0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Recykling – 12.000 zł za brak sieci od 2017 roku!

Data:

20 grudnia 2016 roku w dzienniku ustaw opublikowane zostało Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie wysokości opłaty za brak sieci zbierania pojazdów.

Określona w nim została wysokość:
1) opłaty stałej za brak sieci zbierania pojazdów – 12 000 zł;
2) stawki opłaty za brak sieci zbierania pojazdów – 12 zł za brak jednej stacji demontażu lub jednego punktu zbierania pojazdów w ciągu roku kalendarzowego za każdy pojazd wprowadzony na terytorium kraju w tym roku kalendarzowym.

Bardzo ważną dla nas kwestią jest to, że Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r.

Oznacza to, że na pewno zapłacimy kare za 2017 rok!

Rozporządzenie regulujące wysokość stawek już jest.

Dlatego pamiętajcie że do końca roku mamy niewiele czasu i każdy z nas powinien mieć podpisaną umowę o zapewnieniu sieci recyklingu! Dzisiaj wiemy już o wiele więcej na temat umów i tego z kim powinniśmy je zawierać, a które będą „nieważne”.

Niestety to nie koniec trudnego tematu Recyklingu…

Ustawa o recyklingu, nakłada na nas obowiązek złożenia sprawozdania rocznego. Niestety nie bardzo wiadomo jak mamy wywiązać się z tego zobowiązania…

Polecam zapoznanie się z Pismem firmy AMBIT skierowanym do Ministra Środowiska w tej sprawie.

PDF do pobrania TUTAJ!

Do tematu będziemy wracać jak tylko będziemy mieli nowe wiadomości.

62 KOMENTARZE

    • Witam, mam dwudniowe spóźnienie w zapewnieniu sieci recyklingu. Łącznie 23dni.Niestety z niewiedzy, gdyż to moja pierwsza działalność. Czy w takim wypadku również kara będzie wynosiła 12tys?

      • Niestety tak.
        Kara jest jedna i nie zależy od tego czy sieci nie mieliśmy przez jeden dzień za jedno auto czy przez cały rok za 999 samochodów.
        23 dni liczysz od momentu sprowadzenia pierwszego samochodu?

        • Witam. Mam pytanie odnośnie sieci zapewnienia stacji demontażu pojazdów. Firmę otwarłem 1.12.2017 a umowę ze stacjami podpisałem dopiero 2.01.2018 roku. 7.01 zostałem dopisany do podatku akcyzowego, a w 2017 roku sprowadziłem 2 samochody z czego pierwszy przyjechał 13.12.2017. Czy 21 dni niezapewnienia sieci liczy się od pierwszego wprowadzenia pojazdu do Polski?

  1. Potwierdza się, że rządzący mocno szukają pieniędzy wszędzie gdzie to możliwe. Zapewne będą mocno to egzekwować. Lepiej być dobrze zabezpieczonym pod każdym kątem.
    Inną kwestią jest natomiast sam sens istnienia takiego rozwiązania – co powinno być przemyślane i zrealizowane na nowo.

    • Pytania do firmy Kapral Car, reklamującego się jako ekspert w dziedzinie recyklingu samochodów:
      Czy wprowadzający który zapewnił sieć składa jakiekolwiek sprawozdanie ?
      Do kogo składają sprawozdania Ci którzy nie zapewnili sieci ?
      Czy ci którzy nie zapewnili sieci w 2016r naliczają opłatę zgodnie ze stawkami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska ?
      Czy umowa nie uwzględniająca ilości wprowadzonych samochodów jest umową spełniającą Art. 11a Ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji ?
      Z góry dziękuję za profesjonalną odpowiedź która uwiarygodni profesjonalizm firmy Kapral Car.

    • Zwracam się z prośbą do firmy Kapral-Car oraz innych firm oferujących nam wprowadzającym, usługę zapewnienia sieci recyklingu o odpowiedź na pytania zadane przez Pana Prezesa FORS.
      Będziemy wdzięczni za pomoc!

