PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili
  • Nowe Deklaracje Akcyzowe – jak szybko zapłacić akcyzę za kilka Aut? Od 1 października 2017 roku, składamy już nowe deklaracje Akcyzowe AKC-U/S. Niestety pierwszego dnia obowiązywania nowych deklaracji system nie działał, ale jak dowiedzieliśmy się z Help Desk portalu PUESC już...
  • 10 lat za zaniżanie Akcyzy – KAS i Policja rozpracowali grupę. Krajowa Administracja Skarbowa poinformowała, że Funkcjonariusze KAS z Podkarpackiego Urzędu Celno-Skarbowego w Przemyślu wraz z policjantami z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą KWP w Rzeszowie rozpracowali grupę handlującą luksusowymi...
  • MF planuje zniesienie akcyzy od 1 stycznia 2018 roku. Zwolnieniem z akcyzy aut elektrycznych, zerową stawką akcyzy na CNG oraz wyższą kwotą amortyzacji dla samochodów na prąd, Ministerstwo Finansów chce propagować rozwiązania proekologiczne – zapowiedział wiceminister finansów Wiesław Janczyk....
  • Mazowiecka KAS wykryła międzynarodową karuzelę VAT Jak podaje na swojej stronie internetowej Ministerstwo Finansów: „Mazowiecki Urząd Celno-Skarbowy w Warszawie wykrył karuzelę podatkową, w której uczestniczyło co najmniej 30 podmiotów polskich i zagranicznych. Obszarem oszustw podatkowych był obrót...
  • Akcyza – Dealerskie proponuje zmian. Ostatnio informowaliśmy, że na stronach Rządowego Centrum Legislacji pojawił się project rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów zmieniający między innymi wzór deklaracji dla podatku akcyzowego od nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodów osobowych (AKC-U/S)....

Akcyza – retransmisja obrad Komisji

Akcyza – retransmisja obrad Komisji

Polecamy obejrzenie retransmisji dzisiejszych obrad komisji:

Retransmisja: TUTAJ!

Żebyście mogli lepiej zrozumieć jak wyglądają zaproponowane zmiany poniżej zamieszczam link do pobrania arkusza kalkulacyjnego, który po podaniu pierwszej rejestracji wyliczy akcyzę.

W formacie:openoffice-logo

Pobierz TUTAJ! 

excel-logo

 Pobierz TUTAJ!

 

 

tab-akcyza

 

 

Podobne artykuły

31 komentarzy

  1. Ość
    Ość Listopad 15, 20:04

    Przede wszystkim zawsze weryfikowana jest wartosc pojazdu w Urzedzie Celnym. Szczegolnie w pojazdach pow. 2 litrow. Stare kapcie do 2 l przyjmowane sa bez weryfikacji.
    To czy pojazd jest faktycznie ciezarowy czy udaje taki, reguluja przepisy unijne, ktore opisane sa w nomenklaturze scalonej. Wszystkie przerobki i rejestracje jako „schneller hilfe” to kryminogenne dzialanie w starostwach, ktore takie rejestruja pojazdy. Jest wyraznie opisane kiedy pickup z podwojna kabina jest traktowany jako osobwy. System na dzien dzisiejszy jest uszczelniony, a szczegolnie czcze gadanie goscia od dealerow jest ukierunkowane na lobbing. Przede wszystkim sami sie przyznali: UE zabrania zroznicowania podatkow nowy i uzywanych.

