Biedny straci – Bogaty Zyska Akcyza według MF

Data:

Wczoraj Minister Morawiecki tłumaczył jak tanio będzie po zmianach w Akcyzie.

Jak będzie po wprowadzeniu zmian?

Kto na pewno zapłaci więcej a kto mniej?

Zgodnie z tabelką Ministerstwa Finansów przekazaną do senatu, więcej zapłaci każdy mniej zamożny Polak którego stać na auto do ok.14 000 zł. Na zmianach zarobią wszyscy bogaci, którzy kupią auto droższe niż 100.000 zł

Zapoznajcie się z tabelkami i pobierzcie Arkusz kalkulacyjny w którym sami sprawdzicie jak będzie.  Wystarczy podać cenę auta w Euro.

Jeśli prowadzisz firmą pobierz drugi plik to zobaczysz ile drożej zapłacimy po odprowadzeniu VAT-u od Akcyzy!

tab2185 tab23050

Pliki do pobrania:

Arkusz kalkulacyjny Akcyza Netto

Arkusz kalkulacyjny Akcyza z VAT

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

37 KOMENTARZE

  1. Wczoraj słuchałem wywiadu z Wojciechem Drzewieckim z Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w PR3 Polskiego Radia.
    Prowadzący program i Pan Drzewiecki przyznali, że wg. opinii prawników projekt w obecnej formie raczej na pewno zostanie zakwestionowany przez Unię Europejską (ponoć w 2007 r. była podobna sytuacja).

    TAK CZY TAK WOKÓŁ TEJ SPRAWIE MUSI BYĆ GŁOŚNO BO ONI FAKTYCZNIE GOTOWI SĄ TO ZROBIĆ.

  2. Nie wiem skąd w pierwszej tabeli wzięły się takie sztywne stawki np: 295 . Wszyscy dobrze wiemy że stawki nie były sztywne . A druga tabela jest już czarną magią i abstrakcją . Można liczyć na parę słów wyjaśnienia . Nie wyobrażam sobie udostępnić szaremu kowalskiemu takich tabel .

    • Czego nie rozumiesz w tych tabelach kolego?
      Pierwsza tabela zawiera Akcyzę po staremu i nowemu oraz na czerwono podaną różnicę.
      Kwota 295zł to 3.1% akcyzy od wartości auta czyli w przedstawionym przypadku 9.505 zł.
      Druga to samo tylko z doliczonym podatkiem VAT który płaci od akcyzy każda firma.

        • Pobierz sobie arkusz kalkulacyjny. Tam możesz sobie sam wstawić cenę zakupu i policzy Ci dokładne różnice.
          Te dwie tabelki to tylko przykład.

    • to by się NATURALNIE skończyło, gdyby dla firm było TANIEJ, czy gdyby były inne udogodnienia np.tablice komisowe. Tak już raz było, za czasów niższego recyklingu dla firm – mnóstwo handlarzy z szarej strefy porejestrowało firmy a chodziło tylko o ok 300zł od auta taniej dla firmy …W chwili obecnej nie opłać się w tym biznesie prowadzić legalnie firmy, bo 1. trzeba płacić ZUS 2. trzeba płacić VAT od akcyzy i marży 3. podpada się pod obowiązek zapewnienia i opłacenia sieci recyklingu w GIOŚ 4. obowiązek posiadania kasy fiskalnej 5. możliwość kontroli z US i UC i innych… osoby z szarej strefy nie mają tych obowiązków, a granice są otwarte wiec auto do PL może wwieźć każdy bez żadnej kontroli… dzięki temu szara strefa może sprzedawać auta taniej i bez stresu, stąd biorą się umowy tzw. „połówkowe” spisywane na „Niemca” i po zmianie akcyzy będzie ich jeszcze więcej bo opłaty dla firm jeszcze wzrosną.

