GIOŚ – Sprawozdanie roczne za 2016 rok

Data:

W dniu dzisiejszym na stronie GIOŚ opublikowany został komunikat w sprawie sprawozdań rocznych:

Komunikat Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska w sprawie opłaty za brak sieci zbierania pojazdów za 2016 r.

 W związku z brakiem możliwości obliczenia opłaty za brak sieci za 2016 r. wprowadzający pojazdy, którzy nie zapewnili sieci zbierania pojazdów w 2016 r., nie są obowiązani do uiszczenia opłaty za brak sieci za 2016 r. Wprowadzający pojazdy nie składają również sprawozdania o wysokości należnej opłaty za brak sieci za 2016 r. Szczegółowe informacje w zakładce „Gospodarka odpadami – Pojazdy wycofane z eksploatacji” w części „Rozliczenie obowiązku zapewnienia sieci”.

Rozliczenie obowiązku zapewnienia sieci

Rozliczenie obowiązku zapewnienia sieci w 2016 r. – na podstawie stanowiska Ministerstwa Środowiska

  • Wprowadzający pojazdy są zobowiązani (od dnia 1 stycznia 2016 r.) do zapewnienia sieci zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Jednak rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie wysokości opłaty za brak sieci zbierania pojazdów (Dz. U. poz. 2085), które stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 14 ust. 6 tej ustawy, obowiązuje od dnia 1 stycznia 2017 r., w związku z czym pierwszym rozliczanym okresem będzie rok 2017.
    Ponieważ obliczenie opłaty za brak sieci zbierania pojazdów następuje na koniec roku kalendarzowego, jeżeli wprowadzający nie zapewnił sieci w roku 2016, nie ma możliwości obliczenia opłaty za jej brak, zgodnie ze wzorami zawartymi w załączniku do ww. ustawy, a co za tym idzie, nie będzie miał obowiązku uiszczenia tej opłaty za 2016 r.
  • W związku z tym, że wprowadzający nie są obowiązani do uiszczenia opłaty za rok 2016, nie składają również rocznego sprawozdania o wysokości należnej opłaty za brak sieci za ten rok.”

Czyli mamy jasność i możemy spać spokojnie.

Ale pamiętajcie że zostało tylko kilka dni na podpisanie umowy na rok 2017!

Żródło – www.gios.gov.pl

33 KOMENTARZE

  1. czyli jeżeli mam podpisana umowę to jako wprowadzający muszę złożyć sprawozdanie ile aut sprowadziłem w roku 2016?

    • Nie musisz składać sprawozdania rocznego do GIOS.
      Musisz tylko rozliczyć się z siecią zgodnie z zawartą umową.

    • Musisz być tego pewny, bo jeśli umowa sama się nie przedłuży to za 2017 rok na pewno zapłacisz karę.
      Nie piszesz z jaką firmą masz podpisaną umowę.
      Ambit pod koniec 2016 roku rozesłał do swoich klientów Umowy Wykonawcze które trzeba było podpisać i odesłać.
      W ciągu roku tylko 21 dni możemy bezkarnie nie zapewniać sieci. Dlatego dla zapominalskich zostało tylko kilka dni na podpisanie umów.

  2. No i dobrze.
    Faktycznie bardzo fajnie, że taka stronka działa – szybkie info, każdy coś od siebie pomocnego doda i może jakoś przeżyjemy na tym polu walki z urzędami i chorymi przepisami 😉

  3. Witam,
    jezeli pod koniec 2016 roku przedluzylem umowe z siecia Ambit, to nie musze juz tego zglaszac do GIOSu?

  4. Witam,to znaczy że do 21 stycznia trzeba mieć podpisana umowe ??? a nie jak wcześniej było wiadomo po sprowadzeniu 1 samochodu było 21 dni czas na podpisanie umowy ???

    • Jesli sprowadzaliscie samochody w 2016 to jesteście wprowadzającymi nawet jak nie sprowadzacie żadnego auta.
      Dlatego macie czas na podpisanie umowy tylko do 21 stycznia.

