Akcyza Mocno do góry!

Data:

Jak wiecie z doniesień medialnych, potwierdza się to o czym mówiliśmy już dawno, po zmianie stawek akcyzy  TANIEJ NIE BĘDZIE! Dodatkowo akcyzą objęte zostaną wszystkie samochody ciężarowe do 3.5T!

Wczoraj telefonicznie próbowaliśmy oficjalnie zweryfikować te informacje. Ministerstwo Finansów i Komisja Infrastruktury potwierdziły że prace trwają, ale o stawkach rozmawiać nie chcą. Dostaliśmy również zapewnienie, że jako StowarzyszenieKomisów.pl zostaniemy zaproszeni na najbliższe posiedzenie Komisji Senackiej zajmującej się projektem zmiany ustawy o podatku akcyzowym, na którym projekt zostanie oficjalnie przedstawiony. Poprosiliśmy również o spotkanie z Panią Dyrektor Departamentu Akcyzy w Ministerstwie Finansów. Odpowiedz w tej sprawie mamy otrzymać w poniedziałek.

„Dziennik Gazeta Prawna” (tekst źródłowy) podaje stawki według których ma być naliczana akcyza. Najwyższa stawka to ponad 18.000 złotych! Wszyscy kupujący najpopularniejsze na rynku auta po wprowadzeniu nowych regulacji zapłacą więcej.

Np. za najbardziej popularne samochody o pojemności od 1500 do 1999 cm3, wyprodukowane do 2004 roku, zapłacimy nawet 2.481 zł akcyzy. Za nowsze wyprodukowane do 2009 roku o takiej samej pojemności zapłacimy 2.067 zł. Dziś jeśli takie auto kosztuje 10.000 zł płacimy 310 zł. Ile takich aut jest na rynku? Na otoMoto dziś wystawionych jest ich prawie 69.000 sztuk. Za te wszystkie auta w przyszłości trzeba by zapłacić dużo wyższą akcyzę!

Ustawodawcy tłumacząc swój projekt wskazują na „okienko” w postaci niskich stawek akcyzy na auta z silnikami o pojemności do 1.199 cm3. Sprawdziliśmy ile takich aut „dla ludzi” jest na rynku. Dziś na otoMoto wystawionych jest 199.000 samochodów.  Tylko 6.800 z nich jest z silnikiem do 1.2 i kosztuje to 15.000 zł.

Rząd wprowadzając te zmiany ograniczy dostęp do samochodów mniej zamożnej części naszego społeczeństwa. Wiele osób będzie zmuszone użytkować swoje auta jak najdłużej co spowoduje pogorszenie stanu technicznego aut na naszych drogach, a w połączeniu z nowymi regulacjami dotyczącymi przeglądów technicznych doprowadzi do tego że wiele osób wcale nie będzie robić Badań Technicznych.

Tak wysokie stawki akcyzy będą miały bardzo duży wpływ na naszą działalność. Chciał bym w tym miejscu przypomnieć Wam jaki wpływ na import samochodów miało wprowadzenia we wrześniu 2002 roku „wymogu normy EURO 2”. Wtedy import spadł o 83%! Pisaliśmy o tym już w lipcu – link do całego artykułu.

Pytanie co robimy? Przyglądamy się tylko czekając na koniec naszej działalności czy próbujemy coś zrobić?

A może moje obawy są bezzasadne i nic się takiego nie stanie po zmianie akcyzy?

Biadoleniem i rożnego rodzaju wyzwiskami nie osiągniemy niczego.

Możemy spróbować wpłynąć na Ustawodawców przedstawiając merytorycznie nasze argumenty oraz propozycje.

Założenia Ministerstwa Finansów są proste. Zmiany akcyzy nie mogą spowodować zmniejszenia wpływów do budżetu. Powinny również wyeliminować możliwość „kombinowania” jak uniknąć płacenia lub zaniżania wysokość podatku (zaniżanie wartości lub zmiana kategorii pojazdu na ciężarowy lub specjalny). Chodzi o uszczelnienie systemu.

