PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili
  • Sejm przyjął ustawę obniżającą Podatek Akcyzowy! Na dzisiejszym, ostatnim w tej kadencji posiedzeniu, Sejm przyjął ustawę obniżającą o 50% akcyzę na samochody osobowe. „Obniżką” objęte zostaną samochody osobowe o hybrydowym napędzie spalinowo-elektrycznym, w którym energia elektryczna...
  • Ustawa zmniejszająca akcyzę o 50% trafiła do Sejmu. Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym, który trafił do Sejmu 9 września 2019 roku, zakłada obniżenie o 50% stawek akcyzy na niektóre hybrydowe samochody osobowe. Zyskają na obniżce...
  • Akcyza – ważne zmiany! Na stronie Rządowego Centrum Legislacji, opublikowany został Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzoru dokumentów potwierdzających zapłatę akcyzy na terytorium kraju od samochodu osobowego nabytego wewnątrzwspólnotowo lub brak...
  • Koniec z Akcyzą! Jest zgoda Kmisji Europejskiej! 18 grudnia 2018 r. Komisja Europejska stwierdziła, że zwolnienie od podatku akcyzowego pojazdów elektrycznych, hybrydowych i z napędem wodorowym nie stanowi pomocy publicznej i może być stosowane w prawie krajowym. ...
  • Zwrot AKCYZY – projekt rozporządzenia. W dniu dzisiejszym na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowany został projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie zwrotu akcyzy od samochodu osobowego. W uzasadnieniu przeczytamy, że „Projekt rozporządzenia Ministra...

BDO, wpis do rejestru, recykling i nowe wysokie kary!

BDO, wpis do rejestru, recykling i nowe wysokie kary!
Czerwiec 15
10:32 2018

Moi drodzy, miałem Wam w poniedziałek opisać jak wypełnić formularz rejestrowy do rejestru prowadzonego przez Marszałka Województwa nazywanego przez wielu z Was BDO, ale na Sejmowych stronach pojawiły się dwa kolejne projekty Ustaw dotyczących Recyklingu, które trzeba było przeanalizować.

Wszyscy Członkowie Stowarzyszenia Komisów.pl otrzymają drogą mailową wzór formularza rejestrowego oraz instrukcję co trzeba do niego dołączyć i gdzie należy go złożyć.

W dwóch najnowszych projektach ustaw związanych z recyklingiem, niestety niczego dobrego nie znajdziemy. Jest w nich za to kupa nowych, bardzo wysokich kar i różnych dotkliwych sankcji.

Pierwszy z projektów to projekt Ustawy o zmianie Ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw.

Nie będę rozpisywać się na jego temat ponieważ w mniejszym stopniu dotyczy bezpośrednio nas, a poza tym zajął się nim dokładniej FORS.

Projekt ustawy i przebieg prac legislacyjnych znajdziecie – TUTAJ

Uwagi FORS do tego projektu znajdziecie – TUTAJ

Projekt, który nas dotyczy i powinien Was zainteresować to projekt Ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw. Tytuł wydaje się nam obcy, ale niestety Ustawa w wielu artykułach dotyczy bezpośrednio nas.

Cały projekt Ustawy znajdziecie – TUTAJ

W dużym skrócie – projekt wprowadza szereg rożnych kar, między innymi.:

  • kara za nieskładanie sprawozdań wynosić ma od 500 zł do 2.000 zł,

  • kara za prowadzenie działalności bez wpisu do rejestru Marszałka Województwa wynosić ma od 5.000 zł do 1.000.000 zł -podniesiony ma zostać dolny próg z 1.000zł do 5.000 złotych,

  • Sprowadzasz z zagranicy auta – sprawdź czy mają gaśnicę. Jeśli nie ma na niej etykiety w języku polskim albo instrukcji w języku polskim zgodnie z Art. 10 projektu Ustawy, możesz zapłacić karę do 4.500 złotych,
  • za wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów nadających się do odzysku lub recyklingu kara wynosić ma od 15 000 do 500 000 zł,

  • uważajcie na transport uszkodzonych samochodów, ponieważ zgodnie z zapisami projektu ustawy mogą Wam grozić kary do 500.000 zł i przepadek środka transportu,

  • jeżeli nie przekazujesz zużytych baterii lub zużytych akumulatorów do odpowiedniego prowadzącego zakład przetwarzania zużytych baterii lub zużytych akumulatorów, podlegasz karze pieniężnej od 10 000 zł do 200 000 zł,

  • wprowadzając do obrotu baterie lub akumulatory niespełniające wymagań, podlegacie karze pieniężnej od 2000 zł do 150 000 zł,

Zapoznajcie się z projektem i jeżeli macie jakieś uwagi to piszcie do nas na email: biuro@sk.org.pl

Kary za działanie bez numeru rejestrowego zostały podniesione i maja wynosić minimalnie 5.000 zł. Tak jak pisałem na wstępie wszyscy Członkowie Stowarzyszenia Komisów.pl otrzymają drogą mailową wzór formularza rejestrowego oraz instrukcję co trzeba do niego dołączyć i gdzie należy go złożyć najpóźniej w niedzielę wieczorem tak żebyśmy w poniedziałek 18 czerwca mogli je złożyć w Urzędach Marszałkowskich.

Poniżej znajdziecie zebrane artykuły, które „najbliższe” są naszej branży:

Art. 4. W ustawie z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz.U. z 2018 r. poz. 578) w art. 53a ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Kto poza stacją demontażu dokonuje:

  1. usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub substancji niebezpiecznych, w tym płynów,

  2. wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów wyposażenia lub części nadających się do ponownego użycia,

  3. wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów nadających się do odzysku lub recyklingu – podlega karze pieniężnej od 15 000 do 500 000 zł.”.

Art. 5. W ustawie z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz.U. z 2018 r. poz. 296) wprowadza się następujące zmiany:

  1. art. 32 otrzymuje brzmienie:

    Art. 32. 1. Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska nakłada na odbiorcę odpadów przywiezionych nielegalnie bez dokonania zgłoszenia, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości od 50 000 do 500 000 zł.

2. Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska nakłada na wysyłającego odpady bez dokonania zgłoszenia, jeżeli takie zgłoszenie jest wymagane zgodnie z art. 3 rozporządzenia nr 1013/2006, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości od 50 000 do 500 000 zł.

3. Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska nakłada na wysyłającego odpady, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości od 50 000 do 500 000 zł, jeżeli ten, choćby nieumyślnie, dokonał wysyłki odpadów:

  1. bez zgody zainteresowanych właściwych organów;

  2. gdy zgoda zainteresowanych właściwych organów została uzyskana w wyniku fałszerstwa, wprowadzenia w błąd lub oszustwa;

  3. w sposób, który nie jest zgodny ze sposobem określonym w dokumencie zgłoszenia transgranicznego przesyłania (przemieszczania) odpadów, o którym mowa w załączniku IA do rozporządzenia nr 1013/2006, lub w dokumencie przesyłania dotyczącym transgranicznego przesyłania (przemieszczania) odpadów, o którym mowa w załączniku IB do rozporządzenia nr 1013/2006.

4. Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska nakłada na odbiorcę odpadów sprowadzonych nielegalnie, który nie zastosował się do postanowienia, o którym mowa w art. 27 ust. 4, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości od 25 000 do 200 000 zł.”;

art. 33 otrzymuje brzmienie:

3. Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska nakłada na transportującego odpady, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości od 20 000 do 100 000 zł, jeżeli ten, choćby nieumyślnie:

1) nie realizował przewozu ustaloną trasą przejazdu;

2) nie jest wskazany w zezwoleniu jako przewoźnik odpadów;

3) naruszył warunki dotyczące rodzaju opakowania odpadów;

4) dokonywał przewozu odpadów bez dołączenia do transportu wszystkich wymaganych dokumentów;

5) dokonywał przewozu odpadów z niewypełnionym prawidłowo lub niepodpisanym dokumentem przesyłania;

6) dokonał wymieszania podczas transportu odpadów objętych odrębnymi zgłoszeniami;

7) dokonywał przewozu odpadów wymienionych w załącznikach III, IIIA oraz IIIB bez informacji wymaganej na podstawie art. 18 rozporządzenia nr 1013/2006 lub gdy informacja nie została dołączona w formacie określonym w załączniku VII do rozporządzenia nr 1013/2006.”.

Art. 7. W ustawie z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. 2016, poz. 1803 oraz z 2018 r. poz. 650) wprowadza się następujące zmiany:

1) art. 97 otrzymuje brzmienie:

„Art. 97. Kto, wbrew przepisowi art. 10 ust. 1, wprowadza do obrotu baterie lub akumulatory niespełniające wymagań określonych w art. 8 lub 9, podlega karze pieniężnej od 2000 zł do 150 000 zł.”;

Już wiecie jakie wymagania muszą spełniać sprowadzane przez Was baterie i akumulatory?

Jeżeli nie to zapoznajcie się z wymienionymi wyżej art. 8 i 9:

Art. 8. 1. Wprowadzane do obrotu baterie i akumulatory, w tym baterie i akumulatory zamontowane w sprzęcie, nie mogą zawierać więcej niż 0,0005% wagowo rtęci.

  1. Wprowadzane do obrotu baterie przenośne i akumulatory przenośne, w tym zamontowane w sprzęcie, nie mogą zawierać więcej niż 0,002% wagowo kadmu.

  2. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do baterii przenośnych i akumulatorów przenośnych przeznaczonych do użytku w:

    1) systemach awaryjnych i alarmowych, w tym w oświetleniu awaryjnym;

    2) urządzeniach medycznych;

    3) (uchylony)

Art. 9. 1. Wprowadzane do obrotu baterie i akumulatory, w tym zestawy oraz ogniwa guzikowe, powinny być oznakowane symbolem selektywnego zbierania, którego wzór jest określony w załączniku nr 3 do ustawy.

  1. Wprowadzane do obrotu:

    1) baterie i akumulatory, w tym zestawy, powinny być oznakowane:

    a) symbolem chemicznym Cd, jeżeli zawierają powyżej 0,002% wagowo kadmu,

    b) symbolem chemicznym Pb, jeżeli zawierają powyżej 0,004% wagowo ołowiu;

    2) ogniwa guzikowe powinny być oznakowane symbolem chemicznym Hg, jeżeli zawierają powyżej 0,0005% wagowo rtęci.

    3. Wzory symboli, o których mowa w ust. 2, są określone w załączniku nr 4 do ustawy.

    4. Wprowadzane do obrotu baterie przenośne i akumulatory przenośne oraz baterie samochodowe i akumulatory samochodowe powinny być zaopatrzone w informację o ich pojemności, zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1103/2010 z dnia 29 listopada 2010 r. ustalającym, na mocy dyrektywy 2006/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, przepisy dotyczące znakowania ©Kancelaria Sejmu s. 10/53 19.04.2018 baterii i akumulatorów przenośnych, wtórnych (ładowalnych) oraz samochodowych informacjami o ich pojemności (Dz. Urz. WE L 313 z 30.11.2010, str. 3–7).

    5. Symbole, o których mowa w ust. 1 i 2, oraz informację, o której mowa w ust. 4, umieszcza się w sposób widoczny, czytelny i trwały.

Jeżeli przeczytaliście art. 8 i 9 to wiecie, że tak naprawdę jesteśmy bardzo delikatnie mówiąc w kropce… Skąd mamy wiedzieć gdzie w sprowadzanych przez nas autach zainstalowane są takie baterię i jaki mamy wpływ na ich oznakowanie? W związku z tym możemy w każdej chwili zostać zaskoczeni kontrolą i karą do 150.000 złotych.

2) art. 98 otrzymuje brzmienie:

Art. 98. Kto, wbrew przepisowi art. 10 ust. 2, nie wycofuje z obrotu baterii lub akumulatorów niespełniających wymagań określonych w art. 8 lub 9, podlega karze pieniężnej od 2000 zł do 150 000 zł.”;

3) art. 99 otrzymuje brzmienie:

„Art. 99. Kto, wbrew przepisom art. 11 ust. 2 i 3, wprowadza do obrotu sprzęt, w którym są zamontowane baterie lub akumulatory, bez dołączenia do niego instrukcji, a w przypadku wprowadzania do obrotu na terytorium kraju – bez dołączenia do niego instrukcji w języku polskim, lub dołącza instrukcję nierzetelną, podlega karze pieniężnej od 2000 zł do 150 000 zł”;

4) art. 99a otrzymuje brzmienie:

„Art. 99a. Kto, wbrew przepisowi art. 15 ust. 3, nie przedkłada marszałkowi województwa sprawozdań o osiągniętym poziomie wydajności recyklingu, o których mowa w art. 3 ust. 4 rozporządzenia Komisji (UE) nr 493/2012, lub nie przedkłada ich terminowo, podlega karze pieniężnej w wysokości od 500 zł do 2000 zł.”;

9) art. 101 otrzymuje brzmienie:

„Art. 101. Kto, wbrew przepisom art. 58, nie przekazuje zużytych baterii lub zużytych akumulatorów do odpowiedniego prowadzącego zakład przetwarzania zużytych baterii lub zużytych akumulatorów, podlega karze pieniężnej od 10 000 zł do 200 000 zł.”;

10) art. 102 otrzymuje brzmienie:

„Art. 102. Kto, wbrew przepisowi art. 63 ust. 3, nie przekazuje poszczególnych rodzajów posortowanych zużytych baterii lub zużytych akumulatorów prowadzącemu zakład przetwarzania danego rodzaju zużytych baterii lub zużytych akumulatorów, podlega karze pieniężnej od 2000 zł do 200 000 zł.”.

Art. 8. projektu Ustawy odnosi się do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018 r. poz. 21 i 650), a konkretnie do jej art. 194 ust. 3, podwyższając minimalną karę z 1.000 zł do 5.000 zł.

Zgodnie z Art. 194. 1. Administracyjną karę pieniężną wymierza się za:

5)prowadzenie działalności w zakresie, o którym mowa w art. 50 ust. 1, bez wymaganego wpisu do rejestru;

5a) nieumieszczanie numeru rejestrowego na dokumentach sporządzanych w związku z prowadzoną działalnością, wbrew obowiązkowi, o którym mowa w art. 63;

Żebyście mogli lepiej zorientować się za co możemy zostać ukarani, poniżej przedstawiam art. 50 w części dotyczącej naszej branży jeżeli zgodzimy się również z interpretacją, zgodnie zgodnie z którą wprowadzamy do Polski „produkty”:

Art. 50. 1. Marszałek województwa dokonuje wpisu do rejestru na wniosek:

1) z zakresu ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1478):

a) wprowadzających na terytorium kraju produkty,

2) z zakresu ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2016 r. poz. 803):

a) wprowadzających pojazdy,

3) z zakresu ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym:

a) wprowadzających sprzęt lub autoryzowanych przedstawicieli;

4) z zakresu ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2015 r. poz. 687 i 1688):

a) wprowadzających baterie lub akumulatory,

  1. Przed rozpoczęciem działalności w zakresie, o którym mowa w ust. 1, podmiot jest obowiązany uzyskać wpis do rejestru.

  2. Działalność w zakresie, o którym mowa w ust. 1, może prowadzić wyłącznie podmiot wpisany do rejestru.

  1. Przepisów ust. 2 i 3 nie stosuje się do wprowadzającego sprzęt, który korzysta z uprawnienia określonego w art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.

