Szkolenie – Rękojmia ze zmianami w 2023 roku + niezbędne Dokumenty

Data:

1 stycznia 2023 roku wchodzą w życie zmiany w Rękojmi. Przepisy mają jeszcze bardziej chronić kupujący. W związku z tym musimy przygotować się na zmiany, żeby możliwie najbardziej ograniczyć ryzyko prowadzenia naszej działalności.

Dlatego poprosiłem Kancelarię Prawa Motoryzacyjnego Radcy Prawnego Dariusza Brzozowskiego motoprawnik.com specjalizującą się w rękojmi i pomocy prawnej przy wadach pojazdów o przygotowanie dla PolskiegoAutohandlu.pl szkolenia oraz wzorów dokumentów niezbędnych do bezstresowego prowadzenia firmy  zajmującej się handlem samochodami używanymi.

Szkolenie odbyło się 20 grudnia 2022 roku. Całość została nagrana i teraz możecie zakupić dostęp do niego On-line.

Nagranie Szkolenia
(5 godzin materiału)

Dariusz Brzozowski

Radca prawny, założyciel Kancelarii Prawa Motoryzacyjnego motoprawnik.com. Prawnik Stowarzyszenia Komisów. Od 2015 roku jako ekspert doradza i reprezentuje w sporach z klientami (a także w sądach) jednego z największych w Polsce i Europie sprzedawców samochodów używanych.

Z wyróżnieniem ukończył aplikację w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Specjalizuje się w prawie motoryzacyjnym, zwłaszcza w zakresie odpowiedzialności za wady samochodów używanych. Dzięki głębokiemu doświadczeniu w tym zakresie, skutecznie reprezentuje podmioty fizyczne i osoby prawne przed sądami powszechnymi. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych kancelariach prawnych. Doradzał japońskim koncernom motoryzacyjnym, dealerom i warsztatom. Autor publikacji z zakresu prawa motoryzacyjnego oraz ekspert w audycjach radiowych programów motoryzacyjnych. Członek Forum Rynku Samochodów Używanych i Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego.

Reklamacje 2023 – nowe zasady

  • Niezgodność czy wada.
  • Co oznacza 8 lat na odpowiedzialność z rękojmi.
  • Co znika, czego nie będzie w nowych przepisach.
  • Zmieniona ochrona sprzedawcy.
  • Dokumentacja sprzedaży.
  • Obowiązki informacyjne sprzedawcy – co powinien otrzymać Klient.
  • Czy sprzedawca jest wielbłądem, czyli 2x dłuższy ciężar dowodu, przerzucony na sprzedawcę. Co z tym zrobić.

Reklamacje

  • Jak i co odpowiadać.
  • Kluczowa pierwsza odpowiedź.
  • Jakie będą terminy.
  • Realizacja reklamacji.
  • Koszty i transport.

Prawa sprzedawcy i jak z nich korzystać

  • Kiedy sprzedawca nie odpowiada.
  • Odmowa naprawy zgodnie z prawem.
  • Sposoby obrony przed nadużyciami.
  • Kiedy klient może zwrócić samochód w ciągu 14 dni.
  • Inne zagrożenia dla sprzedawców samochodów i jak sobie z nimi radzić.
  • Za co odpowiada sprzedawca od 2023 roku.
  • Kiedy klient może zwrócić samochód, a kiedy nie.
  • Jak sprzedać bezpiecznie.
  • Jak skorzystać z nowych praw sprzedawcy.
  • Jak odpowiadać na reklamacje i na co uważać.
  • Jak bronić się przed nadużyciami.
  • Jak odpowiadać na pisma rzecznika praw konsumentów i pisma kancelarii prawnych.
  • Kto ponosi koszty reklamacji, kto dostarcza, kto odbiera auto i jak.

Czas

prawie 5 godziny

Cena

399 PLN + VAT

Dlaczego warto uczestniczyć w naszym szkoleniu?

Program przygotowany specjalnie dla rynku samochodów używanych

Szkolenie poprowadzi radca prawny z Kancelarii Prawa Motoryzacyjnego motoprawnik.com, doskonale znający polski rynek samochodów używanych, jego specyfikę i problemy

Aktualna i cenna wiedza prawna

Prowadzący szkolenie Dariusz Brzozowski na co dzień reprezentuje jednego z największych sprzedawców samochodów używanych w Polsce i Europie w sporach sądowych z klientami. Dzięki temu znakomicie orientuje się w prawnych niuansach sporów na linii firmy sprzedające samochody – klienci.

Dowiesz się jak zachować się w konkretnych sytuacjach sporu z klientem

To nie będzie suche omówienie przepisów prawnych. Dowiedzą się Państwo jak w praktyce umiejętnie stosować konkretne zapisy prawne, by ustrzec się ewentualnych roszczeń klienta.

