Coraz więcej firm otrzymuje już umowy od Organizacji Odzysku INTERSEROH i w związku z tym pojawiają się pytania:
- Co z nimi zrobić?
- Jak wypełnić załącznik nr 2 – „sprawozdanie o ilości produktów, które zostały wprowadzone do obrotu w roku 2018.”
- Ile muszę zapłacić?
W wiadomościach e-mail otrzymaliście dwie umowy:
Pierwsza: „o przejęciu i wykonaniu obowiązków przedsiębiorcy w zakresie zapewnienia odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych i poużytkowych”,
Druga: „W sprawie pośredniczenia przy organizowaniu zbierania , przetwarzania, recyklingu i unieszkodliwiania zużytych baterii i zużytych akumulatorów”.
Ad. 1. Co z nimi zrobić?
-
Wydrukować obie umowy w dwóch egzemplarzach.
-
Podpisać wszystkie cztery umowy (dwie na opony i oleje i dwie na akumulatory i baterie):
Pierwszą umowę podpisujemy czytelnie imieniem i nazwiskiem na stronie 4 w wykropkowanym miejscu „PRZEDSIĘBIORCA”. Tak samo imieniem i nazwiskiem podpisujemy załącznik nr 1 po lewej stronie „Przedsiębiorca”. Do tej umowy otrzymaliście załącznik nr 2. Załącznik – Sprawozdanie, które musimy wysłać do INTERSEROH do 31 stycznia 2019 roku. Jeżeli wiecie już ile dokładnie aut sprowadzicie w 2018 roku, to wypełniacie Sprawozdanie i dołączacie do umowy. Jeżeli planujecie jeszcze sprowadzać samochody w tym roku, to odłóżcie Sprawozdania na bok, wypełnicie je po nowym roku. Sposób wypełnienia załącznika – Sprawozdania opisany jest w Ad.2.
-
Drugą umowę podpisujemy czytelnie imieniem i nazwiskiem na stronie 4 w wykropkowanym miejscu „Za Przedsiębiorcę”. Załącznik nr 1 podpisujemy czytelnie imieniem i nazwiskiem na dole po lewej stronie „Przedsiębiorca”. Tak samo imieniem i nazwiskiem podpisujemy załącznik nr 2, na drugiej stronie, w lewej części „W imieniu Przedsiębiorcy”.
-
Podpisane umowy (po dwa egzemplarze każdej) musicie zapakować do koperty i wysyłać listem poleconym najlepiej za potwierdzeniem odbioru na adres: INTERSEROH Organizacja Odzysku Opakowań S.A., Wiertniczą 165, 02-952 Warszawa
-
W odpowiedzi dostaniecie pocztą od Organizacji Odzysku po jednym egzemplarzu każdej z dwóch umów.
Ad. 2. jak wypełnić załącznik nr 2 – „sprawozdanie o ilości produktów, które zostały wprowadzone do obrotu w roku 2018.”
-
Sprawozdanie wypełniamy jeżeli znamy już dokładną liczbę sprowadzonych w 2018 roku samochodów. Musimy je wysłać pocztą do 31 stycznia 2019 roku.
-
Uruchamiamy kalkulator – TUTAJ
-
Wpisujemy ilość wprowadzonych w 2018 roku samochodów
-
Wypełnione sprawozdanie, drukujemy w dwóch egzemplarzach, wstawiamy datę i podpisujemy, a następnie jeden egzemplarz wysyłamy na e-mail: biuro@interseroh.com lub faksem na numer (22) 642-07-82 albo pocztą na: INTERSEROH Organizacja Odzysku Opakowań S.A., Wiertniczą 165, 02-952 Warszawa.
-
Drugi wydrukowany egzemplarz zostawcie sobie i przypnijcie do umowy. Przyda się do wypełnienia sprawozdań za rok.
Ad. 3. Ile muszę zapłacić?
Roczne koszty związane z przekazaniem naszych obowiązków organizacji odzysku określają załączniki nr 1 do Pierwszej i do Drugiej umowy. Podane są na dole tabeli w rubryce „Razem do zapłaty”. Nasz koszt to suma tych opłat z obu załączników tak jak na wzorze:
Sumę opłat musimy zapłacić dla Organizacji Odzysku przelewem na podstawie faktury VAT wystawionej przez Organizację w ciągu 14 dni od daty wystawienia faktury. Do podanych wyżej kwot zostanie doliczony podatek VAT.
UWAGA!
Po podpisaniu umowy, płacimy tylko dla Organizacji Odzysku. Nie płacimy dla Urzędu Marszałkowskiego.
Jeżeli macie jeszcze jakieś pytania, przeczytajcie proszę raz jeszcze tekst powyżej. Jeżeli nadal czegoś nie wiecie lub nie rozumiecie, napiszcie na info@polskiautohandel.pl
Witam chcę z państwem podpisać umowę jak mam to zrobić
Witam,
Z PolskimAutohanlem.pl nie podpisuje się żadnych umów.
Jeżeli chodzi o umowę z Organizacją Odzysku to proszę wypełnić formularz na stronie:
https://polskiautohandel.pl/oplata-produktowa-2019/