      • Co Ty opowiadasz ? „W dzisiejszych czasach nie opłaci się prowadzić w tym biznesie legalnej firmy” !!! Krew mi się burzy, gdy czytam takie rzeczy ! Ja każdemu tłumaczę kogo tylko spotkam :

        KUPNO POJAZDU W POLSCE „DO OPŁAT” JEST NIELEGALNE !!! KAŻDY SPRZEDAJĄCY AUTO „DO OPŁAT” TO PRZESTĘPCA ! KUPUJĄC AUTO OD PRZESTĘPCY KUPUJĄCY SAM STAJE SIĘ PRZESTĘPCĄ ! NA WPROWADZAJĄCYM CIĄŻY OBOWIĄZEK ZAPŁATY AKCYZY, A NIE NA JELENIU, KTÓREGO JUŻ W KRAJU W TO WMANEWRUJE WYŻEJ WSPOMNIANY PRZESTĘPCA !

        Gdyby zniszczyć szarą strefę, to nawet duża akcyza byłaby do zniesienia. Wiele bym dał za to, by ten biznes prowadzili tylko ludzie zarejestrowani.

        A może należy bez skrupułów podawać wszystkich do U.S, U.C, ZUS-u, Policji, o kim się tylko wie !

        Bo zaniechanie to też przestępstwo !

        WIESZ, ŻE KTOŚ SPRZEDAJE/KUPUJE AUTO W POLSCE DO OPŁAT ? ZGŁOŚ TO ODPOWIEDNIEMU URZĘDOWI !!!

        • Kolego bardzo dobrze to ująłeś!
          Walka z „szarą strefą” powinna być naszym priorytetem!
          Nie dość że cieżko nam z nią konkurować cenowo to dodatkowo psuje nam reputacje!
          Oni mają gdzieś co dzieje się z autem po sprzedaży.
          Nie obchodzi ich rękojmia, gwarancja i to jakie zdanie na ich temat ma klient!

    • A ty przestan podrywac chlopakow na WŁOCHA I zajmij sie czyms pozytecznym geju jeden.a tak na marginesie to teraz beda sprzedawane auta w polsce gorsze niz u ruskich, bo juz nie bedzie tak jak do tych czas ze Z TRZECH JEDEN SKLADAJA, TYLKO Z JEDNEGO NAWET TRZY WYJDA.Ci w tym rzadzie powinni takimi jezdzic pojazdami, bo jak narazie to te „szroty”z zachodu zmienily w duzym stopniu polską motoryzacje, poniewaz jakby nie te auta to dalej bysmy jezdzili maluchami I polonezami I innymi wynalazkami.pozdrawiam zdrowo myslacych ludzi.

    • OZI, co z tego, że jest nie legalna? kiedy przy otwartych granicach, państwo nie jest w stanie tego kontrolować! To podobnie jak z aborcją, niby jest nielegalna, a każdy kto ma kasę bez problemu może pojechać na wycieczkę aborcyjną do Niemiec. I państwo nie jest w stanie NIC z tym zrobić! Dlatego moim zdaniem przepisy opresyjne są tu bez sensu, tylko system zachęt dla firm jest w stanie skutecznie szarą strefą ograniczyć, co więcej jest to bardzo łatwe (wystarczy mała zniżka dla firm) i budzi zaufanie społeczne, a nie nie niechęć do państwa jak w przypadku kar.

      • Do kontroli powinni zatrudniać ludzi kompetentnych, którzy wiedzą jak do tego podejść ! Wystarczy częste kontrolowanie pojazdów i spisywanie numeru VIN. Każdy kto sprzedaje „do opłat” spisane auto by opłacił, a po następne już nie pojechał lub zarejestrował firmę. To jest możliwe. Osobiście nigdy nie przyjąłbym auta „do opłat” na plac. Gdyby ode mnie to zależało, to normalnym firmom podałbym pomocną dłoń, a pchlarzy wytępił. NALEŻY WALCZYĆ Z NIEUCZCIWĄ KONKURENCJĄ, A NIE JĄ WSPIERAĆ.A są komisy, które za przysłowiowe parę groszy opłacają auta przyprowadzane przez te gnidy. To jest dopiero mistrzostwo.Hodowanie wilków bez kontroli przy hodowli owiec. APELUJĘ DO TAKICH !!! PODCINACIE GAŁĄŹ NA KTÓREJ SIEDZICIE ! ILU TAKICH JEST, CO ZA PARĘ ZETA „ZROBI OPŁATY” I WEŹMIE CAŁĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ? PUSTE GŁOWY 🙂

        • Popieram!
          „Szara strefa” to ogromny problem dla nas!
          To między innymi przez nich te wszystkie zaostrzenia prawa!