  2. Autoryzowany przedstawiciel jest obowiązany zamieścić w rejestrze wykaz wprowadzających sprzęt, którzy przekazali mu informacje, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.

UWAGA firmy zajmujące się transportem!

Art.8 to potężny bat na Wasze Tyłki! Jeżeli nie chcecie stracić swoich środków transporty zapoznajcie się z nim dokładnie!

b) w art. 24 po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:

4a. W przypadku transportu odpadów bez wymaganych dokumentów, w których wskazany jest posiadacz odpadów przekazujący odpad oraz posiadacz odpadów, do którego należy dostarczyć odpady, posiadaczem tych odpadów jest transportujący te odpady.”’

c) po art. 24 dodaje się art.24a i 24 b w brzmieniu:

24a. 1. Jeżeli w trakcie kontroli transportu odpadów ujawniono:

a) naruszenie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów,

b) przemieszczanie odpadów do nieuprawnionego odbiorcypojazd wraz z odpadami może zostać zatrzymany przez organy kontroli państwowej – Krajową Administrację Skarbową, organy Straży Granicznej, Policję, Inspekcję Transportu Drogowego oraz organów Inspekcji Ochrony Środowiska.

  1. Zatrzymany pojazd wraz z odpadami jest kierowany, na koszt podmiotu wykonującego transport odpadów, na najbliższy parking strzeżony, o którym mowa w art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 ze zm), spełniający warunki dla magazynowania odpadów określone w art. 25 ust. 1.

  2. Jeżeli stwierdzone naruszenie dotyczy transportu odpadów niebezpiecznych, mogących stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia człowieka, organ o którym mowa w ust.l, kieruje, na koszt podmiotu wykonującego przejazd drogowy, środek transportu wraz z odpadami na parking strzeżony spełniający wymagania, o których mowa w art. 106 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 169, z 2018 r. poz. 650).”

  3. Pojazd wraz z odpadami umieszcza się na wyznaczonym przez starostę parkingu strzeżonym, o którym mowa w ust. 2 i 3, – do czasu usunięcia naruszeń szczegółowych wymagań dla transportu odpadów, lub ustalenia podmiotu odpowiedzialnego za zagospodarowanie zatrzymanych odpadów.

  4. Jeżeli starosta nie wyznaczył parkingu strzeżonego, o którym mowa w ust. 2 i ust. 3, spełniającego warunki przechowywania zatrzymanych odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych, jest on zobowiązany do utworzenia takiego parkingu w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.

  5. Do czasu utworzenia parkingu Starosta wyznacza w powiecie inne miejsce strzeżone do magazynowania zatrzymanych transportów odpadów i informuje o tym organy, o których mowa w ust. 1, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wejścia w życie ustawy.

Art. 24b. 1. W przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 4a, podmiot wykonujący transport odpadów jest zobowiązany do zagospodarowania odpadów na własny koszt.

  1. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 nakłada w drodze decyzji starosta właściwy ze względu na miejsce kontroli transportu odpadów.

  2. Decyzji, o której mowa w ust. 2 nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.

  3. Jeżeli w terminie 30 dni od dnia w której decyzja o której mowa w ust.2, stała się ostateczna, podmiot wykonujący transport odpadów nie usunie naruszeń szczegółowych wymagań dla transportu odpadów lub nie wykona ww. decyzji, orzeka się przepadek środka transportu wraz z odpadami na rzecz powiatu.

  4. Jeżeli w terminie 60 dni od dnia zatrzymania odpadów, podmiot wykonujący transport odpadów nie usunie naruszeń szczegółowych wymagań dla transportu odpadów, orzeka się przepadek pojazdu wraz z odpadami na rzecz powiatu.

  5. Z wnioskiem o orzeczenie przepadku środka transportu wraz z odpadami na rzecz Skarbu Państwa występuje do sądu cywilnego starosta właściwy ze względu na miejsce kontroli transportu odpadów. Do spraw o przepadek pojazdu wraz z odpadami stosuje się odpowiednio przepisy art. 6106 -6108 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1822, ze zm.))”

Sprowadzasz z zagranicy auta – sprawdź czy mają gaśnicę. Jeśli nie ma na niej etykiety w języku polskim albo instrukcji w języku polskim zgodnie z Art. 10 projektu Ustawy, możesz zapłacić karę do 4.500 złotych!

Art. 10. W ustawie z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1951 oraz z 2018 r. poz. 650) wprowadza się następujące zmiany:

  1. art. 47 otrzymuje brzmienie:

    Art. 47. 1. Administracyjną karę pieniężną w wysokości od 600 zł do 4500 zł wymierza się za:

    1) nieprzekazanie w terminie sprawozdania, o którym mowa w art. 27 rozporządzenia (WE) nr 1005/2009, albo sprawozdania, o którym mowa w art. 19 rozporządzenia (UE) nr 517/2014;

    2) wprowadzenie do obrotu, wbrew art. 12 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 517/2014, urządzenia lub produktu albo, wbrew art. 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1005/2009, pojemnika bez odpowiedniej etykiety;

    3) wprowadzenie, wbrew art. 13, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej pojemnika, produktu lub urządzenia bez etykiety w języku polskim albo bez instrukcji w języku polskim albo wprowadzenie produktu lub urządzenia niezgodnie z art. 12 ust. 1, 2 lub 5 rozporządzenia (UE) nr 517/2014 albo z art. 2 rozporządzenia (UE) 2015/2068;

    4) wprowadzenie, wbrew art. 13, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej systemu ochrony przeciwpożarowej lub gaśnicy bez etykiety w języku polskim albo bez instrukcji w języku polskim albo wprowadzenie produktu lub urządzenia niezgodnie z art. 12 ust. 1, 2 lub 5 rozporządzenia (UE) nr 517/2014 albo z art. 2 rozporządzenia (UE) 2015/2068;

Dla prowadzących Warsztat samochodowy:

Dalej w art.10 czytamy:

2) art. 48 otrzymuje brzmienie:

„Art. 48. 1. Administracyjną karę pieniężną w wysokości od 4000 zł do 15000 zł wymierza się za:

27) nabycie, wbrew art. 10 ust. 1, substancji kontrolowanej lub fluorowanego gazu cieplarnianego lub, wbrew art. 11 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 517/2014, fluorowanego gazu cieplarnianego, bez posiadania certyfikatu dla personelu odpowiedniego do wykonywanych czynności związanych z substancjami kontrolowanymi lub fluorowanymi gazami cieplarnianymi albo – w przypadku czynności serwisowych i naprawczych systemów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych – bez posiadania zaświadczenia o odbytym szkoleniu albo w obu przypadkach bez zatrudnienia osoby z takim certyfikatem lub takim zaświadczeniem albo bez posiadania certyfikatu dla przedsiębiorcy;

  1. nieprowadzenie, wbrew art. 13a ust. 3 oraz wbrew art. 6 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 517/2014, dokumentacji dotyczącej nabywców fluorowanych gazów cieplarnianych;

  2. celowe uwalnianie fluorowanych gazów cieplarniach wbrew art. 3 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 517/2014 lub niezapobieganie wyciekowi fluorowanych gazów cieplarniach wbrew art. 3 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 517/2014 lub niezapewnienie naprawy bez zbędnej zwłoki wbrew art. 3 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 517/2014 lub niezapewnienie kontroli czy naprawa była skuteczna w ciągu 1 miesiąca zgodnie z art. 3 ust. 3 zdanie drugie rozporządzenia 517/2014, z wyłączeniem systemów ochrony przeciwpożarowej;

  3. celowe uwalnianie fluorowanych gazów cieplarniach wbrew art. 3 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 517/2014 lub niezapobieganie wyciekowi fluorowanych gazów cieplarniach wbrew art. 3 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 517/2014 lub niezapewnienie naprawy bez zbędnej zwłoki wbrew art. 3 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 517/2014 lub niezapewnienie kontroli czy naprawa była skuteczna w ciągu 1 miesiąca z art. 3 ust. 3 zdanie drugie rozporządzenia 517/2014, z zakresie systemów ochrony przeciwpożarowej.”;

Art. 15. W ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 1260) art. 134a otrzymuje brzmienie:

“Art. 134a W stosunku do pojazdów wykonujących przewóz drogowy w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, a także w przypadku kontroli, o której mowa w art. 129a ust. 1 pkt 2-4, uprawnienia i obowiązki policjantów oraz organów Policji określone w art. 132 ust. 1-2 i 5-7 oraz w art. 133 wykonują również odpowiednio inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego oraz. organy tej inspekcji, oraz organy Inspekcji Ochrony Środowiska.”.