Pomyślcie jak globalnie rozwiązać powyższe problemy żeby przy okazji nie „skasować” importu samochodów. Nadsyłajcie swoje pomysły i propozycje na: maciej.szymajda@stowarzyszeniekomisów.pl Napiszcie nam również jakie zagrożenia płynące z proponowanych przez Rząd rozwiązań widzicie. Wszystkie Wasze wypowiedzi zbierzemy i będziemy jako stanowisko Naszej branży przedstawiać podczas rozmów z Ministerstwem Finansów i Komisją Infrastruktury.

Zapraszamy również do dyskusji na naszym Facebooku.

Gorąca prośba do Was wszystkich!

UDOSTĘPNIAJCIE posty dotyczące tego tematu! Musimy dotrzeć do jak największej liczby osób i poinformować o tym co może nas czekać już od 1 stycznia 2017 roku!

46 KOMENTARZE

  1. Sprowadzam auta z zachodu ponad ćwierć wieku i nic mnie nie zatrzyma, by je dalej sprowadzać, chyba że absolutny zakaz. Pod górę było parę razy m.in. składaki, normy euro, karty pojazdu, stawki 65%. Teraz też będzie pod górę, ale… I tak średnio za każde auto płacę blisko 1000 złotych akcyzy. Te starsze też posiadam lecz gdy wejdą takie stawki posiadać przestanę 🙂 A jak będę je miał, to kupione zarejestrowane w kraju. Gdy będę kupował stare auto za granicą, będę musiał je kupić relatywnie taniej o 300-400E… Jeśli nie, to nie kupię… Bo w Polsce auta z zapłaconą dużą akcyzą nie podrożeję, gdyż nie pozwoli na to rynek.. Może skończą się w końcu oferty „do opłat” i szara strefa zginie…Ot i cała filozofia. Fakt… Nie zgadzam się na takie stawki, gdyż godzą one w interesy mojej firmy… Ale mogę sobie tylko „pogadać”. Zrobią, co zechcą… A postulowanie stowarzyszenia komisów ustawodawcom lotto … Prawda ?

    • Moja specjalnizacja to właśnie takie małe auta w przedziale 12-18 tys zł. Getz, yaris, clio, i tak dalej. Polska przestanie kupować np w DE samochody o większych pojemnościach – ucieszą się czesi, słowacy, litwini, ruminia i węgry bo im konkurencja odpadnie. Faktycznie jest tu szansa jeśli chodzi o szarą strefę. Gdyby stawki na przedział pojemności 1.3 do 1,6 były o połowę mniejsze to byłbym skłonny zaakceptować.

      Jednak na te chwilę widzę tylko jedno rozwiązanie – poszerzenie dyskusji o jak najszersze kręgi – tu widze pole działąnia dla stowarzyszenia. Rozesłać maila do wszelkich mediów z informacjami na temat zmian, przygotować konkretne dane na temat zatrudnienia w branży, importerzy mechanicy, blacharze lakiernicy, sprzedawcy części itd. Porównać to np z kosmicznie dotowaną branżą górniczą, która drenuje kraj i jak się im tylko na odcisk nastąpi leci palić opony pod parlamentem. Przygotować jedną osobę, która odpowie na ewentualne zaproszenia do mediów i przedstawi stanowisko stowarzyszenia, a jak już stanowisko w mediach będzie pokazywane – to pokazać ile straci przeciętny kowalski – przy okazji można zaznaczyć, ze te „złomy z importu” są w milion razy lepszym stanie niż odpowiadające im rocznikiem samochody z Polski. Kożystając z obecności w mediach można by upiec 2 pieczenie na jednym ogniu i przebić się z sygnałem o tym, że importowane nie jest gorsze. Po spotkaniu w senacie koniecznie konferencja prasowa – przekaz we wszystkich serwisach informacyjnych gwarantowany. Koniecznie trzeba narobić szumu i nie będzie to wcale takie trudne – przed przygotowaniem oświadczenia podesłałbym namiar na jakąś osobę kompetentną i wygadaną do wszelkich redakcji na wypadek gdyb potrzebowali eksperta do przedstawienia stanowiska.

