładnie tak jest. Jeszcze jedno pytanie w temacie: mianowicie wszyscy (prawie)o tym wiedzą, mówią, a czy jest ktoś kto już faktycznie zawarł taką umowę z Firmą Ambit?
    Z góry dzięki za zrozumienie i odpowiedź.
    Wszystkim Kolegom “po fachu” życzę Wesołych Świąt.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 23 grudnia, 19:45

      Umowę z Ambit sp. z o.o. zawarło już bardzo dużo osób.
      Niestety mylisz się w kwestii tego że wszyscy (prawie) o tym wiedzą i mówią.
      Jest jeszcze wiele osób, które wcale o tym nie słyszały. Nie mają pojęcia że będą mieli nowe obowiązki za kilka dni.
      Dlatego przekazujcie informacje znajomym.

      Odpowiedz na ten komentarz
  11. Marek
    Marek 23 grudnia, 20:22

    Panowie, a więc reasumując:
    – po pierwsze wysyłam do Ambit podpisane umowy wraz z dodatkową kopertą ze znaczkiem potrzebną do odesłania egzemplarza podpisanego dla mnie,
    – po dotarciu podpisanego przez Ambit egzemplarza wysyłam zgłoszenie do GIOŚ wraz z kopią tejże umowy z Ambit, tak?

    Pytanie numer dwa:
    Jaka jest różnica pomiędzy importerem a nabywcą wewnątrzwspólnotowym, pytam w kontekście wypełnienia zgłoszenia do GIOŚ?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 23 grudnia, 21:38

      1.Dokładnie tak.
      2.Importer to ktoś kto sprowadza auta z poza UE. Nabywca Wewnątrzwspólnotowy sprowadza auta z UE.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Kazik
        Kazik 29 grudnia, 11:08

        Witam Panowie

        czy ktoś z Was płaci opłatę produktową za sprowadzane auta.
        czy ta opłata spoczywa na firmach recyclingowych?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • bartekpila
          bartekpila 29 grudnia, 21:34

          tez mi to chodzi po głowie od kilku dni ?

          Odpowiedz na ten komentarz
        • Juken
          Juken 04 lutego, 04:27

          Póki co płaci zaledwie promil spośród tych firm, które do tego są zobowiązane. Czyli są to wszyscy wprowadzający pojazdy na rynek Polski. Najczęściej robią to dopiero po ustaleniach dość przykrych w skutkach kontroli, które w swoich kompetencjach ma WIOŚ – organ kontrolny GIOŚ-iu.
          Żniwa dopiero zaczną się kiedy GIOŚ zbuduje bazę zalegających z opłatą produktową za kilka lat wstecz w momencie gdy spłyną do nich tysiące zawiadomień od firm zajmujących się wprowadzaniem samochodów na rynek krajowy.
          W skrócie – wszyscy z branży, którzy zalegają z tą opłatą aktualnie odkrywają się przed organami ścigania dzięki przepisom ustawy o recyklingu pojazdów…
          Polecam zapoznać się bliżej z tematem.

          Odpowiedz na ten komentarz
  12. Daffim
    Daffim 05 stycznia, 11:39

    Czy ktoś próbował zadzwonić do tego radcy prawnego? Ja się nie mogę przez cały dzień dodzwonić.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 05 stycznia, 11:54

      Musisz próbować pózniej. Maja bardzo dużo pracy i telefonów w związku z podpisywaniem umow.
      Możecie również dzwonić na 694 696 494.

      Odpowiedz na ten komentarz
  13. gregor
    gregor 07 stycznia, 13:40

    witam skąd ta cena inne firmy chcą 1500zł .lub 1000 . za podpisanie umowy .. czy tu wszystko jest legalne

    Odpowiedz na ten komentarz
  14. xxxxxx
    xxxxxx 07 stycznia, 14:14

    Witam, na zgloszeniu do GIOŚ trzeba napisac adresy stacji demontażu oraz punktów zbierania pojazdów, z którymi wprowadzający podpisał umowy- to mam napisac umowa z AMBIT czy z tymi stacjami , z ktorymi oni maja umowe??

    Odpowiedz na ten komentarz
  15. rafi
    rafi 07 stycznia, 17:42

    A w jaki sposob pozniej zglaszac firmie sprowadzone auta? i w jakim czasie od zakupu?

    Odpowiedz na ten komentarz
  16. raf
    raf 08 stycznia, 11:23

    czyli wychodzi na to że bedziemy płacic 1zł netto od każdego sprowadzonego auta
    a drugie pytanie jaką datę wpisać na umowie z Ambit czy sami wpiszą??

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 08 stycznia, 16:07

      Zostaw puste miejsce, sami wpiszą.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Robert
        Robert 11 stycznia, 14:39

        Powiedzcie mi czy mogę nie kontaktując się z radcą wysłać dokumenty do firmy Ambit i nie będzie z tego żadnych problemów? Pytam ponieważ dzwonię już trzeci dzień (dziś, piątek, czwartek) i nie mogę się dodzwonić… Zaczyna stawać się to irytujące, ponieważ albo jest zajęte, albo nikt nie odbiera.
        Wracając do kosztów, jedyne jakie nas czekają to 1zł netto od każdego sprowadzonego samochodu i zostanie na to wystawiona faktura w styczniu roku następnego?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor 11 stycznia, 15:10

          Robercie, nie odbierają ponieważ są mocno zajęci podpisywaniem i rozsyłaniem umów. Może zadzwonić na infolinie 694 694 694.
          Jeśli chodzi o koszty to dokładnie tak.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • maras
            maras 11 stycznia, 20:40

            witam
            mam osobiście wątpliwości dot par 5.
            Wg mnie nieważna może się okazać kwota 1 zł i co dalej?Okres wypowiedzenia 2 m-c a kwota okaże się nieważna w grudniu

          • admin
            admin Autor 11 stycznia, 22:25

            Dlaczego kwota 1 zł miała by okazać się nieważna?

