UWAGA – Recykling SPRAWOZDANIE ROCZNE!

Data:

Kończy się pierwszy rok obowiązywania nowej ustawy o recyklingu samochodów wycofanych z eksploatacji.

Pamiętajcie że w 2017 roku będzie już obowiązywać rozporządzenie Ministra Środowiska i 12.000 zł opłaty za brak sieci Nas nie ominie!

Wszyscy sprowadzający samochody do Polski mają obowiązek zapewnienia sieci recyklingu i złożenia rocznego sprawozdania o wysokości opłaty za brak sieci. W związku z tym rodzi się wiele istotnych pytań.

Prezes FORS Pan Adam Małyszko zadał na naszej stronie pytania do firmy Kapral Car, reklamującej się jako ekspert w dziedzinie recyklingu samochodów:
1. Czy wprowadzający który zapewnił sieć składa jakiekolwiek sprawozdanie ?
2. Do kogo składają sprawozdania Ci którzy nie zapewnili sieci ?
3. Czy ci którzy nie zapewnili sieci w 2016r naliczają opłatę zgodnie ze stawkami określonymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska ?
4. Czy umowa nie uwzględniająca ilości wprowadzonych samochodów jest umową spełniającą Art. 11a Ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji ?

Pytania są bardzo ważne szczególnie dla wprowadzających czyli dla nas, dlatego postanowiłem je opublikować.

Mam do Was prośbę. Zadajcie te pytania właścicielom firm, z którymi macie podpisane umowy o zapewnieniu sieci. Odpowiedzi pokażcie nam wszystkim w komentarzach na stronie i Facebooku.

Zainteresujecie się tematem żebyśmy znowu  nie zostali z problemem na ostatnią chwile…

Z góry dziękuję za profesjonalną odpowiedź, która uwiarygodni profesjonalizm firm z którymi współpracujemy.

31 KOMENTARZE

  1. witam mam pytanie jezeli mam podpisana umowe o recykling i musze teraz podać liczbe aut sprowadzonych. czy te auta sprowadzone zaksiegowane ale nie sprzedane tez trzeba dodać??

      • a jak jest z samochodem kupionym np. w grudniu 2016 r. a przywiezionym w styczniu 2017 r. czy taki samochód uwzględniamy za rok 2016 czy nie?

        • jeśli auto pochodzi z UE – decyduje data wcześniejsza spośród dwóch możliwych tj. data wystawienia faktury albo data przywozu pojazdu na terytorium kraju

          • Owszem, dzień zakupu liczy się jako dzień wprowadzenia, ale tylko w przypadku gdy dzień wystawienia faktury jest wcześniejszy niż dzień przywozu do kraju. Należy tu wziąć pod uwagę, że możliwa jest sytuacja odwrotna i pamiętać, że dotyczy to tylko pojazdów nabytych na terenie UE.
            Art. 4. ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
            1. Wprowadzenie na terytorium kraju następuje z dniem:
            1) wydania pojazdu z magazynu lub przekazania innemu podmiotowi – w przypadku pojazdu wyprodukowanego na terytorium kraju;
            2) dopuszczenia pojazdu do obrotu na terytorium kraju – w przypadku importu;
            3) wystawienia faktury albo przywozu pojazdu na terytorium kraju – w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia.
            2. Jeżeli z przepisów ust. 1 wynika, że wprowadzenie na terytorium kraju mogło nastąpić w różnych terminach, za dzień wprowadzenia na terytorium kraju uważa się dzień najwcześniejszy.

  2. a jeżeli kupilismy auto sprowadzone z niemiec od firmy już w Polsce na fakture marże (auto nie bylo opłacone przez tą firme) to czy tez my mamy je zaliczyc do aut sprowadzonych czy ta firma ktora nam sprzedala powinna z niego sie rozliczyc?? 🙂

    • moim zdaniem jak kupione w Polsce to nie, ale nie rozumiem kupione na fakturę marża w Polsce a nie opłacone

  3. tak kupione w Polsce od znajomego co prowadzi firme dzwigową. on kupił w niemczech i on przywiózł do kraju, po jakims czasie odsprzedał nam na fakture marże w takim stanie w jakim przywiózł

  4. Rozumiem, że Pan Adam Małyszko działający w interesie firmy AMBIT chce wprowadzić monopol na umowy o zapewnieniu sieci, podważając wszystkie inne umowy. Pozwolę sobie przypomnieć panu prezesowi ,że ustawa wprowadzająca te uregulowania miała pomóc finansowo stacjom demontażu pojazdów, którym zabrano dofinansowania.
    Na pytania dotyczące sprawozdawczości nikt nie jest w stanie odpowiedzieć ostatecznie nawet pytający.
    Ukazanie się rozporządzeń, wyjaśnień na odpowiednich stronach wskaże nam ostateczny i pewny sposób postępowania tak jak wyjaśnienia Ministerstwa Środowiska z grudnia 2015 roku wskazało panu Małyszko kierunek zmian pierwszego wzoru bezkosztowej umowy.
    Do admin http://www.polskiautohandel.pl Wasza strona jest źródłem ciekawych, aktualnych i niezbędnych informacji oraz dyskusji dla handlarzy jednak jako równocześnie wprowadzająca i właścicielka Stacji Demontażu pojazdów uważam, że takie artykuły są bardzo tendencyjne.

