PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili

Co ze zgłoszeniem do GIOŚ?

Co ze zgłoszeniem do GIOŚ?
16 grudnia
14:49 2015

Poniżej do pobrania, umowa o zapewnienie sieci zbierania pojazdów, uwzględniająca stanowisko Ministerstwa Środowiska opublikowanego 24.12.2015 rok

Umowa.pdf do pobrania: TUTAJ

Wzór zgłoszenia do GIOŚ rozpoczęcia działalności do pobrania: TUTAJ

Co ze zgłoszeniem do GIOŚ?

Zgodnie z Art. 13  USTAWY z dnia 27 maja 2015 r. o zmianie ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz niektórych innych ustaw, Wprowadzający pojazd podlega wpisowi do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

Na dzień dzisiejszy mamy obowiązek zgłoszenia do GIOŚ. Do Marszałków Województw będziemy to zgłaszać po powstaniu rejestru, czyli w bliżej nie określonym terminie, nie wcześniej niż w 2017 roku.

Obowiązek ten mieliśmy już dawna, czyli od wejścia w życie Ustawy o recyklingu w 2005 roku. Wielu z nas nawet o tym nie wiedziało…

W związku z często zadawanym pytaniem:
Co zrobić jeśli nie zgłosiliśmy do GIOŚ rozpoczęcia działalności związanej ze sprowadzaniem samochodów do dnia dzisiejszego mimo obowiązku?
Przed chwilą ustaliłem temat w GIOŚ.
Musimy złożyć zgłoszenie i podać datę rozpoczęcia działalności, czyli nie 01.01.2016, a faktyczną datę rozpoczęcia działalności.
Co dla nas najważniejsze, dostałem zapewnienie, że NIE BĘDZIEMY KARANI za nieterminowe zgłoszenie:)

Podobne artykuły

41 komentarzy

  1. 4x4
    4x4 20 grudnia, 21:10

    Ja wprowadzam auta od 2011roku i tego nie zglaszalem w GIOS,czy na pewno nie będzie z tego tytułu problemów ze dopiero teraz zglosze tak odległa datę?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 20 grudnia, 21:20

      Pytałem o to w GIOŚ. Temat dotyczy mnie rownież ponieważ do tej pory przekonany byłem ze jestem zgłoszony do GIOS przez firmy które sprzedawały nam „oświadczenia recyklingowe”, ale okazało się ze nie. Firmy te okazały się często zwykłymi naciągaczami i chodziło im tylko o szybkie wyrwanie kasy. Mojej działalności nie zgłosili mimo tego ze o tym zapewniali…
      Ustaliłem ze Kar napewno nie będzie. Powinnismy podawać faktyczna datę rozpoczęcia działalności czyli w moim przypadku 2000 rok.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Juken
        Juken 03 lutego, 04:45

        Witam serdecznie. Potwierdzam. Za spóźnione zgłoszenie nie będzie kary, natomiast są one przewidziane dla tych którzy wraz z pojazdami wprowadzali na rynek krajowy akumulatory, oleje, opony i od niedawna płyny hamulcowe i nie zapłacili należnej opłaty produktowej, która w przypadku kontroli niekiedy 6 lat do tyłu potrafi zabić firmę. De facto opłata produktowa mieści się w definicji podatku. Polecam ustawę o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (11 maja 2001r.). Teraz wobec faktu przymusowego, lub jak kto woli dobrowolnego „ujawnienia się” wszystkich wprowadzających pojazdy na rynek Polski automatycznie sami narażają się na kontrolę i wymierzenie kar za brak zaległych podatków plus zapłacenie tych podatków wraz z odsetkami. Póki czas polecam samemu przyznać się do wprowadzania tych produktów i wnieść opłaty za zaległe lata. Będzie bolało, ale nie tak jak w przypadku kontroli. Osobiście chciałbym pogratulować i podziękować firmie AMBIT, że wyszła na przeciw oczekiwaniom w tych kiepskich dla prowadzących własny biznes czasach. Przy każdej możliwej okazji polecam AMBIT na partnera ze względu na brak powszechnie obserwowanej pazerności podobnych firm oraz za proponowanie umowy zgodnej z wymogami ustawy o recyklingu. pozdrawiam

        Odpowiedz na ten komentarz
  2. 4x4
    4x4 21 grudnia, 18:19

    Dziękuję za odpowiedź,wszystko już wiem,jak dostane karę to 90% autohandli też ją dostanie

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 21 grudnia, 19:24

      Nie dostaniesz napewno. Faktem jest natomiast to ze wiele firm zaufało firmom sprzedającym „oswiadczenia” i do dziś byliśmy przekonani ze rozpoczęcie działalności mamy zgłoszone…

