PolskiAutohandel.pl

 Z ostatniej chwili
  • Akcyza – ważne zmiany! Na stronie Rządowego Centrum Legislacji, opublikowany został Projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzoru dokumentów potwierdzających zapłatę akcyzy na terytorium kraju od samochodu osobowego nabytego wewnątrzwspólnotowo lub brak...
  • Koniec z Akcyzą! Jest zgoda Kmisji Europejskiej! 18 grudnia 2018 r. Komisja Europejska stwierdziła, że zwolnienie od podatku akcyzowego pojazdów elektrycznych, hybrydowych i z napędem wodorowym nie stanowi pomocy publicznej i może być stosowane w prawie krajowym. ...
  • Zwrot AKCYZY – projekt rozporządzenia. W dniu dzisiejszym na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowany został projekt rozporządzenia Ministra Finansów zmieniający rozporządzenie w sprawie zwrotu akcyzy od samochodu osobowego. W uzasadnieniu przeczytamy, że „Projekt rozporządzenia Ministra...
  • Import aut używanych rośnie o ponad 20%. A co ze sprzedażą? W marcu sprowadziliśmy do Polski ponad 89 tysięcy używanych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony. Oznacza to ponad 20 procentowy wzrost w porównaniu do lutego bieżącego roku. Jeżeli tak...
  • AKCYZA – drobne zmiany. Czy istotne? Ministerstwo Finansów opracowało dwa projekty rozporządzeń konieczne do dostosowania treści istniejących rozporządzeń do zmian wprowadzanych ustawą z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców oraz innych ustaw dotyczących działalności gospodarczej....

PolskiAutohandel.pl Szkolenia – NEWSLETTER 5/2019

PolskiAutohandel.pl Szkolenia – NEWSLETTER 5/2019
Sierpień 08
12:57 2019

JAK ZACHĘCIĆ DZWONIĄCEGO KLIENTA DO WIZYTY W KOMISIE, NIE ROZMAWIAJĄC O CENIE?

Zdecydowana większość klientów naszych komisów to osoby, które nie pojawiają się u nas „z ulicy”. Zanim zdecydują się na wizytę, z reguły dzwonią do nas, by poznać szczegóły oferty.

Oczywiście rozmowa o szczegółach technicznych, wyposażeniu pojazdu czy ewentualnych usterkach jest jak najbardziej wskazana (choćby po to, byśmy nie musieli tracić czasu swojego ani czasu klienta, jeśli pojazd nie spełnia jego oczekiwań). Natomiast pierwsza rozmowa telefoniczna to najgorszy moment, by rozmawiać o pieniądzach. Klient, który otrzyma od nas rabat przez telefon, gdy pojawi się w salonie i tak będzie chciał „ugrać” jeszcze coś…

Co więc robić w sytuacji, gdy klient chce rozmawiać przez telefon o potencjalnym rabacie? Jak przekonać go, by odwiedził nas w komisie (i ewentualnie dopiero wtedy porozmawiać z nim o cenie transakcyjnej)?

W dzisiejszym newsletterze opowie o tym Tomasz Otawa – trener sprzedaży, który od ponad 20 lat zajmuje się wspomaganiem osób zajmujących się handlem w branży samochodowej. Zachęcamy do obejrzenia!

Jeżeli film otwiera się nieprawidłowo kliknij – TUTAJ

Klienci dzwonią do nas niemal co chwilę. Często mamy jednak przekonanie, że spędzamy na rozmowach przez telefon zbyt dużo czasu, a ich ilość wcale nie przekłada się na liczbę wizyt w naszym komisie. Co zatem zrobić, by każdy kontakt telefoniczny przełożyć na wizytę na naszym placu?

Klasyczna rozmowa wygląda następująco – dzwoni do nas klient i – powołując się na ofertę którą znalazł na którymś z portali aukcyjnych – pyta, czy oferta jest nadal aktualna, a po kilku dodatkowych pytaniach przechodzi już do kwestii ceny i upustu, który będzie mógł dostać.

Jak powinniśmy zachować się w takiej sytuacji? W żadnym wypadku nie powinniśmy dać się wciągnąć klientowi w taką rozmowę. Klient nie widział jeszcze samochodu, nie możemy porozmawiać z nim o jego zaletach, skupia się on zaś tylko i wyłącznie na cenie. Naszym zadaniem jest przeniesienie ciężaru rozmowy na zalety samochodu, rozmowa o jego wyposażeniu, zachęcenie klienta do obejrzenia go na własne oczy – podczas takiej wizyty będzie mógł on bowiem zdecydowanie dokładniej przyjrzeć się samochodowi (i dopiero na placu będziemy mogli przejść do negocjacji cenowych).

