Akcyza – Opinia FRSU WAŻNE!

Data:

Poniżej przedstawiam opinię do propozycji Ministerstwa Finansów przesłaną przez Forum Rynku Samochodów Używanych.

Zapoznajcie się z opinią.

Napiszcie proszę czy zgadzacie się z tą opinią i utożsamiacie się z tą organizacją?

Uważacie, że reprezentuje Ona Wasze interesy?

Zwróćcie uwagę na to co napisane jest na samym dole opinii oraz na to że podpisał ją Prezes Związku Dealerów Samochodowych

O Forum Samochodów Używanych przeczytacie na stronie ZDS-u, np: TUTAJ! 

Zopaczcie kto tworzy tą organizacje!

page-0 page-1

Link do źródła: TUTAJ!

13 KOMENTARZE

  1. Forum powstało 16 kwietnia 2016. Działa przy „Związku dilerów”. Ewidentnie sztuczny twór, aby była podkładka do ” konsultacji społecznych” przy nowelizacji akcyzy.

  2. Coś mi się wydaje, ze nas przehandlowali za te Karakale albo Trybunał…. Ewidentnie jakimś układem tu śmierdzi. Co do opinii, to jest EWIDENTNIE KŁAMLIWA…. żadna legalnie działająca firma nie będzie zaniżała akcyzy w kwocie 3,1%, żeby potem zapłacić 23% VAT i 18% dochodówki od większej kwoty! … jeśli ktoś zaniża akcyzę to szara strefa, która podatków nie płaci! czyli rząd zamierza wylać „dziecko z kąpielą” na zlecenie lobby VW i Audi.

  3. Ludzie w Polsce nie będą kupować nowych samochodów !!!!, i jeszcze długo nie będą… społeczeństwo jest wręcz z roku na rok biedniejsze więc kto sobie pozwoli na nowy lub nawet kilku letni samochód, zaraz będzie podwyżka OC, o podatku drogowym też już „straszą” , podnoście sobie akcyzę na auta bardzo drogie, gdzie właściciel ma pieniądze a nie wyciągać łapy od szarych obywateli. Auta kilkunastoletnie powinny być niedrogie i dostępne dla każdego!!!!

  4. Pani w okienku urzędu celnego ma w nosie umowę zakupu bo oblicza wartość akcyzy z tabelki eurotax a jesli przejdzie zaniżona wartość to i tak za jakiś czas urząd poprosi o dopłatę

  5. Co to wogóle jest kogi oni reprezentują ewidentna ściema jakaś o czym oni piszą tak jakby nie wiedzieli o co tu chodzi napewno nie reprezentują sprzedawców samochodów używanych kto to jest konkretnie najwięksi sprzedawcy sanochodów używanych ciekawe bardziej mi to wygląda na reprezentowanie stanowiska dealerów nowych samochodów żadnych konkretów w tym piśmie argument zaniżania umów śmieszny jeżeli chodzi o samochody do 2 litrów

    • FRSU to: AAA Auto, ZDS i CarPort
      Związek z importem aut używanych o których się wypowiadają delikatnie mówiąc średni…

  6. Podsumowanie jest jedno, jezeli to przeforsuja w takiej formie straca wszyscy poza blachazami

    1. „Kowalski” ( zaplaci wiecej za samochod lub przerzuci sie na simsonka
    2. Firmy ZAJMUJACE SIE SPRZEDAZA STARZYCH SAMOCHODOW

    FIRMY ZAJUJACE SIE SPRZEDAZA NOWSZYCH beda mieli konkurencje w postaci dzwonow o 30-40 procent nizszej cenie…

    DILERZY NOWYCH SAMOCHODOW bo rynek w jakims % przezuci sie na nowsze zdezelowane „pandy, clio corsy cenie duzo nizszej niz z salonu a roczniki beda podobne tyle ze polepieone z 3ch…

    3.BUDZET PPANSTWA (mniejsze wplywy poniewaz import spadnie pewnie do 40 $ tego co teraz firmy sie pozamykaja oraz skladki ZUS od ich pracowikow,
    PO NAKAZANIU ZWROTU niezgodnie pobranej akcyzy z prawem EU bedzie Skarb Panstwa musial zwrocic kwote akcyzy pobrana niezgodnie z prawem UE wraz z odsetkami.. Czasy ze narod im popusci sie skonczyly i zaraz zostanie to zaskarzone jak to mialo juz miejsce O CZYM PAMIETAMY tyle ze teraz jest wieksza swiadomosc spoleczna i wiekszosc poleci po swoje

    4. SKLEPIKARZ „KOWALSKI” bo jak ktos nie zarobi, to nie wyda na inne ulugi nie tylko zwiazanie z motoryzacja, ale takie jak buty, szafka czy cegla…..

    5. DEMOGRAFIA niekazdego mlodego z pomyslem na biznes bedzie stac na odwage by odrazu poleciec do banku, lub wziasc w leasing nowe ducato.. Wiec wybierze opcje emigracjii

    PIS straci jakis % elektoratu i to niemaly, ludzie biedniejsi takich rzeczy nie wybaczaja a motoryzacja daje im namiastke jakiegos luksusu w tym chorym kraju…

    Mozna wymieniac bez konca, mysle ze wkladaja kij w mrowisko nawet nie majac pojecia ze to moze naprawde zachwiac gospodarka…

    To jest moje zdanie byc moze sie myle, ale dobrze to nie wrozy dla kazdego, posrednio lub bezposrednio… A najsmieszniejsze w tej tragiko=komedi. no ale bedziemy mieli pare LAMBO wiecej, oraz kolonie Polskich firm w Czechach tylko nie na Lambo, tylko na starym Ducato z 2005r 🙂

