Nowe podatki od aut spalinowych.

Data:

Komisja Europejska zaakceptowała w środę polski Krajowy Plan Odbudowy. Środki z KPO dostaniemy pod warunkiem wprowadzeniu wielu zmian do Polskich przepisów. Kamienie milowe, które zostały zapisane w dokumencie opublikowanym na stronie Komisji Europejskiej to między innymi dwa nowe podatki od samochodów. Pierwszy to podatek dotyczący osób rejestrujących samochody z silnikiem benzynowym lub diesla. Drugi to podatek za posiadanie samochodu z silnikiem spalinowym.

Informacje na ten temat znajdziecie w Tabeli w wierszach E3G oraz E4G.

Wprowadzenie opłaty rejestracyjnej za pojazdy związane z emisją zanieczyszczeń zgodnie z „zanieczyszczającym” zasada „płaci”. Akt prawny ma wprowadzić finansowe i podatkowe środki stymulujące popytu na czystsze pojazdy, w tym wyższe opłaty rejestracyjne dla pojazdów spalinowych oraz środki dotyczące przyspieszonej amortyzacji pojazdów elektrycznych. Opłata ma być uzależniona od Emisji CO2 i/lub NOx. Dochód z opłaty ma być wykorzystywany do obniżenia negatywne efekty zewnętrzne transporcie oraz rozwój niskoemisyjnej publiczności transport zarówno na obszarach miejskich, jak i wiejskich.

Opłaty mają zostać podwyższone do końca czwartego kwartału 2024 roku

Drugie z zapisanych rozwiązań to nowy podatek dla właścicieli pojazdów spalinowych, również związany z emisją CO2 i NOx z pojazdu. Celem jest zwiększenie o co najmniej 100% udziału nowych pojazdów bezemisyjnych w rynku (samochody osobowe/autobusy i pojazdy ciężkie). Na koniec 2020 r. liczba pojazdów elektrycznych pojazdów zarejestrowanych w Polsce było 10 041. Przyjmując powyższą liczbę, oznacza to, że przy na koniec II kwartału 2026 r. liczba elektrycznych liczba pojazdów powinna wynosić co najmniej 20 082

W części opisowej dokumentu, w punkcie E.1. „Opis reform i inwestycji w bezzwrotne wsparcie finansowe”, podpunkt E1.1 „Zwiększenie wykorzystania transportu przyjaznego dla środowiska”, zapisano cele reformy. Są nimi zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza od transportu oraz zwiększenie udziału paliw alternatywnych, poprzez szeroki zakres regulacji i środki nieregulacyjne wdrożone w ramach kompleksowej, długoterminowej strategii dekarbonizacji transportu.

Zgodnie z tym dokumentem, cel reformy ma zostać osiągnięty poprzez ustanowienie obowiązku dla publicznych władz lokalnych do zakupu wyłącznie autobusów niskoemisyjnych i bezemisyjnych w miastach powyżej 100 000 mieszkańców od 2025 roku. Reforma ta zostanie zakończona do dnia 31 grudnia 2022 r.

W tabeli A.2. Dotyczącej Celów pośrednich, celów końcowych, wskaźników i harmonogramu monitorowania i wdrażania bezzwrotnego wsparcia finansowego dotyczących otoczenia biznesowego w pozycji A5G opisano wejście w życie pakietu legislacyjnego, który ma na celu usunięcie barier prawnych wpływające na klimat inwestycyjny. Wyszczególniano tam między innymi przedłużenie z 30 do 60 dni terminu na przerejestrowanie samochodu sprowadzonego z UE.

A chwilę obecną nie znamy formy podatku, ani jego wysokości. Nie wiemy też ile zapłacimy za rejestrację samochodu spalinowego po wprowadzeniu wyższych opłat.

Będę na bieżąco przyglądał się przygotowywanym zmianom.

Dajcie znać co myślicie o tych propozycjach.

Czy Waszym zdaniem jesteśmy wstanie tak szybko przesiąść się do samochodów elektrycznych?

Czy ludzi będzie stać na utrzymanie samochodów spalinowych przy mocno rosnących kosztach utrzymania w szczególności paliwa?


Źródło:
Dokument opublikowany na stronach Komisji Europejskiej znajdziecie – TUTAJ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Parlament Europejski przyjął nowe limity transakcji gotówkowych

Nowe limity transakcji gotówkowych przyjęte przez Parlament Europejski!

Dobre wiadomości dla sprowadzających „brygadówki”!

Brygadówka – czyli samochody z dwoma rzędami siedzeń i oddzieloną przestrzenią ładunkową. W związku z tym, że takie auta mają dwa rzędy siedzeń, miejsca mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa poza przednim rzędem siedzeń, mają przeszklone drzwi z boku oraz elementy „komfortowe” w tylnej części nadwozia taki jak oświetlenie, dywaniki lub popielniczki, przez celników traktowane były jako samochody głównie przeznaczone do przewozu osób i musieliśmy za nie płacić akcyzę. Ostatnio sytuacja zaczęła się zmieniać.

Kolejny dobry sygnał tym razem z SENATU

Kolejny dobry sygnał w temacie Kar za sprzedaż pojazdów sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...