MF planuje zniesienie akcyzy od 1 stycznia 2018 roku.

Data:

Zwolnieniem z akcyzy aut elektrycznych, zerową stawką akcyzy na CNG oraz wyższą kwotą amortyzacji dla samochodów na prąd, Ministerstwo Finansów chce propagować rozwiązania proekologiczne – zapowiedział wiceminister finansów Wiesław Janczyk.

Janczyk przypomniał, że trwają prace nad projektem ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, której gospodarzem jest Ministerstwo Energii. Zaznaczył, że Ministerstwo Finansów ma bardzo istotny wkład w zapisy tej ustawy. Dotyczą one mechanizmów podatkowych w stymulowaniu rozwiązań proekologicznych.

„Chcemy zaproponować zwolnienie z akcyzy na samochody elektryczne. Mamy również propozycje podniesienia kwoty, która mogłaby być wliczana w koszty prowadzonej działalności gospodarczej przy zakupie pojazdów elektrycznych do 30 tys. euro z obecnie obowiązujących 20 tys. euro” – powiedział wiceminister.

Ponadto, jak poinformował Janczyk, ministerstwo pracuje również nad zniesieniem akcyzy na paliwo CNG – sprężony gaz ziemny. „Mogłoby być ono użyte na większą niż do tej pory skalę na przykład w zasilaniu autobusów miejskich. Mamy informację od podmiotów, które operują w tej branży, dostarczają tego nośnika energii, że jest duże zapotrzebowanie na obniżenie tej stawki akcyzy” – powiedział.

Wiceminister wyjaśnił, że CNG jest paliwem proekologicznym, jego stosowanie ogranicza znacząco emisję zanieczyszczeń. „W 2015 r. dochody państwa z tego tytułu były niewielkie, wynosiły zaledwie 7 mln zł. Jak się dowiadujemy (podatek – PAP), jest jednak istotną barierą dla wejścia na ten rynek z technologią, która byłaby mniej szkodliwa, jeśli chodzi o zanieczyszczenia” – tłumaczył Janczyk.

„Zgodnie z programem rządowym Czyste Powietrze, chcielibyśmy wyjść naprzeciw takiemu postulatowi – być może stawka akcyzy zostanie po prostu obniżona do zera i da szansę na to, żeby po miastach w Polsce jeździły autobusy, które nie będą emitować tak dużo spalin i szkodliwych substancji” – wskazał wiceminister.

Resort finansów liczy na to, że zmiany te zaczną obowiązywać już od 1 stycznia 2018 r. Podkreślił, że ich celem jest poprawa jakości powietrza. „W dużych miastach parametry jakościowe powietrza, którym oddychamy, wymagają poprawy. To długoterminowy projekt. Sądzę, że te regulacje mają szansę na wejście od 1 stycznia 2018 r. i sukcesywnie będą przyczyniać się do poprawy tych parametrów” – dodał.

Obserwując naszą branżę, widzę że samochody elektryczne i paliwa alternatywne zdominują rynek szybciej niż wielu z nas się wydaje. Wiele rządów nie tylko Europejskich już wprowadziło wspierające je regulacje prawne oraz zakazy dla aut zasilanych olejem napędowym i benzyną.

Jak widzicie handel samochodami używanymi w Polsce za 5 lat?

Jak według Was wpłynie na naszą branże rozwój elektromobilności i coraz większa ilość ograniczeń dla aut „tradycyjnych” związanych z ekologią?

Dajcie znać w komentarzach i na naszym Fecebooku.

Źródło:

www.kurier.pap.pl

4 KOMENTARZE

  1. za 5 lat będzie więcej hybryd i większych zmian się nie spodziewam. auta elektryczne są za drogie w zakupie jak i w utrzymaniu

  2. Myślę nad zakupem Tesli, ale krótki zasięg trochę mnie hamuje. Jednak Tesla świetnie tańczy. Dwóch moich kolegów już mają takie. Świetny jako drugi pojazd „do sklepu po bułki dla żony”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.

Informacja Ministra Finansów – Dlaczego musimy płacić OC za samochody w Komisach.

Przy okazji odpowiedzi na interpelacje Poselską numer 1318, złożoną przez...

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie.

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie i sprawdź czy trafiłeś prawdziwą okazję.