0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Można już sprawdzić Historie Pojazdu Sprowadzonego!

Data:

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że od 15 grudnia 2017 roku nabywcy i właściciele samochodów importowanych z rynku wtórnego wybranych krajów europejskich oraz USA i Kanady, mogą sprawdzić ich przeszłość na portalu Historiapojazdu.gov.pl. Na razie w systemie widoczne są pojazdy sprowadzone z zagranicy i już zarejestrowane w Polsce, ale od stycznia 2018 roku, znajdziemy w nim również samochody, które jeszcze nie znalazły się w Centralnej Ewidencji Pojazdów. Sprawdzenie ich historii, będzie wymagało logowania się do systemu za pomocą profilu zaufanego (eGO).

Ta całkowicie darmowa usługa, to kolejne udogodnienie dla obywateli w ramach Programu CEPiK 2.0. Dla samochodów sprowadzonych w zakładce „Dane zagraniczne” znajdziemy informacje w siedmiu kategoriach:

– Kradzież

– Złomowanie

– Powypadkowy

– Uszkodzony

– Przekręcony licznik

– Niedopuszczony do ruchu

– Służył jako taxi

Alert zaznaczony czerwonym ostrzegawczym symbolem oznaczać będzie potwierdzenie danej kategorii. System poinformuje nas również jeśli pojazdu nie ma w bazie.

Obecnie w ewidencji dostępne są auta pochodzące z 21 rynków, z których dziś pochodzi ponad 4,5 mln aut zarejestrowanych w Polsce. W systemie znajdziemy między innymi dane z Francji, Belgii, Holandii, Włoch, Szwecji a także z USA i Kanady. W przyszłości możliwe jest rozszerzenie usługi o kolejne kraje, w tym Niemcy.

Rozszerzenie funkcji serwisu o zagraniczną historię pojazdów było możliwe dzięki pracy ekspertów Ministerstwa Cyfryzacji, Centralnego Ośrodka Informatyki w porozumieniu z firmą Carfax.

Co myślicie o tej usłudze?

Czy to „ukróci” proceder cofania liczników?

Podzielcie się z nami swoimi opiniami w komentarzach i na Facebooku

Źródło:

PAP – TUTAJ

8 KOMENTARZE

  1. ciekawe jak to zrobią bo jakoś tego nie widze? skąd dane na temat licznika w tych bazach? Będzie to działało jak Auto baza itp.

  2. I bardzo dobrze, W końcu kupujący będą wiedzieć ile kosztuje auto z małym przebiegiem a ile z normalnym. Wszyscy się dowiedzą, Ceny aut z normalnymi przebiegami pójdą w górę, na tą chwilę to 10 latki z ori przebiegiem 200-250 tys muszę sprzedawać jak gniot cofnięty z 500 tys na 180 tys przez Mirasa. Bo jak jest te 2-3 tys drożej to nawet nikt nie zadzwoni.

    • „Na Niemca” to swoją drogą… ale podobny model sprzedaży prezentują też przydomowi handlarze którzy mają po kilka aut na podwórku a dokumenty zrobione na tzw firmy słupy. Firmy te skupiają w sobie bardzo wielu drobnych handlarzy a same zarabiają na ilości przepuszczanych przez firmę aut. A przemiał jest tu całkiem spory od 100 do 200 aut miesięcznie w zależności ilu „handlarzyków” korzysta z usług takiej firmy. O przestępczym działaniu takich firm długo by pisać więc skupmy się na samych handlarzykach.
      Tutaj auta mają opłaconą akcyzę, tłumaczenia oraz fakturę już wypisaną łącznię z kwotą sprzedaży. Nie wypełnionym polem jest jedynie pole „Nabywca”. Wpisują tam dane nabywcy przy sprzedaży auta. Tacy ludzie zajmują się na co dzień zupełnie czym innym a handel to ich dodatkowe źródło.
      Taki model sprzedaży to również szara strefa ponieważ taki przydomowy handlarz ma o wiele niższe koszta utrzymania niż legalnie działający biznes. Nie płacą ZUSu, VATu, dzierżawy placu a dochodowy mają głęboko gdzieś.
      Tacy sprzedawcy na otomoto nie wystawiają się jako Dealer tylko zawsze jako osoba prywatna.
      Tacy są trudniej do zlokalizowania bo niby auto opłacone ale nie przez ich firmę tylko przez firmę zewnętrzną.

      • Poczekaj bo się zgubiłem a jak ktoś ma sklep albo zakład fryzjerski jest vatowcem a po domem sprzedaje auta to gdzie to szara strefa i brak opłat 🙂 Jak masz plac i na nim 40 aut to możesz mieć jeszcze sklepy z odzieżą czy restaurację. Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora. A na otomoto nie mają diler bo chcą 200 netto miesięcznie – jak masz 2-3 auta to lepiej zapłacić 3×50 zł brutto niż 200 netto. Wiadomo jak masz więcej aut to warto.

  3. pic na wodę…

    Ja tam nawet przez „profil zaufany” nic nie mogę sprawdzić, za każdym razem wyskakuje komunikat, że nie ma auta w bazie…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Jak zmiany w KPO i dofinansowania wpłyną na naszą branżę.

Nie będzie podatków. Będą dofinansowania.

Dobre i Złe wiadomości w sprawie kar.

Dobra wiadomość jest jedna, złych niestety więcej...

To już pewne – transakcje gotówkowe zostaną ograniczone!

To już pewne - transakcje gotówkowe zostaną ograniczone! Znamy datę.

Tablice Profesjonalne dla pojazdów używanych coraz bliżej!

"przedsiębiorcy zajmujący się obrotem używanymi (już zarejestrowanymi) pojazdami, również sprowadzanymi z zagranicy, będą mogli korzystać z profesjonalnej rejestracji pojazdów na potrzeby przeprowadzania jazd testowych."