Recykling: Było 500 pln, będzie 3 000 pln?
27 stycznia 2016 roku w Ministerstwie Rozwoju odbyło się spotkanie Podsekretarza Stanu Tadeusza Kościńskiego z przedstawicielami branży motoryzacyjnej. Swoje problemy i wnioski składali przedstawiciele między innymi Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów „FORS” i Polskiej Izby Motoryzacji. Każda z tych organizacji reprezentuje interesy swoich członków. Niestety nadal nie ma nikogo kto mógłby reprezentować interesy Sprzedawców Samochodów Używanych.
Oczywiste jest to, że FORS dba o interesy Stacji Demontażu Pojazdów, organizacje skupiające producentów i importerów nowych samochodów o interesy Dealerów nowych aut. W interesie tych ostatnich jest ograniczenie importu samochodów używanych. Organizacje zrzeszające producentów i dealerów nowych aut, od wielu lat próbują ograniczyć import używanych samochodów. Pomysłów jak to zrobić przez lata przewinęło się bardzo dużo. Przykład macie TUTAJ: Jak zmusić Polaków do kupowania nowych aut. 8 propozycji.
Handel używanymi samochodami to w Polsce olbrzymia część gospodarki. To tysiące firm sprzedających nie tylko samochody, ale również motocykle, czy różnego rodzaju maszyny budowlane i rolnicze. To tysiące pracowników zatrudnionych w tych firmach, ale również praca dla mechaników samochodowych, myjni samochodowych, ubezpieczycieli. Handel używanymi samochodami to miliony, a może miliardy z podatków chociażby VAT-u, cła, akcyzy, podatków gruntowych, ZUS, PCC i innych. Niestety decyzje, które mają realny wpływ na Nasze biznesy podejmowane są bez Nas.
Więcej na temat spotkania w ministerstwie: TUTAJ: FORS.pl i TUTAJ: PIM.pl
Podobnie jest chociażby z podatkiem od placówek handlowych, o którym głośno jest w mediach od kilku tygodni. Na samym początku nazywany był podatkiem od hipermarketów, teraz mowa już o placówkach handlowych. A czym jest Komis samochodowy, czy salon sprzedaży nowych samochodów jak nie placówką handlową? Swoich interesów bronią hipermarkety,„Konfederacja Lewiatan”. Oczywiście w tej sprawie Nasza branża milczy. Nikt nie dba o Nasze interesy.
Więcej o podatku TUTAJ: ZDS.pl i TUTAJ: PIM.pl
Już kiedyś słyszeliśmy o pomyśle wprowadzenia opłaty ekologicznej w kwocie 3.000 zł od samochodu. Jeśli dziś nie zaangażujemy się, być może nie tylko taka opłata zostanie wprowadzona…
Musimy zjednoczyć siły i RAZEM walczyć o swoje interesy!
No cóż, każdy stara się urwać coś dla siebie. Jakby nie patrzeć Stacje Demontażu mają w tym roku zimny prysznic. Jednak 3k od auta uważam za nierealne. Nie ma klimatu do tak drastycznych posunięć.
Marek
Zgadzam się że 3 000 pln za auto to nierealne. Chciałem tylko pokazać jak każdy walczy o swoje interesy i jak głupie i szkodliwe mogą być pomysły. Pomysły, które bezpośrednio dotyczą naszych firm i Nas samych.
Przepchnąć można każdą ustawę np. Zmienić trybunał konstytucyjny, przerzucić obowiązki Państwa na prywatne firmy (jak w przypadku recyklingu) lub podnieść ceny o 1000 procent, wprowadzić nowy absurdalny podatek za pracę w niedzielę (bo w sumie każdy z nas handluje w weekend bo z babą nie może w domu wysiedzieć, a nie dlatego że to czas największych sprzedaży).
Jestem pewien że takich pomysłów będzie więcej, bo nic nie zrobimy. Możemy co najwyżej pokrzyczeć w domu lub Internecie …
Musimy się zorganizować i wszyscy RAZEM dbać o wspólne interesy!
Prawdopodobnie od marca wchodzi 400 zł zamiast recyklingu.
Ta opłata depozytowa była kiedyś w planach ale narazie napewno jej nie będzie. Nie zmienia to faktu ze niedługo mogą nam utrudnić życie…
Jak zmusić Polaków do kupowania nowych aut. 8 propozycji? mam prosta metode na to – dać zarobić jak na zachodzie
Pomysł dobry:)
Witam Kolegów.
Czy posiada ktoś info dotyczące efektu zgłoszeń do GIOŚ. Mianowicie docierają do mnie głosy, iż np w Pile ktoś za coś wprowadza jakieś obowiązki kosztowe od każdego samochodu ok 70zł itp. Jakaś opłata tzw „produktowa”. Wydaje mi się, że ktoś coś chce na naiwnych ponownie dorobić?
Opłata produktowa obowiązuje od wielu lat, wystarczy poczytać. Jest luka w prawie i trzeba płacić za sprowadzanie używanych opon olejów i akumulatorów. Nie pomaga tłumaczenie że to są materiały eksploatacyjne 🙂 Nikt tego w rzeczywistości nie sprawdza ale taka luka istnieje.
Czy ktoś faktycznie zgłębiał temat opłaty produktowej i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach
panowie czy ktoś zgłębiał temat opłaty produktowej. Natknąłem się na taki artykuł w związku z tematem i trochę mnie zaniepokoił
http://moto.onet.pl/aktualnosci/sprowadzasz-auta-zaplacisz-za-oleje-i-opony/9lzr8
Sprawa dotyczy ustawy z dnia 11 maja 2001r. Dz.U. z 2014 r. poz. 1413, z 2015r. poz. 933.
a od czego jest to stowarzyszeniekomisow.pl, chyba taka nazwa jest nowo powołanego stowarzyszenia. A co w statucie? Może być się zainteresowali reprezentowaniem naszej branży.
Jacku StowarzysznieKomisów.pl dopiero zostało zarejestrowane. Czekaliśmy na to ponad pół roku. W najbliższym czasie zorganizujemy spotkanie zarządu i określimy cele i plan działania na ten rok. Stowarzyszenie bez członków będzie tworem który nic nie zrobi. Dlatego musimy zebrać jak najwięcej członków i RAZEM bronić swoich interesów oraz pracować nad poprawą wizerunku naszej branży. Ciebie również zapraszamy do zapisania się do stowarzyszenia. Formularz zgłoszeniowy znajdziesz na stronie http://www.stowarzyszeniekomisow.pl/register.php
Chętnie się zapiszę. Chciałbym poznać jednak statut, wysokość składki członkowskiej.
sensowne byłoby gdyby jakąś opłatę płaciły osoby prywatne nie prowadzące DG w zakresie importu samochodów, IMHO to ograniczyłoby szarą strefę i wsparło legalnie prowadzących komisy, płacących ZUSy, VATy i zatrudniających pracowników.