        • OZI ale dlaczego upierasz się przy kontrolowaniu? kontrolowanie zawsze budziło i będzie budzić sprzeciw, szczególnie w takim kraju jak Polska, gdzie przez lata zaborów i komuny służby państwowe był wrogiem. Aby ludzie nabrali zaufania do rządu powinien być system zachęt do bycia legalnym a nie tylko ciągle kary i opresje. To się nie bierze z znikąd w Austrii np. pierwszy autohandel mogę zarejestrować już za 9 euro miesięcznie ich ZUSu! tablice komisowe z ubezpieczeniem na cały rok to 1000euro i mogą je przypiąć do dowolnego auta i legalnie jechać z klientem na próbę przed rejestracją!Mam dostęp od ubezpieczeniowego systemu aukcyjnego i mogę kupować auta w bardzo korzystnych cenach (co jest nie dostępne dla osób prywatnych) to są konkretne argumenty za tym aby być legalnym, w Polsce legalny ma tylko dodatkowe opłaty np. w postaci VAT od akcyzy i obowiązki np. GIOŚ.

          • Masz rację, ale niestety żyjesz w Polsce. Tu ludzie muszą czuć bat nad przysłowiowym tyłkiem, bo inaczej robią co chcą. Nawet w obszarze zabudowanym jeździmy wolniej, bo mogą zabrać okładki 🙂 Tablice komisowe to odrębny temat. Gdyby w Polsce były tablice tranzytowe to i obcokrajowcy by się u nas pojawili po auta. Póki co mamy szarą strefę, która jest dla nas najsilniejszą konkurencją. Upieram się przy swoim, by kontrolować, kontrolować i jeszcze raz kontrolować. Przyjrzeć się ofertom internetowym typu „+opłaty”. Urzędnicy powinni móc robić prowokacje… Ech, temat rzeka. Na kontrolerów powinni zatrudniać ludzi, którzy mają o tym pojęcie. Jednego, drugiego by złapali, to trzeci by się nie odważył trzaskać partyzantki 🙂

          • Ozi nie zgodzę się z Tobą. W Anglii, Niemczech czy Austrii Polacy nie mają nad sobą bata i prowadzą LEGALNIE firmy z dużymi sukcesami….

      • Mało tego ! Są tacy „komisarze” :-), którzy kupują w Polsce do opłat. Nigdy nie kupiłbym auta w Polsce od handlarza „do opłat” ! NIGDY !!!! Nawet za pół ceny !!! A kupują i napędzają koniunkturę tym pchlarzom ! Wyobrażacie sobie to w innych branżach ?

    • Jeden zdrowo myslacy wie o co tu chodzi I dlaczego to sie tak bardzo zmieni.wszystko przez PISUAR I jego pojebane prawo I obietnice bez pokrycia.Pozdrawiam kolego.