Art. 27. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r., z tym że art. 49 pkt 6 ustawy zmienianej w art. 10 wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 r.

Jak zwykle czekamy na Wasze komentarze pod tekstem i na naszym Facebooku.

Źródło:

Projekt ustawy i przebieg prac legislacyjnych znajdziecie – TUTAJ

Uwagi FORS do tego projektu znajdziecie – TUTAJ

Projekt Ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw znajdziecie – TUTAJ

 

Podobne artykuły

121 komentarzy

  1. Marcin
    Marcin Czerwiec 15, 11:18

    Czyli rozumiem ,że tutaj nie uzyskamy żadnej podpowiedzi jak wypełnić ten wniosek i gdzie go złożyć ?

    Odpowiedz na ten komentarz
  2. F
    F Czerwiec 15, 16:54

    Poważnie się zastanawiam nad pełnym resetem. Czyli zarejestrować nową spółkę ZOO o przerzucić jedną fakturą cały towar. Pomijając koszty podatkowe startuję z nową kartą.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • CP
      CP Czerwiec 15, 23:05

      No i dobrze myslisz. Kazdzy normalny człowiek co sprowadza auta tak zrobi.
      Pojebany kraj, zamiast nękac tych co na lewo wiożą, wzięli sie za nas.

      Odpowiedz na ten komentarz
  3. DM1972
    DM1972 Czerwiec 15, 22:43

    po prostu trzeba walić legalną działalność bo to już przechodzi ludzkie pojęcie jak chcą nas w majestacie prawa wydoić z kasy:(:(:((

    Odpowiedz na ten komentarz
  4. Admiral
    Admiral Czerwiec 16, 11:32

    Niestety to unia europejska narzuca to nam , my jako państwo musimy się podporządkować i tyle w temacie .

    Odpowiedz na ten komentarz
    • DM1972
      DM1972 Czerwiec 16, 15:04

      unia europejska narzucam nam opłatę produktową od samochodów?Ustawa jest od 2001 więc jeszcze przed wejściem do RP do UE.Po prostu ktoś wpadł na pomysł skąd kasę wyciągnąć dla dojnej zmiany na patologiczne obiecanki i powstała nadinterpretacja tych przepisów przez co za to samo chcą brać kasę dwa razy.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • MarCar Skarżysko
      MarCar Skarżysko Lipiec 05, 23:34

      Co ty za głupoty piszesz jaka Unia nam narzuca,spytaj w niemczech kto handluje autami czy taką oplate płaci to ci powie że jesteś nie normalny.Tylko u nas jak PIS rzadzi to kasy szukają żeby dać Cieciorobą

      Odpowiedz na ten komentarz
  5. martocho
    martocho Czerwiec 16, 18:11

    A dlaczego musimy się rejestrować miesiąc przed ostatecznym uzyskaniem numeru. Inni mówią że wniosek można złożyć w ostatnim dniu terminu uzyskania numeru.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • ab
      ab Czerwiec 18, 08:51

      na stronie U M Małopolskiego pisze tak
      cyt: “Wnioski w zakresie wpisu do rejestru należy złożyć do dnia 24 lipca 2018 roku.”

      Odpowiedz na ten komentarz
  6. Bus
    Bus Czerwiec 18, 11:08

    a można się wogóle nie rejestrować przecież to jest chore i niema tu dobrego wyjścia ……

    Odpowiedz na ten komentarz
  7. KOMIS
    KOMIS Czerwiec 18, 15:37

    Witak kiedy informacje dla członków jak wypełnić formularz.

    Odpowiedz na ten komentarz
  8. Darek
    Darek Czerwiec 18, 20:13

    Jak prawidłowo wyrejestrować się z auto importu? Pismo do GIOś ? Do kiedy należy zgłosić zakończenie importu aby nie rejestrować się w BDO? Rozumiem że można mieć nadal auto handel ale nic nie importować ale kupować w kraju można.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Czerwiec 18, 23:56

      zakończenie działalności
      Zgodnie z Art. 60. 1. ustawy o odpadach: “W przypadku trwałego zaprzestania wykonywania działalności wymagającej wpisu do rejestru, podmiot jest obowiązany, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, do złożenia marszałkowi województwa wniosku o wykreślenie z rejestru.”

      Odpowiedz na ten komentarz
  9. rafal
    rafal Czerwiec 18, 23:34

    dobre pytanie

    Odpowiedz na ten komentarz
    • kris
      kris Lipiec 01, 13:23

      No własnie co w sytuacji gdy zamnknąłem działalnosc 29.06.2018, a nie rejestrowalem sie w BDO.
      Kogo powiadomiść o zakończeniu działalności ? GIOŚ czy marszałka województwa?

      Odpowiedz na ten komentarz
    • jar
      jar Lipiec 01, 14:00

      bardzo dobre i istotne pytanie !!!???

      Odpowiedz na ten komentarz
  10. Darek
    Darek Czerwiec 19, 06:44

    Teraz najważniejsze pytanie – lepiej się wyrejestrować (ale co z poprzednimi latami?) czy lepiej sięz arejestrować i dalej prowadzić działalność.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Czerwiec 19, 07:19

      W jednym i drugim przypadku za lata poprzednie mogą próbować Ciebie rozliczyć.
      Myśle że nie ma co panikować, trzeba robić swoje, a jak będą już jakieś kontrole mądrze prowadzić postępowanie tak żeby uniknąć kosztów…

      Odpowiedz na ten komentarz
  11. KOMIS
    KOMIS Czerwiec 19, 12:35

    Wczoraj zadzwonił do mnie znajomy importer i powiedział że był w sprawie rejestracji do BDO i został odprawiony z kwitkiem bo nie ma CERTYFIKATU na sprzedaż aut używanych który ponoć trzeba było wyrobić w 2014 roku.

    Odpowiedz na ten komentarz
  12. KOMIS
    KOMIS Czerwiec 19, 12:39

    Moja ostatnia informacja na stronie stowarzyszenia to “Szkolenie z RODO w Warszawie.”
    Mam coś nie tak czy trzeba czekać na info od was.

    Odpowiedz na ten komentarz
  13. michal
    michal Czerwiec 19, 12:39

    tzn jak prowadzic?

    Odpowiedz na ten komentarz
  14. F
    F Czerwiec 20, 09:32

    W PDF nie ma wpisanego AMBIT.
    Tylko w DOC. Ale i tak wielkie dzięki za pomoc.