  5. Czyli jeżeli mam umowę podpisaną w 2016r i na 2017r z siecią Ambit muszę coś do GIOŚ składać?

  6. Czyli jednym słowem Państwo Nas wydymało,bo Ci co zapłacili Stacją Demontażu za rok 2016 zrobiło to niepotrzebnie,bo nie ma za to żadnych kar,a Ci co nie zapłacili i nie znali przepisów śmieją się z Nas.Cóż….Polska

  7. Lepiej mieć 2016 rok zabezpieczony bo w naszej kochanej Polsce to niewiadomo czy za 4 lata i 11 miesięcy oraz 30 dni ktoś mądry nie znajdzie kruczka prawnego ze jednak trzeba zapłacić kare, no bo przecież rząd PL potrzebuje 🙂 moja mała teza 🙂 dziękuję panu adminowi za tą cudowną stronę www gdyby nie ona bylibyśmy tępi jak ludzie z „kresów” mało co byśmy gaszac światło dmuchali na żarówkę 🙂

  8. Witam, z komunikatu GIOŚ :” W związku z tym, że wprowadzający nie są obowiązani do uiszczenia opłaty za rok 2016, nie składają również rocznego sprawozdania o wysokości należnej opłaty za brak sieci za ten rok.”- wynika, że wprowadzający którzy nie podpisali umowy za rok 2016 nie muszą również składać sprawozdania rocznego, co natomiast z tymi którzy podpisali umowę, muszą składać sprawozdanie?
    Mam jeszcze jedno pytanie czy jeśli w 2016 roku miałam podpisaną umowę z siecią a w tym miesiącu podpisałam aneks do umowy z tą samą siecią na 2017 rok to czy trzeba podobnie jak w tamtym roku dostarczyć do GiOŚ kopie umów lub aneksu do umowy? Dziękuję za odpowiedź

    • Wprowadzający do 1000 aut, nie składają sprawozdania rocznego za 2016 rok.
      Jesli podpisałeś aneks na 2017 rok i nie zmienily podmiotu tworzące sieć recyklingu to nie wysyłasz niczego do GIOŚ.

  9. magrad , czy mozesz rozwinąc temat opłat za oleje, aku i opony?
    kto ,na jakiej podstawie i komu zobowiązany jest płacić?

  10. Witam,
    sprowadziłem w 2016roku około 30 aut – miałem podpisaną umowę, w styczniu 2017 podpisałem kolejną umowę (mam ciągłość. Do GIOŚ-u nic nie wysyłam. A gdzieś muszę wysłać sprawozdanie z liczbą wprowadzonych aut ???
    Pozdrawiam

    • Jeśli zmieniłeś sieć powinieneś zaktualizować dane w GIOS.
      Sprawozdania rocznego za 2016 rok niebsklaramy.

  11. Ponawiam pytanie bo nikt nie dał jednoznacznej odpowiedzi. Czy trzeba, jak, ile i gdzie płacić za opony, oleje, płyny itp? Myślałem, że skoro mam podpisaną umowę ze stacjami demontażu pojazdów to one są za to odpowiedzialne.

    • Jednoznacznie nikt nie odpowiedział, ponieważ zdania w tej kwestii są podzielone. Jedni eksperci twierdzą, że nie trzeba płacić inni, że mamy taki obowiązek.
      Nie poruszamy tego tematu, ponieważ czekamy na Sądowe rozstrzygnięcie sprawy jego dotyczącej.
      Jak tylko w sądzie sprawa się wyjaśni, zajmiemy stanowisko i napiszemy co powinniśmy robić.

      • Czyli wychodzi na to, że teraz nie ma sensu wychodzić przed szereg i płacić skoro nie wiadomo czy jest taki obowiązek

  12. Zamierzam sprowadzić większą ilość aut z zagranicy. Proszę o pomoc w podaniu kolejności załatwienia formalności związanych z siecią zbierania pojazdów. Z góry dzięki za pomoc.

  13. Witam. Proszę o pomoc.
    W PKD firmy mam wpisany handel autami jako działalność poboczną jednak nigdy nie sprowadziłem auta na firmę do kraju. Dostałem pismo z GIOS O rozliczeniu. Czy muszę to zrobić?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.

Informacja Ministra Finansów – Dlaczego musimy płacić OC za samochody w Komisach.

Przy okazji odpowiedzi na interpelacje Poselską numer 1318, złożoną przez...

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie.

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie i sprawdź czy trafiłeś prawdziwą okazję.

Odpowiedź MI – Sprzedaż na „miękkim”, kary za rejestrację, co z autami uszkodzonymi, itd.

Dziesięć otrzymałem odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury na pismo, które...