Poniżej do pobrania, umowa o zapewnienie sieci zbierania pojazdów, uwzględniająca stanowisko Ministerstwa Środowiska opublikowanego 24.12.2015 rok
Umowa.pdf do pobrania: TUTAJ
Wzór zgłoszenia do GIOŚ rozpoczęcia działalności do pobrania: TUTAJ
Święta niestety nie dla wszystkich…
Czuwamy żebyście byli na bieżąco z najnowszymi informacjami w sprawie recyklingu nawet w trakcie Świąt.
W Wigilie na stronie internetowej GIOŚ pojawiło się Stanowisko Ministerstwa Środowiska w zakresie zawierania przez wprowadzających pojazdy umów z przedsiębiorcami prowadzącymi stacje demontażu.
Z opinii tej wynika, że większość umów, firm oferujących zapewnienie sieci jest nie zgodne z ustawą. Chodzi o punkt mówiący: „Należy też podkreślić, iż jak wynika z art. 11 ust. 3 ww. ustawy wskazane w tym przepisie umowy mają być zawarte pomiędzy wprowadzającym pojazd oraz przedsiębiorcą prowadzącym stacje demontażu. Stroną takich umów jest więc wyłącznie wprowadzający pojazd oraz przedsiębiorca prowadzący stację demontażu. Umowa, którą wprowadzający pojazd zawarłby z jakimkolwiek innym podmiotem niż przedsiębiorca prowadzący stację demontażu nie będzie umową, o której mowa w art. 11 ust. 3 ww. ustawy.”
W tej kwestii umowa z firmą Ambit jest w porządku, ponieważ jak twierdzi Ministerstwo Środowiska w swoim stanowisku: „Wskazać też należy, iż (…). Prowadzący stacje demontażu może więc oferować do sieci zbierania pojazdów stacje demontażu i punkty zbierania, które działają w jego imieniu zgodnie z ustawą o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji przez wystawianie zaświadczeń o demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji w imieniu tego przedsiębiorcy.
Ministerstwo stwierdziło również: „Należy też podkreślić, iż zgodnie ze Słownikiem języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego finansować to tyle co „dostarczać środków pieniężnych na coś”. W przypadku umowy, o której mowa w art. 11 ust. 3 ww. ustawy, dostarczenie środków pieniężnych przez wprowadzającego pojazd na coś ma polegać na dostarczeniu środków pieniężnych na koszty gospodarowania odpadami pochodzącymi z pojazdów wycofanych z eksploatacji, w szczególności z pojazdów wycofanych z eksploatacji nieposiadających wartości rynkowej lub o wartości rynkowej ujemnej, w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu, wykluczyć więc należy, iż świadczenie wprowadzającego pojazd może polegać na świadczeniu usług na rzecz przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu zamiast dostarczenia środków pieniężnych na koszty gospodarowania odpadami pochodzącymi z pojazdów wycofanych z eksploatacji.”
W związku z tym punktem przedstawiamy Państwu oświadczenie Dyrektora firmy AMBIT Adama Małyszko:
Dostosowanie umowy o zapewnienie sieci recyklingu pojazdów
Szanowni Państwo,
W związku ze stanowiskiem Ministerstwa Środowiska z dnia 22 grudnia 2015 r. (pismo znak: DP-II.024.11.2015.GW), jakie opublikowane zostało na stronach Głównego Inspektora Ochrony Środowiska pod adresem:
informujemy, że firma AMBIT przygotowuje nowy wzór umowy o zapewnienie sieci zbierania pojazdów, która uwzględnia uwagi Ministerstwa Środowiska w zakresie zapisów o finansowaniu kosztów gospodarowania odpadami pochodzącymi z pojazdów wycofanych z eksploatacji. W związku z tym, że firma Ambit takich kosztów dotychczas nie ponosiła, zaproponowana stawka będzie stawką symboliczną – nie większą niż 1 zł od każdego wprowadzonego pojazdu. Pierwsze rozliczenie nastąpi po podsumowaniu ilości pojazdów wprowadzonych w 2016 r., na podstawie sprawozdania, które wprowadzający zobowiązany jest złożyć w terminie do 15 marca 2017 roku. Umowę można będzie wypowiedzieć w każdym czasie z zachowaniem 2- miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Nową propozycję umowy przedstawimy Państwu już po Świętach.