    Odpowiedz na ten komentarz
  15. Michal
    Michal Czerwiec 20, 19:56

    W urzędzie marszałkowskim w Opolu nikt nie pyta o certyfikat a wogole kto go ma z autohandlarzy,tam rejestrujesz płacisz 100 i nadają numer bez przeszkod

    Odpowiedz na ten komentarz
  16. Michal
    Michal Czerwiec 20, 19:58

    Na Ambicie jest za mało rubryk zaznaczonych wiem bo pytałem w urzędzie ma być jeszcze olej opony i akumulatory zaznaczone

    Odpowiedz na ten komentarz
  17. KOMIS
    KOMIS Czerwiec 21, 08:15

    Witam czy ktoś już dostał wzór wypełnionego wniosku?

    Odpowiedz na ten komentarz
  18. Asterix8
    Asterix8 Czerwiec 21, 09:23

    Czy Ktoś mógłby od początku napisać co i jak zrobić..? ta strona nam nie pomaga, Ambit także nie za bardzo..

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Czerwiec 21, 19:46

      Wszyscy członkowie SK otrzymali wzory.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • ab
      ab Czerwiec 23, 19:00

      trzeba wypełnić
      dział 2 tabela 1
      dział 3 tabela 1
      i dział 5 tabela 1

      można na tą chwilę wpisać że sam to składasz, a w tym roku zaktualizować jeżeli podpiszesz umowę z organizacją odzysku. Z tym że musi to być organizacja odzysku spółka akcyjna z odpowiednim kapitałem tyle wiem ze swojego urzędu.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor Czerwiec 24, 07:28

        Takie są wymagania Urzędników, co nie oznacza że trzeba to wypełnić.
        Moje stanowisko macie dokładnie opisane w mailach przesłanych do wszystkich Członków SK.org.pl
        Osobiście wypełniłem tylko dział I i III tabela 1 i złożyłem wniosek bez problemu.

        Odpowiedz na ten komentarz
        • Marcin
          Marcin Czerwiec 27, 12:36

          Witam, czy wniosek można złożyć wysyłając pocztą czy trzeba stawić się osobiście?
          Druga sprawa to składać tylko te strony które trzeba wypełnić czy wydrukować cały wniosek i go złożyć?

          Odpowiedz na ten komentarz
          • admin
            admin Autor Czerwiec 28, 10:58

            Można wysłać wniosek pocztą. Wypełniamy tylko te działy które nas dotyczą.

        • the_observer
          the_observer Lipiec 02, 15:12

          Dzwoniłem właśnie Urzędu Marszałkowskiego (celowo nie napiszę gdzie) kazano mi wypełnić dział 5.

          Gdy zapytałem Pana urzędnika czy mam ważyć opony i akumulatory w samochodzie zirytował się i powiedział, że mamy to robić od 2002 roku i nie wie dlaczego mieliśmy taki luz i nie byliśmy kontrolowani.

          Powiedział też, że bez tego numeru nie mam prawa sprowadzać samochodu UC go nie odprawi i wyląduje na parkingu w UC.

          Odechciewa się prowadzenia działalności w tym kraju. Panie Morawiecki mojego głosu już nie dostaniecie w najbliższych wyborach (ani nikogo z mojej rodziny).

          Odpowiedz na ten komentarz
          • admin
            admin Autor Lipiec 02, 15:27

            To że UM będą wymuszać na nas wypełnianie tych działowów było wiadome od dawna.
            Dziwi mnie tylko że kazali wypełnić wyłącznie dział V…

        • the_observer
          the_observer Lipiec 03, 13:36

          Dlaczego uważasz, że dział V (akumulatory) nas nie dotyczy ?

          Mi kazali wypełnić dział I, III i V

          Opłata produktowa za akumulatory to 9 zł za kilogram akumulatora ?

          Jeśli dobrze zrozumiałem to liczymy ją od 18% masy wprowadzonych akumulatorów (jeśli nie zebraliśmy ani jednego kg akumulatora).

          Przecież akumulatory są zdawane przy zakupie nowego i to firma sprzedająca nowe akumulatory ma obowiązek je odebrać i nimi się zająć.

          W przypadku opon to 4,2 zł od kilograma. Mi powiedzieli w UM, że jakoś to muszę zważyć.

          Rzeczywistość jak z filmów Barei. Opary absurdu jak już chcą odemnie kasę to niech mi sku******y podadzą numer konta to ima zapłacę od sztuki ale niech mi nie każą prowadzić sprawozdawczości i drugiej księgowości (z ważeniem).

          Odpowiedz na ten komentarz
          • admin
            admin Autor Lipiec 03, 18:42

            Pomieszałeś to trochę, ale konkluzja jest słuszna…

          • ab
            ab Lipiec 26, 20:00

            Organizacja odzysku u której pytałem liczy 0,03 gr/kg akumulatora + 300zł na rok za kampanie edukacyjne

        • bestkemp
          bestkemp Lipiec 09, 15:55

          Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie dokonania wpłaty, oświadczenie o spełnieniu wymagań oraz
          “” W przypadku podpisanej umowy z organizacją odzysku w zakresie sprzętu, należy również dostarczyć uwierzytelnioną kopię umowy. Dotyczy tylko zakresu sprzętu.””
          Czy chodzi tu o umowę podpisaną z Ambit o zapewnieniu sieci zbierania pojazdów??
          Będę wdzięczny za odpowiedź.
          pozdrawiam

          Odpowiedz na ten komentarz
  19. DM1972
    DM1972 Czerwiec 21, 18:26

    ma ktoś jakieś newsy w tym temacie.Może ktoś coś wie nt sytuacji w łódzkim UM?

    Odpowiedz na ten komentarz
  20. KOMIS
    KOMIS Czerwiec 22, 15:00

    Czy jeśli mam podpisaną umowę z firmą AMBIT jeszcze muszę podpisać umowy ze stacjami demontażu?

    Odpowiedz na ten komentarz
  21. tom
    tom Czerwiec 25, 21:34

    Ja się pogubiłem. nie mam umowy o zapewnienie sieci, działalność od 9 stycznia tego roku. Zamierzam podpisać z firmą Ambit. Czy w kontekście opłaty produktowej muszę podpisywać jeszcze jakąś inną umowę czy Ambit wszystko ogarnie. No i z jakimi kosztami należy się liczyć. Dziękuje z góry za odpowiedź

    Odpowiedz na ten komentarz
    • ab
      ab Czerwiec 27, 15:36

      A to nie jest tak jakby troche za późno? Pytanie czy sprowadziłeś jakieś auto nie mając umowy o zapewnienie sieci ?

      Odpowiedz na ten komentarz
      • tom
        tom Czerwiec 28, 21:11

        Niestety tak. niejedno. Co więcej. W zasadzie wszyscy dookoła handlarze nie mają takiej umowy…

        Odpowiedz na ten komentarz
  22. Pis
    Pis Czerwiec 28, 10:43

    JAK ZWYKLE PANIKA …
    Polska…
    Sraczka a tak naprawdę nic z tego nie będzie. Ci co prowadzą działalność będą sobie spokojnie prowadzić, a ci którzy się nagle dowiedzieli i zgłosili to zapewnili sobie miejsce w kolejce do kontroli))) Od 2001 roku obowiązuje ustawa i nikt niczego nie zgłaszał aż tu nagle….Kto nagłośnił całą sprawę, komu n tym zależało…???
    Także czekajcie na ten dzień jak wpadną i dojebią z górnej półki…
    DZIURA , SZARA STREFA SIĘ POGŁĘBIA . . . A MY DO NIEJ POWOLI DOŁĄCZAMY…

    Odpowiedz na ten komentarz
    • DM1972
      DM1972 Czerwiec 28, 21:04

      Rozumiem że Ty jesteś oczywiście zarejestrowany od początku działalności i płacisz opłatę produktową od zawsze?