Praktyczne przykłady zastosowań

Na szkoleniu przedstawiamy rekomendowane przez nas schematy i wzorce postępowania w najczęściej spotykanych sytuacjach związanych z roszczeniami klienta.

Jesteśmy pomocni

Masz konkretną sytuację sporu z klientem i nie wiesz jak się zachować? Zgłoś się na szkolenie i napisz do nas, a prowadzący podczas szkolenia indywidualnie skonsultuje z Tobą również ten konkretny przypadek!

PAKIETY DOKUMENTÓW

przy sprzedaży, aby klient nie zgłaszał niezasadnych reklamacji, oszczędza czas i pieniądze.

Zawiera:

W wersji minimum:

Umowę sprzedaży do faktury wyłącza lub skraca rękojmię w sposób prawnie skuteczny, ogranicza możliwości zwrotu, zabezpiecza dowodowo, atrakcyjny formularz z miejscami do uzupełnienia.

Protokół opisuje samochód korzystnie dla sprzedawcy z wyłączeniem rękojmi za konkretne wady.

Instrukcję obsługi samochodu spełnienie obowiązku prawnego, przygotowana tak, by obowiązek dowodu przeszedł na klienta

Cena: 500 zł + VAT

W wersji pełnej:

Umowę sprzedaży do faktury wyłącza lub skraca rękojmię w sposób prawnie skuteczny, ogranicza możliwości zwrotu, zabezpiecza dowodowo.

Protokół opisuje samochód korzystnie dla sprzedawcy z wyłączeniem rękojmi za konkretne wady.

Instrukcję obsługi samochodu spełnienie obowiązku prawnego, przygotowana tak, by obowiązek dowodu przeszedł na klienta.

Umowę sprzedaży bez placu/poza placem/przez internet zawiera wymagane prawne przy sprzedaży poza placem, zabezpiecza przed możliwością zwrotu przez rok bez podania powodu.

Informację RODO do wywieszenia w biurze, zabezpiecza przed zarzutem reklamacyjnym o braku pouczenia o przetwarzaniu danych, uwaga: ten dokument nie jest pakietem RODO i nie załatwia kwestii RODO

Cena: 800 zł + VAT

po sprzedaży, aby sprawnie zamykać reklamacje, kiedy się pojawią, oszczędza czas i pieniądze.

Zawiera:

Formularz reklamacji zbiera informacje korzystne dla sprzedawcy

Potwierdzenie przyjęcia reklamacji dla klienta

Protokół ponaprawczy potwierdza, że wszystko jest ok

Porozumienie (ugoda) na obniżenie ceny bez zwrotu odzyskanie VAT, zamknięcie reklamacji bez kolejnych roszczeń

Porozumienie (ugoda) na odkup po niższej cenie zamknięcie reklamacji bez kolejnych roszczeń

Porozumienie (ugoda) na zwrot samochodu bez PCC bez kolejnych roszczeń zwrot bez PCC, zamknięcie reklamacji bez kolejnych roszczeń

Oświadczenie dla WK przerejestrowanie po zwrocie bez PCC i bez podawania wady dla WK

Protokół wydania samochodu gotowy neutralny dokument, przydatny przy przyjęciu lub zwrocie

Informację RODO do wywieszenia w biurze, zabezpiecza przed zarzutem reklamacyjnym o braku pouczenia o przetwarzaniu danych, uwaga: ten dokument nie jest pakietem RODO i nie załatwia kwestii RODO

Cena: 500 zł + VAT

to przeciwieństwo pakietu sprzedaży -> zabezpiecza kupującego, ułatwia dochodzenie roszczeń od sprzedawcy.

Zawiera:

Łatwą umowę skupu z prostym językiem, krótka, łatwa do podpisania, jedna strona. Protokół opisuje samochód korzystnie dla kupującego, przeciwdziała zarzutowi utraty rękojmi.

Informację RODO do wywieszenia w biurze, zabezpiecza przed zarzutem reklamacyjnym o braku pouczenia o przetwarzaniu danych, uwaga: ten dokument nie jest pakietem RODO i nie załatwia kwestii RODO.

Cena: 500 zł + VAT

zwiększa bezpieczeństwo przy sprzedaży komisowej, pozwala zarobić niezależnie od sytuacji, daje możliwość komisu bez trzymania auta na placu.

Zawiera:

Krótką umowę komisu przewiduje dodatkowo płatne usługi, zawiera klauzule wyłączności i zmiany ceny, opłatę za przechowywanie, w połączeniu z umową sprzedaży poza placem pozwala sprzedawać bez przechowywania samochodów u siebie.

Formularz opisu samochodu przyjmowanego w komis opisuje samochód korzystnie dla komisu, przeciwdziała zarzutom ukrywania wad.

