0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Kary do 1000zł za brak rejestracji aut z UE – czyli jak zablokowano Wydziały Komunikacji

Data:

Film przedstawia nagranie Sejmowej Komisji Ochrony Środowiska, na której rozpatrywany był projekt ustawy o Utrzymaniu Czystości i Porządku w Gminach oraz innych ustaw, do którego w ostatniej chwili „wrzucono” zmiany w Ustawie o Ruchu drogowym wprowadzające sankcje karne za nierejestrowanie samochodów sprowadzonych z UE oraz niezgłaszanie faktu nabycia i zbycia pojazdów krajowych w terminie 30 dni.

Ta zmiana moim zdaniem doprowadziła do sytuacji jaką mamy obecnie w Wydziałach Komunikacji.

O tym co spowodują wprowadzane zmiany mówiliśmy już ponad półtora roku temu…

Obejrzyjcie posiedzenie Komisji i powiedzcie:

  • Czy branża motoryzacyjna nie ostrzegała Rządu jakie będą konsekwencje wprowadzenia kar?

  • Czy Rząd zrobił coś żeby zapowiedz paraliżowi?

  • Czy Ministerstwo Infrastruktury wprowadziło zapowiadane wtedy zmiany?

Całe nagranie znajdziecie na: TUTAJ

Początek interesujących nas prac godzina 11:07

Dajcie znać w komentarzach czy zgadzacie się z moją opinią.

14 KOMENTARZE

  1. Witam
    Ci niby ,,nasi,, włodarze wogule nic do nich nie dociera, wy jako branża przedstawianie konkrety A oni i tak swoje, temat nie do przeskoczenia chyba
    Pozdrawiam

    • pan prowadzacy mowi caly czas szybciutko bo chca miec to z glowy bo z gory wiadomo jak sie to zakonczy podumowujac skad wzielizcie tych baranow ktorzy nie wiedza w ogole o czym mowia

  2. witam siedzą tam ludzie którzy nie maja pojecia o autohandlu masakra po co oni w ogole uczestniczą w takie naradzie skoro sa zieloni

  3. dokładnie, unia która ma najwecej pojazdów do dalszej odsprzedazy nakazuje nam rejestrować ów pojazdy, gdzie sama tego nie robi w żadnym swoim kraju…
    to jakaś paranoja lub wajcha na swoich obywatelach

  4. niemcy na potrzeby min poski sprowadzaja auta z włoch, holandi czy francji, i kto z tych sprowadzających je rejesruje??? paranoja…
    czy przypadkiem tym nazucającym warunki jest PIS?

  5. Siedzą tam ludzie kompletnie oderwani od rzeczywistości.
    Pani z laptopem pokazuje posłowi co ma czytac.
    Widać że z góry wszystko jest przesądzone.
    Jak Unia nam nakazuje wprowadzać takie prawo jak w innych krajach wspólnoty jest zupełnie inaczej.
    Lobby producentów nowych samochodów i cześci zamiennych jest bardzo mocne w rządzie.
    Zaczyna się wykańczanie małych firm,jeśli branża nie będzie protestować to wszystkich wykończą.
    Mamy robione cały czas pod górke.
    W rządzie sami starzy ludzie siedzą niestety z naszej winy, sami głosujemy na nich.
    A w pewnym wieku ludziom na stołkach nie zależy na mądrym i przejrzystym prawie tylko na utrzymaniu stołka.
    W kupie siła , a w branży motoryzacyjnej niestety wszyscy jesteśmy sobie wrogiem.

  6. no i zaczęło się, spóźniłem się 6 dni z rejestracją – bo jak wiadomo dopchać się do WK to jakaś tragedia. Pani grzecznie poinformowała mnie, że musi to zgłosić i co ? wczoraj przychodzi pismo ze starostwa o wszczęciu postępowania administracyjnego. Rzygać mi się chce tym zasranym rządem już i tą piękną polską zjebaną przez bandę nieudaczników z wiejskiej.