      Odpowiedz na ten komentarz
  23. setaszi
    setaszi Czerwiec 30, 07:53

    a ja zrozumiałem ,że nie płaci i olewa całą sprawe

    Odpowiedz na ten komentarz
    • DM1972
      DM1972 Czerwiec 30, 10:49

      wystarczy że wydziały komunikacji nie będą przyjmowały dokumentów do rejestracji bez widocznego numeru który nadaje urząd marszałkowski na fakturze sprzedaży auta i wszyscy zaczną szybko biegać żeby się zarejestrować.

      Odpowiedz na ten komentarz
  24. Pako
    Pako Lipiec 01, 11:13

    Panowie kto już się zarejestrował i dostał już numer ??

    Odpowiedz na ten komentarz
  25. the_observer
    the_observer Lipiec 02, 07:59

    Tak się zastanawiam co z firmami sprzedającymi używane opony.

    Teraz chyba przy takich opłatach całe przedsięwzięcie stanie się nie opłacalne.

    Odpowiedz na ten komentarz
  26. Maro
    Maro Lipiec 07, 10:38

    Witam, w białymstoku złozyłem wniosek i numer otrzymałem w przeciagu 3 dni od złożenia wniosku, na piśmie z urzędu nie ma zmianki aby ten numer umieszczać na fakturach sprzedażowych . Czy jest to wymagane ??

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Lipiec 07, 11:19

      Zgodnie z art.63 ustawy o odpadach, numer rejestrowy mamy obowiązek umieszczać na wszystkich dokumentach związanych z prowadzoną przez nas działalnością – nietylko na fakturach!

      Odpowiedz na ten komentarz
  27. ab
    ab Lipiec 07, 14:43

    Jak to umieszczać? Sam numer, czy Nr BDO: XXXXX ?

    Odpowiedz na ten komentarz
  28. F
    F Lipiec 07, 17:00

    Tak. Zgodnie z Ustawą. NA WSZYSTKICH. Mam pytanie: czy składając deklaracje AKCU, PIT, VAT, KWIT itp itd przez formularz internetowy masz możliwość wpisania go? Czy narażasz się na karę?
    W KRakowie dostałem numer po ok tygodniu od złożenia tylko działu I i III.

    Odpowiedz na ten komentarz
  29. Maro
    Maro Lipiec 11, 16:21

    To chyba najlepiej na pieczątce firmowej obok nipu dopisać se ten numer .

    Odpowiedz na ten komentarz
  30. Marta
    Marta Lipiec 12, 17:55

    Panowie a kto podpisał już umowę z organizacją odzysku taka która ogarnie za mnie i opony i akumulatory?? Byłam dziś złożyć wniosek o oczywiście kazali te tabele też wypełnić z tym że póki co mam ze samodzielnie ale wiadomo nie będzie to opłacalne i za dużo kombinacji

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Lipiec 12, 19:03

      Z umowami spokojnie.

      Mamy czas do końca roku.

      Poza tym, moim zdaniem zgodnie z dziś obowiązującymi przepisami nie jesteśmy wstanie rozliczyć się z opłaty produktowej sami ani za pośrednictwem żadnej organizacji odzysku.

      Jeżeli jest na rynku jakaś organizacja odzysku, która potrafi podać dokładne ilości produktów (w kilogramach) wprowadzanych przez nas do polski wraz z samochodami lub może podać podstawę prawną rozliczenia na podstawie: tabeli, kalkulatora, szaconkową, ryczałtową lub jakąś inną niż zmuszającą nas do rozebrania auta na czesci i zważenia poszczególnych produktów to
      OŚWIADCZAM, że będę reklamował i polecał taką organizacje na łamach PolskiegoAutohandlu.pl ZA DARMO wszystkim użytkownikom.

      Udostępnijcie proszę ten komentarz swoim ortganizacjom odzysku, może wspólnie z nimi uda nam się rozwiązać nasz problem.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Crank
        Crank Lipiec 16, 15:16

        Dlaczego czas jest do konca roku? To nie jest tak ze organizacja odzysku rozliczy nam auta od momentu podpisania umowy? Czyli wszystkie wczesniejsze sami bedziemy musieli?

        Odpowiedz na ten komentarz
        • ab
          ab Lipiec 18, 18:44

          Rozliczy, ale to rozliczenie jest raz na rok, płatne do 15 marca, jeżeli podpiszesz umowę np. w styczniu 2019R to organizacja już nie rozliczy Cie za rok 2018 …tylko za bieżący w następnym roku tj. 2020.
          Przerabiałem już ten temat.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • admin
            admin Autor Lipiec 18, 20:16

            Nie do końca tak. jeżeli podpiszesz umowę w styczniu lub grudniu 2018 roku to organizacja odzysku rozliczy Ci do 15 marca 2019 roku 2018 rok.

  31. bestkemp
    bestkemp Lipiec 12, 20:31

    Witam
    wniosek wypełniony, dział I i III tabela 1. Pytanie czy wysyłam tylko wypełnione działy czy całość czyli 35 stron??
    czy wysyłacie na ogólny adres danego urzędu marszałkowskiego czy przykładowo do wydziału ochrony środowiska czy co tam się tym zajmuje?
    Dzieki

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Konrad
      Konrad Lipiec 24, 22:30

      Drukujemy i wysyłamy tylko te działy i tabele co dotyczą i coś wpisujemy. Nie trzeba 35 stron. Po to jest Dział 1 gdzie zaznaczamy co nas dotyczy i te tabele powinny być wydrukowane.

      Odpowiedz na ten komentarz
  32. Marta
    Marta Lipiec 12, 20:40

    co myślicie o tej firmie? Napisałam do nich maila. Jestem ciekawa jakie to koszta

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Lipiec 12, 20:53

      Zapytaj w tej firmie czy potrafią podać dokładne ilości produktów (w kilogramach) wprowadzanych przez nas do polski wraz z samochodami lub może podadzą podstawę prawną rozliczenia na podstawie: tabeli, kalkulatora, szacunkową, ryczałtową lub jakąś inną niż zmuszającą nas do rozebrania auta na części i zważenia poszczególnych produktów?

      Odpowiedz na ten komentarz
  33. KOMIS
    KOMIS Lipiec 13, 10:51

    Witam. Dostałem dzisiaj od wojewody WEZWANIE do uzupełnienia TABELI 1 DZIAŁ II
    i TABELA I DZIAŁ V.
    Pytanie co tam wpisać , jak to uzupełnić.
    Proszę podpowiedzcie.

    Odpowiedz na ten komentarz
  34. Crank
    Crank Lipiec 16, 15:08

    Urzednicy mieli szkolenia i wytyczne jak interpretowac ustawe. Mi w Poznaniu od razu urzedniczka wyjasnila, ze jak nie wypisze dzialow dot. opon i aku to owszem przyjmie wniosek, ale i tak dostane pismo wzywajace do uzupelnienia. Po za tym niewypisanie tamtych dzialow nawet przy nadaniu nr i tak przed niczym nie chroni. Oni maja swoja odgorna interpretacje i dopoki ktos tam wyzej nie zrozumie i zarzadzi to beda sie czepiac nawet tych chorych wnioskow. A z tego co jeszcze uslyszalem to pierwsza organizacja jaka ma kontrolowac nadany nr i to w jakim zakresie jest to… straz graniczna i celno-skarbowa juz na samej granicy.

