Recykling w SEJMIE

Data:

8 lutego na posiedzeniu Komisji do Spraw Petycji rozpatrzono petycję firmy AMBIT dotyczącą zmiany ustawy z 20 stycznia 2005 roku o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji poprzez zwolnienie wprowadzających do 1.000 pojazdów rocznie, którzy nie zapewnili sieci zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji, z obowiązku obliczania i uiszczania opłaty za brak sieci w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy z 27 maja 2015 roku o zmianie ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz innych ustaw.

Ekspertyzę Biura Analiz Sejmowych przygotował Dr. Adam Kaczmarek.

Sławomir Mazurek podsekretarz stanu w Ministerstwie Środowiska – stwierdził że przedsiębiorcy mieli czas na podpisanie umów, ponieważ ustawa opublikowana została 27 maja 2015 roku, a obowiązywać zaczęła od 1 stycznia 2016 roku. Ministerstwo Środowiska podjęło decyzje o niewprowadzeniu przepisów rozporządzenia w sprawie wysokości opłat za brak sieci w trakcie trwania 2016 roku tak, żeby zaczęły one obowiązywać z początkiem roku kalendarzowego. Od 1 stycznia 2017 obowiązuje rozporządzenie z 14 grudnia 2016 roku w sprawie wysokości opłat za brak sieci. Pierwszym okresem rozliczeniowym jest rok 2017, a obowiązek powstanie na koniec roku.

W związku z powyższym, jeżeli wprowadzający nie zapewnił sieci w 2016 nie ma obowiązku naliczania i uiszczania opłaty.

Zastępca Głównego Inspektora Ochrony Środowiska – potwierdził że GIOŚ nie będzie pobierać opłat za brak sieci w 2016 roku.

Krzysztof Pater – stały doradca Komisji również potwierdził że za 2016 rok opłat nie będziemy musieli uiszczać.

Na koniec wszyscy zebrani oficjalnie potwierdzili, że niema problemu ze zbieraniem opłat za 2016 rok.

Pan Adam Małyszko podziękował Ministerstwu Środowiska za zgodne z petycją firmy Ambit, rozwiązanie problemu opłat za brak sieci w 2016 roku.

Petycja firmy AMBIT: TUTAJ!

Transmisja obrad komisji: TUTAJ!

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Parlament Europejski przyjął nowe limity transakcji gotówkowych

Nowe limity transakcji gotówkowych przyjęte przez Parlament Europejski!

Dobre wiadomości dla sprowadzających „brygadówki”!

Brygadówka – czyli samochody z dwoma rzędami siedzeń i oddzieloną przestrzenią ładunkową. W związku z tym, że takie auta mają dwa rzędy siedzeń, miejsca mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa poza przednim rzędem siedzeń, mają przeszklone drzwi z boku oraz elementy „komfortowe” w tylnej części nadwozia taki jak oświetlenie, dywaniki lub popielniczki, przez celników traktowane były jako samochody głównie przeznaczone do przewozu osób i musieliśmy za nie płacić akcyzę. Ostatnio sytuacja zaczęła się zmieniać.

Kolejny dobry sygnał tym razem z SENATU

Kolejny dobry sygnał w temacie Kar za sprzedaż pojazdów sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...