0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Akcyza – retransmisja obrad Komisji

Data:

Polecamy obejrzenie retransmisji dzisiejszych obrad komisji:

Retransmisja: TUTAJ!

Żebyście mogli lepiej zrozumieć jak wyglądają zaproponowane zmiany poniżej zamieszczam link do pobrania arkusza kalkulacyjnego, który po podaniu pierwszej rejestracji wyliczy akcyzę.

W formacie:openoffice-logo

Pobierz TUTAJ! 

excel-logo

 Pobierz TUTAJ!

 

 

tab-akcyza

 

 

31 KOMENTARZE

  1. Przede wszystkim zawsze weryfikowana jest wartosc pojazdu w Urzedzie Celnym. Szczegolnie w pojazdach pow. 2 litrow. Stare kapcie do 2 l przyjmowane sa bez weryfikacji.
    To czy pojazd jest faktycznie ciezarowy czy udaje taki, reguluja przepisy unijne, ktore opisane sa w nomenklaturze scalonej. Wszystkie przerobki i rejestracje jako „schneller hilfe” to kryminogenne dzialanie w starostwach, ktore takie rejestruja pojazdy. Jest wyraznie opisane kiedy pickup z podwojna kabina jest traktowany jako osobwy. System na dzien dzisiejszy jest uszczelniony, a szczegolnie czcze gadanie goscia od dealerow jest ukierunkowane na lobbing. Przede wszystkim sami sie przyznali: UE zabrania zroznicowania podatkow nowy i uzywanych.

  2. podsumowanie obrad jak dla mnie to:
    „Gawiedzi! mogliśmy Wam podnieść akcyzę z 300zł na 2500zł, ale znajcie łaskę Pańską zapłacicie tylko 1200zł”
    _________________________________
    1. podwyżka podatku z 300złna 1200zł czyli 4x plus VAT nadal jest nie do zaakceptowania, 800zł to jest IMHO max. co wytrzyma bez patologii przeciętny 'Kowalski’.
    2. Moim zdaniem, mówienie, ze projekt wyciekł przypadkiem to hipokryzja!
    3. Gdzie można zgłosić, że Pan z FRSU nie zgłosił się jako lobbysta dealerów nowych samochodów? i dlaczego oficjalnie kłamie, że podwyżka dla przeciętnego 'Kowalskiego’ będzie rzędu kilkuset zł, kiedy w rzeczywistości będzie rzędu KILKU TYSIĘCY!
    4. Gdzie będzie można zaskarżyć pobieranie podatku od podatku, czyli VAt-u od akcyzy? Bo widać tej patologii nikt nie zamierza usunąć!
    5. Rejestrowanie samochodów osobowych jako ciężarowe, wiąże się TYLKO i wyłącznie z tym, że urzędy komunikacji na to ZEZWALAŁY! Gdyby urzędnik wymagał „Potwierdzenia zapłaty akcyzy” od aut typu furgon problem by nie istniał. To nie wina ludzi, tylko „bug” a w systemie prawnym RP.
    6.Porównywanie polskiego rynku importu samochodów do Niemieckiego to idiotyzm. Niemcy są głównym PRODUCENTEM samochodów w Europie! Nasz rynek powinno porównywać się do krajów byłego bloku wschodniego – Czech, Węgier, Słowacji, a nie do Niemiec.
    7. 2 czy 20 Lamborghini to i tak PROMIL rynku, jakby na to nie patrzeć.
    8. Panie z FSRU podatki w Czech, Rumunii czy Słowacji są wiele procent NIŻSZE niż w PL począwszy od akcyzy, poprzez Vat na ZUS kończąc… , jeśli i myśli Pan, że Polacy rejestrują, począwszy od firm jednoosobowych po Lamborghini w Czechach i na Słowacji to robią to na złość polskiemu rządowi lub ze względu na taką fanaberię, to jest Pan w błędzie… po prostu z poziomu willi w Konstancinie trudno zauważyć prawdziwe powody..
    9. Duża ilość samochodów na 1000 mieszkańców ALE poniżej wartości 1500zł wartości od sztuki ;)… samochodów, które obecnie wymieniane są na bezpieczne i w miarę ekologiczne 10 latki o wartości ok 15 – 20 tys zł – który to proces zostanie ZLIKWIDOWANY nowym projektem
    PODSUMOWUJĄC
    Taka anegdota…. Kiedy rząd niemiecki zauważał, że niemieccy obywatele zaczęli rejestrować spółki w Anglii ze względu na niski kapitał zakładowy … NATYCHMIAST rząd niemiecki wprowadził nowy rodzaj spółki GmbH, a mianowicie UG o kapitale zakładowym 1EUR… co zrobił polski rząd kiedy zauważył że Polacy rejestrują firmy i samochody za granicą …

