Opłata Produktowa – rozpatrzenie petycji AMBITu.

Data:


17 lipca o godzinie 19:00 Komisja do Spraw Petycji (PET) rozpatrzy petycje złożoną przez firmę AMBIT w sprawie zmiany ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1478 ze zm.) poprzez wyłączenie stosowania przepisów ustawy do przedsiębiorców dokonujących importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia produktów używanych, których częścią składową są produkty wymienione w załączniku 4a do ustawy (BKSP-145-355/18)

Petycje przedstawiać będzie poseł Marcin Duszek.

Z petycją możecie zapoznać się TUTAJ lub na naszej stronie TUTAJ 

W pracach komisji weźmie udział Prezes Stowarzyszenia Komisów.pl.

Przypominamy Wam, że jest to bardzo ważna dla nas petycja, a dyskusja podczas prac komisji może mieć kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju sytuacji związanej z Opłatą Produktową.

Polecamy obejrzenie obrad w internecie – TUTAJ 

23 KOMENTARZE

  1. Sami tę sprawę nakręciliście. Nikt przez 18 lat o tym nie mówił, nikt nikogo nie kontrolował, bo sami urzędnicy o tym nie wiedzieli.

    Nie było tematu i dalej by go nie było.

  2. i jak to się popularnie mówi polski przedsiębiorca legalnie działający jest w dupę bity.Jest jedyna słuszna droga wytoczona przez dojną zmianę i naród musi ją realizować.Do Admina co byś im na tej komisji nie powiedział i tak ich racja jest najracjesza:(:(:(

  3. Brawo za wystąpienie i za walke o Nas wszystkich.. Brak słów na pania dyrektor, ktora twierdzi, ze ustawa byla znana i kazdy powinien o niej wiedziec oraz sie rozliczac. Zachecam, by każdy obejrzał to posiedzenie. Niestety nie widze, tego by odstapili od kar, poniewaz pani dyrektor stwierdzila, ze sad administracyjny również przychylil sie do ich wniosku, o ukaranie przedsiębiorcy, który nie rozliczal sie z „odpadow”. Czy jakos tak.

    • No tak wg pana z Ministerstwa Środowiska to nawet od oleju w skrzyni biegów powinniśmy zapłacić haracz.

      I te wywody i nowomowa, że wprowadzamy „produkt” (olej, opony). Najlepsze było jak dostał pytanie w oparciu o jaki przepis mamy sobie przyjmować szacunkowe masy tych produktów – nie odpowiedział.

      Syf i bagno zamiast powiedzieć płacisz od opony takiej i takiej tyle i tyle to tworzy się jakiś biurokratyczny MATRIX.

      To jak w końcu jest z tymi opłatami za akumulatory ? W odpowiedzi Ministerstwa Środowiska na zapytanie senatora Peczkisa jest napisane : że opłaty produktowej od akumulatorów kwasowo – ołowiowych się nie płaci.

    • Wedlug urzednikow, umowe z firma trzeba podpisac, wtedy gdy sami nie jestesmy w stanie wyliczyc wagi olejow, opon, i innych czesci ! NIBY firmy zrobia to za nas podajac szacunkowa wage ! Ha ha ha smiech na sali, wyciaganie siana ! Niedlugo to bedziemy musieli studiowac ochrone srodowiska, chemie i moze jeszcze budowe maszyn by na wszystkim sie znac i sobie ladnie wypelniac ich tabelki. Przeciez to jest kpina. Jakis urzedasek myslal, myslal i wymyslil jak tu sciagnac kase od ludzi. Szara strefa sie bawi, a my tracimy nerwy.

  4. No i wszystko jasne mamy płacić, trzeba było płacić i generalnie nie wiadomo o co cała dyskusja.

    Nikt o tym nie widział przez 16 lat ale to winny jest przedsiębiorca a nie urzędnik co tego przez 16 lat nie pilnował. Ci ludzie to pasożyty, żyjący we własnym świecie na koszt podatników, nie ponoszący żadnej odpowiedzialności za to co robią.

    Nie można nakazać mi zapłacić 200 zł od samochodu trzeba wokół tego stworzyć całą infrastrukturę biurokratyczną i zatrudnić przy tym sztab ludzi. Po co komu te sprawozdania i kto je będzie czytał .

    Na szczęście za rok wybory.

    • Myślę że my i nasze rodziny na pewno im podziękują.Wg mnie to zabolało kogoś dosyć mocno to że przestaliśmy pompować po 500pln opłaty recYklingowej na NFOŚIGW zawarliśmy umowy za 1pln od sztuki.To było wyraźnie powiedziane że nie wystarczająco finansujemy utylizację odpadów.Trzeba komuś zrobić program 500- żeby komuś dać 500+.