Wszyscy wprowadzający, z którymi AMBIT dotychczas podpisał umowę o zapewnienie sieci, niezwłocznie otrzymają propozycję zawarcia stosownego aneksu, dostosowującego umowę do uwag Ministerstwa Środowiska. W przypadku braku akceptacji warunków aneksu, podpisaną umowę można będzie rozwiązać ze skutkiem natychmiastowym bez jakichkolwiek kosztów.
Chcemy zapewnić, że ze swej strony dołożymy wszelkich starań, by wszyscy wprowadzający, którzy zdecydowali się na współpracę z firmą AMBIT, mogli podpisać umowę, która realizować będzie ustawowe wymagania w zakresie zapewnienia sieci zbierania pojazdów przy możliwie najniższych kosztach dla wprowadzającego.
Dyrektor firmy AMBIT
Adam Małyszko
Jak tylko firma Ambit przygotuje umowy dostosowane do stanowiska MŚ, umieścimy je na stronie. Mamy czas na podpisanie umów do 21.01.2016 roku. Spokojnie, na pewno zdążymy zapewnić sieć do tego czasu.
Jak zwykle pod gorke, zajeli by sie tablicami czerwonymi polskimi firmowymi dla firm tak jak juz maja prawie wszyscy w europie tylko polska nie dosc ze nakreca np w niemczech kase na tablice zjzdowe i niebieskie to i w innych krajach a taki zastrzyk bylby dla ministerstwa zlotym pociagiem. trudno sa swieta tyle pozostalo ”WESOLYCH ŚWIAT”
To jest Polska! Wytyczne ministra i jego komentarz pojawia się na tydzień przed wejściem przepisów w życie.
Ciekawy jestem czy Ambit faktycznie poprawi umowę, którą z nimi podpisałem.
PS.
Spodziewałem się że te firmy recyklingowe to ściema ????
Tydzień przed wejściem ustawy jest OK. Ciekawe kiedy ukaże się rozporządzenie z opłatami do ustawy. Zostało 4 dni robocze. Ustawa nie określa wysokości opłat za brak sieci tylko maksymalną stawkę.
Świętujmy dziś jeszcze, praca zajmiemy się od poniedziałku:) Spokojnie wyrobimy się:)
Przy nowym wzorze umowy należy przewidzieć podatek VAT. Sprawozdanie + wpłata bez wezwania na konto AMBIT z należnym podatkiem. Później faktura zwrotna dla wprowadzającego. Tak mi księgowa podpowiada.
Ministerstwo apół roku na doprecyzowanie kwestii recyklingu i przespali ten czas więc teraz powinni pracować 72 godz na dobę i zero skarg na tą pracę.
A mówiłem że z Pana Adama wcale taki Mikołaj nie jest! Od zawsze każdego nabijał w butelkę, i pod przykrywką DARCZYŃCY osiągał wcześniej postawione cele.
Dodatkowo chciałbym podkreślić to co wcześniej zostało wspomniane, mianowicie jaka będzie wysokość kosztów związanych z podpisaniem „bezkosztowej umowy „? Ile będzie kosztowało sprawozdanie, a także zgłoszenie i koszty obsługi prawnej w/w umowy?
Bardzo proszę o konkretną odpowiedz, gdyż ofert na rynku jest bardzo wiele, które mają konkretnie sprecyzowaną cenę, i warunki współpracy.
Jeśli chodzi o ofertę firm będących na rynku to jak zapewne wiesz większość z nich w związku ze stanowiskiem Ministerstwa Środowiska jest „do poprawy”. Ciekawy jestem, czy postąpią tak jak Ambit i na własny koszt roześlą aneksy do swoich umów. Część z nich w ogóle ma trudny orzech do zgryzienia bo nie bardzo ma jak poprawić umowy…
Silni – jeśli masz zamiar dalej oskarżać lub pomawiać kogoś, przytocz dowody proszę.
