Te dwa pytania od kilku dni słyszę najczęściej…
Na dzień dzisiejszy mamy do czynienia z projektem ustawy, który po przegłosowaniu w Senacie 13 grudnia 2016, następnego dnia trafił do Sejmu.
15 grudnia 2016 projekt został skierowany do opinii Biura Legislacyjnego oraz do opinii Biura Analiz Sejmowych – zgodność z prawem UE.
Wszystkie informacje na temat dalszych prac możemy obserwować na stronie Sejmu.
Na dzień dzisiejszy projekt znajdziemy w zakładce:
Prace Sejmu/WNIESIONE PROJEKTY/ Wniesione projekty ustaw – TUTAJ!
Następnie zostanie nadany numer dokumentu i projekt trafi do zakładki:
Prace Sejmu/PROCES LEGISLACYJNY/Przebieg procesu legislacyjnego – TUTUJ!
W tym miejscu będziemy mogli obserwować przebieg prac nad projektem.
Co dalej z Akcyzą?
Od 14 grudnia Senackim projektem zajmuje się Sejm. Wiemy, że jeszcze w trakcie prac Senatu miały zostać zgłoszone przez Senatorów poprawki. Z nieznanych nam powodów tak się nie stało. Być może poprawki zostaną zgłoszone w trakcie prac Sejmu, ponieważ wiele kontrowersji budzi objęcie podatkiem akcyzowym, zwolnionych do tej pory samochodów ciężarowych do 3,5 tony. Problemy związane z ewentualnym zwolnieniem tych aut z podatku są dwa. Pierwszy to szczelność systemu i wyeliminowanie „pseudo ciężarówek”. Drugi to wpływy do budżetu.
Jeśli macie pomysły na to jak „uszczelnić” system opodatkowania tak żeby wyeliminować „pseudo ciężarówki” i jednocześnie nie spowodować zmniejszenia wpływów do budżetu, prześlijcie je na: e-mail
Kiedy projekt wejdzie w życie?
Tego dokładnie powiedzieć nie można, ponieważ jest to na razie projekt nad którym pracować będzie Sejm. Jeśli w trakcie prac nie zmieni się artykuł 5 projektu, Ustawa wejdzie w życie pierwszego dnia drugiego miesiąca następującego po miesiącu ogłoszenia. Biorąc pod uwagę harmonogram prac Sejmu, pierwszym możliwym terminem do wprowadzenia zmian będzie 1 marca.
Polecam obserwowanie strony Sejmu, gdzie znajdziemy wszystkie aktualne informacje na temat przebiegu prac legislacyjnych.
Mała podpowiedź: NOMENKLATURA SCALONA.
Pozycja CN 8703.
Przepisy eliminujące pseudo-ciężarówki są już obowiązujące i potwierdzone wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego (sygn. I GSK 1303/12). Wystarczy tylko zacząć je stosować przez urzędy celne i starostwa powiatowe rejestrujące pojazdy i skończy się rejestracja osobowych na pomoc drogową, bankowóz czy ciężarowy.
Kolega IMPORTER ma w 100% rację. Ja dołożyłbym jeszcze obowiązek pokazania się ciężarówką do 3.5t w UC na weryfikację. Jak będzie to np. IVECO lub FORD TRANSIT nie płacimy, jak koleś przyjedzie X5 lyb CAYENNE z kratką i wyjętymi fotelami z tyłu, lub zestawem strażackim(siekierka, gaśnica) to wtedy płaci. Uważam,że ten proceder i tak już dawno nie istnieje. Wzięli się za to mocno jakieś 2 lata temu. Wątpie, że ktokolwiek bawi się jescze w X5 CIĘŻAROWE LUB POMOCE DROGOWE. Ale tu chodzi przede wszystkim załatanie budżetu po 500+. Więc kogo się ciąga – uczciwe firmy oczywiście.
A jakie to uprawnienia ma szeregowiec z uc aby klasyfikowac pojazdy? Zadne to zwykly glab od tego sa stacje kontroli pojaxdow
Obawiam się, że po ostatnich zawirowaniach w Sejmie ustawa zostanie przepchnięta bez poprawek już na najbliższym posiedzeniu.
Mam firmę i co miesiąc kontrole.US. SC. OŚ.i tak na okrągło. Prywatni pod stodołą nic nie płacą. Moje koszty stale to ok.4000/miesiąc.plus podatki .akcyza.vat.zus.itd.Jestesmy w unii.jakie cło? Akcyza.towar luksusowy? C0?golf?Passat? Punto?
Od stodoły się odwal w ormo jesteś?
weżcie sie wreszcie za wojskowych oni maja wszystki dodatki i należy sie im emerytura po 15 latach pracy . a na slużbie tylko leżą laptop , telewizja , i potem dwa dni wolne , za odleżyny Żałosne !!!
Widać zdesperowanego inwalidę z wyboru któremu udało się oszukać komisję a teraz płacz bo nikt nie chce zatrudnić:) Po tych bzdurach co wypisujesz widać ze wojsko omijałeś szerokim łukiem wiec się nie wypowiadaj
Ten 01.03 to juz pewny jest- widziałem 24.02 1 czytanie.