    Odpowiedz na ten komentarz
  2. eh nooo
    eh nooo Listopad 15, 21:56

    podsumowanie obrad jak dla mnie to:
    „Gawiedzi! mogliśmy Wam podnieść akcyzę z 300zł na 2500zł, ale znajcie łaskę Pańską zapłacicie tylko 1200zł”
    _________________________________
    1. podwyżka podatku z 300złna 1200zł czyli 4x plus VAT nadal jest nie do zaakceptowania, 800zł to jest IMHO max. co wytrzyma bez patologii przeciętny ‚Kowalski’.
    2. Moim zdaniem, mówienie, ze projekt wyciekł przypadkiem to hipokryzja!
    3. Gdzie można zgłosić, że Pan z FRSU nie zgłosił się jako lobbysta dealerów nowych samochodów? i dlaczego oficjalnie kłamie, że podwyżka dla przeciętnego ‚Kowalskiego’ będzie rzędu kilkuset zł, kiedy w rzeczywistości będzie rzędu KILKU TYSIĘCY!
    4. Gdzie będzie można zaskarżyć pobieranie podatku od podatku, czyli VAt-u od akcyzy? Bo widać tej patologii nikt nie zamierza usunąć!
    5. Rejestrowanie samochodów osobowych jako ciężarowe, wiąże się TYLKO i wyłącznie z tym, że urzędy komunikacji na to ZEZWALAŁY! Gdyby urzędnik wymagał „Potwierdzenia zapłaty akcyzy” od aut typu furgon problem by nie istniał. To nie wina ludzi, tylko „bug” a w systemie prawnym RP.
    6.Porównywanie polskiego rynku importu samochodów do Niemieckiego to idiotyzm. Niemcy są głównym PRODUCENTEM samochodów w Europie! Nasz rynek powinno porównywać się do krajów byłego bloku wschodniego – Czech, Węgier, Słowacji, a nie do Niemiec.
    7. 2 czy 20 Lamborghini to i tak PROMIL rynku, jakby na to nie patrzeć.
    8. Panie z FSRU podatki w Czech, Rumunii czy Słowacji są wiele procent NIŻSZE niż w PL począwszy od akcyzy, poprzez Vat na ZUS kończąc… , jeśli i myśli Pan, że Polacy rejestrują, począwszy od firm jednoosobowych po Lamborghini w Czechach i na Słowacji to robią to na złość polskiemu rządowi lub ze względu na taką fanaberię, to jest Pan w błędzie… po prostu z poziomu willi w Konstancinie trudno zauważyć prawdziwe powody..
    9. Duża ilość samochodów na 1000 mieszkańców ALE poniżej wartości 1500zł wartości od sztuki ;)… samochodów, które obecnie wymieniane są na bezpieczne i w miarę ekologiczne 10 latki o wartości ok 15 – 20 tys zł – który to proces zostanie ZLIKWIDOWANY nowym projektem
    PODSUMOWUJĄC
    Taka anegdota…. Kiedy rząd niemiecki zauważał, że niemieccy obywatele zaczęli rejestrować spółki w Anglii ze względu na niski kapitał zakładowy … NATYCHMIAST rząd niemiecki wprowadził nowy rodzaj spółki GmbH, a mianowicie UG o kapitale zakładowym 1EUR… co zrobił polski rząd kiedy zauważył że Polacy rejestrują firmy i samochody za granicą …

    Odpowiedz na ten komentarz
    • eh nooo
      eh nooo Listopad 16, 08:20

      PS
      A jeśli Panowie senatorowie chcieliby poznać prawdziwe ambicje Polaków, to zapraszamy na prowincje, tu 13 leni Golf jest marzeniem, a ambicją jest przeżycie miesiąca bez kolejnej pożyczki (przy okazji znajdziecie odpowiedź na pytanie, dlaczego Wasz program obligacji 500plus to klapa)…. Moje miasto ok 40tys, dzielnica willowa – czyli nie najgorsza, wyglądam przez okno- pod domami stoją 2 BMW roczki ok 95-97, Fokus rocznik ok 2000, Maluch, Fiesta rocznik ok 1997, Corolka rocznik 2004 i Lexus lokalnej prawniczki rocznik 2013… to jest prawdziwy obraz rynku krajowego. Wystarczający do obrotu? czyżby? … Klient na salonowy samochód? ja tu wiedzę tylko jednego.

