0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Na „Tablicach Profesjonalnych” nie pojedziesz na przegląd!

Data:

24 maja 2017 roku, poseł Krzysztof Sitarski (KUKIZ’15) w interpelacji nr 12857, zapytał Ministra Infrastruktury: „Czy uprawnieni do korzystania z „tablic profesjonalnych” nadal będą musieli rejestrować czasowo we właściwym dla sprawy wydziale komunikacji starostwa powiatowego pojazdy w celu przejazdu związanego z koniecznością dokonania jego badania technicznego?”

Na stronie Sejmu RP opublikowana została odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzego Szmita z dnia 30 czerwca 2017 roku. Z pisma jasno wynika, że nie będziemy mogli poruszać się z wykorzystaniem „tablic profesjonalnych” pojazdami bez ważnego badania technicznego. Oznacza to, że w celu dojechania sprowadzonym samochodem wymagającym przeprowadzenia badania technicznego, będziemy musieli go zarejestrować czasowo na zasadach dziś obowiązujących.

Pan Minister wskazał: że dystrybutorzy pojazdów w większości sprowadzają pojazdy z terytorium państw członkowskich, a ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym w art. 81 ust. 4 pkt 2 zwalnia z badania technicznego zarejestrowany pojazd:

a) na którego typ wydano świadectwo homologacji typu WE pojazdu – w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego, ustalonego na podstawie ust. 5, lub

b) w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności.

W powyższej sytuacji dla dystrybutora korzystającego z jazdy testowej pojazdu określony w projekcie ustawy warunek nie będzie powodował konieczności przeprowadzenia badania technicznego pojazdu tylko posiadania określonego dokumentu. „

Teoretycznie ok, ale w artykule 81 ustęp 5 przeczytamy: Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie, z zastrzeżeniem ust. 6–10.”

I w związku z tym niestety w praktyce pojawiają się „schody”, ponieważ badania techniczne np. w Niemczech ważne są dwa lata. Część diagnostów i Wydziałów Komunikacji twierdzi, że Niemiecki przegląd techniczny po upływie roku od jego przeprowadzenia, w Polsce jest nieważny i w związku z tym należy przeprowadzić badanie techniczne pojazdu.

Na 5 lipca 2017 roku zaplanowane zostało pierwsze posiedzenie Podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (druk nr 1543), w której obradach będę uczestniczył.

W związku z tym, proszę Was o odpowiedź na pytania:

  • Powiedzcie jak Diagności i Wydziały Komunikacji w waszych miastach podchodzą do zagranicznych badań technicznych?

  • Honorują je czy każą robić Polski Przegląd?

  • Może wysyłają Was do SKP w celu ustalenia danych pojazdu?

  • Jak traktują np. Niemieckie TUV po upływie roku od przeprowadzenia badania? – Napiszcie z której części Polski jesteście:)

Odpowiadajcie w komentarzach pod tekstem lub na Facebooku, jak Wam wygodniej.

Z góry dziękuję za odpowiedzi, które pomogą mi przygotować się do posiedzenia Podkomisji zajmującej się „Rejestracją Profesjonalną”.

Źródło:

7 KOMENTARZE

  1. Nie dość, że każą robić przegląd mimo aktualnego niemieckiego w pierwszym roku ważności to jeszcze kiedy jest standardowy druk umowy ze wzmianką o powypadkowosci – każą robić dodatkowy przegląd mimo tego że już diagnosta zrobił przegląd i dopuścił auto do ruchu. Druk zawiera regułkę i braku gwarancji co do wcześniejszej powypadkowosci ale nie odnosi się do akurat konkretnego auta. Trzeba wykreślać tą regułkę, żeby tłumacz tego nie tłumaczył i wtedy nie trzeba robić tego przeglądu. Jestem z Sandomierza. Wojtek świętokrzyskie.

  2. W moim mieście nikt nie honoruje niemieckiego przeglądu. Ani stacja diagnostyczna, ani wydział komunikacji. Każde auto musi mieć zrobiony polski przegląd i na tym się kończy

  3. Polska innym prawem stoi teraz jedynym słusznym niestety i nie będzie czerpała wzorców niemieckich unijnych mamy swoich specjalistów od tworzenia słusznego prawa i proszę nie sugerować korzystania z dobrych sprawdzonych pomysłów zza Odry.Taki czarny humorek.

  4. Witam, jestem z Gliwic, u mnie przegląd niemiecki do końca pierwszego roku jest akceptowany przez WK, po upływie roku jest nieważny i trzeba robić polski. WK dla miasta sam wysyła zapytania do central dealerskich np. w sprawie roku produkcji, drugi WK obsługujący powiat wysyła do SKP po ustalenie danych, bo nie chce im się tego robić. To samo miasto, różne podejście do tematu.

  5. Kluczbork woj. opolskie. Trzeba robić identyfikacje pojazdu za 60zł mino że ma ważny przegląd. Tragedia. Co powiat to inny prawnik z inną interpretacją prawa. Skandal!!! Polska to dziwny kraj…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

24 Renault Trafic i Opel Vivaro do kupienia z Niemiec – bezpośrednio!

Dostałem ofertę zakupu bezpośrednio od właściciela z Niemiec, 24...

ProEkologiczne Plany Rządu – Posiedzenia Rady Przedsiębiorców

Rząd opracował i przedstawił do konsultacji, Krajowe ramy polityki...

Zapraszam na Targi Poznańskie – Poleko

Szanowni Państwo, 15 października 2024 roku podczas targów POLECO w Poznaniu,...

Kary za nierejestrowanie pojazdów sprowadzonych – Aktualny Stan odwołań – WK i SKO i WSA

Na tej stronie znajdziesz aktualną sytuację dotyczącą kar za sprzedaż samochodów sprowadzonych przed zarejestrowaniem. Masz tutaj: - listę Wydział Komunikacji, które nakładają kary, - listę SKO, które uchyliły kary, - listę SKO, które utrzymały decyzję Wydziałów Komunikacji, - listę spraw, które trafiły do WSA.