    • Pani Agato, jesli chodzi o monopol jednej firmy na umowy o zapewnieniu sieci to chciał bym Pani przypomnieć co działo się pod koniec 2015 roku. Wtedy powstało wiele podmiotów (często nie mających nic wspólnego z recyklingiem), których wcale nie interesowało to czy oferowane przez nie umowy są zgodne z ustawą. Zainteresowani byli tylko szybkim zarobieniem pieniędzy. Za podpisanie umowy życzyli sobie od kilkuset do kilku tysięcy złotych. W zwiazku z tym że PolskiAutohandel.pl reprezentuje interesy WPROWADZAJĄCYCH, zaproponowaliśmy osobom nas odwiedzających, umowy firmy AMBIT ponieważ były to wtedy najtańsze na rynku, spełniające wymogi ustawy.
      Nie blokowaliśmy nigdy dostępu innym sieciom recyklingu do naszej strony. Poprosiliśmy nawet o przesyłanie umów do umieszczenia na naszej stronie. Nie przysłano żadnej zgodnej z ustawą…
      Jesli chodzi o artykuł to proszę zwrócić uwagę na to że Pan Adam Malyszko skierował pytania do konkretnej firmy – do dziś nie widzimy odpowiedzi.
      Wypowiedzi sieci do której skierowane zostały pytania pojawiają się dość często na naszej stronie. Nigdy nie były one cenzurowane czy usuwane. Nie usuwamy rownież adresu strony internetowej tej firmy.

  5. Witam ,sprawozdanie do marca 2017r trzeba złożyć ???? a umowę sieci recyklingowej do 21 dni od sprowadzenia 1 samochodu do kraju ????? Mam rację czy się mylę ?

    • Jeśli wprowadzasz do 1000 samochodów rocznie to sprawa nie jest tak oczywista.
      Do końca przyszłego tygodnia powinniśmy mieć konkretne wytyczne dotyczące sprawozdań rocznych.
      Od razu opublikujemy je na naszej stronie.
      Jeśli chodzi o umowę to powinieneś ją podpisać przed wprowadzeniem pierwszego auta i zgłosić rozpoczęcie działalności do GIOŚ.
      Zgodnie z Art. 14 punkt 2. Wprowadzający pojazd jest zwolniony z opłaty za brak sieci, jeżeli nie zapewnił sieci przez okres nie dłuższy niż 21 dni w ciągu roku kalendarzowego.

    • Jeśli wprowadzasz do 1000 samochodów rocznie nie znajdziesz dla siebie wzoru.
      Do końca przyszłego tygodnia powinniśmy mieć konkretne wytyczne dotyczące sprawozdań rocznych.
      Od razu opublikujemy je na naszej stronie.

  6. Witam
    Mam pytanie, a zarazem prośbę czy macie zamiar Państwo poruszyć temat ustawy która weszła w życie z dniem 1.01.2017 odnośnie transckcji powyżej 15.000 PLN płatnych tylko przelewem. Wielu z importerów takie transakcje robi gotówkowo ze względu na to że nasi kontrachenci z zachodu po prostu nie chcą przelewów tylko gotówkę. Myślę, że to niejednemu z nas uprzykszy życie .
    Warto by było poruszć ten temat .
    Pozdrawiam

    • Tak, temat jest jeszcze bardziej skomplikowany niż nam się wydaje…
      Jesteśmy w trakcie ustalania szczegółów. Opiszemy to do końca tygodnia.

  7. Witam
    Do kiedy trzeba rozliczyc 2016 rok z siecią z która ma sie podpisaną umowe ??
    I czy rozliczamy samochody kupione czy sprzedane ?? Prosze o info.

  8. Witam,nie ma kontaktu z firma Ambit w sprawie umowy recyklingowej ??? Pod telefonem nikogo nie mozna złapać,a chciałbym dowiedzieć się cos wiećej na temat umowy i zarazem ja podpisać .A wytyczne na stronie sa za rok 2016r.Proszę o info.Pozdrawiam

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.

Informacja Ministra Finansów – Dlaczego musimy płacić OC za samochody w Komisach.

Przy okazji odpowiedzi na interpelacje Poselską numer 1318, złożoną przez...

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie.

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie i sprawdź czy trafiłeś prawdziwą okazję.