  2. Ja sprowadzam mało samochodów więc na rok 2017 rezygnuje z tego definitywnie i czy jeżeli wyślę w grudniu do GIOS zawiadomienie o zaprzestaniu wewnątrz wspulnotowego nabycia pojazdów to już nie będę musiał się martwić umowami na 2017 rok??? I tylko po prostu wyślę do wyznaczonego terminu w 2017roku sprawozdanie za rok 2016?? Z tego co pamiętam mam na to czas do 15 marca 2017 roku?

  3. Ok dziękuję za odpowiedź,a moje następne pytanie jest czy umowa na sieć recyklingu na 2017 rok z firmą Ambit jest w pełni zgodna z obowiązującymi przepisami i czy jeżeli jednak zdecydowalbym się nadal kontynuować działalność to czy nowa umowę na 2017 rok takze należy przesłać do gios? I co znaczy zdanie pogrubione w artykule powyżej ze zapłacimy 12000zl kary ???

    • Umowa jest zgodna z ustawą.
      Jeśli rozpocznie Pan na nowo działalność to musi Pan podpisać umowę i zgłosić rozpoczęcie dzialalnosci do GIOŚ.
      Karę zapłacimy napewno za 2017 rok jesli nie zapewnimy sieci.
      Jesli chodzi o karę za 2016 rok to najprawdopodobniej nie będziemy musieli jej placic.

  4. Witam. Pytanie do admina.posiadam działalność typu autohandel z rozszerzeniem na usługi które stały się wiodace. Posiadam umowę z Ambit na 2016 i 2017…niestety nie pamiętam czy za 2016 wysłałem zgłoszenie do Gioś. Musze nadmienić ze mimo tych umów nie wprowadziłem w 2016 żadnego auta(handel tylko kupionymi w Pl) docelowo chce w 2017 wogole wykreślić authandel a już napewno nic nie sprowadze. Pytanie brzmi czy zgłaszać się do końca 2016 do Gios?

    • Witam,
      Jesli nie sprowadza Pan samochodów i w przyszłości nie ma Pan takiego zamiaru, należy zgłosić do GIOŚ zakończenie dzialalnosci związanej z ze sprowadzaniem samochodów do Polski.

      • Ale jesli nie wyslalem tego zgloszenia o to czy zasadnym jest wysyłanie pisma o zakończeniu jeśli nie było rozpoczęcia?

        • Tak. ponieważ jeśli kiedyś w przeszłości chociaż za jedno auto zapłaciłeś recykling, to moim zdaniem stałeś się „wpowadzającym” i teraz jak nie zgłosisz zakończenia działalności narazisz się na karę w postaci opłaty stałej – 12.000 zł.

          • Czy opłata stała kara 12 tyś dotyczy 1 roku kalendarzowego i jeśli nie było zapewnionej sieci przez więcej niż 1 rok to te kary się sumują i trzeba zapłacić powiedzmy 24 tyś za 2 lata kary?

          • Dokładnie tak. Jeżeli nie zapewniasz sieci w danym roku kalendarzowym dłużej niż 21 dni to obligatoryjnie powinieneś zapłacić 12.000 zł za każdy taki rok. Niektórzy mają już do zapłacenia kasy np. za 5 lat czyli 60.000 zł + odsetki.

  5. Witajcie. Mam w działalności dopisany autohandel, jednak nie jest to wiodąca dziedzina mojej firmy, tylko zostało to dopisane w 2015 roku. Nigdy nie sprowadziłem do kraju żadnego auta, pytanie czy muszę posiadać takową umowę? nie zakładam w 2017 roku sprowadzania aut z zagranicy. W takim przypadku umowa jest obowiązkowa czy lepiej wykreślić działalność?

    • Wprowadzającym, stajesz się dopiero sprowadzając pierwsze auto do polski.
      Jeśli nigdy wcześniej nie opłacałeś recyklingu i w 2016 roku nie sprowadziłeś żadnego samochodu nie musisz podpisywać umowy do czasu „wprowadzenia” pierwszego auta.

      • witam, mam pytanie.

        Mam działalność od grudnia 2017 roku.

        W grudniu kupiłem kilka samochodów, ale dopiero w styczniu 2018 roku, te samochody sprowadziłem. Czy w związku z tym że nie miałem podpisanej umowy dostane tą kare ?