      Odpowiedz na ten komentarz
      • Gruby
        Gruby Listopad 16, 11:27

        Chciałbym te wille. Chyba trochę przesadziłeś z tym określeniem. U mnie w mieście (podobnym do Twojego) takie auta można zobaczyć tylko pod blokami socjalnymi lub na szrocie. Wyglądając przez okno widzę auta w miarę młode, może niższa półka, ale nie starsze niż 2010. Jakiś Fiat, Skoda, Seat, Ford. Chyba, że te wille pokupowali ludzie za franki, a teraz nie mają co postawić pod tą willą. Głupoty opowiadasz .

        Odpowiedz na ten komentarz
        • eh nooo
          eh nooo Listopad 16, 12:34

          załączyć foto? tak na szybko Screen z map google: https://zapodaj.net/faa00228662b7.jpg.html
          Proponuję przejechać się choć ludzikiem Google po kilku mieścinach prowincji o wioskach nie wspominając i zobaczyć co stoi pod domami, zamiast opowiadać bajki.

          Odpowiedz na ten komentarz
          • Jarek45
            Jarek45 Listopad 18, 10:33

            Zasada jest taka przy tej mentalności i zazdrości, że lepsze stoją zawsze w garażu, schowane przed okiem zawistnego Polaka. Patent znany. Dziadostwo też dla oka stoi przed domem, by nikt nie chciał go okraść. Zapraszam do nas, przed marketami horror.

        • eh nooo
          eh nooo Listopad 18, 12:40

          Ale ja nie neguje, że ludzie wyminiają auta na coraz nowsze. Widzi sie ich więcej i to bardzo dobry trend, tyle tylko, że od czasu nowych pomysłów rządu zwracam na parkingi baczną uwagę….i po prostu stwiedzam fakt, iż mówienie, że ‚w Polsce aut dostatek” to bzdura, gdyż jeszcze jest wiele, wiele aut w Polsce nadających się wprost na złom, a nie do dalszej odsprzedaży. Celem ich włascieli jest wymiana złomu na auto ok. 10 letnie za 10-20tys zł, na które i tak najczęściej się zapozyczają. Ni jak nie rozumiem walki dealerów aut nowych o tą grupe klientów, podczas gdy najtańsze modele aut nowych zaczynają się cenowo od 30 tys zł? czyli 2x tyle ile ta grupa docelowa może na auto max. przeznaczyć… W dodatku te auta za 30tys zł plus, to są najczęściej niewielkie kompakty a ludzie potrzebują aut wiekszych, które w salonach są jeszcze dużo droższe.
          Poza tym co z rynkiem starszych terenówek? tych o większych pojemnościach 4×4 kupowanych do lasu, na wioski, przez ludzi ubogich a muszacych dojeżdżać, ponieważ system komunikacji publicznej został rozłożony na łopatki. Akcyza od tych aut w planach rządu ma wzrosnąć do absurdalnych kwot. Czy ubogi rolnik mający do domu 3km wyboistej drogi z głebokimi koleinami, odśnieżanej raz na tydzień, ma być klientam na kompakt 1,2? … więc moim zdaniem nie mówimy tu ani o usuwaniu patologii, ani o odmłodzeniu parku samochodów pojazdami salonowymi, takim projektem, mówimy o łataniu dziury budżetowej kosztem NAJBIEDNIEJSZYCH obywateli.

          Odpowiedz na ten komentarz
  3. Rob-uczciwy importer
    Rob-uczciwy importer Listopad 15, 23:22