      Odpowiedz na ten komentarz
  3. hose25
    hose25 23 grudnia, 11:43

    Kupiłem w zeszłym tygodniu 2 samochody w Niemczech (faktury mam już wystawione, auta zapłacone). Samochody zostaną przywiezione do Polski w pierwszym tygodniu stycznia 2016.
    Czy w związku z powyższym recykling, czyli po 500 zł, muszę zapłacić w tym roku, czy też nie muszę, bo auta wjadą do Polski dopiero w przyszłym roku

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 23 grudnia, 12:24

      Moim zdaniem powinieneś zapłacić.
      W ustawie mówi o tym: Art. 4. 1. Wprowadzenie na terytorium kraju następuje z dniem:
      3) wystawienia faktury albo przywozu pojazdu na terytorium kraju – w przypadku wewnątrzwspólnotowego
      nabycia.
      2. Jeżeli z przepisów ust. 1 wynika, że wprowadzenie na terytorium kraju mogło nastąpić w różnych terminach,
      za dzień wprowadzenia na terytorium kraju uważa się dzień najwcześniejszy.

      Odpowiedz na ten komentarz
  4. marek
    marek 24 grudnia, 20:22

    Ja w takim razie też muszę zgłosić, a dzialalność prowadze juz 3 lata…

    Odpowiedz na ten komentarz
  5. marek
    marek 29 grudnia, 20:31

    Z jakiego przepisu wynik, że rejestry Marszałka będą prowadzone dopiero po 2017r.?

    Odpowiedz na ten komentarz
  6. Krystian
    Krystian 30 grudnia, 18:32

    Do Admina-Piszesz,ze ustaliles w GIOS,ze kar za niezawiadomienie o dzialalnosci w zakresie o importu lub wewnatrzwspolnotowego nabycia pojazdow w poprzednich latach,nie bedzie.
    To kto z kim dokldnie to ustaliles?czy jest mozliwosc ,ze Gios wystosuje jakies oswiadczenie lub informacje,potwierdzajaca ten brak kar.
    I zastanawiam sie jeszcze nad jednym:dlaczego w takim razie w zawiadomieniu mamy podawac rok rozpoczecia dzialanosci w zakresie importu pojazdami,jesli co do karania,ma nie byc to brane pod uwage?
    Dla mnie jest to podpadajace,bo sami im wskazemy ilosc lat do ukarania.Fakt ze doprowadziliby nas tymi karami do bankructwa,gdyby wszystkich mieli ukarac.ale czarno na bialym gdyby taka informacja wyszla od GIOS,to bylaby jakas pewnosc.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 31 grudnia, 08:28

      Kolego uscislijmy. Kar nie ma za nieterminowe zgłoszenie. Za nie zgłoszenie możesz zostać ukarany.
      Na piśmie nic nie mam. Najbezpieczniej w związku z tym będzie wpisać datę 01.01.2016 i wysłać do 21.01.2016.

      Odpowiedz na ten komentarz
  7. marek
    marek 01 stycznia, 14:11

    Żeby później nie było problemu z tą datą. Będą kazali poprawiać na faktyczną datę rozpoczęcia działalności. I jeszcze jedno pytanie. Jak ma brzmieć treść oświadczenia na pieczątce o zapewnianiu sieci. Jest jakiś wzór?

    Odpowiedz na ten komentarz
  8. marek
    marek 01 stycznia, 14:42

    Zapis o tym, że zapewniana sieć ma być w promieniu 50 km od siedziby firmy jest już nieaktualny?

    Odpowiedz na ten komentarz
  9. marek
    marek 05 stycznia, 16:12

    Chodzi mi o to czy mamy obowiązek zamieszczania na fakturze sprzedaży auta dla klienta oświadczenia o tym, że podlegam obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów.

    Odpowiedz na ten komentarz
  10. marek
    marek 05 stycznia, 16:46

    Dzięki za szybką odpowiedź.

    Odpowiedz na ten komentarz
  11. xxxxxx
    xxxxxx 07 stycznia, 17:53

    Co wpisywac w zgloszeniu- w rubryce adresy sieci demontazu- firme AMBIT czy te firmy z ktorymi AMBIT ma umowe?

    Odpowiedz na ten komentarz
  12. Marcin
    Marcin 09 stycznia, 01:41

    Rozumiem ze zgłoszenie do GIOŚ trzeba wysłać listownie? czy jest możliwość rejestracji i wysłania skanów umowy przez internet??

    Odpowiedz na ten komentarz
  13. Komis
    Komis 13 stycznia, 20:52

    Czy może ktoś coś słyszał na temat kosztów związanych z GIOS? Podobno za zgłoszeniem kryją się koszty.Będą naliczane za sprzedane auta ma koniec okresu rozliczeniowego.