  6. Czy ustawodawca zapewnia jak w zeszłym roku bezkarne 21dni w skali roku bez zapewnienia sieci przez wprowadzających pojazdy? Czy w 2017 już definitywnie od 1.01 do 31.12 musimy zapewnić sieć?

    • Rozporządzenie reguluje tylko wysokość opłat.
      Okres 21 dni o którym piszesz reguluje ustawa i tu nic się nie zmienia. Nadal możemy przez 21 dni w roku nie zapewniać sieci.

  7. witam, w październiku został sprowadzony 1 samochód nie złożyłem zgłoszenia. Po zmianach w przepisach dotyczących akcyzy nie mam zamiaru kontynuować wewnątrz wspólnotowego nabycia … Czy jeżeli dzisiaj wyśle umowę do AMBIT i rozliczę rok 2016 z 4 pojazdów, i od razu wyśle wypowiedzenie by nie rozpoczynać 2017 roku i wysłać zgłoszenie i wyrejestrowanie do GIOŚ to będzie ok ?

  8. Wprowadzony pojazd, tzn samochody które zostały przemieszczone na terytorium kraju? Mam kilka aut kupionych z końcem tego roku i przywioze je w przyszlym tygodniu czyli w nowym roku – czyli ich nie uwzględniam przy rozliczeniu?

  9. Bardzo proszę o pomoc – we wrześniu 2016 roku założyłam działalność. W grudniu sprowadziłam pierwszy samochód z zagranicy i niestety z niewiedzy nie złożyłam zgłoszenia do GIOŚ ani też nie spisałam umowy z AMBIT. Proszę o podpowiedź co w tej sytuacji powinnam zrobić by uniknąć kar. Zaznaczam również że prawdopodobnie był to pierwszy i ostatni pojazd przeze mnie sprowadzony. Z góry dziękuję za pomoc.

    • Pani Olu, za 2016 rok nie zostanie Pani ukarana.
      Jesli nie zamierza Pani sprowadzać samochodów w 2017 roku, moim zdaniem powinna Pani jak najszybciej (nie pózniej niż do 21 stycznia) wysłać do GIOS zgłoszenie zakończenia dzialalnosci związanej z wprowadzanie samochodów.

      • Nie zostanę ukarana nawet gdy samochód został sprzedany w styczniu 2017r? Czyli Zgłoszenie do GIOS o zakończeniu działalności związanej z wprowadzaniem pojazdów należy wysłać nawet gdy się nie wysłało o rozpoczęciu?

    • Jeśli masz podpisaną również Umowę Wykonawczą którą Ambit wysyłał do swoich klientów pod koniec 2016 roku, to nie.
      Jeśli nie podpisywałaś Umowy Wykonawczej, skontaktuj się jak najszybciej z Ambitem.

  10. A ja mam taką sytuację po paru latach bycia na zachodzie wróciłem do Pl i zaczęłam działalność handel samochodami od czerwca 2017 roku , nie wiedziałem że trzeba mieć umowę ze stacjami recyklingu dowiedziałem się o tym parę dni temu . I z tego co rozumiem muszę zapłacić karę za 2017 rok 12 tys plus za każde auto sprowadzone 12 zł. A skoro mamy marzec 2018 czyli minęło 21 dni od podpisania umowy z sieciami recyklingu nawet jak podpisze ja od 5 marca2018 to też w 2019 będę musiał zapłacić karę 12 tys zł . O opłatach tzw produktywnych które są bezsensem nie wspomnę czy dobrze rozumiem że będę musiał do GIOŚ odprowadzić razem za nie wiedzę grubo ponad 25 tys zł
    Faktycznie przyjazne państwo dla wracających z emigracji obywateli… Masakra

    • Witam,
      Ja mam taką samą sytuację( umowę zawarłem 22.03.18r)
      Proszę pilnie o jakąś odpowiedź w tej kwestii, czy coś udało się ustalić ?

