0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Likwidacja akcyzy – Pierwsze czytanie w Sejmie

Data:

Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym KUKIZ’15, 9 marca skierowany został do I czytania na obrady Sejmu.

Jak zapewne wiecie, przedmiotem projektu ustawy jest likwidacja opodatkowania akcyzą samochodów osobowych. Celem projektu ustawy jest obniżenie całkowitego ciężaru opodatkowania nałożonego na Obywateli. . Do reprezentowania wnioskodawców w pracach nad projektem ustawy upoważniony został Poseł, Pan Krzysztof Sitarski.

Co myślicie o szansach projektu w Sejmie?

Jesteście za czy przeciw zniesieniu akcyzy?

 

Przebieg dalszych prac legislacyjnych możecie obserwować na stronie Sejmu – link TUTAJ

Projekt (Druk 1369) – link TUTAJ

 

5 KOMENTARZE

  1. Logiczne działania naszego rządu. Podali informacje o wzroście akcyzy aby ściągnąć kasę z aut na siłę sprowadzanych oraz tych które miesiącami stały na placach bez opłacone jest akcyzy. I bilans jest na plus. A mieli wiedzę wcześniej że muszą akcyzę znieść i dostosować się do przepisów unijnych. Gdyby odrazu chcieli znieść akcyzę nic by nie zarobili. PIĘKNY ZABIEG ;)))

    • Odróżniasz działania rządu (Ministerstwo Finansów) od działania partii kanapowych populistów (Kukiz15) w ilości 20 posłów ? Rząd logicznie działając uwali ten projekt już po pierwszym czytaniu i pośle go tam gdzie sobie zażyczy minister finansów czyli do kosza.

  2. Jesteśmy chyba wszyscy zgodni co do tego żeby akcyza została całkowicie zlikwidowana . Ale jako realista uważam że dla skarbu państwa była by to strata na która nie mogą sobie pozwolić . Moim zdaniem powinna zostać zamieniona na podatek w innej formie niż dotychczas tzn np na podatek w niższej kwocie ale opłacany rocznie np od normy euro itp. wtedy i kupujący i sprzedający nie odczuli by tego przy zakupie auta tak dotkliwie jak 18.6 % a i budżet by nie ucierpiał wtedy kupujący mogli by wybrać czy jeździć autem które daje przyjemność z jazdy czyli np 4000 cm i opłacać regularnie większy podatek ekologiczny czy przerzucić się na coś bardziej ekonomicznego . Projekt -druk 1234 by całkowicie wyeliminował zakup aut sprowadzonych z mocnymi silnikami(aut z jajami ) a tak każdy będzie miał wolny wybór i kasa dalej będzie płynęła do budżetu .

    • Kamilu – i tak już płacisz ten podatek („ekologiczny”) -> jest nim objęte paliwo. Co do pojemności – niejedno (nawet starsze) auto benzynowe o pojemności nawet większej niż 4 litry spełnia normę euro 4. No i sama kwestia norm Euro – VW, ostatnio Renault. Delikatnie mówiąc, należy się zastanowić czy one cokolwiek (poza warunkami laboratoryjnymi, kiedy auto jest podłączone do diagnostyki) z ochroną środowiska mają wspólnego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

24 Renault Trafic i Opel Vivaro do kupienia z Niemiec – bezpośrednio!

Dostałem ofertę zakupu bezpośrednio od właściciela z Niemiec, 24...

ProEkologiczne Plany Rządu – Posiedzenia Rady Przedsiębiorców

Rząd opracował i przedstawił do konsultacji, Krajowe ramy polityki...

Zapraszam na Targi Poznańskie – Poleko

Szanowni Państwo, 15 października 2024 roku podczas targów POLECO w Poznaniu,...

Kary za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych – Aktualny Stan odwołań – WK i SKO i WSA

Na tej stronie znajdziesz aktualną sytuację dotyczącą kar za sprzedaż samochodów sprowadzonych przed zarejestrowaniem. Masz tutaj: - listę Wydział Komunikacji, które nakładają kary, - listę SKO, które uchyliły kary, - listę SKO, które utrzymały decyzję Wydziałów Komunikacji, - listę spraw, które trafiły do WSA.