      Warto wspomnieć też o największym idiotyźmie czyli rozbiezności w liczeniu vatu w stosunku do liczenia dochodówki. Dlaczego transport międzynarodowy na fakturę czy akcyza są składnikiem marży i trzeba od nich płacić VAT? przecież to chore! Czasem zarobie na aucie 2000, potem zapłacę od tego 1500 vatu i od pozostałych 500 zapłacę 18% dochodówki.. :/

      • Poruszyłeś kwoty, które wchodzą w skład marży… To dopiero jest chore… Płacę VAT od akcyzy … Podatek od podatku 🙂 Co prawda są tacy, którzy akcyzę liczą jako koszt zakupionego pojazdu i nie traktują tego jak składnik marży… Ale ja robię tak jak Ty… I jestem pewien w 100%, że właśnie tak jest prawidłowo czyli zgodnie z chorymi przepisami… Masz też rację, że konkurencja z Litwy czy Rumunii będą mieli większe pole manewru… Ale… zauważ ile jest tych ludzi… Na pewno wiesz, że my jako kupujący płacimy najwięcej… Tyle, że Litwini ( bo z nimi mam największy kontakt ) często pukają się w czoło … Ale… Litwa zbiera gruz i wszyscy o tym wiedzą 🙂 W Niemczech spuszczą z tonu jeśli chodzi o ceny. Litwa też jest pełna tych gratów i nie ma odbiorców w postaci Kazachstanu czy Białorusi. TO WSZYSTKO I TAK PADNIE.

  2. Dużo większym problemem niż akcyza jest przymus kupowania samochodów powyżej 3500eur płacąc z konta firmowego. Jeżeli kupimy takie auto za gotówkę to zostanie nam naliczony VAT od całości samochodu a nie marży. Wyobraźmy sobie że po roku wpada US i nalicza nam np. Za 200 samochodów VAT od całości. Firma może stracić dorobek życia i nie tylko. Pozdrawiam

  3. trzeba z czegośfinansować pomysła Antaka i dobrej zmiany MASAKRA JAKAŚ.Nie wykończy nas podatek ekologiczny tylko akcyza dobrej zmiany a było już prawie normalnie przez ostatnie lata za wyjątkiem akcyzy na auta pow.2.0l

  4. A moze szanowne grono urzędasow z Urzedu Celnego i Skarbowego ruszy dupy zza biurek i sprawdzi w „terenie” ile sprowadzonych pojazdow sprzedaje sie „do oplat” i (lub) z lewymi fakturami i umowami? Może to jest dobry sposob aby uszczelnic ten popaprany system i blokowac szarą strefę jak tylko mozna?

    Karac powinno sie zarowno sprzedajacych jak i kupujacych pojazdy „do oplat”. Przeciez to jest rozbój w bialy dzien – 50% pojazdow w kraju sprzedawanych jest bez jakiejkolwiek kontroli i jakos nikt nic z tym nie robi… no ale wiadomo, lepiej dowalic akcyze a szara strefe zostawic…niech sie rozwija ????

    • Musimy wypracować stanowisko które przedstawię w trakcie rozmów z Ministerstwem Finansów.
      Masz jakiś pomysł jak inaczej liczyć akcyzę żeby uniknąć kombinowania przy wartości auta i zmienianiu kategorii na ciężarowy?