      • Jeśli sprowadzałeś samochody w 2017 i 2018 roku to niestety podpisując umowę dopiero 22.03.2018 roku nie zapewniłeś sieci recyklingu w 2017 roku i przez ponad 21 dni w 2018 roku. Dlatego powinieneś Sam obliczyć i zapłacić opłatę za niezapewnienie sieci w 2017 roku – do 15 marca 2018 oraz za 2018 rok do 15 marca 2019… Kwota nie będzie mała bo niezależnie od ilości wprowadzonych aut masz do zapłaty opłatę stałą 12.000 zł za każdy rok…

  11. a jeśli sprowadziłem tylko jeden samochód w 2017 roku, a w 2018 ani jednego, płacę tylko karę za rok 2017 – 12 tys + odsetki ?
    Czy płacę karę za 2017 + 2018 rok ?

    • Moim zdaniem powinien Pan naliczyć i opłacić opłatę stałą 12.000 zł oraz opłatę za brak zapewnienia sieci za dla jednego auta za 2017 rok i opłatę stałą 12.000 zł za 2018 rok

  12. Co jeśli nie mam sieci za 2017r a za 2018 r będę miał umowę od sierpnia. Płacę 2x 12 tyś zł? Czy będą też karać za brak sprawozdania za 2018r?

    • Jeżeli jeszcze nie masz umowy, a działalność prowadzisz od 2017 roku lub dłużej to niestety powinieneś obliczyć i zapłacić karę za 2016, 2017 i 2018 rok.
      Za brak sprawozdania nie zostaniesz ukarany jeżeli złożysz je przed tym jak dostaniesz wezwanie do jego złożenia.

  13. dziękuje za odpowiedź pytanie mam kolejne znalazłem firmę, która jest pełnomocnikiem 3 stacji demontażu pojazdów i zawieram umowę z nimi jako reprezentującymi te 3 stacje, czy taka umowa będzie ważna z punktu widzenia tej ustawy?

  14. Witam,,czy jest możliwość otrzymania kontaktu do kogoś kto jest biegły w temacie naliczenia kar za nie zapewnienie sieci za kilka lat wstecz do dnia dzisiejszego.Z tego co widzę jestem w trudnej sytuacji i potrzebuję poradzić się kogoś co robić???? Chciałbym wiedzieć ile na dzień dzisiejszy mi grozi?? Nadmienię,że nie dostałem żadnego wezwania.
    Pozdrawiam.

    • Co robić – podpisać umowę na zapewnienie sieci recyklingu od 1 stycznia.
      Podpisać umowę z Organizacją Odzysku i i zarejestrować się w BDO.
      Kara wynosi 12.000 zł za każdy rok.

      • Czy możesz mi odpowiedzieć jeszcze na kilka pytań?? Z tego co wyczytałem na stronie GIOŚ na dziń dzisiejszy zalegam za 2017 i 2018 rok a za 2019 będę musiał zapłacić do 31.03.2020,, czy masz taką wiedzę czy jeżeli złożę teraz sprawozdania za 2017 i 2018 rok to muszę od razu wpłacić te 24000 zł.+ od każdego auta wprowadzonego?? Czy jest jakaś szansa pójścia na ugodę z nimi żeby to spłacić w ratach?? I jeszcze jakbyś mógł podpowiedzieć mi jak wyliczyć tą należność o każdego auta bo nie bardzo rozumiem ten wzór i o co chodzi z tą ilością nie zapewnionych stacji zbierania w roku kalendarzowym??

