PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili
  • Sejm przyjął ustawę obniżającą Podatek Akcyzowy! Na dzisiejszym, ostatnim w tej kadencji posiedzeniu, Sejm przyjął ustawę obniżającą o 50% akcyzę na samochody osobowe. „Obniżką” objęte zostaną samochody osobowe o hybrydowym napędzie spalinowo-elektrycznym, w którym energia elektryczna...
  • Ustawa zmniejszająca akcyzę o 50% trafiła do Sejmu. Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym, który trafił do Sejmu 9 września 2019 roku, zakłada obniżenie o 50% stawek akcyzy na niektóre hybrydowe samochody osobowe. Zyskają na obniżce...
  • Akcyza – ważne zmiany! Na stronie Rządowego Centrum Legislacji, opublikowany został Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzoru dokumentów potwierdzających zapłatę akcyzy na terytorium kraju od samochodu osobowego nabytego wewnątrzwspólnotowo lub brak...
  • Koniec z Akcyzą! Jest zgoda Kmisji Europejskiej! 18 grudnia 2018 r. Komisja Europejska stwierdziła, że zwolnienie od podatku akcyzowego pojazdów elektrycznych, hybrydowych i z napędem wodorowym nie stanowi pomocy publicznej i może być stosowane w prawie krajowym. ...
  • Zwrot AKCYZY – projekt rozporządzenia. W dniu dzisiejszym na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowany został projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie zwrotu akcyzy od samochodu osobowego. W uzasadnieniu przeczytamy, że „Projekt rozporządzenia Ministra...

Opłata Produktowa – Petycja firmy AMBIT

Opłata Produktowa – Petycja firmy AMBIT
Maj 19
10:03 2018

Od dłuższego czasu tematem, który nas szczególnie interesuję z powodu grożących na dużych „kar” jest Opłata Produktowa.

Tak jak opisywaliśmy wam wcześniej Stowarzyszenie Komisów.pl wraz FORS cały czas próbuje rozwiązać problem. W ostatnim czasie do działań przyłączyli się również Dealerzy zrzeszeni w ZDS.

10 maja 2018 roku firma AMBIT, przesłała do sejmu Petycję, w której postuluje o wyłączenie spod przepisów Ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. Z 2016r. Poz. 1478 z póżn. zm.), przedsiębiorców dokonujących importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia używanych produktów, których częścią składową są produkty wymienione w załączniku 4a do Ustawy.

W Petycji bardzo dokładnie zostało uzasadnione to dlaczego produkty używane powinny być wyłączone.

Całą Petycję znajdziecie – TUTAJ

Ta Petycja to kolejny ruch w dobrym kierunku, ponieważ będą musieli się nią zająć prawnicy z Biura Legislacyjnego Sejmu, a ich interpretacja może być całkiem inna (korzystna dla nas) niż interpretacja przepisów przedstawiana między innymi w odpowiedziach na Interpelacje Poselskie przez Ministerstwo Środowiska.

W ostatnich dnia zauważyliśmy również wzmożony ruch ze strony firm oferujących nam podpisanie umów dotyczących przejęcie naszych obowiązków związanych z opłatą produktową. Zalecamy Wam wstrzymanie się z ich podpisywaniem! Wiele z nich to jawna próba wyciągnięcia od nas kasy, która w żaden sposób nie zabezpieczy naszych interesów. Już wcześniej wskazywaliśmy Wam, że naszym obowiązkiem jest rzetelne rozliczenie się z kilogramów wprowadzonych produktów, a określanie ich na podstawie „kalkulatorów” lub tabelek narażone jest na błąd wynoszący nawet 100% masy produktów. Ostatnio pojawiła się na rynku jeszcze inna propozycja. Umowa zakładająca ryczałtowe rozliczenie się z opłaty produktowej za 50 samochodów w której nie musimy nawet podawać jakie samochody wprowadziliśmy. To jest ewidentne działanie na naszą szkodę! W żadnym wypadku nie podpisujcie takich umów!

O firmach oferujących rożne umowy związane z opłatą produktową, rozmawialiśmy również podczas spotkania z Ministrem Środowiska Henrykiem Kowalczykiem. Pan minister obiecał, że przyjrzy się im. Zgodziliśmy się również, że wystawiane przez te firmy kwity nie mają nic wspólnego z realnym recyklingiem.

Tak jak pisaliśmy już wcześniej, mimo ogromnej wagi problemu zalecamy Wam zachowanie spokoju i nie podpisywanie umów, które mogą najwyżej uspokoić Wasze sumienie. To nie załatwi i tak sprawy lat poprzednich, a na rozliczenie 2018 roku mamy czas to jego zakończenia.