      • Ale to powinien być nasz koronny argument, każdy wie jak to wygląda, jest masa handlarzy którzy nigdy nie zapłacili złotówki podatku. Ministerstwo powinno wziąć to przede wszystkim pod uwagę. Ja osobiście sprzedając kilka- kilkanaście aut miesięcznie płacę samego podatku Vat po kilka tysięcy miesięcznie. Znam człowieka co w zeszłym roku sprowadził ok 700 pojazdów i nie zapłacił ani złotówki.

        • Zgadzam się z Tobą że „szara strefa” jest ogromnym problemem w naszej branży. Tylko jak Rząd ma się do niej dobrać?

          • Jest jak mi się wydaje dość prosty sposób na szará z strefę mianowicie zrobić ulgę na akcyzę w wysokości najlepiej 50% albo chociaż 30% dla firm. Wydaje mi się że załatwiło by problem szarej strefy. Podobnie kiedyś było z recyklingiem dla firm 80zl netto . Pamiętam że bardzo dużo haldlarzy wtedy złożyło firmy. Pozdrawiam

          • US i UC mają do tego odpowiednie instrumenty. Ja w jednym roku miałem kontrole z obu Urzędów i każdy z kontrolujących przedstawił mi listę ogłoszeń przeze mnie wystawianych na różnych portalach internetowych. W przypadku US nawet z kilku lat pomimo że kontrolowali tylko 2011 rok. Są w stanie prześwietlić każdego a ogłoszeń w internecie na „auta do opłat” jest masa. Dodatkowo wchodzi obowiązek rejestrowania nr tel pre-paid co znacznie ułatwi im sprawe.

          • Prowadzisz działalność – akcyza na starym poziomie. Sprowadzasz prywatnie dodatkowa opłąta jakiś PCC czy akcyza większa.

      • – Pierwsza podstawowa sprawa jaką powinniśmy już dawno załatwić jako duży kraj leżący na drodze Wschód Zachód to żadnych opłat dla importerów dopóki auto nie zostanie zarejestrowane na polskim rynku!
        W ten sposób znaczna część aut zostałaby wyeksportowana dalej na Wschód. A nawet jeśli nie to możnaby spokojnie przeznaczyć je na części bez obaw o to, że nie zapłaciło się akcyzy. Legalny biznes import-export bez żadnych kombinacji!
        Krew mnie zalewa kiedy widzę,że w większości przypadków nie mogę w żaden sposób konkurować z Litwinami przy zakupie na Zachodzie aut powyżej 2litrów (a jak wszyscy widzimy przez Polskę pędzą pełne litewskie LOHRY grubych fur pod klienta z byłych krajów ZSRR).
        Wystarczy wysłać kogoś na DK8 w okolice Wyszkowa i policzyć ile oni tego tam wiozą! A ilu mają mieszkańców? Niech policzy jeden z drugim minister jaka to jest różnica! Przecież nie jest tak, że każdy Litwin jeździ 10-cioma samochodami na raz. I wcale nie zdziwiłbym się gdyby okazało się że przeliczając liczbę aut które podróżują na Lohrach w tamtym kierunku to dziennie dałyby średnio po jedno auto na każdego mieszkańca tego małego kraju. I co? Litwin codziennie jeździ innym autem? Oj to chyba nie tak! Ale jaki Litwa musi mieć rynek zbytu jeśli auta nie zostają na litewskim rynku!

        Moim zdaniem polski rynek jest już tak zapchany, że sam się reguluje. Nie trzeba żadnych akcyz ani dodatkowych opłat, bo ludzie przychodzący na plac i tak zaczynają mi mówić jak za bezcen kupują w miarę świeże auta.

        – Druga podstawowa sprawa choć częściowo również związana z powyższą to TABLICE EXPORTOWE! Czemu w Polsce nie ma takowych,żeby np. przywożąc auto z FR, B, NL czy D oczywiście po przeprowadzeniu odpowiedniego przeglądu technicznego – jeśli ten z kraju pochodzenia byłby nieważny – wręczyć ważne dajmy na to tydzień tablice komuś z Gruzji, Kazachstanu itp. aby sobie spokojnie mógł pojechać do domu!