    Odpowiedz na ten komentarz
  14. Marek
    Marek 16 stycznia, 13:02

    Panowie pytanko.
    Wysłałem wszytsko do GIOŚ wszystko tak jak trzeba. Czy GIOŚ informuje w jakikolwiek sposób że otrzymało od nas zgłoszenie i że wszystko jest ok? Bo ja czegoś takiego nie otrzymałem (inna sprawa że nie wiem czy powinienem był dostać). Na chwilę obecną mam tylko potwierdzenie nadania przeze mnie listu poleconego do GIOŚ 🙂 Pytam z tego względu żeby potem nie wymyślili mi jakiejś kary za nie zgłoszenie a faktycznie zgłosiłem tylko że że żadnego potwierdzenia tego faktu nie mam…

    Odpowiedz na ten komentarz
  15. Lukas
    Lukas 19 stycznia, 09:37

    Witam. Jaką w końcu`wpisaliście datę rozpoczęcia działalności w zgłoszeniu do GIOŚ? Było to dyskutowane, ale nikt nie podzielił się jaką datę wpisał.

    Odpowiedz na ten komentarz
  16. Lukas
    Lukas 19 stycznia, 09:43

    A co jeśli ktoś jest jednocześnie importerem i nabywcą wewnątrzwspólnotowym? Wpisać na zgłoszeniu do GIOŚ jedno i drugie?

    Odpowiedz na ten komentarz
  17. Lukas
    Lukas 19 stycznia, 09:53

    Dzięki Admin za szybką odpowiedź. W takim razie wpisuje i wysyłam. Powodzenia dla wszystkich kolegów z branży!

    Odpowiedz na ten komentarz
  18. Plu
    Plu 30 maja, 20:53

    Witam. Panowie mam takie zapytanie… Do tej pory handlowałem tylko autami krajowymi bądź też sprowadzanymi ale od pośredników czyli oni byli tymi tzw. wprowadzającymi… Nie interesowałem się tymi zmianami w recyklingu… Ostatnio pojechałem z kolegą i kupiłem sam auto od holendra… no i dopiero po 4 tygodniach dowiedziałem się niechcący
    o umowach ze stacjami demontażu i zmianach w recyklingu od 2016. Myślałem, że go już po prostu nie ma. Umowę podpisałem i wysłałem do firmy na A.. czekam na przesyłkę zwrotną. Czy jeżeli wyślę to zgłoszenie do GIOŚ później niż 30 dni, no i umowa ze stacjami będzie dopiero 4 tygodnie po wprowadzeniu auta, to nie wiem pisać jakieś wyjaśnienia czy przytrąbią mi karę…jest to moje pierwsze auto sprowadzone z zagranicy? Pozdr

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 06 czerwca, 00:53

      Niestety moim zdaniem jeśli nic się nie zmieni zapłacisz „karę”, co więcej sam powinieneś ją obliczyć i wpłacić nie czekając na wezwanie. Na dzień dzisiejszy jeszcze nie wiemy ile dokładnie będą wynosiły opłata stała i opłata za niezapewnienie sieci. Znamy tylko maksymalne stawki czyli w Twoim przypadku ponad 20.000 zł (opłata stała za nie zapewnienie sieci i opłata za niezapewnienie sieci za każdy dzień od poszczególnych aut).
      „Art. 14. 1. Wprowadzający pojazd, który nie zapewnił sieci w roku kalendarzowym, jest obowiązany bez
      wezwania do obliczenia i uiszczenia opłaty za brak sieci.
      2. Wprowadzający pojazd jest zwolniony z opłaty za brak sieci, jeżeli nie zapewnił sieci przez okres nie dłuższy
      niż 21 dni w ciągu roku kalendarzowego.
      3. Wysokość opłaty za brak sieci oblicza się według wzorów określonych w załączniku do ustawy.
      4. Maksymalna wysokość opłaty stałej za brak sieci wynosi 20 000 zł.
      5. Maksymalna stawka opłaty za brak sieci wynosi 20 zł za brak jednej stacji demontażu lub jednego punktu
      zbierania pojazdów w ciągu roku kalendarzowego za każdy pojazd wprowadzony na terytorium kraju w ciągu tego
      roku.
      6. Minister właściwy do spraw środowiska określi, w drodze rozporządzenia, wysokość opłaty stałej za brak
      sieci oraz stawkę opłaty za brak sieci, uwzględniając koszty recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz
      kierując się koniecznością zapewnienia, aby opłata za brak sieci była środkiem ekonomicznym zachęcającym do
      budowy sieci przez wprowadzającego pojazd.”;”

      Odpowiedz na ten komentarz
  19. Plu
    Plu 07 czerwca, 00:44

    Trochę to chore jedno auto warte 1000 euro a kara 20 tys zł mam nadzieję,że coś się zmieni jeszcze w tej kwestii do końca roku. Nie dotrzymałem terminu 10 dni … Może powinienem wysłać jakieś wyjaśnienie… podanie o niekaranie sam już nie wiem… może zadzwonić dopytać jeszcze…