    • PS
      A jeśli Panowie senatorowie chcieliby poznać prawdziwe ambicje Polaków, to zapraszamy na prowincje, tu 13 leni Golf jest marzeniem, a ambicją jest przeżycie miesiąca bez kolejnej pożyczki (przy okazji znajdziecie odpowiedź na pytanie, dlaczego Wasz program obligacji 500plus to klapa)…. Moje miasto ok 40tys, dzielnica willowa – czyli nie najgorsza, wyglądam przez okno- pod domami stoją 2 BMW roczki ok 95-97, Fokus rocznik ok 2000, Maluch, Fiesta rocznik ok 1997, Corolka rocznik 2004 i Lexus lokalnej prawniczki rocznik 2013… to jest prawdziwy obraz rynku krajowego. Wystarczający do obrotu? czyżby? … Klient na salonowy samochód? ja tu wiedzę tylko jednego.

      • Chciałbym te wille. Chyba trochę przesadziłeś z tym określeniem. U mnie w mieście (podobnym do Twojego) takie auta można zobaczyć tylko pod blokami socjalnymi lub na szrocie. Wyglądając przez okno widzę auta w miarę młode, może niższa półka, ale nie starsze niż 2010. Jakiś Fiat, Skoda, Seat, Ford. Chyba, że te wille pokupowali ludzie za franki, a teraz nie mają co postawić pod tą willą. Głupoty opowiadasz .

          • Zasada jest taka przy tej mentalności i zazdrości, że lepsze stoją zawsze w garażu, schowane przed okiem zawistnego Polaka. Patent znany. Dziadostwo też dla oka stoi przed domem, by nikt nie chciał go okraść. Zapraszam do nas, przed marketami horror.

        • Ale ja nie neguje, że ludzie wyminiają auta na coraz nowsze. Widzi sie ich więcej i to bardzo dobry trend, tyle tylko, że od czasu nowych pomysłów rządu zwracam na parkingi baczną uwagę….i po prostu stwiedzam fakt, iż mówienie, że 'w Polsce aut dostatek” to bzdura, gdyż jeszcze jest wiele, wiele aut w Polsce nadających się wprost na złom, a nie do dalszej odsprzedaży. Celem ich włascieli jest wymiana złomu na auto ok. 10 letnie za 10-20tys zł, na które i tak najczęściej się zapozyczają. Ni jak nie rozumiem walki dealerów aut nowych o tą grupe klientów, podczas gdy najtańsze modele aut nowych zaczynają się cenowo od 30 tys zł? czyli 2x tyle ile ta grupa docelowa może na auto max. przeznaczyć… W dodatku te auta za 30tys zł plus, to są najczęściej niewielkie kompakty a ludzie potrzebują aut wiekszych, które w salonach są jeszcze dużo droższe.
          Poza tym co z rynkiem starszych terenówek? tych o większych pojemnościach 4×4 kupowanych do lasu, na wioski, przez ludzi ubogich a muszacych dojeżdżać, ponieważ system komunikacji publicznej został rozłożony na łopatki. Akcyza od tych aut w planach rządu ma wzrosnąć do absurdalnych kwot. Czy ubogi rolnik mający do domu 3km wyboistej drogi z głebokimi koleinami, odśnieżanej raz na tydzień, ma być klientam na kompakt 1,2? … więc moim zdaniem nie mówimy tu ani o usuwaniu patologii, ani o odmłodzeniu parku samochodów pojazdami salonowymi, takim projektem, mówimy o łataniu dziury budżetowej kosztem NAJBIEDNIEJSZYCH obywateli.