Jeśli masz pytania dotyczące umowy z firmą Ambit skieruje je proszę bezpośrednio te Pana Adama Małyszko lub Kancelarii Prawnej reprezentującej firmę Ambit. Tam otrzymasz kompleksową odpowiedź na wszystkie pytania.
Oczywiście możesz wybrać ofertę innej firmy.
silni = ekolog 😉
A wracając do tematu, mam pytanie do tych co tu wypowiadają się w imieniu tzw. „sieci”. Jak wyliczyliście koszt utrzymania takiej sieci? Dlaczego opłata wynosi przykładowo 1500 zł za rok a czemu nie 1559 lub 1601 zł? lub 150 za miesiąc a czemu nie 149 zł? Dobrze, że nie śpiewacie za taka sieć 10 tys. złotych, bo mogliście przecież tak się zmówić! Skąd macie takie wyliczenia, czy było to poparte jakimś rachunkiem ekonomicznym? Czy po prostu każdy rzucił kwotę jaka Wam się spodobała. Pomijam fakt, że opłatę za sieć to i tak zapłaci końcowy klient bo zawsze tak było, wiec moim tokiem myślenia po prostu chcecie skubnąć coś dla siebie, a ile się Wam uda to się okaże. Teraz Was wk…to, że ktoś ma sieć za 1 zł a ktoś za 10 zł. A może 1 zł lub 10 zł to jest ta kwota za która przemawia rachunek ekonomiczny tworzenia i utrzymania sieć. Bo przecież od 1 stycznia nie będziecie klientom rozdawali pieniędzy za wycofane pojazdy. Teraz po prostu będziecie je skupowali za darmo. Dobrze myślę?
to ciekawe, że w całej dyskusji głos zabrał „silni”, którego do tej pory pod tym nikiem nie było … i pisze matoł, że już wcześniej ostrzegał!
To pewno jakaś pseudo-sieć pseudo-recyklingu, któremu zabiera się tu kasę !!!
Prawda jest jednak taka, że stacja demontażu podpisując umowę z komisem i tak za nic nie odpowiada 🙂
Nie ważne czy stacja ma umowę czy nie i tak ma OBOWIĄZEK przyjąć auto, które przywiezie im klient. A nawet jeśli np. podpiszę umowy z 3 stacjami w lubelskim to i tak nie ma żadnej pewności że tam klient będzie je złomował. Cała ta „nagonka” to furia pseudo-recyklerów.
Pytanie do admina: czy jakaś firma recyklingowa (poza Ambitem) przesłała Wam swoje umowy? Bo wezwań tego typu było tu kilka
Zych Zych mimo kilku próśb nie otrzymałem żadnej umowy do opublikowania. Oczywiście znam ofertę firm będących na rynku ponieważ otrzymuje je jako właściciel komisu oraz od naszych kolegów. Dwóch przedstawicieli firm oferujących zapewnienie sieci odwiedziło mnie nawet osobiści. Poziom ich wiedzy na temat tego co mi oferowali był bardzo słaby… Ciekawy jestem czy po opublikowaniu opinii MŚ inne firmy, które już podpisały umowy z wprowadzającymi poinformują swoich klientów że ich umowy nie spełniaj wymogów ustawy lub są sprzeczne z oficjalnym stanowiskiem MŚ…
I to jest właśnie Polska…czasu coraz mniej a nikt nic nie wie i rządzącym chyba o to chodzi…
Między innymi dlatego powstała ta strona. Sami wiecie ile tego typu tematów wychodzi po latach. Najlepszy przykład zgłoszenie do GIOŚ. Już dawno powinniśmy mieć zgłoszone nasze działalności, A większość z nas do dziś o tym nie wiedziała.
To gdzie jest dobry wzor umowy?????
TUTAJ: https://polskiautohandel.pl/ambit/
Czy za auta kupione w styczniu 2016 ale przed podpisaniem umowy z AMBIT trzeba bedzie placic recykling?