    Odpowiedz na ten komentarz
  35. Hidi
    Hidi Lipiec 16, 23:26

    Moze ktos podpowie jak wypelnic te 2 dodatkowe tabelki, ktore chca urzednicy z Wielkopolski, inaczej nie nadadza numeru…. Pomocy.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • admin
      admin Autor Lipiec 16, 23:38

      Na razie z tego co piszecie otrzymujecie informacje mailowe, a nie odpowiedzi na Wasz wniosek…

      Odpowiedz na ten komentarz
    • eh nooo
      eh nooo Sierpień 06, 17:58

      Wypełniony dział I i III, wniosek złożony 13.07, tel do urzędu 30 lipca, rozmowa z urzędnikiem wyjętym jakby żywcem z filmów Barei, ‘spokojnie, powoli, o co chodzi? nie widzę? a jest’ … info, że ponoć wniosek kompletny pod względem formalnym, czeka na wpis… ponoć dodawanych jest kilka wpisów dziennie… ‘spokojnie, proszę sprawdzać na stronie bdo kiedy się pojawi’… he he mamy 6 sierpień, mojego wpisu brak, nowy wpis pojawił się słownie JEDEN!
      A teraz co do sytuacji w mieście. Funkcjonuje ok 10 dużych stacjonarnych komisów oraz co najmniej kilkanaście firm importujących samochody nie posiadających ogólnie dostępnego placu, co nie znaczy, że mająca małe obroty. Na dzień dzisiejszy (06.07) ŻADNA z firm związanych z importem aut z mojego miasta nie widnieje we wpisie do BDO – nie złe jaja, nie?. Mamy przychodnie, śmieci i kilka gabinetów lekarskich, to wszystko … Co do wniosków to oprócz mnie, z tego co wiem to wniosek na dotychczasową DG złożył tylko JEDEN Z DUŻYCH KOMISÓW. Co zrobiła reszta, ano po małym rekonesansie okazało się że WIĘKSZOŚĆ z końcem lipca zrobiła reset działalności, albo w PL (nowa spółka, osoba z rodziny) albo na działalność zagraniczną. Reasumując, jeśli dostanę wezwanie do uzupełnienia jakichś tabelek, REZYGNUJĘ, pal licho 100zł, pisze, że jeżeli urząd nie jest w stanie wpisać mnie na podstawie złożonego dotychczas wniosku, to rezygnuję z prowadzanie działalności dotyczącej importu pojazdów w PL z powodu nie zrozumiałego dla mnie prawa i ze względu na utrudniania prowadzenia DG przez urzędników (z pozdrowieniami dla Konstytucji Biznesu i Pana Morawieckiego).

      Odpowiedz na ten komentarz
  36. Ania
    Ania Lipiec 18, 15:36

    Pomóżcie Koledzy Koleżanki.
    Firmę mam od 1 lipca. Jeszcze nie kupiłam żadnego auta w Niemczech, dopiero zamierzam.

    Pytania:
    1. od kiedy muszę mieć umowę z Ambitem?
    2. czy mając powyższą umowę – ale nie mając jeszcze nadanego numeru BDO mogę kupić auto za granicą?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Sław
      Sław Lipiec 18, 18:40

      Zacznijmy od tego, że zanim nadadzą Ci numer bdo, to pierwsze musisz mieć umowę z firma odzysku np Ambit. Radzę jak najszybciej to załatwiać i nie zwlekać. Po nadaniu nr mozna sprowadzać.

      Odpowiedz na ten komentarz
  37. KOMIS
    KOMIS Lipiec 19, 14:08

    Pomoże ktoś ????????

    Odpowiedz na ten komentarz
  38. tacim
    tacim Lipiec 20, 07:22

    Ja złożyłem wniosek 3 tygodnie temu i cisza totalna numeru brak

    Odpowiedz na ten komentarz
  39. bez paniki
    bez paniki Lipiec 20, 13:56

    Zachodniopomorskie.Bez problemu nadany nr rejestrowy po wypelnieniu dzial I i III tabela 1.wytyczne sa wyrazne dla wprowadzajacych pojazdy.w zalacznikach:Umowa z firma odzysku i oswiadczenie,oraz dowod wplaty.

    Odpowiedz na ten komentarz
  40. Ms4x4
    Ms4x4 Lipiec 20, 17:40

    A co mam zrobić jak już nie mam zamiaru sprowadzać aut z ue(sprowadzilem tylko w tym roku 3 z niemiec)a handluje samochodami z Polski zarejestrowane lub zakupione sprowadzone i już opłacone.

    Jak poinformować gios o tym że już rezygnuję z sprowadzania aut,czy musze toto robić?

    Czy muszę się w tym wypadku rejestrować do bdo czy nie?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    Odpowiedz na ten komentarz
  41. ab
    ab Lipiec 22, 20:08

    Ciekawe co z pozostałymi którzy w ogóle nie wiedzą nic o BDO, i o tych którzy nawet nie mają podpisanej umowy o zapewnienie sieci? Są tacy co nie mają o tym zielonego pojęcia a przywożą samochody…chyba że niby firma jest a umowy i tak “na niemca”
    My się wystawiamy a inni śmieją się z tego bez żadnych konsekwencji.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Konrad
      Konrad Lipiec 24, 22:34

      Dzisiaj się śmieją a jutro będą bankrutami. Mała oszczędność a konsekwencje karne duże. Kary nawet do 1 mln zł. Wolny wybór. Chyba jednak lepiej spać spokojnie.

      Odpowiedz na ten komentarz
  42. tacim
    tacim Lipiec 25, 18:42

    Ten nr dostaliście poleconym czy jak ???? Bo mi minął miesiąc i cisza.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • F
      F Lipiec 26, 08:07

      Poleconym za zwrotnym potwierdzeniem.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • eh nooo
      eh nooo Lipiec 30, 13:36

      najlepiej sprawdź czy jesteś wpisany w tej bazie w necie, wystarczy wpisać województwo i gminę i przepisać kod z obrazka i wyświetla się lista podmiotów wpisanych wraz z numerami BDO (BTW u nas ani jednego samochodziarza póki co a jest 30 lipca) … jakby nie było poczta idzie kilka dni a numer warto mieć jak najszybciej.

      Odpowiedz na ten komentarz
  43. Niemiec
    Niemiec Lipiec 30, 08:35

    A co jak sprowadzam samochod na kolach drewnianych bez opon, akumulatora, gasnicy, ze spuszczonymi plynami i dopiero w Polsce kupuje nowe i uzupelniam? Obowiazuje mnie to BDO czy nie? A jak to jest w przypadku zagranicznych podmiotow, ktore sprowadzaja auta i osob prywatnych np tureckiego Niemca, ktory autem przyjedzie do Polski i je sprzeda, bo mu sie znudzi np, trzeba wtedy rejestr prowadzic czy nie?

    Odpowiedz na ten komentarz
    • eh nooo
      eh nooo Lipiec 30, 13:24

      zapewne tak, jeśli przedstawisz FV na zakup nowych w PL … od siebie powiem tyle, że w moim województwie trwa wielka akcja wyrejestrowywania autohandli. Większość ludzi planuje sprzedawać właśnie na firmy zarejestrowane za granicą (mieszkam w województwie przy granicy więc jest to tu szczególnie proste) przynajmniej dopóki sytuacja się nie wyklaruje… szczerze mówiąc,zastanawiam się nad tym samym…

      Odpowiedz na ten komentarz
      • admin
        admin Autor Lipiec 30, 19:02

        Zagraniczne firmy również są objęte tymi obowiązkami. Rejestracja za granica nic niestety nie da…

        Odpowiedz na ten komentarz
        • eh nooo
          eh nooo Lipiec 31, 15:27

          zaraz zaraz, proszę o doprecyzowanie, na jakiej podstawie, zagraniczny podmiot dokonujący transakcji POZA GRANICAMI POLSKI miałby podpadać pod polskie przepisy?