  5. Jak widać było na posiedzeniu Komisji, przedstawiciele Ministerstwa Środowiska podtrzymują swoje stanowisko co do konieczności rejestracji w BDO dla wprowadzających pojazdy także w zakresie opon, oleju oraz akumulatorów, pewności nie mam co do elektroniki. Mimo bardzo dobrego przygotowania i z mojego punktu widzenia ewidentnej racji osób z Ambit oraz Stowarzyszenia Komisów, Komisja podjęła decyzję aby nie uwzględniać żądania opisanego w petycji Ambit. Słabo to wygląda, pytanie co dalej? Czy StowarzyszenieKomisów.pl przygotuje jakąś informację do członków? Wydaje się, że w tej sytuacji osoby które zdecydują o rejestracji BDO powinny zaznaczyć nie tylko same pojazdy ale też Dział II i V? Co o tym myślicie? Pozdrawiam.

    • Jeżeli decydujemy się w wniosku o rejestrację w BDO zaznaczyć nie tylko same pojazdy ale też Dział II i V to Również wpisujemy Ambit jako nazwę podmiotu pośredniczącego ?

  6. No i teraz ci co sie zarejestrowali w BDO zaczną otrzymywać wezwania do rozliczenia sie za lata wtecz. I uwierzce mi ze to szybciutko nastąpi, rzad szuka kasy z kazdej strony a tu na tacy maja podane ogromne kwoty. W Chorwacji od dawna płacą oplate za oleje aku itp. Rozliczane za sztuke placisz cos ok 100€ i po temacie, a nie kurwa jakies pojebane sprawozdania i wyliczanie masy opony. W niemczech duzo handlarzy sprowadza auta z Dani, Wloch, Polski, myslicie ze o i płacą jakies oplaty produktowe czy musza zapewniac siec recycklingow? NIC KOMPLETNIE. Takze nie piszcie ze to Unia nakazuje bo to totalne bzdury. Jakby od poczatku ustawy wprowadzili stala obowiazkowa oplate za auto to kazdy by placil, a te cwele stworzyły sobie ustawe, ktorą do dzis nikt niewie jak rozliczac, a najprosciej dopierdolic kare za 5lat wstecz plus odsetki i ty sie martw.

    • Po to postawlo BDO, maja nas na tacy. Zarejestrować sie trzeba, bo bez numeru auta juz nie sprzedasz. Wiec sa 2 wyjscia, albo sie zarejestrujesz, albo szybko zamykasz dzialanosc (zmieniasz branze) i moze ci sie upiecze.. Ja juz powoli mam dosyc i koncze z tym handlem. Jak zaczna sypac kary + odestki, to zobaczycie ilu ludzi zbankrutuje. Tylko grube ryby sa w stanie podnieść sie po takich karach. Handel upadnie. Kwestia 5 lat. I tak ludzie wola brac nowe auta w leasingu. Gra nie warta świeczki.

  7. W UM zadałem to samo pytanie.Uzyskałem odpowiedź że opłata produktowa jest za wprowadzenie tych elementów na teren RPi nie ważne że za nowe te same opony producent na terenie UE już raz zapłacił opłatę produktową.Tak to oczywiście można sobie wprowadzić opłatę za wszystko.Dziwi tylko fakt że przez tyle lat urzędnicy UM nie egzekwowali tego obowiązku skoro był taki oczywisty dla gwiazdy o blond włosach w trakcie rozpatrywania petycji.

  8. Czy ktoś może napisać z jaką organizacją odzysku najlepiej i najkorzystniej podpisać umowę żeby nie mieć później problemów

  9. Witam ! A co po 24 lipca do dnia gdy nie nadadzą nam numeru z Ministerstwa? Będziecie sprzedawać samochody czy pauzujecie ?

  10. Myślę, że w tej chwili jedyne co można zrobić to zaskarżyć ten przepis (tylko gdzie) w związku z BRAKIEM MOŻLIWOŚCI obliczenia masy wprowadzanych produktów. Nie da się obliczyć masy olejów i opon w używanym samochodzie bez rozbierania go itp ?

    Spełnienie tego obowiązku jet praktycznie nie możliwe a dopuszczanie szacowania masy opon i olejów na chybił trafił chyba nie jest określone w przepisach (pan z Ministerstwa nie odpowiedział na to pytanie).

    Jeśli ktoś będzie chciał to poprowadzić i zaskarżyć chętnie dorzucę się do kosztów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.

Informacja Ministra Finansów – Dlaczego musimy płacić OC za samochody w Komisach.

Przy okazji odpowiedzi na interpelacje Poselską numer 1318, złożoną przez...

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie.

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie i sprawdź czy trafiłeś prawdziwą okazję.

Odpowiedź MI – Sprzedaż na „miękkim”, kary za rejestrację, co z autami uszkodzonymi, itd.

Dziesięć otrzymałem odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury na pismo, które...