0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

Opłata Produktowa – UMOWA z Organizacją Odzysku

Data:

Niżej możecie zapoznać się ze szczegółami współpracy z  Organizacją Odzysku.

Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony. W związku z tym po podpisaniu umowy w 2024 roku (obojętnie w którym dniu roku), Organizacja Odzysku przejmie wszelkie nasze obowiązki związanie z rozliczeniem opłaty produktowej za cały 2024 rok oraz lata kolejne. Naszym zadaniem będzie jedynie po zakończeniu 2023 roku podanie Organizacji Odzysku masy wprowadzonych produktów. Mamy na to czas do 7 stycznia 2025 roku. 

Nasze koszty przedstawiać się będą następująco:
Oleje – stawka za kilogram 1,20 zł
Opony – stawka za kilogram 0,40 zł
Baterie przenośne – główni guzikowe z kluczyków samochodowych – stawka za kilogram 9 zł 
Akumulatory – 0,03 zł/kg na publiczne kampanie edukacyjne. Przy mniejszej ilości aut opłata na kampanie edukacyjne może w ogóle nie wystąpić ponieważ do 10 zł nie trzeba tej opłaty wnosić.

W związku z tym, że niezależnie od tego czy sprowadzamy 10 pojazdów czy 500 obsługa wiąże się takim samym nakładem pracy administracyjnej, Organizacja Odzysku ustaliła kwoty minimalne kontraktu za przejęcie naszych obowiązków związanych z opłatą produktową, które nie mogą być niższe niż 800 zł za opony i oleje, 800 zł w zakresie zbiórki i recyklingu baterii i akumulatorów i 100 zł w zakresie realizacji publicznych kampanii edukacyjnych. 

Żeby oszacować koszty roczne wystarczy:
1. podać samochodów ilość wprowadzonych w 2024 roku (szacunkowo – tyle ile planujesz sprowadzić),

2. niżej w tabeli automatycznie wyświetlą się dane dotyczące:

– łącznego kosztu współpracy z Organizacją odzysku Odzysku.

– kwoty jaką musiałbyś zapłacić realizując obowiązki samodzielnie

– różnicę między między kosztem przy samodzielnym rozliczaniu Opłaty Produktowej i zleceniem tego obowiązku Organizacji Odzysku.

Kalkulator przygotowany został dla aut osobowych i dostawczych. Oczywiście przy pojazdach ciężarowych, leśnych, rolniczych, autobusach, motocyklach, itd., masy na jeden pojazd będą inne. Jeżeli sprowadzacie Państwo takie pojazdy, ilość produktów należy obliczyć oddzielnie dla każdego z nich samodzielnie ponieważ przygotowanie kalkulatora jest nie możliwe.

Kalkulator możesz pobrać - TUTAJ

JAK PODPISAĆ UMOWĘ Z ORANIZACJĄ ODZYSKU:

Każda firma, będzie miała do podpisania dwie umowy. Jedną na Oleje i Opony, drugą na Baterie i Akumulatory.

Żeby podpisać umowę należy:

– wypełnić formularz na tej stronie, zawierający kompletne dane niezbędne do wygenerowania umów – dane zostaną przekazane do Organizacji Odzysku,

– po około 14 dniach, każda firma otrzyma na podany adres e-mail gotowe dwie umowy,

– każdą z umów należy wydrukować w dwóch egzemplarzach, podpisać czytelnie imieniem i nazwiskiem,

– wydrukowane i podpisane umowy należy wysłać pocztą tradycyjną (listem poleconym) na adres Organizacji Odzysku,

– jeden egzemplarz każdej umowy podpisanym przez Organizację Odzysku zostanie do Państwa przesłany na adres kontaktowy podany w formularzu.

UWAGA! po podpisaniu umów nie płacicie opłaty produktowej do Urzędu Marszałkowskiego (oczywiście dotyczy to lat, w których macie umowę). Rozliczacie się tylko z Organizacją Odzysku.

Organizacja Odzysku złoży za nas lub w naszym imieniu sprawozdania dotyczące olejów, opon, baterii i akumulatorów. Sami będziemy musieli złożyć sprawozdanie z Sieć Recyklingu.