        Zarobiliby:
        – Urząd wziąłby kasę za Tablice,
        – Stacja Kontroli za przegląd,
        – firmy ubezpieczeniowe za OC,
        – Agencje Celne za papiery wywozowe
        a my mielibyśmy swoje.

        A jeśli chodzi o stawki akcyzy to powinny zostać całkowicie zlikwidowane, a rynek sam się ureguluje. Ceny samochodów spadną, przez co na Zachodzie też te ceny będą podążać w dół. Nie ma się co oszukiwać. Jesteśmy – my Polacy – jednym z największych regulatorów cen samochodów na rynku wtórnym Europy zachodniej.

        Więc jeśli u nas ceny pójdą w dół to musimy kupować taniej i ceny automatycznie będą malały. Ma to też drugi koniec: Koniunktura na rynku metali wtórnych jest jaka jest, ale z pewnością nie pozostanie taka na zawsze i nawet jak sobie nazwozimy złomu (co nie zawsze jest tak naprawdę złomem bo widząc co czasami Francuzi złomowali za premię to czułem się jakbym codziennie wyrzucał ubranie przechodzone po jednym dniu użytkowania),gdy ceny metali zaczną wracać do poziomów z przed kilku lat to nie będzie bez pozytywnego znaczenia dla naszej gospodarki. I to nie był żart. Pozdrawiam

        • Co Ty opowiadasz ? Litwinom klienci z byłego ZSRR już dawno się skończyli. Wiesz kto kupuje głównie na Litwie ? POLACY !!! Byłeś kiedyś na Litwie ? Jak nie, to jedź i zobacz ! A wiesz dlaczego tak się dzieje ? Dlaczego Polacy kupują na Litwie, a nie odwrotnie ? Bo Litwini są mądrzejsi i nie przepłacają ! Nie robią sobie sami pod górę ! Nie mów, że nigdy za granicą nie trafiłeś na świnię z Polski, która bezczelnie przebiła Cię z ceną. Młodzi „handlowcy” nie mają honoru (nie wszyscy) i nie znają zasad. Stara gwardia tego nie robi. Dlatego przetrwa. Pamiętasz giełdy samochodowe w Warszawie na Bemowie ? Wyobrażasz sobie kupując tam dużego Fiata czy Poloneza „borewicza” wejść komuś w kartofle ? Siekiera w plecach 🙂

          • Racja. Ale Litwini też potrafią wjechać i dobrze przebić więc muszą mieć rynek zbytu. A krajów w tamtym kierunku jest pod dostatkiem to jak się jeden zamknie to drugi się otworzy itd. itp

      • Pomysl jest prosty i myślę, że już nie raz przyszedł do głowy wielu kolegom. OBNIZYC akcyzę na duże pojemności na 5 czy 7℅ i jestem w stanie postawic na szali sporo pieniędzy, że wpływy do budżetu mocno wzrosna. Przy tak śmiesznych kwotach-od auta o wartości 50000 to jakieś 3-3.5tys, NIKOMU NIE BEDZIE SIE CHCIALO NARAZAC I KOMBINOWAC. Teraz jest to jakieś 8tys, a możliwość zaoszczędzenia na jednym aucie jakichs 6tys kusi, przy 10autach w miesiącu, to już 60tysiecy do przodu…. Więc w ten sposób bierze się rzeczoznawce, firmę krzak czy rejestruje na słupa. TO ZNIKNIE KIEDY OBNIZYMY AKCYZE NA DUZE PONEMNOSCI, KASA TRAFI DO PANSTWA A NIE DO CS

