W związku z wieloma pytaniami i spekulacjami dotyczącymi terminu wejścia w życie „nowej akcyzy”, postanowiłem jeszcze raz poruszyć temat.
23 grudnia 2016 roku, SEJM skierował projekt ustawy do konsultacji:
SN – Sąd Najwyższy
PG – Prokuratur Generalny
KRS – Krajowa Rada Sądownictwa
NBP – Narodowy Bank Polski
NRA – Naczelna Rada Adwokacka
KRRP – Krajowa Rada Radców Prawnych
KRDP – Krajowa Rada Doradców Podatkowych
KRBR – Krajowa Rada Biegłych Rewidentów
KIG – Krajowa Izba Gospodarcza
RDS – Rada Dialogu Społecznego
FZZ – Forum Związków Zawodowych
OPZZ – Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych
NSZZ”S” – Niezależny Samorządny Związek Zawodowy „Solidarność”
Lewiatan – Konfederacja „Lewiatan”
BCC – Business Center Club
ZRP – Związek Rzemiosła Polskiego
PRP –
Wszystkie informacje na temat dalszych prac możemy obserwować na stronie Sejmu.
Na dzień dzisiejszy projekt znajdziemy w zakładce:
Prace Sejmu/WNIESIONE PROJEKTY/ Wniesione projekty ustaw – TUTAJ!
Następnie zostanie nadany numer dokumentu i projekt trafi do zakładki:
Prace Sejmu/PROCES LEGISLACYJNY/Przebieg procesu legislacyjnego – TUTUJ!
W tym miejscu będziemy mogli obserwować przebieg prac nad projektem.
Kiedy projekt wejdzie w życie?
Tego dokładnie powiedzieć nie można, ponieważ jest to na razie projekt nad którym pracować będzie Sejm. Jeśli w trakcie prac nie zmieni się artykuł 5 projektu, Ustawa wejdzie w życie pierwszego dnia drugiego miesiąca następującego po miesiącu ogłoszenia. Biorąc pod uwagę harmonogram prac Sejmu, pierwszym możliwym terminem do wprowadzenia zmian będzie 1 marca.
Polecam obserwowanie strony Sejmu, gdzie znajdziemy wszystkie aktualne informacje na temat przebiegu prac legislacyjnych.
Projekt ustawy otrzymał już nr druku i został skierowany do I czytania na posiedzeniu Sejmu
https://www.facebook.com/obliczakcyze/posts/1175479435904010
– 4 –
5. Normy emisji poziomu spalin obejmują samochody zarejestrowane po raz
pierwszy w
następujących latach:
1)
Euro 6 –
2016 r. i później;
2)
Euro 5 – od 2010 r. do 2015 r.;
3)
Euro 4 – od 2005 r. do 2009 r.;
4)
Euro 3 lub wcześniejsza
–
2004 r. i wcześniej.
6. W przypadku gdy norma emisji poziomu spalin nie jest zgodna z rokiem,
o
którym mowa w ust. 5, podatnik dołącza do deklaracji podatkowej wyciąg ze
świadectwa homologacji
czyli mając auto z 2002r z euro 4 wpisanym w briefie będę musiał udowadniać że czarne jest czarne.Przecież niemiec w urzędzie z kapelusza sobie tego nie wpisał.
Poniekąd tak.
to jest pojechane nieźle.a tego że w briefie jest wpisane audi a nie inna marka to jakoś chyba nie trzeba będzie udowadniać świadectwem homologacji?skoro nie mają zaufania do wpisów o normie spalin to może niech jeszcze to trzeba udowodnić