Wiele osób cały czas działa w tej sprawie i robi wszystko żeby rozwiązać problem.

Jeżeli nie uda nam się rozwiązać sprawy na drodze rozmów w Ministerstwem Środowiska, być może zostaniemy zmuszeni do zorganizowania akcji protestacyjnej i zainteresowanie problemem mediów.

O wszystkich ruchach będziemy Was informować na bieżąco.

Petycja firmy AMBIT – TUTAJ

Rozpatrzenie petycja firmy AMBIT w Sejmie – TUTAJ

Podobne artykuły

24 komentarze

  1. ab
    ab Maj 19, 11:34

    Wszystko dobrze ale …jeżeli sam się rozliczę z urzędem to wtedy koszt ok. 200zł/samochód
    a przez organizację ok. 30-40 zł/samochód ..gdzie tu sens i logika ?
    Mało tego Urzędy marszałkowskie jak najbardziej akceptują umowy z organizacjami odzysku.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Maj 19, 14:57

      Płacąc opłatę produktową zgodnie ze stawkami w rozporządzenia za każde auto wyjdzie około 120-150 zł.
      Oczywiście możesz płacić po 20 czy ileś złotych dla jakiejś firmy i spać spokojnie – DO KONTROLI…
      Po niej, może się okazać że Twoja umowa jest nic nie warta i oprócz tego co już zapłaciłeś nadal jesteś winny dla Urzędu Marszałkowskiego całą kwotę + odsetki.
      Urzędy Marszałkowskie nie sprawdzają umów dlatego je “akceptują”. Sprawdzą je dopiero podczas kontroli.
      Poza tym umowa z kwotą zryczałtowaną jest na 100% nie do przyjęcia! Przy takiej umowie na 100% nie rozliczysz się rzetelnie z obowiązków!

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Frost
        Frost Maj 20, 22:31

        Witam. Nie wiem czy was to zainteresuje, ale opowiem o swoim doświadczeniu z opłatą produktową. Moją podstawowa działalnością jest import poleasingowego (używanego) sprzętu komputerowego i robię to w zasadzie od 2003 roku. Z biegiem lat w naszej branży pojawił się identyczny obowiązek rejestracji w GIOŚ (teraz rejestr przeniesiono do Urzędów Marszałkowskich). W 2013 roku miałem kontrolę GIOŚ z donosu (jedna z firm z branży czując się pokrzywdzona po kontroli doniosła na całą konkurencję). Miałem numer i wszystko niby OK, ale okazało się że importować laptopy, nie oznacza importować baterię do nich. Na dwa dni przed planowaną kontrolą zgłosiłem poszerzenie numeru o baterię i aneks do umowy z firmą przejmującą obowiązek. Opłaciłem też opłatę za nadanie nowego numeru GIOŚ. Przy kontroli przedstawiłem te dokumenty i skończyło się na pouczeniu. W rozmowie z inspektorami, podsumowując ustalenia pokontrolne, jasno powiedzieli że zdają sobię sprawę że firmy podpisują te umowy, po dłuższym czasie prowadzenia działalności i nie mają możliwości rozliczać się wstecz, ale jeżeli firma sama złożyła wniosek o numer i podpisała umowę z przejmującym obowiązek, to odstępują od nałożenia opłaty produktowej. Mam drugą firmę importującą samochody. W marcu podpisałem umowę, otrzymałem stawki opłat za kilogram kolejnych odpadów (płyny opony i aku), co sumarycznie dało 10-15zł, wysłałem wniosek do UM i dostałem numer, który drukujemy na fakturze i paragonach. Nie chcę nikogo wprowadzić w błąd, ale na własnym doświadczeniu uważam że lepiej w ten sposób.

        Odpowiedz na ten komentarz
      • Tomo
        Tomo Czerwiec 04, 08:56

        W rozporządzeniu wyraźnie jest napisane że podmiot ma obowiązek rozliczenia się z opłaty produktowej z jednostką do tego upoważnioną i nie musi być to Urząd Marszałkowski. Możemy rozliczyć się z każdą jednostką do tego odpowiedzialną np firmy tzw. “recyklingowe”. Oczywiście urzędy namawiają o wpłatę bezpośrednio do nich jak wiadomo większą. Podpisują umowę z pośrednikami wyspecjalizowanymi spełniamy wymagania co do rozliczenia.

        Odpowiedz na ten komentarz
  2. Ozi
    Ozi Maj 19, 14:54

    Co robić z tym Urzędem Marszałkowskim ? Działać czy czekać ?