  3. Sprowadzam i handluję starymi samochody (nawet 20 letnimi) ale tylko i wyłącznie zadbanymi. Niektóre z nich śmiało można nazwać klasykami. Uwielbiam to co robię i widzę to że sprawiam ludziom radość gdy mogą kupić leciwe zadbane auto które praktycznie jeździ lepiej niż nie jedno nowe – ale oczywiście władza chce mi to odebrać. Zamiast płacić 100-200zł akcyzy mam płacić od 2500-18500zł co jest absurdalnymi kwotami bo na żadnym aucie tyle nie zarabiam i te opłaty zabiją wszystko. Płacę podatki itp. , daję zarobić blacharzowi, lakernikowi, mechanikowi, elektrykowi, firmom transportowym, tłumaczowi, ubezpieczalniom, myjniom itd. baa a nawet Państwu, ale teraz to się skończy. Będę musiał zamknąć firmę, nikomu nie dam już zarobić a co gorsza zajmę miejsce pracy komuś kto jej teraz bardziej potrzebuje – a to dlatego że mój biznes stanie się nieopłacalny. Co za kraj ! Zawsze kłody pod nogi.. Nic tylko z tąd uciekać.. Takich jak ja jest wielu – część z nich znajdzie inny biznes a część będzie musiała szukać pracy, a że o prace ciężko to będą uciekać z kraju. Żal d.. ściska.

    • I dobrze. Jak patrze jakie szroty wciskacie ludziom, to bardzo sie ciesze, ze skonczycie z tym, hahah! Jak sie nie podoba, i wykszatlcenia brak, to do sklepu na kase!

      Zadbane auta w Niemczech sa drozsze niz te perelki w Polsce? W jaki sposob na tym zarabiacie? A no w taki, ze kupujecie rozbite szroty i wciskacie ludowi, ze to stan idealny:-)

      Oj ciesze sie, ciesze, hahha!

      • Zgadza się – przywozi się do Polski szroty ale nie można każdego mierzyć równą miarą człowieku i na pewno nie jest to sposób na wyeliminowanie szrotu z Polskich dróg – te zarejestrowane będą jeździć tak długo aż się kompletnie zaczną sypać sprawiając prawdziwe niebezpieczeństwo. P.S. Rozbite szroty które są sprowadzane to nowe roczniki bo to takie się jeszcze opłaca naprawić a nie stare klasyczne auta – wiesz w ogóle o czym piszesz ? Może sam pracujesz w sklepie na kasie bo niczego innego nie umiesz? Przepraszam za złośliwość ale nienawidzę takiego osądzania każdego i mierzenia jedną miarą.

      • ciesz się póki możesz, w styczniu będziesz musiał mini 2tys więcej za auto zapłacić, pół roczne 500 plus Ci rząd zabierze. Zawsze płaci nabywca końcowy.

      • Oczywiście mam zupełnie odmienne zdanie na ten temat, i wg. moich obserwacji właśnie bardzo dużo aut w ostatnich latach przywożona jest albo w całości (na kołach) albo z jakimiś małymi uszkodzeniami, typu obcierki parkingowe a technicznie w świetnym stanie, zupełnie rozbitych nie do końca opłaca się już przywozić gdyż koszty napraw, usług w Bananowej zdecydowanie poszły i dalej idą w górę, ceny części do młodych aut też czasami przysparzają zawrotów głowy, a i też auta są dużo lepiej sprawdzane przy sprzedaży przez samych klientów, albo po prostu widać że coś było robione, więc tutaj się też dużo pozmieniało w ostatnich latach. Natomiast tak drastyczne zwiększenie akcyzy to znów powrót do lat 90 gdzie przywoziło się właśnie auta nie w całości tylko tzw. składaki (silnik i karoseria osobno) celem ominięcia cła, czy mocno rozbite. Moim zdaniem NIE TĘDY DROGA do polepszenia i odmłodzenia motoryzacji w Polsce.

  4. Dobze tak skończy sie buraka każdy burok kupuje samochody na wsi stoją 5 samochodu koło domach zbogacili sie juz dawno powinno to zrobić .