          Odpowiedz na ten komentarz
          • admin
            admin Autor Sierpień 01, 18:28
          • eh nooo
            eh nooo Sierpień 03, 10:57

            nadal nie bardzo rozumiem, art 53 mówi o firmach zagranicznych posiadających ODDZIAŁ na terenie PL a takowego posiadać nie zamierzam, oraz o firmach zagranicznych WPROWADZAJĄCYCH a ja niczego nie zamierzam do PL wprowadzać, auto stoi za granicą i 5m od granicy umawiam się z klientem i w tym miejscu wystawiona jest zagraniczna fakturka (niektórzy ponoć jeszcze foto dołączają, dla czepliwych urzędasów), jedyny związek Z PL to ogłoszenie na polskim portalu… tak więc moim zdaniem, w tym wypadku wprowadzającym jest mój klient… jeśli coś mylę to proszę o info… bo np. o rezydencji podatkowej niczego nie widzę?

          • admin
            admin Autor Sierpień 04, 10:15

            Jeżeli sprzedaż auto poza granicą Polski to nabywca jest wprowadzającym i to na nim ciążą obowiązki (jeżeli jest to firma). W takim przypadku faktycznie Ty nie masz tych obowiązków. Ale do tego nie potrzeba firmy w Niemczech. Polska firma też może tam sprzedać auto.

    • eh nooo
      eh nooo Sierpień 06, 17:11

      może, tylko po co skoro za granicą ofrują pewniejsze prawo, niższe składki szczególnie dla małych podmiotów, wyższe emerytury i świadczenia socjalne? jedyną rozsądną odpowiedzią byłby patriotyzm, ale jak być patriotą wobec kraju, który non stop traktuje Cię jak, przepraszam, ścierwo?

      Odpowiedz na ten komentarz
  44. Niemiec
    Niemiec Lipiec 30, 08:50

    Z drugiej strony ustawa ta narusza swobode przeplywu towaru i handlu, nie wprowadza nic szczegolnego jak sami piszecie i do niczego dobrego nie prowadzi, dlaczego nikt tego nie zaskarzy do Trybunalu Europejskiego, w Niemczech nie slyszalem o czyms takim, nikt mi na fakturze nie pisal regulki o recyclingu. Poza tym nie wprowadzamy odpadow, bo akumulator jest sprawny, opony dobre. Obowiazkiem – jak w przypadku opon – powinno sie obarczyc wulkanizacje do prowadzenia statystyk, i stosownie inne wlasciwe podmioty – akumulatory sklepy itp. Poza tym chore jest to, ze ja mam wiedziec ile wazy opona, co jest w akumulatorze z Niemiec – przeciez instrukcja nie jest w jezyku polskim na towar zakupiony w Niemczech!!!! Mam demontowac akumulator i zawozic do tlumacza przysieglego???? A co jak etykieta wyblaknie lub odpadnie na skutek warunkow atmosferycznych???

    Odpowiedz na ten komentarz
    • ab
      ab Lipiec 30, 15:44

      Sklepy z akumulatorami, motoryzacyjne itp już dawno muszą się rozliczać z urzędem marszałkowskim z ilości akumulatorów zużytych które zostawili im klienci kupując nowy, mało tego muszą się także rozliczać z folii, makulatury i drewna z palet…chory kraj.

      Odpowiedz na ten komentarz
  45. tacim
    tacim Lipiec 31, 22:29

    Temat z dzisiaj :

    Dzień dobry do dnia dzisiejszego nie mam nr BDO.
    A miał Pan kontrolę ?
    Jaką ?
    Sprawdzającą nadanie nr.
    Nie miałem.
    To jak przyjdą proszę okazać potwierdzenie nadania zgłoszenia i nie martwić się.

    Zmroziło mnie.

    Odpowiedz na ten komentarz
    • the_observer
      the_observer Wrzesień 07, 09:02

      Ja wysłałem zgłoszenie na początku lipca do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.

      Do dziś żadnej odpowiedzi. Numeru nie posiadam. Sprzedaje tak jak wszyscy bez tego. W razie czego pokażę dowód wysłania korespondencji.

      Z tego co rozmawiałem ze znajomymi podpisują umowy z jakimiś firmami które będą im to rozliczać.

      Odpowiedz na ten komentarz
    • the_observer
      the_observer Wrzesień 10, 07:40

      Ja wysłałem do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie zgłoszenie prawie dwa miesiące temu i do dziś nie mam odpowiedzi.

      Odpowiedz na ten komentarz
  46. KOMIS
    KOMIS Sierpień 01, 15:20

    Witam. Nadal nie uzupełniłem i odesłałem TABELI 1 DZIAŁ II
    i TABELA I DZIAŁ V.
    Pytanie co tam wpisać , jak to uzupełnić.
    Proszę podpowiedzcie.Dwa tygodnie temu miałem to odesłać ale po prostu nie UMIEM tego wypełnić!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz na ten komentarz
    • Ania
      Ania Sierpień 02, 17:54

      W tabeli 1 dział II zaznaczasz “samodzielnie” i trzy krzyżyki. Nic więcej.
      W tabeli 1 dział V zaznaczasz “samochodowe” Lp. 1 i wpisujesz “bezmarkowe”
      w poz. 2 zaznaczasz X “samodzielnie”. I finito.

      Odpowiedz na ten komentarz
  47. Aka
    Aka Sierpień 03, 16:48

    Ciekawie interpretuje wypełnienie tabel Urząd Marszałkowski w Szczecinie.
    Otóż:
    – jeśli wypełniasz tylko dział III, to znaczy, że nie sprowadzasz aut,
    – jeśli nabywasz wewnątrzwspólnotowo, musisz wypełnić również działy II i V, bo w razie kontroli nie wykonałeś obowiązku i nawet jeśli masz nadany numer BDO, to nie w zakresie, który importera aut dotyczy.
    Coraz lepiej…

    Odpowiedz na ten komentarz
    • eh nooo
      eh nooo Sierpień 06, 18:35

      DZIAł III tabela 1.2.Wewnatrzwspólnotowe nabycie lub import pojazdów … komuś tu chyba słoneczko za bardzo przygrzało jeśli uważa, że to nie dotyczy sprowadzania pojazdów… no chyba, że zaznaczyłeś tam 1.1 produkcja pojazdów błeheheh wtedy to zwracam honor do kieszeni urzędnika 😉 PS może tak, jeszcze się zarejestrujemy jako importerzy stali plastiku ,tkanin, skór i w końcu powietrza – bo przecież niezaprzeczalnie zagraniczne powietrze wypełnia kabinę importowanego auta a jest zagraniczne, nie znane, może być też niezanieczyszczone, bez atestów, ISO, może wzmagać nasz i tak spory smog i wymagać oczyszczania, które KOSZTUJE!… a nie jesteś w stanie udowodnić, że granice przekraczałeś z otwartymi szybami tak że powietrze w całości zostało wymienione przy wjeździe do PL na nasz, polski, swojski, sprawdzony smrodek … no chyba, że przedstawisz stosowne FV na wypompowywanie 😀

      Odpowiedz na ten komentarz
  48. Handlarz
    Handlarz Październik 20, 12:03

    Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego. Po ponad 1.5 miesiąca wniosek nawet nie został zweryfikowany. Na pytanie przez telefon co mam robić skoro nie mogę sprzedać auta od prawie 2 miesięcy bo grozi mi kara do miliona zł pada odpowiedź : Nie wiem… Mamy za dużo wniosków i garstkę ludzi
    To jest jakaś paranoja.
    Co robić w tym przypadku skoro od prawie 2 mscy nie mogą rozpatrzyć wniosku a mieli na to miesiąc

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

NEWSLETTER


Jeśli chcesz otrzymywać nasz NEWSLETTER zawierający istotne dla branży informacje, wyślij nam swój adres e-mail.


Archiwum

wyszukaj na stronie

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.