    Wysłuchane z uwagą od A do Z. Jestem załamany. Jeśli podobnie wyglądają obrady innych komisji to już wiem dlaczego nasz kraj wygląda jak wygląda. Świadomość tych ludzi jest rażąco niska. Zachowanie, brak zainteresowania tematem, rozmowy, bawienie się telefonami i tabletami na poziomie rozwoju przedszkolaka (nie wiem, nie znam się, mam tylko nadzieje, że nie wszystkie widoczne osoby są tam z obowiązku i oficjalnie). Przedstawiono kilka trafnych myśli i kluczowych aspektów: zlikwidowanie uznaniowości, jednolite, proste i stosunkowo niskie stawki podatków
    (tak, żeby zwyczajnie nie opłacało się kombinować-to jest najlepszy regulator),
    jeśli już musimy wprowadzać uzależnienie podatków od norm emisji spalin to póki co wprowadzić to w symbolicznym zakresie – z perspektywą ewentualnego wprowadzenia korekt w przyszłości. Słuchać, słuchać i jeszcze raz słuchać poważnych organizacji branżowych, a nie senatorów śpiących, gadających i bawiących się jak dzieci smartfonami! Uregulować kwestię podatku VAT od akcyzy płaconej przez uczciwych importerów. Proste. Po co tracić czas i słono opłacać te ich zbędne dyskusje.

    Odpowiedz na ten komentarz
  4. Ość
    Ość Listopad 16, 09:08

    I niewch zapamietaja wszyscy, w tym politycy. Szara, czy czarna strefa nie chowa pieniedzy do skarpety! Jak politycy. Szaro-czarna strefa kupuje jedzenie, buty, paliwo, ubezpieczenie(!) i wiele innych, kupuje bo ich w koncu stac, a jak stac, to w tych produktach tez sa podatki, ktore zasilaja panstwo. Itd.

    Odpowiedz na ten komentarz
  5. Tomek
    Tomek Listopad 16, 10:01

    Ciekawe co będzie miało wyższy priorytet? Euro czy data pierwszej rejestracji. Są samochody z EURO4 z rocznika 2004 ?

    Odpowiedz na ten komentarz
  6. srq
    srq Listopad 16, 10:38

    Chyba jakiś błąd w kalkulatorze, kiedy wpisuję 2010 stawki wychodzą wyższe niż dla 2007, mało tego pojawiają się w tej samej rubryce co zarezerwowanej dla aut do 2009

    Odpowiedz na ten komentarz
  7. Jezior
    Jezior Listopad 16, 12:17

    Sami słyszeliście iż stawki nie są jeszcze uregulowane wiec ta i inne tabele to spekulacje . Oficjalne stanowisko poznamy dopiero 28-29.11.2016

    Odpowiedz na ten komentarz
  8. MTFauto
    MTFauto Listopad 16, 12:42

    Co tu wiele pisać… szykuje nam się druga Kuba, Polacy będą łatać swoje stare „pędzidła” na potęgę. Nie wszystkich stać na nowe auto.

    Odpowiedz na ten komentarz
  9. Kot
    Kot Listopad 16, 12:47

    Ta nowa tabelka to tylko zmiana dla rocznika od 2004 i starsze jest o 50% niższa. Bo inne przedziały to różnią się o 100, 200, 300 zł.Tyle tylko że teraz nie ma konkretnych cen podanych.Społeczeństwo musi samo sobie obliczyc że musi zapłacic prawie tyle samo co z poprzedniej tabeli.

    Odpowiedz na ten komentarz
  10. Kapral
    Kapral Listopad 16, 16:32

    Niestety to pokazuje tendencję obecnego rządu. Trzeba uważać bardziej niż zwykle na to co się robi i jak się robi, bo będą szukać pieniędzy wszędzie.