    • Do tej grupy która straci dodam kilka:
      1. Stacje Kontroli pojazdów, będzie mniej samochodów sprowadzonych, więc i mniej przeglądów i tym samym mniej $$ do budżetu
      2. Firmy które tłumaczą dokumenty, mniej aut, mniej $$$
      3. Towarzystwa ubezpieczeniowe,mniej aut, mniej OC
      4. Wydział komunikacji też bo rejestracja pojazdów też kosztuje 256zł, mniej aut, mniej $$$
      5. Sklepy z częściami zamiennymi, jak ktoś kupuje auto z importu to zawsze coś tam do wymiany jest, a to olej, a to rozrząd a to opony…tego już nie będzie na taką skalę.
      6. Mechanicy samochodowi, mniej aut, mniej roboty.
      7. Stacje paliw

    • Jeśli chodzi o moje prognozy po wprowadzaniu propozycji rządu to
      wywoła on co najmniej ROCZNY ZASTÓJ (już kilka razy tak było w historii zmian w akcyzie) a to w konsekwencji równa się
      1. spadek wpływów z podatków (akcyza, VAT, ZUS, PCC) problemy z wymiałami zasiłków, emerytur, utrzymaniem służby zdrowia itd.
      2. wzrost cen samochodów (czyli ograniczeni mobilności obywateli)
      3. wzrost bezrobocia (nie tylko wśród handlarzy i w branżach pokrewnych, ale i wśród zwykłych ludzi nie mogąc dojechać do pracy)
      4. postarzenie parku samochodów (obecnie na prowincji ludzi wymieniają auta 20 letnie na 10 letnie)
      5. pogorszenie bezpieczeństwa na drogach
      6. zły wpływ na ekologię – coby nie mówić, o „szrotach” z Niemiec auto 10 letnie jest bezpieczniejsze i ekologiczniejsze niż 20 letnie.
      7. podupadnięcie branży legalnego recyklingu – wspomniane 20-latki dziś są oddane na złom, po nowym roku zostaną na drogach na długo.
      8. zwiększenie szarej strefy gdyż kwota VAT od akcyzy stanie się znaczącym kosztem.
      9. zwiększenie liczby pojazdów poruszających się bez rejestracji po drogach, na tzw tabliczkach „kolekcjonerskich” (ponieważ wielu osób nie będzie stać na opłacenie akcyzy i legalną rejestrację – problem będzie dotyczył głównie wiosek, gdzie jest mało partoli policyjnych, auto jest bardzo potrzebne a ludzie mają skrajnie niskie dochody – o czym rząd w Wa-wie nie ma pojęcia.
      10.rejestrowanie firm na tzw „słupa” (w celu ominięcia płacenia VAT od akcyzy czyli kolejne straty dla państwa i konieczność prowadzania licznych kontroli w celu uszczelnienie systemu, który miał przecież być naturalnie szczelny)
      11. spadek zaufania do rządu i służb państwowych.
      12. kolejny odpływ małych firm do Niemiec, Czech, Słowacji itp. czyli tam gdzie warunki działalności są stabilne, a podatki dla najbiedniejszych niskie.

      Podsumowując może w WA-wie i paru innych dużych miastach, kilka osób zdecyduje się na zakup nowego samochodu dzięki tej ustawie, ale Polska to nie Wa-wa, Wa-wa to MNIEJSZOŚĆ, WIĘKSZOŚĆ to prowincja gdzie, żyje się za 3tys zł w 4 osoby o czym widać nasi politycy zapomnieli albo nie chcą pamiętać na zlecanie Merklowej.

      • CDN…
        13. pogorszenie stanu technicznego sprowadzanych pojazdów, szczególnie w początkowym okresie obowiązywania przepisów – przed wzrostem cen.
        14. nasilenie patologii w zakresie cofania liczników
        15. projekt faworyzuje kompakty więc nie jest projektem prorodzinnym. Rodzina z 2 dzieci potrzebuje kombi.
        _____________________________________
        Moim zdaniem jedynym sposobem na wymianę parku samochodów na nowsze jest pozwolenie ludziom na po prostu na LEPSZE ZAROBKI, czyli po pierwsze obniżenie kosztów pracy. Natomiast zwiększenie dochodów państwa powinno odbywać się na zasadzie ZACHĘTY do inwestycji i działalności w POLSCE, ochronę naszego rynku przed wyprowadzaniem zysków a nie poprzez zwiększanie podatków dla najbiedniejszych i wyganianie małych firm. Istnieje wiele obszarów gdzie pieniądze szerokim strumienie płyną np. do naszych zachodnich sąsiadów, choćby poprzez wspomniane już wcześniej tablice komisowe, czy też clenie towarów z poza UE w Bremen lub Hamburgu zamiast w Gdyni.

  7. Zostaniemy bez samochodów bez pracy i nadzieji na przyszłość. Pora uciekać z tego nienormalnego kraju niech sobie zostaną tu tylko politycy i sami z siebie podatki śćiągają

  8. Bzdura jedna wielka. Jakie zaniżanie wartości? Po co uzależniać akcyzę od pojemności?? Jaki to ma sens?? Bełkot i tyle.

  9. Panowie trzeba przeniesc sie z handlem do normalnych krajow zachodnich i tam działać bo tutaj jak zwykle zawsze pod górkę

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.

Informacja Ministra Finansów – Dlaczego musimy płacić OC za samochody w Komisach.

Przy okazji odpowiedzi na interpelacje Poselską numer 1318, złożoną przez...

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie.

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie i sprawdź czy trafiłeś prawdziwą okazję.