Zestawienie samochodów przyjętych w komis do potwierdzenia stanu samochodów w komisie, przyjęć i zwrotów, zabezpiecza w razie kontroli US.

Protokół wydania samochodu gotowy neutralny dokument, przydatny przy przyjęciu lub zwrocie.

Informację RODO do wywieszenia w biurze, zabezpiecza przed zarzutem reklamacyjnym o braku pouczenia o przetwarzaniu danych, uwaga: ten dokument nie jest pakietem RODO i nie załatwia kwestii RODO.

Cena: 500 zł + VAT

zabezpiecza wynajmującego.

Zawiera:

Atrakcyjny formularz z miejscem na logo firmy

Krótką umowę najmu tylko dwie strony, pierwsza – na ustalenia, wszystkie postanowienia prawne na odwrocie kartki, zabezpiecza karami umownymi i kaucją, zawiera informację RODO.

Protokół wydania i zwrotu samochodu w najmie gotowy dokument, przydatny przy przyjęciu lub zwrocie w najmie.

Cena: 500 zł + VAT

Zawiera:

Umowa samochodu na zamówienie daje możliwość odpłatnego poszukiwania auta dla klienta w sieci według kryteriów lub zakupu konkretnego samochodu z aukcji, minimalizuje odpowiedzialność z rękojmi, zawiera zabezpieczenia na wypadek braku przyjęcia lub zakupu

Informacja RODO do wywieszenia w biurze, zabezpiecza przed zarzutem reklamacyjnym o braku pouczenia o przetwarzaniu danych, uwaga: ten dokument nie jest pakietem RODO i nie załatwia kwestii RODO.

Cena: 500 zł + VAT

FORMULARZ ZGŁOSZENIA

    UWAGA !!!
    Na PAKIETY DOKUMENTÓW zamówione razem z NAGRANIEM szkolenia otrzymasz RABAT w wysokości 10%!

    Tutaj możesz wpisać dodatkowe informacje:

    INSTRUKCJA DOSTĘPU DO NAGRANIA SZKOLENIA

    Nagranie SZKOLENIA jest długie trwa prawie 5 godzin i jest bardzo „ciężkie”. W związku z tym nie jestem wstanie Wam go wysłać. Dlatego otrzymacie dostęp do niego bezpośrednio na platformie Zoom.

    Żebyście mogli obejrzeć nagranie utworzę Wam konto w swoim koncie Zoom i dostaniecie ode mnie 2 wiadomości:

    1. Temat: Zaproszenie do konta Zoom
    2. Temat: firma@fox-autoimport.pl udostępnił/-a Ci nagranie

    KROK 1

    W pierwszej wiadomości dostaniecie link do aktywowania Swojego konta w Zoom.

    Musicie kliknąć: Aktywuj swoje konto Zoom

    Następnie podajecie:

    • Imię
    • Nazwisko
    • Hasło
    • Potwierdź hasło

    i klikacie Kontynuuj

    Wasze konto jest już utworzone.

    KROK 2

    W drugiej wiadomości musicie kliknąć: Obejrzyj nagranie

    Podajecie hasło (dostaliście je w 2 emailu) i oglądacie nagranie szkolenia.

    WAŻNE!

    Zróbcie to w kolejności jaką opisałem czyli najpierw KROK 1 później KROK 2.

    2 KOMENTARZE

    1. Powinno być tak że za samochód płaci się dopiero po upływie okresu rękojmi, lub tylko jakiś zadatek np 10% ceny auta, a po 2 latach gdy samochód będzie nadal ok, tzn się nie popsuje płaci się resztę kwoty. No chyba że np brak kontaktu ze sprzedawcą bo np wyjechał za granicę, wtedy nie będzie trzeba płacić.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj

    Udostępnij post:

    Newsletter

    Popularne

    Warto także przeczytać
    Podobne

    Nowe Oświadczenie Senatorskie i Interpelacje Poselskie w sprawie kar za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych.

    /*! elementor - v3.19.0 - 05-02-2024 */ .elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading...

    Interpelacje Poselskie w sprawie obowiązkowej rejestracji.

    Problem, o którym rozmawiamy w ostatnich dniach został już zgłoszony do Posłów i zaowocował dwoma Interpelacjami poselskimi:

    Obejrzyj to koniecznie – to nagranie może pomóc Ci uniknąć kary.

    Obejrzyjcie nagranie i posłuchajcie stanowiska Ministerstwa Infrastruktury. To nagranie może się okazać bardzo pomocne podczas odwoływania się od ewentualnych kar!

    Wasze problemy i pomysły na zmianę przepisów dotyczących rejestracji.

    Wskazane przez Was problemy wynikające z przepisów dotyczących rejestracji, oraz Wasze pomysły na rozwiązanie tych problemów.