Elektryczny „ręczny” niezgodny z polskim prawem

Data:

Poseł Kukiz’15 Krzysztof Sitarski w Interpelacji nr 26728 do Ministra Infrastruktury w sprawie stosowania przez producentów samochodów, hamulców postojowych typu elektrycznego, zwrócił uwagę na niedostosowanie polskiego prawa do zmieniającej się rzeczywistości. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, pojazd samochodowy powinien być wyposażony w hamulec roboczy, awaryjny i postojowy z możliwością regulowania intensywności hamowania.

Nowoczesne samochody wyposażone są coraz częściej w hamulec sterowny elektroniczne. Tego typu układ często blokuje koła automatycznie po wyłączeniu silnika i wspomaga kierujących przy podjeżdżaniu pod wzniesienia przez co pozwala wyeliminować błąd ludzi. Niestety nie daje on możliwości regulowania siły hamowania.

Dlatego Poseł Krzysztof Sitarski zdecydował się zadać Ministrowi Infrastruktury następujące pytania:

  • Czy producenci samochodów mogą stosować hamulce postojowe typu elektrycznego?

  • Czy elektryczny hamulec postojowy może pełnić funkcję hamulca awaryjnego i/lub postojowego?

  • Czy planowane są zmiany w wymaganiach dotyczących hamulców określone w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia?

Odpowiedź na interpelację jak tylko się pojawi znajdziecie –

TUTAJ 

Jeżeli znacie jakieś inne archaiczne, niedostosowane do dzisiejszej rzeczywistości przepisy polskiego prawa związanego z motoryzacją, podajcie je w komentarzach.

Źródło:

Interpelacja – TUTAJ 

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Parlament Europejski przyjął nowe limity transakcji gotówkowych

Nowe limity transakcji gotówkowych przyjęte przez Parlament Europejski!

Dobre wiadomości dla sprowadzających „brygadówki”!

Brygadówka – czyli samochody z dwoma rzędami siedzeń i oddzieloną przestrzenią ładunkową. W związku z tym, że takie auta mają dwa rzędy siedzeń, miejsca mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa poza przednim rzędem siedzeń, mają przeszklone drzwi z boku oraz elementy „komfortowe” w tylnej części nadwozia taki jak oświetlenie, dywaniki lub popielniczki, przez celników traktowane były jako samochody głównie przeznaczone do przewozu osób i musieliśmy za nie płacić akcyzę. Ostatnio sytuacja zaczęła się zmieniać.

Kolejny dobry sygnał tym razem z SENATU

Kolejny dobry sygnał w temacie Kar za sprzedaż pojazdów sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...