    • Chyba wiesz, ze to jest absurd. U nas były kontrole na giełdzie samochodowej, na podwórkach. I co ? I nic ! Bo jak kogoś złapią, to na jednym. Zawsze się wytłumaczy, że dopiero przyjechał i nie zdążył zrobić opłat. Ma na to 14 dni. Powinny być kontrole na portalach internetowych. Tam bezczelnie piszą cena + opłaty. To jest dopiero bandytka ! A my płacimy podatki, jesteśmy ewidencjonowani, więc nas skontrolować jest prosto ! Wiem co mówię. Płaciłem kary i za składaki i potężne pieniądze za tzw. „drugą akcyzę”. Nie wspomnę o kontrolach z US,ZUS czy PIP. EEEEEEE…… Szkoda gadać ! Ja tego biznesu to mam wyżej uszu. Aaaa.. i jeszcze jest coś takiego jak głupi klient 🙂

  5. W artykule jest mowa o konkretnych kwotach za auto w danym przedziale wiekowym, czyli mam rozumieć, że to będą zryczałtowane kwoty? Jeżeli nie to czy wiadomo jakie stawki procentowe są proponowane w danym przedziale wiekowym aut? Co do pytania odnośnie uszczelnienia systemu, uważam że jeżeli podniosą nam akcyzę o kilkaset procent to kombinowanie się znacznie zwiększy. Dodatkowo więcej aut powypadkowych zacznie zjeżdżać do Polski.

    • Kwota akcyzy ma być zależna od wieku auta i pojemności silnika. Mają to być kwoty niezależne od wartości samochodu.

      • i to jest dopiero bzdura bo możesz mieć auto z tego samego rocznika i o takiej samej pojemności za 10 i 50 tysięcy i jaka jest dotkliwość finansowa w takich przypadkach tłumaczyć chyba nikomu nie trzeba

  6. koledzy przeżyliśmy cła i różne schody programy reportaże telewizyjne na początku lat 2000 ze sprowadzamy wraki itp.przeżyliśmy też moment podobny ze waliło sie golfyII z 1,3 sinikiem bo było taniej ,karty pojazdu itp. przeżyjemy i to. ale jedno mnie zastanawia co na to unia ??

  7. Jak widzimy, rząd Jarka to ludzie BEZ wyobraźni.Jeśli rokowania okażą się prawdziwe, ci NA PRAWDĘ handlujący i płacący podatki jakoś sobie poradzą. Szara strefa prawdopodobnie umrze śmiercią naturalną, a dziura w budżecie pozostanie ponieważ wpływy nie wzrosną. Import spadnie i tyle. Będzie się woziło dwulatki rozpi**dolone żeby na jak najmniejszej ilości jak najwięcej zarobić. Większość z nas, którzy długo siedzą w branży ma swój prywatny warsztat i ludzi do roboty 🙂 Prócz tego co mądrzejszy otworzy działalność w DE bądź w CZ i karawana jedzie dalej. Jako obywatele UE jesteśmy wolni 🙂 możemy mieć firmę zgłoszoną w DE, filię firmy w PL i samochody na legalu mogą stać na naszym podwórku i Ukraina czy Rumunia przyjedzie. Więc interes się będzie kręcił, a Jarek z Antkiem dostaną najwyżej 100zł rocznie za podatek od gruntów (przeważnie) rolnych. I tyle. Nie stresujcie się panowie. Życie samo napisze scenariusz. Ja juz rok temu myślałem o założeniu działalności na terenie De lub Cz. To wcale nie trudne. Pozdrawiam.

  8. No właśnie co na to UE, przecież nie tak dawno bo w 2008 roku Polska była zmuszona zmienić zasady pobierania akcyzy na pojazdy. To co teraz obecny rząd nie musi się stosować do tych zaleceń? Stowarzyszenie Komisów jako pierwsze to powinno zarzucić przedstawicielom Ministerstwa Finansów

  9. Stawki proponowane przez rządzących mogą zostać dla prywatnych rejestrujących samochody. A dla prowadzących działalność w starym systemie.
    Ile jest osób którzy pojadą i przywiozą autko dla siebie myślę ze niewiele.
    Ograniczyło by to dość skutecznie szarą strefę. Bo kto kupi od handlarzy samochód i dodatkowo zapłaci akcyzę o parę tysi więcej? Pójdzie do komisu. My płacimy podatki a oni liczą tylko zyski.