  7. Ludzie pomyślcie musimy coś z tym zrobić, auto które jest sprowadzone z Niemiec i które nie jest zarejestrowane w Polsce po opłacie akcyzy nie podlega natychmiastowemu ubezpieczeniu oc to dlaczego nakazują nam natychmiastowa rejestrację w ciągu 30 dni, a co z autami sprowadzonymi z poza Unii, czy to są inne auta ja się pytam, więc drodzy importerzy powinniśmy otworzyć oczy rządzącym na ten fakt, że to jest bezprawie, auta zarejestrowane to rozumiem bo z umowami i innymi radarami itp.sa wieczne problemy, ale auta z Unii powinny być z tego chorego przepisu usunięte tak jak auta z Japonii, Szwajcarii czy stanów, dziękuję za uwagę.

  8. Ja tam jestem drobny ciułacz – 9 aut na placu z czego 3 z LPG – a więc do rejestracji trzeba wymienić butlę – zawsze zostawiam to kupującemu. Samochód nie jest w żaden sposób uszkodzony, ale przeglądu nie dostanę – to co mam jechać takim autem na przegląd – zapłacić 160, otrzymać wynik negatywny z powodu złej butli, a następnie podłożyć to jako uzasadnienie, że nie zarejestrowałem samochodu?

    • negatywny wynik przeglądu nie usprawiedliwi Cię z w wydziale komunikacji.Tak samo jak sprowadzisz uszkodzone.Ja otrzymałem odpowiedź w wydziale komunikacji w Tomaszowie Mazowieckim że cyt. skoro pan wie jakie są przepisy to świadomie się pan naraża na karę ryzykując że może się nie wyrobisz się z naprawą i rejestracją w 30dni.Absurd kolejny to to że warunki pandemiczne się nie zmieniły wydziały w całym krają działają kulawo a nie wydłużono ponownie terminu na rejestrację do 180dni.Albo ktoś zapomniał albo widać dno w rządowej skarbonce.

      • No temat do dyskusji. Nie ma prawa które zabrania handlować Ci autami uszkodzonymi czyli takimi których nie naprawiasz bo sprzedajesz je jako towar niepełnowartościowy. Niech to jakiś sąd podważy. Więc w myśl przepisu o obowiązkowej rejestracji w ciągu 30 dni mamy zupełną sprzeczność z przepisami o swobodzie prowadzenia działalności gospodarczej. Kolejny przykład : czy Castorama jak kupi na swój magazyn 100szt drzwi które wystawia do sprzedaży na sklep, ma narzucone prawo że 3-4 tygodnie nie może tego towaru sprzedać? Nie, bo znów przeczy to ustawie o swobodzie prowadzenia działalności gospodarczej. A w naszej branży tak to wygląda, jak sprowadzisz i zarejestrujesz to do momentu odebrania twardego dowodu rejestracyjnego. Czyli nakaz rejestracji blokuje Ci swobodny obrót PIENIĘDZMI (poraz kolejny zakłócona jest swoboda prowadzenia działalności gospodarczej). Widzę niestety ze nikt nie ma jaj żeby pochodzić po sądach. Ale jeżeli na mnie trafi to będę tym pierwszym który wystąpi w jakimś programie telewizyjnym bo ten przymus rejestracji to CAŁKOWITA PARANOJA I POMYŁKA.

  9. A może trzeba złożyć Projekt obywatelski-musi trafić pod obrady Sejmu w ciągu czterech miesięcy od złożenia.
    Czy naprawdę nie da się nic w tym kraju zrobić z chorym prawem ?
    Stowarzyszenie komisów ma kontakt z prawnikami branży motoryzacyjnej tylko prawnicy mogą coś z tym zrobić lub znalezć jakąś furtkę obchodząca te chore przepisy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Jak zmiany w KPO i dofinansowania wpłyną na naszą branżę.

Nie będzie podatków. Będą dofinansowania.

Dobre i Złe wiadomości w sprawie kar.

Dobra wiadomość jest jedna, złych niestety więcej...

To już pewne – transakcje gotówkowe zostaną ograniczone!

To już pewne - transakcje gotówkowe zostaną ograniczone! Znamy datę.

Tablice Profesjonalne dla pojazdów używanych coraz bliżej!

"przedsiębiorcy zajmujący się obrotem używanymi (już zarejestrowanymi) pojazdami, również sprowadzanymi z zagranicy, będą mogli korzystać z profesjonalnej rejestracji pojazdów na potrzeby przeprowadzania jazd testowych."