0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Wyniki badania: Jaki procent Klientów masz z poszczególnych portali?

Data:

W związku ze wzrostem cen ogłoszeń przeprowadziłem badanie, które miało na celu znalezienie rozwiązań wspomagających działalność Sprzedawców aut używanych w Polsce pod kątem pozyskania klienta. Ankieta składała się z 10 pytań. Każde pytanie miało za zadanie oszacować jaki procent Klientów właściciele komisów pozyskują z poszczególnych źródeł.

Badania prowadziłem od 5 do 13 kwietnia 2023 roku. Ankietę wypełniło łącznie 349 osób. Niżej znajdziecie wyniki i wnioski jakie można z nich wyciągnąć.

Podsumowanie ankiety podzieliłem na 3 części:

Część 1 Wyniki dla każdego z pytań

Część 2 Średni udział poszczególnych źródeł pozyskania Klientów.

Część 3 Podsumowanie- główne wnioski.

Część 1

Wyniki dla każdego z pytań:










Dziesiąte pytanie było pytaniem otwartym i nieobowiązkowym. Odpowiedziało na nie 40 osób. Dlatego odpowiedzi zebrałem i zamieściłem niżej w pliku PDF:

Część 2

Średni udział poszczególnych źródeł pozyskania Klientów (bez odpowiedzi „nie korzystam”):

Część 3

Podsumowanie – główne wnioski

  1. Głównym źródłem pozyskania klientów nadal są Otomoto i OLX (prawie 50%, a w niektórych przypadkach blisko 100%). Dlatego moim zdaniem nie można przestać z nich korzystać z dnia na dzień.

  2. Zdecydowana większość z Nas bo 62% nie korzysta z innych portali niż te należące do „podmiotu dominującego”. W mojej opinii warto to robić ze względu na niską cenę i możliwość taniego wystawienia wszystkich swoich ogłoszeń w jednym miejscu.

  3. Własna strona www i zakładka Google jest moim zdaniem mocno niedocenianym źródłem pozyskania klienta. Prawie połowa (48%) nie posiada zakładki w Google ani własnej strony www 60%.

  4. Widocznie rośnie znaczenie Facebooka, na którym część z Nas zdobywaj już większość Klientów. Duża cześć respondentów (42,7%) pozyskuje przez FB od 10 do 100 % klientów.

  5. Postępuje wzrost znaczenia szeroko rozumianego Internetu w pozyskaniu Klientów, bo w większości mamy niewielu Klientów „z placu” (0,6%). Tylko 6,9% ocenia, że pozyskuje ponad połowę klientów z placu. Jednocześnie aż 20,8% twierdzi, że nie ma wcale klientów z placu. Prawie 60%(57,2%) ocenia Internet zdecydowanie lepiej niż plac.

Wyniki znamy, wiemy jak jest. Co możemy z tym zrobić?

Moim zdaniem możemy dalej marudzić na rosnące ceny i płacić liderom lub:

  • poświęcić więcej czasu i środków na budowanie własnej marki, albo

  • wspólnie zbudować własny portal ogłoszeniowy.

Promowanie dzisiaj innego portalu będzie w najlepszym wypadku rozwiązaniem na chwilę. Moim zdaniem każdy z nich po osiągnięciu dominującej pozycji na rynku zrobi to co dzisiejszy leader.

A jak Ty to widzisz?

Które rozwiązanie wybierzesz?

Daj znać w komentarzu.

2 KOMENTARZE

  1. Myślę że zbudowanie wspólnej strony nie jest złe. Kwestia ciekawej i przyciągającej nazwy oraz to żeby wszyscy ją reklamowali z branży

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Rząd rozważa wprowadzenie zmian wysokości opłat za rejestrację pojazdów.

Rząd rozważa wprowadzenia zmian wysokości opłat za rejestrację pojazdów, wydawania uprawnień do kierowania pojazdami oraz wydawania licencji.

Jak zmiany w KPO i dofinansowania wpłyną na naszą branżę.

Nie będzie podatków. Będą dofinansowania.

Dobre i Złe wiadomości w sprawie kar.

Dobra wiadomość jest jedna, złych niestety więcej...

To już pewne – transakcje gotówkowe zostaną ograniczone!

To już pewne - transakcje gotówkowe zostaną ograniczone! Znamy datę.