  10. Nie ma sensu łożyć naszych ciężko zarobionych pieniędzy na akcyzę, podatki i inny szajs. Ja np. jadę 3 tys. km w dwie strony nie dojem, w zimę przeziębiony, głodny, a oni i tak obkładają podatkami i czym się da. Potrzeba innego rozwiązania aby utrzeć im nosa. A może by tak pomyśleć nad rejestracja aut w innych krajach, sprzedażą ich w PL z OC komisowym po 30zł/mc, które da się wykupić w przód. Wyjdzie na pewno taniej niż oni chcą po 01.01.2017r.

  11. Ja też tyle mam do przejechania. Ale jadę zawsze najedzony, nie zmęczony. Jak jadę autem rozkładam sobie podróż na dwa razy ze spaniem w hotelu w połowie drogi. Ale głównie praktykuję lot samolotem. Za granicą mam układy i swój samochód oraz dobry hotel. Samochody transportuje firma. Jak kupuję to 9, albo 18, albo 27. Zabierają to kierowcy, ja w samolot i do domu. Kolego ! Już nie ten czas, by jeździć głodnym, niewyspanym i sr.ć w krzakach jak rumun (z całym szacunkiem do rumunów, bo od nich też czasem coś kupię). Nie obraź się, ale tacy jak Ty właśnie teraz płaczą ! Będzie lipa… Ale nawet jak podniosą akcyzę, to dla mnie nic nie zmienia. Lecę, kupuję, przywożę, zrzucam do pralni, wrzucam na plac i sprzedaję… I tak całe życie… Prawie 30 lat … Feeee… Już mi się chce nieraz od tego handlu żygać. Ale to jest jak narkotyk… Nie wiem czemu..

  12. Nowa akcyza znacznie pogorszy stan techniczny aut na polskich drogach. Nie bedzie opłacało sie przywieść kilku aut w dobrym stanie z Niemiec, 6-8 letnich, lepiej będzie się kalkulowalo przywieść nowe, droższe auto mocno uszkodzone i zlepić z trzech jedno… Będzie super… Brawo dla rządzących!!!!

  13. Z drugiej strony kupując np. Hondę CRV z 2008 roku z silnikiem diesla o poj, 2200cm, za kwotę 40tys. zł na dotychczasowych zasadach za akcyzę zapłacimy – 7440zł.(bez kombinowania z zaniżaniem ceny na fakturze zakupu) Na nowych zasadach według tabeli Ministerstwa Finansów zapłacimy – 3417 zł. Czyli o ponad połowę taniej. Starsze samochody o pojemności 4 litrów i więcej i tak w Polsce nie mają wzięcia jeszcze biorąc pod uwagę nowe stawki OC i koszty paliwa. Pożyjemy zobaczymy. Nie ma co panikować – wszyscy zapłacą równo, a od pseudo handlarzy , nikt już nie kupi auta do opłat.

    • Jest tak jak przewidywałem, najwięcej zapłacą ludzie za auta których jest najwięcej w PL czyi do 2 litrów – 4 cylindrowe i mniej, wcześniej za auto 20k PLN akcyza 600zł, teraz prawie 1400.

      Bardzo dobrze, że ruszy rynek aut z silnikami Hondy 2,2 diesel Volvo 2,4 – takze inne auta do 3 litrow. 5-6 cylindrowe jednostki sa duzo bardziej trwale i maja wieksza racje bytu przy sprowadzaniu z zagranicy i przebiegiem powyzej 100k.