  3. Wysłuchane z uwagą od A do Z. Jestem załamany. Jeśli podobnie wyglądają obrady innych komisji to już wiem dlaczego nasz kraj wygląda jak wygląda. Świadomość tych ludzi jest rażąco niska. Zachowanie, brak zainteresowania tematem, rozmowy, bawienie się telefonami i tabletami na poziomie rozwoju przedszkolaka (nie wiem, nie znam się, mam tylko nadzieje, że nie wszystkie widoczne osoby są tam z obowiązku i oficjalnie). Przedstawiono kilka trafnych myśli i kluczowych aspektów: zlikwidowanie uznaniowości, jednolite, proste i stosunkowo niskie stawki podatków
    (tak, żeby zwyczajnie nie opłacało się kombinować-to jest najlepszy regulator),
    jeśli już musimy wprowadzać uzależnienie podatków od norm emisji spalin to póki co wprowadzić to w symbolicznym zakresie – z perspektywą ewentualnego wprowadzenia korekt w przyszłości. Słuchać, słuchać i jeszcze raz słuchać poważnych organizacji branżowych, a nie senatorów śpiących, gadających i bawiących się jak dzieci smartfonami! Uregulować kwestię podatku VAT od akcyzy płaconej przez uczciwych importerów. Proste. Po co tracić czas i słono opłacać te ich zbędne dyskusje.

  4. I niewch zapamietaja wszyscy, w tym politycy. Szara, czy czarna strefa nie chowa pieniedzy do skarpety! Jak politycy. Szaro-czarna strefa kupuje jedzenie, buty, paliwo, ubezpieczenie(!) i wiele innych, kupuje bo ich w koncu stac, a jak stac, to w tych produktach tez sa podatki, ktore zasilaja panstwo. Itd.

  5. Ciekawe co będzie miało wyższy priorytet? Euro czy data pierwszej rejestracji. Są samochody z EURO4 z rocznika 2004 ?

  6. Chyba jakiś błąd w kalkulatorze, kiedy wpisuję 2010 stawki wychodzą wyższe niż dla 2007, mało tego pojawiają się w tej samej rubryce co zarezerwowanej dla aut do 2009

  7. Sami słyszeliście iż stawki nie są jeszcze uregulowane wiec ta i inne tabele to spekulacje . Oficjalne stanowisko poznamy dopiero 28-29.11.2016

  8. Co tu wiele pisać… szykuje nam się druga Kuba, Polacy będą łatać swoje stare „pędzidła” na potęgę. Nie wszystkich stać na nowe auto.

  9. Ta nowa tabelka to tylko zmiana dla rocznika od 2004 i starsze jest o 50% niższa. Bo inne przedziały to różnią się o 100, 200, 300 zł.Tyle tylko że teraz nie ma konkretnych cen podanych.Społeczeństwo musi samo sobie obliczyc że musi zapłacic prawie tyle samo co z poprzedniej tabeli.

  10. Niestety to pokazuje tendencję obecnego rządu. Trzeba uważać bardziej niż zwykle na to co się robi i jak się robi, bo będą szukać pieniędzy wszędzie.