        • Musisz rozdzielić nasze obowiązki polegające na:
          1. Zapewnieniu sieci recyklingu
          2. Opłata produktowa i akumulatory oraz baterie.
          3. BDO
          AD.1. Jeżeli nie zapewniasz sieci prowadząc działalność od 2017 roku to na dzień dzisiejszy sam powinieneś w marcu 2020 roku złożyć sprawozdanie z niezapewniania sieci i naliczyć opłatę w wysokości 12.000 zł za każdy rok (czyli 3×12.000 zł) + opłatę za każdy sprowadzony samochód 36 zł (tyle wyjdzie Ci z tego wzoru jeśli nie masz żadnego elementu sieci przez cały rok). Niestety opłata stałą 12.000 zł nie podlega negocjacji, ugodzie, itd. Jeżeli nie masz jeszcze zapewnionej sieci, możesz skorzystać z tej oferty: https://polskiautohandel.pl/ambit/
          AD.2. Opłatę produktową płacimy za oleje, opony i baterie zawarte we wprowadzanych do polski autach. Obowiązek możesz wypełniać sam lub przez Organizację Odzysku. Sam zapłacisz ok 100-150 zł za każdy samochód osobowy. Przez OO z którą mamy umowę o współpracy 900zł netto za każdy rok jeżeli sprowadzasz do 100 samochodów osobowych. Ofertę znajdziesz tutaj:https://polskiautohandel.pl/oplata-produktowa-warunki-wspolpracy-z-interseroh/
          AD. 3. Masz obowiązek wpisać się do rejestru, uzyskać numer BDO i używać go na wszelkich dokumentach związanych z prowadzoną działalnością.
          Jeżeli będziesz miał jakieś pytania, dzwoń 692333111 lub pisz info@polskiautohandel.pl

          • Czy za brak opłaty produktowej od 2017 roku do dnia dzisiejszego podlega kara stala 12000 czy nie jest to powiazane ? Są odsetki za brak opłat produktowych ?

          • Kara 12.000zł dotyczy braku sieci recyklingu.
            Opłatę produktową nalicza się za kilogramy wprowadzonych do Polski produktów. Oczywiście za nieterminowe jej płacenie są naliczane odsetki.

      • I jeszcze jedno,, czy oni do tych należności doliczają jakieś odsetki bo jakby nie było od obowiązku zapłaty za 2017 rok na tą chwilę minęło już prawie rok i dziewięć miesięcy….

          • Czy wiesz może w jakiej wysokości są te odsetki i czy można się z nimi może w jakiś sposób dogadać,, żeby złożyć te sprawozdania i płatność rozłożyć na raty?? Czy nie idą na żadne układy??

  15. Czyli na dzień dzisiejszy muszę zapłacić karę za trzy lata (2017,2018,2019),36000 zł.i wyliczyć dodatkowo 12 zł.od każdego wprowadzonego w danym roku auta??
    Czy mogę ewentualnie zrobić to na jednym sprawozdaniu do GIOŚ??

  16. I jeszcze jedno pytanie do ,,admina”. czy jeżeli zdecyduję ,że chcę zamknąć działalność z końcem roku i nie zajmować się już wprowadzaniem pojazdów to czy mogę również załatwić te zaległe kary składając sprawozdania za ostatnie trzy lata??

  17. Witam mam pytanie. Pierwszy samochód został sprowadzony w czerwcu 2019 roku, do końca 2019 r zostały sprowadzone jeszcze 10 kolejnych. Sieć została zapewniona 26 grudnia 2019 roku. Jaka opłatę trzeba uiścić, jaką kara?

  18. Witam, mam pytanie. Pierwsze auto zostało sprowadzone w czerwcu 2019 r., do końca 2019 r. Zostały sprowadzone jeszcze 10 kolejnych. Sieć została zapewniona od 26 grudnia 2019 r. Proszę powiedzieć jaka jest w takiej sytuacji kara, czy za rok 2019 r. nalezy zapłacić 12 000 zł kary? Jaką opłatę inna trzeba uiścić? Bede wdzięczna za szybką odpowiedź.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Jak zmiany w KPO i dofinansowania wpłyną na naszą branżę.

Nie będzie podatków. Będą dofinansowania.

Dobre i Złe wiadomości w sprawie kar.

Dobra wiadomość jest jedna, złych niestety więcej...

To już pewne – transakcje gotówkowe zostaną ograniczone!

To już pewne - transakcje gotówkowe zostaną ograniczone! Znamy datę.

Tablice Profesjonalne dla pojazdów używanych coraz bliżej!

"przedsiębiorcy zajmujący się obrotem używanymi (już zarejestrowanymi) pojazdami, również sprowadzanymi z zagranicy, będą mogli korzystać z profesjonalnej rejestracji pojazdów na potrzeby przeprowadzania jazd testowych."