Organizacja Odzysku – Asekol

Niżej możesz zapoznać się ze szczegółami współpracy z  Organizacją Odzysku.

Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony. W związku z tym po podpisaniu umowy w 2025 roku (obojętnie w którym dniu roku), Organizacja Odzysku przejmie wszelkie nasze obowiązki związanie z rozliczeniem opłaty produktowej za cały 2025 rok oraz lata kolejne. Naszym zadaniem będzie jedynie po zakończeniu 2025 roku podanie Organizacji Odzysku masy wprowadzonych produktów. Mamy na to czas do 15 stycznia 2026 roku.

Nasze koszty przedstawiać się będą następująco:
Oleje – stawka za kilogram 1,20 zł
Opony – stawka za kilogram 0,40 zł
Baterie przenośne – główni guzikowe z kluczyków samochodowych – stawka za kilogram 1,70 zł 
Akumulatory – 0,03 zł/kg na publiczne kampanie edukacyjne. Przy mniejszej ilości aut opłata na kampanie edukacyjne może w ogóle nie wystąpić ponieważ do 10 zł nie trzeba tej opłaty wnosić.

W związku z tym, że niezależnie od tego czy sprowadzamy 10 pojazdów czy 999 obsługa wiąże się takim samym nakładem pracy administracyjnej, Organizacja Odzysku ustaliła kwotę minimalną kontraktu za przejęcie naszych obowiązków, która nie może być niższa niż 1.200 zł.

Żeby oszacować koszty roczne wystarczy zerknąć do tabeli niżej.

Szacunkowy roczny koszt współpracy przy imporcie samochodów osobowych
Samochodów rzocznieKwota netto za rok
do 401 200 zł
501 290 zł
601 428 zł
701 566 zł
801 704 zł
901 842 zł
1001 980 zł
1502 688 zł
2003 400 zł
2504 113 zł
3004 825 zł
3505 538 zł
4006 250 zł
4506 963 zł
5007 675 zł

JAK PODPISAĆ UMOWĘ Z ORANIZACJĄ ODZYSKU:

Każda firma, będzie miała do podpisania dwie umowy. Jedną na Oleje i Opony, drugą na Baterie i Akumulatory.

Żeby podpisać umowy należy:

– wypełnić formularz niżej, podając kompletne dane niezbędne do wygenerowania umów – dane zostaną przekazane do Organizacji Odzysku,

– po wypełnieniu i wysłaniu formularza, otrzymasz na podany adres e-mail dwie gotowe umowy,

– każdą z umów wydrukuj w dwóch egzemplarzachpodpisz czytelnie imieniem i nazwiskiem,

– wydrukowane i podpisane umowy wyślij pocztą tradycyjną (listem poleconym) na adres Organizacji Odzysku: ASEKOL PL, ul.Komitetu Obrony Robotników 45b, 02-146 Warszawa

– jeden egzemplarz każdej umowy podpisanym przez Organizację Odzysku zostanie do Ciebie przesłany na adres kontaktowy podany w formularzu.

UWAGA! po podpisaniu umów nie płacisz opłaty produktowej do Urzędu Marszałkowskiego (oczywiście dotyczy to lat, w których masz umowę). Rozliczasz się tylko z Organizacją Odzysku.

Organizacja Odzysku złoży za Ciebie lub w Twoim imieniu sprawozdania dotyczące olejów, opon, baterii i akumulatorów. Sam będziesz musiał złożyć sprawozdanie z Sieć Recyklingu. To też można zlecić OO, która za 150 zł wykona również ten obowiązek za Ciebie.

Rok 2024 i lata wcześniejsze w przypadku wezwania przez Urząd Marszałkowski będziesz musiał rozliczyć sam według stawek z odpowiedniego rozporządzenie Ministra. W celu przygotowania sprawozdań możesz skorzystać z pomocy firmy EkoRaport

    Dane osoby kontaktowej (wymagane)



    Dane drugiej osoby kontaktowej (jeżeli występuje)



    Podaj adres swojej strony WWW (jeżeli posiadasz)

    Województwo (wymagane)

    Podaj NIP firmy:

    Kliknij przycisk żeby pobrać dane firmy z GUS:

    Nazwa Firmy

    Ulica

    Miasto

    Kod pocztowy

    Zaznacz odpowiednio czy bieżący rok jest pierwszym rokiem w którym sprowadzasz samochody do Polski z zagranicy (wymagane)

    Czy chcesz zlecić Organizacji Odzysku raportowanie w zakresie sieci demontażu pojazdów dział III tab.1. Koszt usługi za 150zł za każdy rok sprawozdawczy.

    Od którego roku ma zacząć obowiązywać umowa?
    Umowa od 2025 rokuUmowa od 2026 roku