  11. Takie stawki dalej nie są satysfakcjonujące. Większość tych senatorów nie ma pojęcia o rynku samochodów używanych w Polsce,dla nich ważne są tylko TABELKI…..poza tym normy spalin…i tu też są niezgodności bo niektóre starsze auta będą miały normę wyższą niż założona..i odwrotnie ,poza tym to jest tylko czysta teoria która nijak ma się z realiami….weźcie te wszystkie kilkunastoletnie diesle i sprawdźcie czy one faktycznie spełniają jakąkolwiek normę spalin, gdzie Ekologia w takim aucie już dawno wycięta i DPFy też powycinane ..więc wg. mnie wogóle kwestię norm emisji spalin nie powinny mieć żadnego związku z wysokością stawki akcyzy. Te kwestie związane z normami spalin w samochodach powinny być badane na przeglądach technicznych i od tego powinna być uzależniona stawka ewentualnego jakiegoś tam podatku ekologicznego. tak np. jest w Niemczech. Gdzie jeżeli chcesz płacić jak najmniejszy podatek to spełniaj jak najwyższe normy spalin i badaj te normy co roku n przeglądach …wtedy każdemu lub temu kto będzie chciał płacićjak najmniejszy podatek będzie zależało żeby mieć samochód spełniający jak najwyższą normę spalin. Takie rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i przede wszystkim zgodne z realiami. Natomiast sama akcyza …jak najprostsze przepisy…i jak najniższe skłądki rzędu kilkuset zł do samochodu są do zaakceptowania do najstarszych aut max 500zł …proste rozwiązania sprawdzają się najlepiej…wtedy i społeczeństwo będzie czzesciej wymieniać pojazdy na nowsze bo po pierwsze będzie ich na to stać po 2 będą chcieć samochód z jak najwyższymi normami spalin.

  12. A czy ktoś z tej komisji potrafi wyjaśnić jakie są merytoryczne podstawy uzależnienia akcyzy od pojemności silnika??? Jest to taki sam debilizm jak OC zależne od pojemności.

  13. Przesłuchałem całą relację. Pomijam już, że obrady prowadził człowiek, który nawet w języku polskim nie czuje się zbyt mocno, a tym bardziej w prowadzeniu obrad. Najbardziej zirytował mnie przedstawiciel Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych. Ten pan, nie dość, że jest bufonem, to również jest kompletnym ignorantem nie mającym pojęcia o rynku samochodowym, nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Podam jeden prosty przykład. Kompletną bzdurą, a wręcz idiotyzmem było jego stwierdzenie, że Niemcom zależy na tym, aby Polska była odbiorcom ich zużytych samochodów. Niemcy od dawna ubolewają nad tym, że stal i inne materiały używane do produkcji pojazdów, nie pozostają w ich kraju i nie są przetwarzane do ponownego użytku. Woleliby aby te wszystkie starzejące się samochody trafiły do ich stacji demontażu. Reszty wypowiedzi tego pana nawet nie chce mi się komentować, bo wg niego ludzie kupują tanie auta bo lubią starocie, a nie bo ich tylko na takie stać.

  14. Nie orientuje się ktoś o której godzinie ma być najbliższe czytanie ? I czy będzie gdzieś nadawane na żywo ?

  15. Właśnie się zakończyło czytanie , tak naprawdę dalej nie wiadomo jakie te stawki mają być . Jednakże wszyscy tam mieli je w rękach więc jakieś konkrety muszą być ustalone . W głosowaniu było 13 osob za , reszta się wstrzymała więc najprawdopodobniej będziemy mieć nowe stawki akcyzowe , z ewentualnymi poprawkami .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

24 Renault Trafic i Opel Vivaro do kupienia z Niemiec – bezpośrednio!

Dostałem ofertę zakupu bezpośrednio od właściciela z Niemiec, 24...

ProEkologiczne Plany Rządu – Posiedzenia Rady Przedsiębiorców

Rząd opracował i przedstawił do konsultacji, Krajowe ramy polityki...

Zapraszam na Targi Poznańskie – Poleko

Szanowni Państwo, 15 października 2024 roku podczas targów POLECO w Poznaniu,...

Kary za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych – Aktualny Stan odwołań – WK i SKO i WSA

Na tej stronie znajdziesz aktualną sytuację dotyczącą kar za sprzedaż samochodów sprowadzonych przed zarejestrowaniem. Masz tutaj: - listę Wydział Komunikacji, które nakładają kary, - listę SKO, które uchyliły kary, - listę SKO, które utrzymały decyzję Wydziałów Komunikacji, - listę spraw, które trafiły do WSA.