Usterki samochodów zgłaszane po latach przez producentów.

Data:

Zgodnie z ustawą o ogólnym bezpieczeństwie produktów, przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.

Na stronie UOKiK-u pod Tagiem samochody znajdziemy 1.223 zgłoszenia. Dotyczą one różnych samochodów. Niektóre są zgłaszane przez producentów po kilku latach od zakończenia produkcji danego modelu. W wielu przypadkach usterki wynikające z błędów producentów spadają na barki handlujących samochodami używanymi ponieważ do nas klient ma pretensje za uszkodzenia pojazdu.

Niżej przedstawiam kilka zgłoszeń producentów samochodów dotyczących różnych błędów mogących spowodować poważne usterki.

W samochodach marki Volkswagen, modele: Beetle, Golf i Polo (typ: 6R, 16, 5G), wyprodukowanych w Niemczech w latach 2013-2015, mogą poluzować się śruby obudowy na nastawniku wałka rozrządu, przez co może pęknąć koło pasowe, skutkując wyciekiem oleju silnikowego na jezdnię. Wyciek stanowi zagrożenie dla środowiska i innych uczestników ruchu.

W samochodach marki Audi, modele: A6 i A7 (typ: 4G), wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy lipcem a październikiem 2014 r., wtyczka dodatkowego elementu grzejnego została niepoprawnie podłączona, co może spowodować zwiększone rezystancje i prowadzić do nadtopienia jej elementów lub spowodowania pożaru.

W samochodach marki Peugeot 308 nieprawidłowa kalibracja silnika może spowodować uszkodzenie filtra cząstek stałych, a w konsekwencji zwiększyć emisję tych cząstek do atmosfery, negatywnie wpływając na środowisko.

W samochodach marki Volvo, modele: S80, S60, V70, XC70, S60CC, V60, XC60, V60CC, V40 oraz V40CC, wyposażonych w czterocylindrowe silniki diesel’a, z roku modelowego 2014-2017, podczas wlewania płynu chłodzącego do układu chłodzenia silnika może dojść do zapowietrzenia układu chłodzenia, co w następstwie może powodować niewystarczające chłodzenie elementów silnika i ich uszkodzenie oraz prowadzić do pożaru w komorze silnika.

W samochodach marki Toyota, modele: Prius i Auris HV, wyprodukowanych w Japonii i Wielkiej Brytanii od 10.03.2014 r. do 30.11.2018 r., powtarzająca się jazda z dużym obciążeniem i określonymi cyklami (np. ruszanie przy użyciu prawie pełnego otwarcia przepustnicy, a następnie zwiększanie przyspieszenia aż do pełnego otwarcia przepustnicy) może powodować wyższe naprężenia termiczne w określonych tranzystorach znajdujących się w module IPM, powodując tym samym uszkodzenie tych elementów. Może to prowadzić do włączenia się różnych lampek kontrolnych i wyświetlenia komunikatu ostrzegawczego na tablicy rozdzielczej.

W samochodach marki Toyota Land Cruiser oraz Lexus, w modelach: IS, GS, RC, LS, LC, NX, RX, wyprodukowanych w Japonii od 03.09.2013 r. do 06.05.2019 r., może dochodzić do unieruchomienia pompy paliwa niskiego ciśnienia, co może spowodować zaświecenie się lampek sygnalizujących usterkę, nierówną pracę silnika, brak możliwości jego uruchomienia lub zgaśnięcie podczas jazdy, zwiększając ryzyko wystąpienia wypadku.

Często sprowadzamy do Polski samochody używane, które mogą być objęte akcjami naprawczymi. Przed naprawą warto sprawdzić czy wasze auto nie jest objęte jakąś akcją serwisową dotyczącą usterki zgłoszonej przez producenta.

Dajcie znać czy naprawialiście jakieś usterki w ramach akcji serwisowych w samochodach używanych sprowadzonych do Polski.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Dobre wiadomości dla sprowadzających „brygadówki”!

Brygadówka – czyli samochody z dwoma rzędami siedzeń i oddzieloną przestrzenią ładunkową. W związku z tym, że takie auta mają dwa rzędy siedzeń, miejsca mocowania foteli i pasów bezpieczeństwa poza przednim rzędem siedzeń, mają przeszklone drzwi z boku oraz elementy „komfortowe” w tylnej części nadwozia taki jak oświetlenie, dywaniki lub popielniczki, przez celników traktowane były jako samochody głównie przeznaczone do przewozu osób i musieliśmy za nie płacić akcyzę. Ostatnio sytuacja zaczęła się zmieniać.

Kolejny dobry sygnał tym razem z SENATU

Kolejny dobry sygnał w temacie Kar za sprzedaż pojazdów sprowadzonych przed zarejestrowaniem.

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.