  17. Damian Sz.
    Damian Sz. 15 stycznia, 09:56

    Witam, bardzo bym prosił podać adres na który trzeba wysłać umowę z AMBIT.
    Dzięki za info. tj. Białystok ul. Jaracza 1 ??

    Odpowiedz na ten komentarz
  18. artur g
    artur g 17 stycznia, 18:02

    Witam czy jak jestem z zachodniopomorskiego to również moge podpisac umowe z firmą ambit?? czy musze szukac cos w swojej okolicy?? i czy jak wysle jutro umowe pocztexem z dostawa z dnia na dzien to taki polecony zostanie odebrany??? i do kiedy musze wyslac umowe do gioś??

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 17 stycznia, 20:10

      Nie ma rejonizacji i możemy podpisywać umowy ze stacjami z całej Polski, czy możesz podpisać umowę z firmą AMBIT. Umowa zostanie podpisana z datą dostarczenia do firmy ambit czyli w Twoim przypadku we wtorek. Do GIOŚ powinieneś wysłać zgłoszenie do 30 stycznia.

      Odpowiedz na ten komentarz
  19. mani
    mani 21 stycznia, 14:23

    Jeden wielki burdel w tym kraju!

    Podpisałem i wysłałem umowę teoretycznie powinno wszystko być ok.
    Praktycznie w tym kraju człowiek nigdy nie śpi spokojnie bo urząd ma zawsze racje.

    Gdyby nie kolega który tu charytatywnie działa nic by nikt nie wiedział.

    Jedyne osoby które pragneły o tym powiadomić to stacje demontażu chcące zarobić i wysyłające na maila gotowe umowy z danymi wpisanymi z CEIDG aby podpisać umowę i zapłacić 1500zł.

    Z urzędu zero komunikacji co trzeba podpisać z kim można podpisać.

    Jak sprawdzić czy firma to może robić.
    Czy np po pkd cokolwiek jakiś list coś chyba mi się należy informacja skoro przez tyle lat brali po 500zł które to niby jednak nie mogli brać to niech chociaż napiszą list do przedsiębiorcy że jak nie zrobi tego i tego to może dostać 20 koła kary.

    PATOLOGIA

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Juken
      Juken 04 lutego, 04:16

      W sprawie sprawdzenia czy dana firma jest legalnie działającą firmą zajmującą się demontażem należy sprawdzać w rejestrach o wydanych pozwoleniach, które prowadzą aktualnie Marszałkowie województw, a przed nimi robili to Wojewodowie, więc jeżeli ktoś zakładał taką firmę w czasach sprzed powstania “tworów” zwanych marszałkami to będzie miał najpewniej jeszcze ważną decyzję od Wojewody.
      Z tym że sprawdzenie firmy czy jest legalna to jedna sprawa, a sprawdzenie proponowanych umów celem uniknięcia dość bolesnych kar to druga sprawa.
      Zajmując się prawem związanym z tematem wprowadzania samochodów i produktów mogę śmiało przyznać, że umowa z AMBIT jest dobrze przygotowana.
      Praktyczna porada na przyszłość – jeżeli wchodzą nowe przepisy, należy spojrzeć które ministerstwo jest za nie odpowiedzialne i potem szukać pomocy kierunkowo w zależności od wyniku i kompetencji różnych biur zajmujących się doradztwem w danym zakresie w kraju.

      Odpowiedz na ten komentarz
  20. duiatoyw
    duiatoyw 13 lutego, 09:54

    pulpit maury webber breathed bigbro uugbhr primary cults headlight chongkwai grids bjsradwdw austen help rumba mcdermott slumped http://beschwerdenuebersicht8017v.xyz mp inhospitable mutts

    Odpowiedz na ten komentarz
  21. Okese33
    Okese33 13 lutego, 10:16

    tizanidine pill order http://gravatar.com/buytizanidine4mgportugal
    cheap generic tizanidine pills

    Odpowiedz na ten komentarz
  22. Margin580
    Margin580 18 lutego, 08:25

    Witam, kilka dni temu podpisałem umowę z ambit, musze złożyć zawiadomienie do GIOS , jaka datę wpisuje jako datę podjęcia działalności w zakresie sprowadzania pojazdów:
    Datę rozpoczęcia działalności
    Datę podpisania umowy z ambit
    Czy datę wprowadzenie pojazdu na teren Polski???
    Podkreślam że firmę prowadzę od pół roku wcześniej handlowałem jedynie autami zarejestrowanymi w pl, do tej pory jeszcze nie wprowadziłem żadnego auta z zagranicy.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 18 lutego, 09:16

      Do GIOŚ już nie składamy zawiadomień.
      Musisz złożyć wniosek rejestrowy do Marszałka Województwa i wpisać się do BDO.

      Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.