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 07 czerwca, 02:18

      Nie trochę a bardzo, w szczególności że dotyczy tylko firm. Osoby nie prowadzące działalności, czyli również „szara strefa” nie będą płaciły takich opłat…
      Jedyne co może się zmienić to rozporządzenie Ministra ustalające stawki opłat. Jeśli udało by się nam uzależnić wysokość opłaty stałej od ilości wprowadzonych aut, kary nie były by krzywdzące dla osób które wprowadziły jedno lub kilka aut. Do tego potrzeba zaangażowania się Nas w StowarzyszenieKomisów.pl Jako pojedyncze firmy niczego nie ugramy…

      Odpowiedz na ten komentarz
  20. Foxi
    Foxi 23 lutego, 08:13

    Do Admina:
    Obecnie istnieje obowiazek sporządzania tego sprawozdania do GIOŚ o zapewnieniu sieci. Niestety należę znowu do tych którzy nie mieli pojęcia że zlikwidowanie opłaty recyclingowej naniosło obowiązek zapewnienia sieci. Umowę podpisaliśmy pod koniec 2017 roku ale wcześniej sprowadziliśmy 4 auta z których jedno nie zmiesciło się w czasie 21 dni zwolnionych od opłaty stałej za niezapewnienie sieci. Dostalismy na nie fakturę we wrześniu a auto przyjechało w październiku. Niby art 4 ustawy mówi o tym że po mojej stronei jest udowodnic że wprowadzenie nastapiło później niż data najwcześniejsza ale kto to weźmie pod uwagę. Taka informacja jest np w deklaracji celnej. Czy to ma jednak jakieś znaczenie?
    Mam też inny problem – nie wiem co mam napisać w tym sprawozdaniu w rubrykach dotyczących opłat dokonanych i takich które nalezy dokonać. Czy mam załozyć że przekroczyłam termin czy czekać aż ktoś się za to zabierze

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor 23 lutego, 20:09

      Nie do końca rozumiem jak to jest z tymi terminami…
      Kiedy wprowadziliście pierwsze auto?
      Kiedy podpisaliśćie umowę o zapewnieniu sieci recyklingu?
      Czy pierwsze auto to to zakupione we wrześniu, które przyjechało w październiku?
      Jeśli chodzi o udowodnienie tego kiedy auto wjechało do kraju to jednym z dowodów może byc np: faktra lub rachunek za transport, CMR, zeznanie kierowcy itd. Również deklaracja AKC-U może być dowodem.
      To co musicie napisać będzie zalerzało od tego czy zmieściliście się w terminach, ale teraz nie wiem jak to u Was wygląda.

      Odpowiedz na ten komentarz
  21. Antuan81
    Antuan81 03 marca, 16:36

    Ja założyłem działalność w kwietniu 2017 roku i nie miałem pojęcia że coś takiego jak umowa z sieciami recyklingu musi być . Sprowadziłem kilkadziesiąt aut w 2017 roku . Dowiedziałem się o tych cholernych umowach parę dni temu i jest dupa . Powinienem zapłacić 12 tys kary plus za każde auto sprowadzone w 2017 roku 12 zł od szt. Huk to może i bym przeżył ale z tego co widzę to będę musiał także zapłacić karę za 2018 rok ponieważ Minol już termin do 21 dni bez umowy z siecią . Masakra z ku…wa w urzędzie miasta jak zakładałem działalność nie.powiadomila o czyms takim . Z kadrą można wiedzieć że coś takiego obowiązuje . ..

    Odpowiedz na ten komentarz
  22. ROBI_15
    ROBI_15 06 grudnia, 17:14

    Witam.
    Ja mam kłopot z definicją wprowadzającego. Sprowadzam maszyny rolnicze oraz ciągniki. Ustaliłem, że to nie podlega rejestracji w GIOŚ bo dotyczy tylko pojazdów. Niestety w 2019 roku sprowadziłem na potrzeby funkcjonowania firmy 1 samochód osobowy. I teraz nie wiem czy podlegam pod te przepisy o utrzymywaniu sieci recyklingu i czy powinienem się zarejestrować?
    Kolejne pytanie które mi się nasuwa to opłata produktowa. Oczywiście jej nie uiszczałem, ale teraz już muszę się zarejestrować w BDO u MArszałka. Czy lepiej jest ją zapłacić do tyłu czy robić to na bieżąco i czekać na wezwanie?

    Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

Jak skutecznie wdrożyć w firmie procedury AML?

Jak Rząd zablokował Wydziały Komunikacji

Newsletter

Polecam darmową subskrypcję naszego Newsletteru

Archiwum

wyszukaj na stronie

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.