  5. Jesteś bardziej pusty, niż bęben strażaka, który na nim gra w OSP w Twojej wsi 🙂 Czy Ty wiesz, o czym piszesz ??? Twój iloraz inteligencji jest poniżej zera 🙂 Wyobraź sobie, że nie wszyscy handlujący autami nie mają wykształcenia… Bo mają 🙂 To po pierwsze. Po drugie… Podejrzewam, że nigdy nie byłeś dalej, niż za granicami swojego powiatu ( i to z nawigacją z Biedronki, bo bez niej byś się zgubił )…Piszesz o rozbitych szrotach, a 12345 pisze o autach starych, które mogą być klasykami. I On to uwielbia… Podobnie jak ja. Potrafi takie auto znaleźć prywatnie, w garażu itd… Wiem, co mówię 🙂 Ty jesteś mądralo mądry tym, co zobaczysz u Turków-handlarzy w internecie na mobile.de czy w innym śmietniku. Wyobraź sobie, że można wychodząc rano z mieszkania w Niemczech kupić lokalną prasę, pojeździć po okolicznych „dziurach”, podzwonić, popytać, obejrzeć… Dla Ciebie to abstrakcja, gdyż Ty ledwo posługujesz się językiem polskim 🙂 A po trzecie jest to strona dla ludzi z branży, by wymieniać doświadczenia itp. Nie potrzeba nam tu komentarzy od takich jak Ty… czyli pustych i zakompleksionych miernot intelektualnych, życiowych nieudaczników, którym jest lepiej tylko wtedy, gdy innym jest gorzej 🙂

  6. Oskar patafianie spadaj z tego forum bo nie jest ono dla leszczy tylko dla ogarniętych ludzi profesjonalnie zajmujących się branżą motoryzacyjną.Jeśli kogoś oceniasz to nie mierz ludzi jedną miarą.Nie każdy importer to oszust.Jak na mój gust to jesteś takim importerem co umowy na NIEMCA piszesz na przystanku autobusowym a na to forum zaglądasz bo szukasz info na temat tego co się dzieje albo będzie działo w handlu autami w najbliższym czasie.Pochwal się swoim wykształceniem.Co to było na końcu twojej edukacji gimnazjum , ósma klasa czy aż zawodówka przyzakładowa?Nie ubliżając nikomu trzeba mieć trochę kultury osobistej bez względu na wykształceniE ty jesteś jakimś zakompleksionym nieudacznikiem chyba i zazdrościsz każdemu kto być może radzi sobie lepiej w życiu od ciebie.

  7. Maffia ! Zdążyłem zauważyć, iż piszesz o swojej najbliższej rodzinie 🙂 Wybacz, ale zanim nazwiesz kogoś „burakiem” spójrz w lustro ! Zamiast pisać tak durne komentarze, które praktycznie są formułowane nawet nie „po polskiemu”, lepiej zapisz się na kurs, który na poziomie szkoły podstawowej pozwoli poznać Ci tajniki poprawnej polszczyzny. Wstyd ogromny, gdy ktoś w dzisiejszych czasach jest analfabetą.

    Drogi adminie ! Zastanawiam się, dlaczego nie usuwasz tego typu komentarzy, nie blokujesz takich ludzi. Tacy robią tylko bałagan ! Pozdrawiam 🙂

  8. Mam jedno pytanie czy my jesteśmy w UE od 2004 roku czy nie ?
    Jak tak to dlaczego musimy płacić akcyzę ?

    • Jesteśmy, ale w Polsce akcyza była popierana przed wejściem do UE a do dzis Unia nie zakazała jej pobierania.
      W 2007 nakazała tylko zmianę systemu pobierania akcyzy…

  9. No tak właśnie, to jaka jest szansa ze Unia zakwestionuje nowy projekt? Skoro w 2007 nakazała wprowadzenie akcyzy od wartości pojazdu.

    • Ministerstwo Finansów twierdzi ze zaproponowana tabelka jest zgodna z prawem Unijnym.
      Jak jest naprawde jest dowiemy sie dopiero jesli takie przepisy wejdą w życie i ktoś je zaskarży do UE…

  10. Co w przypadku sprowadzenia uszkodzonego auta. Np. Dajmy na to bez silnika czy po wypadkowego? Zapłacę taka sama akcyzę jak za sprawny pojazd?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.

Informacja Ministra Finansów – Dlaczego musimy płacić OC za samochody w Komisach.

Przy okazji odpowiedzi na interpelacje Poselską numer 1318, złożoną przez...

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie.

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie i sprawdź czy trafiłeś prawdziwą okazję.