Dobre wieści – Jest interpretacja Ministerstwa Infrastruktury!

Data:

Ta treść jest tylko dla subskrybentów

Aby odblokować tę zawartość, subskrybuj wybierając bezpłatny plan.
Twój adres e-mail jest w 100% bezpieczny przed spamem!

17 KOMENTARZE

  1. Super wieści ! Rozumiem że wszystkie wydziały komunikacji Starostwa i Urzędy Miast otrzymają to pismo .
    Oby czytali ze zrozumieniem ! ! !

  2. Powiem szczerze że nie rozumiem waszego entuzjazmu bo po przeanalizowaniu tego stanowiska ministerstwa to dla mnie się nic nie zmieniło.Nadal będziemy karani.
    Z tego co wywnioskowałem to konkluzja jest taka że ministerstwo wskazuje jak powinno być a na koniec pisze że ostateczna decyzja należy do organu rejestrującego i to oni podejmują decyzję czy karać czy nie.
    Nie tyle oni jak ich przemądrzali prawnicy.
    W/G mnie nadal jesteśmy z ręką w nocniku.

    • Hm to chyba kiepsko wywnioskowałeś bo jak sprzedaż w ustawowym terminie dla prowadzących działalność czyli 90 dni to przestajesz być stroną i jak jakaś nadgorliwa kierowniczka wydziału komunikacji zdecyduje że będzie karać to trzeba ją osobowo pozwać a nie wydział komunikacji ale oczywiście nikt Ci nie zabroni rejestrować samochodów to jest Twój wybór.

  3. Obyś miał rację, trzymam za Ciebie kciuki.
    Niestety w U.M. Piotrków Tryb.nadal będą karać.
    A pomoc prawna, która jest oferowana na naszym profilu autohandel,jest nie wiele tańsza niż ewentualna kara.
    A gdzie czas, nerwy itp.
    Pismo z M.I.wyrażnie zaznacza że jest tylko i wyłącznie pogląd prawny.Natomiast na końcu informują że ostateczna decyzja należy do organu rejestrującego.
    Powinno być w formie rozporządzenie z ministerstwa zarządzenie w formie aktu prawnego że jest tak i tak a nie jakieś rozmywanie tematu.
    Ale nie ma co polenizować jest jak jest.
    Życzę Tobie,sobie i nam wszystkim żeby ten koszmar się skończył i żeby można było prowadzić swoje biznesy.

  4. Dokładnie tak jak ktoś już napisał… to jest tylko interpretacja.
    Przepis nadal obowiązuje i trzeba rejestrować.
    Należałoby wnioskować o nowelizacje tego zapisu.
    Będziemy czekać, aż sami dojdą do paradoksu tej sytuacji.

    • Rejestruj 😉 w życiu tego nie zrobiłem, nie zrobię i nie zapłaciłem do tej pory ani złotówki. Bedziemy rejestrować jak w ustawie będzie : obowiązek ciąży „BEZWZGLĘDNIE na SPROWADZAJĄCYM”. A na tę chwilę rejestrować ma WŁAŚCICIEL. Po zbyciu my jako sprowadzający nie jesteśmy właścicielem i obowiązek przechodzi na nowego.

  5. Śmiech… to tylko interpretacja. Nikt z urzędników nie będzie tego brał pod uwagę.
    Trzeba rejestrować i czekać na twardy dowód…bo na miękkim nie można sprzedać.
    Tylko pozostaje czekać na nowelizację przepisu.

  6. Piszecie bzdury. Ten dokument będzie podstawą dla Sędziego na pierwszej założonej przez nas sprawie wobec właściwego wydziału komunikacji.

    Ja już raz wygrałem w pierwszej instancji odnośnie interpretacji „miejsca docelowego w RP dla pojazdu sprowadzonego”. Mój WK interpretował że miejsce docelowe w rp dla takiego pojazdu do granica rp i datę sprowadzenia zaczytywał z KAS z akcyzy.

    I wygrałem ją sam, bez interpretacji Ministerstwa i od tamtej pory (2020 rok) ma spokój.

    Dlatego uważam że to stanowisko M.I. jest znakomitą wskazówką dla Sądów aby WK się od nas odczepiły.

    WŁAŚCICIELI POJAZDU OD SPROWADZENIA do rejestracji MOŻE BYĆ XYZ zanim ostatni złoży wniosek o rejestrację.

    A obowiązek rejestracji ciąży na WŁAŚCICIELU a nie na SPROWADZAJĄCYM.

    Koniec i kropka. Nie mamy się absolutnie czego obawiać.

    • a pytanko w/g ciebie kolego Przemysławie tzw.SPROWADZAJĄCY jest kim jak nie właścicielem,nie dotyczy to przewoźników

      • Oczywiście że w naszym rozumowaniu sprowadzający jest właścicielem pojazdu ale do momentu jego zbycia. Nie rozumiesz – w ustawie zapisane jest że obowiązek ciąży na właścicielu pojazdu. Gdyby ustawodawca chciał „nas” zobowiązać do rejestracji po sprowadzeniu to zapisał by w ustawie że obowiązek ciąży na sprowadzającym i wtedy nie mamy wyjścia – zrozum : nie każdy właściciel jest sprowadzającym pojazd, ale każdy sprowadzający jest przez chwilę właścicielem. Aż do zbycia. A obowiązek ciąży na właścicielu. AMEN.

  7. Ha ha piszecie o interpretacji i sami wiecie lepiej jak ktoś to będzie interpretował to podajcie 6 cyferek w najbliższym losowaniu Lotto.A mój wydział komunikacji i 5 ościennych wydziałów z których mam informacje nie będzie nikogo karał więc nie nakręcajcie spirali.Chcecie rejestrować wasza sprawa.

    • Dokładnie. Jaka rejestracja ?! Właściciel ma zarejestrować a nie WPROST sprowadzający. Przepisy są proste

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Parlament Europejski przyjął nowe limity transakcji gotówkowych

Nowe limity transakcji gotówkowych przyjęte przez Parlament Europejski!

Dobre wiadomości dla sprowadzających „brygadówki”!

Brygadówka – czyli samochody z dwoma rzędami siedzeń i oddzieloną przestrzenią ładunkową. W związku z tym, że takie auta mają dwa rzędy siedzeń, miejsca mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa poza przednim rzędem siedzeń, mają przeszklone drzwi z boku oraz elementy „komfortowe” w tylnej części nadwozia taki jak oświetlenie, dywaniki lub popielniczki, przez celników traktowane były jako samochody głównie przeznaczone do przewozu osób i musieliśmy za nie płacić akcyzę. Ostatnio sytuacja zaczęła się zmieniać.

Kolejny dobry sygnał tym razem z SENATU

Kolejny dobry sygnał w temacie Kar za sprzedaż pojazdów sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...