    Odpowiedz na ten komentarz
  3. setaszi
    setaszi Maj 20, 22:41

    dużo ludzi odpuści bo po prostu o tym nie wie

    Odpowiedz na ten komentarz
  4. Ozi
    Ozi Maj 21, 22:54

    Jak mają mnie rozliczać za 5 lat do tyłu, to co za różnica za które ? Ja sobie odpuszczę 🙂 Może nigdy do mnie nie dotrą 🙂

    Odpowiedz na ten komentarz
    • ab
      ab Maj 24, 21:17

      sam się do nich zgłosisz bo będziesz musiał a w dzisiejszej dobie komputerów …to “system Cię wyfiltruje”

      Odpowiedz na ten komentarz
    • tacim
      tacim Lipiec 03, 08:04

      No tak rozliczą za 5 lat wstecz ale jeszcze może czekać Cię kara za brak wpisu do rejestru. Ja również o tym myślałem, że zleję temat . Działalność mam od zeszłego roku to najwyżej przywalą mi zeszły rok ale na Twoim miejscu też bym to zlał. Jak rozmawiam ze znajomymi to nawet nie wiedzą o tym.

      Odpowiedz na ten komentarz
  5. ab
    ab Maj 22, 17:32

    Nie wiem czy odpuścisz . do mnie już wpłynęło pismo z GIOŚ żeby wpisać się do BDO. Widać że urzędy działają ostro w tej sprawie. Po wpisaniu się do BDO . UM grzecznie poprosi o zaległe oświadczenia za ostatnie 5 lat.
    Dla mnie sprawa jest przesądzona. Tylko nie wiem czy samemu płacić do Urzędu czy przez organizację, nie wiem czy coś jest do ugrania.

    Odpowiedz na ten komentarz
  6. Michcio
    Michcio Maj 22, 20:01

    Teraz kolejny cyrk z otomoto !
    Ogloszenia z otomoto nie beda widoczne na stronie allegro ! Większosc osób szuka aut poprzez allegro gdzie sa tez widoczne ogloszenia z otomoto. Teraz znikną . I konto trzeba miec na allegro i otomoto!

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Maj 22, 20:07

      Jeżeli OtoMoto nie obniży cen to chcąc być tu i tu nasze koszty związane z ogłoszeniami wzrosną o ok. 70%!

      Odpowiedz na ten komentarz
      • ab
        ab Maj 22, 22:23

        Jeżeli nie pojawi się poważny konkurent do tego portalu to otomoto na pewno nie obniży cen. Możecie zapomnieć o obniżce.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • admin
          admin Autor Maj 23, 09:55

          Uważasz że Allegro nie jest poważnym konkurentem?

          Odpowiedz na ten komentarz
          • Piotr
            Piotr Maj 23, 15:57

            no ale allegro, otomoto, olx to jedna mafia. Musialby sie znalezc konkurent- calkiem inna firma

  7. Misiek
    Misiek Maj 23, 12:06

    kiedy znów podwyżki ?? i brak wyświetlania na allegro

    Odpowiedz na ten komentarz
  8. ab
    ab Maj 31, 18:54

    I jak wiadomo coś ?

    Odpowiedz na ten komentarz
  9. DM1972
    DM1972 Czerwiec 18, 22:42

    ktoś coś odpowiedział na tą petycję czy olali po raz kolejny naszą branżę?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Czerwiec 18, 22:58

      Na petycje nie odpowiada się tak szybko.
      To bardziej skomplikowany proces niż w przypadku Interpelacji Poselskiej.
      Przeważnie trzeba poczekać na finał kilka miesięcy, ale odpowiedz powinna być przygotowana przez Prawników z biura legislacyjnego sejmu.
      Trzeba poczekać bo odpowiedź może być bardzo ważna…

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Jakub Szabłowski
        Jakub Szabłowski Czerwiec 21, 13:15

        Odpowiedź będzie taka, że każdy podmiot, który jest wprowadzającym opony, oleje, akumulator samochodowy powinien realizować obowiązki wynikające z ustawy o obowiązkach przedsiębiorców i ustawy o bateriach i akumulatorach. Nie jest to nic nowego, a przepisy obowiązując od 2001 dla opon i olejów oraz 2009 roku dla akumulatorów.

        Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

NEWSLETTER


Jeśli chcesz otrzymywać nasz NEWSLETTER zawierający istotne dla branży informacje, wyślij nam swój adres e-mail.


Archiwum

wyszukaj na stronie

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.