Bardzo istotnym z naszego punktu widzenia powinna być również chęć potwierdzenia, że klient rzeczywiście jest poważnie zainteresowany naszą ofertą. W jaki sposób zrobić to najprościej? Poprośmy klienta o jego imię i numer kontaktowy. Jeśli rzeczywiście będzie zainteresowany oferowanym przez nas pojazdem, nie będzie miał problemu z podaniem nam takich danych. Dodatkowo zwiększamy znacznie jego zaangażowanie w zainicjowany niedawno proces sprzedaży.

Co zrobić w przypadku, gdy klient już po podaniu nam numeru telefonu wraca do negocjowania upustu przez telefon, argumentując to z reguły dużą odległością do naszego komisu? W tym przypadku również nie powinniśmy dać się wciągnąć klientowi w rozmowę o cenie. Dobrą odpowiedzią może być „Mogę zagwarantować Panu że do czasu Pańskiej wizyty za 2/3/4 dni, samochód będzie na Pana czekał, nie będzie nikomu oferowany. Oczywiście jestem otwarty na ewentualne negocjacje, ale o tym porozmawiamy już na miejscu, gdy obejrzy Pan samochód na własne oczy.”

Podsumowując, traktujmy każdy kontakt telefoniczny jako okazję na ściągnięcia klienta na nasz plac. Gdy mamy już klienta na miejscu, zdecydowanie zwiększamy szanse na to, że uda nam się finalnie dopiąć transakcję, i nawet gdy klientowi nie przypadnie do gustu samochód po który przyjechał, będziemy w stanie zaoferować mu ciekawą alternatywę.

Dbajmy również o to, by w rozmowach z klientem przyjąć pozycję partnerską, dzięki której na starcie będziemy w zdecydowanie lepszej pozycji w negocjacjach. Jeśli klient oczekuje czegoś od nas, my również mamy prawo oczekiwać od niego czegoś w zamian. Jeśli chce uzyskać dodatkowy rabat na samochód, my możemy na przykład poprosić, by zostawił nam dane kontaktowe i umówić się na konkretny termin wizyty. Oczywiście nie gwarantuje to 100% skuteczności, ale jeśli mamy jego dane kontaktowe, a wizyta jest umówiona na konkretny dzień i godzinę, to znacząco zwiększamy szanse na dopięcie transakcji podczas ewentualnej jazdy próbnej i rozmowy na naszym placu.



Jeśli chcesz otrzymywać nasz NEWSLETTER zawierający istotne dla branży informacje, wyślij nam swój adres e-mail.


Tagi
Udostępnij

Podobne artykuły

2 komentarze

  1. TereFere
    TereFere Sierpień 10, 22:26

    A po co Panu mój numer? … nie żebym się czepiał, ale aż się prosi aby zapytać.

    Odpowiedz na ten komentarz
  2. uchol
    uchol Sierpień 15, 21:12

    Przecież nr tel sie wyświetla na telefonie?
    Ja zawsze proszę o nazwe Miasta z jakiego dzwoni

    Odpowiedz na ten komentarz

Napisz komentarz

NEWSLETTER


Jeśli chcesz otrzymywać nasz NEWSLETTER zawierający istotne dla branży informacje, wyślij nam swój adres e-mail.


Archiwum

wyszukaj na stronie

Many lives were lost that day, Including about 2,000 citizens on Omaha Beach (Aka weakling Omaha)by yourself. get-togethers will take place throughout Normandyin honor of their sacrifice and heroism. You can mark the anniversary in your own kitchen by watching Band of Brothers (hbo Go) Or reading or enjoying television The Longest Day dwayne allen jersey. Van driver in Freddie Gray case goes on trialThe trial of police officer Caesar Goodson, jr, Is set to start out Monday. Goodson is one of five Baltimore City police officers in the Freddie Graycase still awaiting trial. As the driver of the police van in which Gray is considered to have suffered a fatal spinal injury, Prosecutors say Goodson bears the most responsibility in Gray's death custom eagles jersey. He is convicted of second degree murder and could face 30 years in prison if convicted stefon diggs jersey. this past month,edward Nero,The second police man tried in the case, Was acquittedof all costs. The first trial ended in a hung jury and you will be retried. Prosecutor to select charges in the Harambe incidentHamilton County ProsecutorJoe Detershas scheduled a Monday afternoon news conference where he is expected to announce his decision on whether he will press charges against the family of the 3 year old boy who fell into the gorilla exhibit at the Cincinnati Zoo last month kamar aiken jersey.