    Odpowiedz na ten komentarz
  11. ab
    ab Listopad 16, 19:56

    Takie stawki dalej nie są satysfakcjonujące. Większość tych senatorów nie ma pojęcia o rynku samochodów używanych w Polsce,dla nich ważne są tylko TABELKI…..poza tym normy spalin…i tu też są niezgodności bo niektóre starsze auta będą miały normę wyższą niż założona..i odwrotnie ,poza tym to jest tylko czysta teoria która nijak ma się z realiami….weźcie te wszystkie kilkunastoletnie diesle i sprawdźcie czy one faktycznie spełniają jakąkolwiek normę spalin, gdzie Ekologia w takim aucie już dawno wycięta i DPFy też powycinane ..więc wg. mnie wogóle kwestię norm emisji spalin nie powinny mieć żadnego związku z wysokością stawki akcyzy. Te kwestie związane z normami spalin w samochodach powinny być badane na przeglądach technicznych i od tego powinna być uzależniona stawka ewentualnego jakiegoś tam podatku ekologicznego. tak np. jest w Niemczech. Gdzie jeżeli chcesz płacić jak najmniejszy podatek to spełniaj jak najwyższe normy spalin i badaj te normy co roku n przeglądach …wtedy każdemu lub temu kto będzie chciał płacićjak najmniejszy podatek będzie zależało żeby mieć samochód spełniający jak najwyższą normę spalin. Takie rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i przede wszystkim zgodne z realiami. Natomiast sama akcyza …jak najprostsze przepisy…i jak najniższe skłądki rzędu kilkuset zł do samochodu są do zaakceptowania do najstarszych aut max 500zł …proste rozwiązania sprawdzają się najlepiej…wtedy i społeczeństwo będzie czzesciej wymieniać pojazdy na nowsze bo po pierwsze będzie ich na to stać po 2 będą chcieć samochód z jak najwyższymi normami spalin.

    Odpowiedz na ten komentarz
  12. echo
    echo Listopad 16, 21:37

    A czy ktoś z tej komisji potrafi wyjaśnić jakie są merytoryczne podstawy uzależnienia akcyzy od pojemności silnika??? Jest to taki sam debilizm jak OC zależne od pojemności.

    Odpowiedz na ten komentarz
  13. Maciek
    Maciek Listopad 16, 22:32

    Przesłuchałem całą relację. Pomijam już, że obrady prowadził człowiek, który nawet w języku polskim nie czuje się zbyt mocno, a tym bardziej w prowadzeniu obrad. Najbardziej zirytował mnie przedstawiciel Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych. Ten pan, nie dość, że jest bufonem, to również jest kompletnym ignorantem nie mającym pojęcia o rynku samochodowym, nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Podam jeden prosty przykład. Kompletną bzdurą, a wręcz idiotyzmem było jego stwierdzenie, że Niemcom zależy na tym, aby Polska była odbiorcom ich zużytych samochodów. Niemcy od dawna ubolewają nad tym, że stal i inne materiały używane do produkcji pojazdów, nie pozostają w ich kraju i nie są przetwarzane do ponownego użytku. Woleliby aby te wszystkie starzejące się samochody trafiły do ich stacji demontażu. Reszty wypowiedzi tego pana nawet nie chce mi się komentować, bo wg niego ludzie kupują tanie auta bo lubią starocie, a nie bo ich tylko na takie stać.

    Odpowiedz na ten komentarz
  14. Gorab
    Gorab Listopad 18, 10:35

    Mi nie działa. Mógłby ktoś mi obliczyć akcyzę na audi Q5 3.0TDI rok 2012? Dzięki

    Odpowiedz na ten komentarz
  15. Michal
    Michal Listopad 23, 10:08

    Czy ktoś przewiduje jak koncowo będzie wyglądać akcyza?

    Odpowiedz na ten komentarz
  16. Jezior
    Jezior Listopad 28, 09:16

    Nie orientuje się ktoś o której godzinie ma być najbliższe czytanie ? I czy będzie gdzieś nadawane na żywo ?

    Odpowiedz na ten komentarz
  17. Jezior
    Jezior Listopad 29, 16:39

    Właśnie się zakończyło czytanie , tak naprawdę dalej nie wiadomo jakie te stawki mają być . Jednakże wszyscy tam mieli je w rękach więc jakieś konkrety muszą być ustalone . W głosowaniu było 13 osob za , reszta się wstrzymała więc najprawdopodobniej będziemy mieć nowe stawki akcyzowe , z ewentualnymi poprawkami .

    Odpowiedz na ten komentarz
  18. lukas1983
    lukas1983 Listopad 29, 17:35

    bo o 18 się zaczynają obrady

    Odpowiedz na ten komentarz
  19. lukas1983
    lukas1983 Listopad 30, 00:03

    czy można by prosić o nową tabelkę w excelu jak ta powyżej

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.