  14. No dobrze a co teraz z odliczaniem VAT23 od akcyzy . Do tej pory nikt specjalnie się nie przejmował że płaci PODATEK VAT od PODATKU akcyzowego , gdyż podatek na np: bardzo popularne auto Seat Leon 1600 cm 2001r wynosił około 300 zł co dawało 75zł VAT-u . Zgodnie z nowymi stawkami opłata akcyzowa wynosić będzie 2481 zł plus 570 zł VAT-u . Może w końcu czas aby przestać płacić PODATEK od PODATKU !!!

    • Wspomniałem o tym wczoraj w trakcie audycji na żywo w RodioSzczecin. Jest to temat do dyskusji. Myślę że powinniśmy jako całe środowisko pomyśleć o napisaniu petycje i zaproponowaniu innego systemu rozliczania VAT. Niestety sam nie jestem wstanie tego napisać. Trzeba by to zlecić prawnikom a na to potrzebne są środki…

      • skończy się na tym, że kwitek zapłaty akcyzy lepiej bedzie wywalić do kosza, zamiast zaliczać do kosztów… narażając się na mandat za nierzetelne prowadzenie ksiegowości…. Polska=kraj zmuszający do kombinowania.

    • to po nowemu od akcyzy za busa z silnikiem pow.2500 zapłacisz od około 6400 akcyzy jeszcze 23% VAT-u to jest rozbój w biały dzień.tzn nic się nie zmienia bo teraz tez płacimy tylko od niższych kwot akcyzy i nie od dostawczaków

  15. Jeżeli wejdzie ta ustawa to pracę stracą:
    – 60% importerów używanych pojazdów
    – lakiernicy
    – blacharze
    – elektronicy samochodowi
    – RZECZOZNAWCY
    – mechanicy
    – firmy prowadzące transport
    – tłumacze
    – diagności
    – i jeszcze kilka innych zawodów.

    Nie będzie więcej pieniędzy w budżecie! Import spadnie o ok 85%.

    Polaków nie stać na NOWE auta !!! To nie Niemcy!!!

    Podwyższeniem akcyzy nie pozbędziemy się wraków! Od tego są przeglądy i kontrole na drodze!!! A nie akcyza !!!

    PIS – opamiętajcie się!!! Postawcie się na miejscu zwykłej rodziny Kowalskich i wtedy zadajcie sobie pytanie czy stać nas na nowe auto???
    Dwoje rodziców + dwoje dzieci chodzących do szkoły z zarobkami po 2000-2500 zł. Szkoła, dom, rachunki, jedzenie… I jak ma być stać na nowe auto????

  16. Koledzy czy juz coś wiadomo? Dziś bylo posiedzenie w sprawie akcyzy.
    Szok zajmuje się rodzinnie handlem ponad 30 lat . Akcyza na te auta które są najbardziej hodliwe czyli poniżej 2004r to jest szok . Mam kilka bmw e39 528i to jak bym miał je opłacić od stycznia to chyba lepiej było by je rozebrać na części

  17. A CO Z OSOBAMI CO NIE STAC NA AUTO POWYZEJ 10,000ZL I W 2017 TEZ NIE BEDZIE MNIE STAC KUPIE NIE Z 2005R JAK ZAMIERZALEM TYLKO 1998R I CO TO DA RZADZOCYM ZE WIEKSZOSC POLAKOW BEDZIE JEZDZIC STARSZYMI AUTAMI LUB DO AUTA SPROWADZONEGO DOLICZAM TE 2,500ZL ZARABIA ZAND I NIKT WIECEJ DO SALONU NIE PUJDE BO NIESTAC NO CHYBA ZE POATRZYC NA NOWE I ZE ZA 10 LAT BEDZIE MNIE STAC NA TE CO DZIS STOJIA W SALONIE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.

Informacja Ministra Finansów – Dlaczego musimy płacić OC za samochody w Komisach.

Przy okazji odpowiedzi na interpelacje Poselską numer 1318, złożoną przez...

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie.

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie i sprawdź czy trafiłeś prawdziwą okazję.