Nie. Przez 21 dni w roku możesz zgodnie z ustawą nie zapewniać sieci.
Wita,skad mam wiedziec czy te umowy sa legalne? ambit ma jakas umowe z ministerstwem srodowiska?
Minister Środowiska nie podpisuje umów. Zawsze możesz zadzwonić do GIOS i zapytać o umowy firmy Ambit.
Witam prowadze niewielka firme sprowadzam max 10 moze 12 aut rocznie podpowie ktos do kiedy?mam podpisac umowe? z jaka firma najlepiej i jakie koszta miesieczne ? w tym roku nie zakupilem jeszcze zadnego auta.
Ambit jest podejrzany. Oferowali za darmo Umowy i zapewniali, że są w pełni legalne. Zdobyli nawet zapewnienie WIOŚ, po czym okazało się, że jednak coś nie tak i zmieniali umowy. Ciekawe ile korekt umów musieli zrobić.
Najlepiej podpisać 3 osobne umowy z 3 Stacjami. Takie rozwiązanie oferuje firma Kapral-Car, która dostarcza do podpisania 3 umowy (wystawiane są też 3 faktury). Ustawa jasno mówi, że nie może być pośredników nie będących Stacjami Dem. Poj.
Z prawnego punktu widzenia wygląda jakbyś kontaktował się osobno z 3ma stacjami, a praktycznie dzwonisz pod jeden numer tel.
Co podejrzanego widzicie w działaniach firmy Ambit?
Z mojego punktu widzenia jest to firma która jako pierwsza zadbała to żeby umowa była zgodna z wymogami ustawy oraz korzystna dla wprowadzających.
W chwili obecne umowy dostępne na rynku, tworzone są w oparciu o ich umowę lub po prostu kopiowane. Większość firm z którymi miałem kontakt od września 2015 miała gdzieś interesy nasze czyli wprowadzających. Interesowało ich szybkie zebranie kasy z rynku.
Myślę że gdyby nie firma Ambit to wielu z nas zapłaciło by kupę kasy za nic nie warte umowy…
Witam. Zajmuję się na co dzień sprawami dotyczącymi wprowadzania pojazdów na rynek Polski i spełnieniem szeregu wymogów prawa przez wprowadzających wspomniane pojazdy zapewniając im spokojne noce. Stwierdzam, porównując z wymogami nowelizacji ustawy o recyklingu, że umowa z AMBIT jest zrobiona bardzo dobrze i ze spokojem mogę ją oferować moim klientom, przy czym nie mam z tego żadnych profitów, ale najcenniejszą rzecz – spokój mój i moich kontrahentów. Natomiast obserwując wiele innych umów jestem pełen obaw kiedy widzę zapis taki jak „strona każdorazowo będzie partycypowała w kosztach przyjęcia pojazdu do stacji demontażu” – ludzie !!!?@! masakra!!! Jak można takie coś oferować, a co gorsze – podpisać. to za co oni kasują tą kasę? Po za tym jest wiele umów, które pewnie robione na szybko miały tak samo szybko przynieść niezłe wpływy, a nie spełniają podstawowych wymogów ustawy takich jak określenie kosztów przyjęcia pojazdu w przypadku ujemnej wartości rynkowej lub brak zapisów dotyczących kosztów gospodarowania odpadami wytworzonymi z tych pojazdów podczas ich demontażu. Polecam w takim przypadku jak najszybciej wypowiedzieć takie umowy nie patrząc na koszty i równolegle zawrzeć umowę, która spełnia wymogi, jak np. ta z AMBIT. Najlepsze jest to, że tym którzy tworzyli te umowy nic nie grozi. Wszystko odbije się na wprowadzającym/importującym pojazdy, bowiem to on na koniec roku sam sobie musi wymierzyć karę za brak sieci. Ciekawe czy GIOŚ będzie informował, że umowa nie spełnia wymogów, a jeśli tak, to po jakim okresie. Jak znam życie brak wpływów z tytułu wycofanej tzw. opłaty recyklingowej musi się zwrócić i to z nawiązką.