Rok 2023 i lata wcześniejsze w przypadku wezwania nas przez Urząd Marszałkowski będziemy musieli rozliczyć sami według stawek z odpowiedniego rozporządzenie Ministra. W celu przygotowania sprawozdań możecie skorzystać z pomocy firmy EkoRaport

 

WYPEŁNIJ FORMULARZ ŻEBY PODPISAĆ UMOWĘ Z ORGANIZACJĄ ODZYSKU



    Województwo (wymagane)

    Podaj NIP firmy:

    Kliknij przycisk żeby pobrać dane firmy z GUS:

    Nazwa Firmy

    Ulica

    Miasto

    Kod pocztowy

    UWAGA !!!
    Niżej podaj ilość samochodów sprowadzonych w 2024 i 2025 roku (rok bieżący szacunkowo).
    Jeżeli prowadzisz działalność od 2025 roku to w rubryce za 2024 rok wpisz zero.
    w 2024 roku:

    w 2024 roku (szacunkowo):

    UWAGA !!!
    Jeżeli sprowadzacie inne pojazdy niż samochody osobowe i dostawcze
    podajcie ich rodzaj i ilość w polu poniżej z podziałem na lata 2024 i 2025.





    8 KOMENTARZE

    1. Witam mam pytanie chciałbym zacząć sprowadzać samochody z europy możecie mi wytłumaczyć po kolei co muszę załatwić żeby zacząć handlować?
      Wiem tylko tyle że muszę mieć VAT EU i do bdo składać jakieś wnioski o ilości oleju opon ?

      • Na początek ogarnij sobie BDO bo za prowadzenie działalności bez numeru BDO i niepodawanie tego numeru na dokumentach może dostać kary od 5.000 do 1.000.000 złotych.
        Po kolej zrób:
        1. podpisz umowę z Siecią Recyklingu – https://polskiautohandel.pl/siec-recyklingu-ambit-umowa/
        2. podpisz umowę z Organizacją Odzysku – https://polskiautohandel.pl/oplata-produktowa-umowa-z-organizacja-odzysku/ (po wypełnieniu formularza dostaniesz instrukcje złożenia wniosku Rejestrowego do BDO).
        3. złóż wniosek Rejestrowy do BDO – na stronie http://www.bdb.mos.gov.pl

        Pamiętaj też o zgłoszeniu się jako podatnik podatku akcyzowego – złóż AKCR.

        • Witam, wysłałem umowę do Ambit.
          Została mi umowa z Organizacją Odzysku oraz wniosek rejestrowy BDO.
          Czy po podpisaniu umowy z Organizacją Odzysku dostanę instrukcję złożenia wniosku rejestrowego BDO ?
          Czy po złożeniu wniosku muszę robić coś jeszcze?
          Sprawozdanie ogarnie za mnie firma Interzero ?

          • Po podpisaniu umowy z Interzero dostaniesz odetnie informacje potrzebne do wypełnienia wniosku na stronie BDO.
            Jak uzyskasz numer BDO musisz go podawać na wszelkich dokumentach związanych z prowadzoną działalnością, musisz na bieżąco prowadzić ewidencje.
            Sprawozdanie z sieci recyklingu składasz samodzielnie. Resztę rozlicza Organizacja Odzysku.

    2. Witam, wypełniłem i wysłałem formularz około 3 tygodnie temu i nie otrzymałem odpowiedzi.
      Gdzie mogę się dowiadywać na jakim etapie jest mój wniosek.
      pozdr.

    3. Witam. Zaczynam w tym miesiącu. Podpisałem umowę z ambit i czekam na numer bdo. informacja na stornie o odpadach i umowie dotyczy 23 i 24 rozumiem że na koniec 25 roku mam wypalnic u was ten arkusz żeby się rozliczyć z tych odpadów ?? Czy musze mieć już teraz umowę ??

      • Jeżeli chodzi o umowę z organizacją odzysku to podpisujesz ją w tym roku, ale żeby można było określić zgodnie z ustawą ilości produktów musisz podać dane z roku bieżącego i roku poprzedniego. Formularz który był na stronie już poprawiłem bo tam były dane dotyczące 2024 r. Teraz już masz 2024 i 2025. jak masz jakieś dodatkowe pytania to zadzwoń do mnie: 692333111

    Skomentuj Damian D. Anuluj odpowiedź

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj

    placeholder text

    Udostępnij post:

    Popularne

    Warto także przeczytać
    Podobne

    VI Międzynarodowa Konferencja FORS – RECYKLING POJAZDÓW W KRAJU I NA ŚWIECIE

    📅 Data: 22–23 maja 2025 r.📍 Miejsce: Hotel Intercontinental,...

    Nowe przepisy – co MUSZĄ wiedzieć handlujący używanymi autami?

    Ministerstwo Infrastruktury opublikowało projekt ustawy, który ma istotny wpływ na branżę handlu pojazdami używanymi. Poniżej przedstawiamy kluczowe informacje:

    Ankieta dla Dealerów Aut Używanych  – pokaż, jak wygląda sprzedaż aut z UE przed rejestracją w praktyce!

    Ankieta jest anonimowa, zajmie Ci 1–2 minuty, a pomoże realnie wpłynąć na podejście Ministerstwa Infrastruktury i Wydziałów Komunikacji do naszej branży.

    Rejestracja pojazdów spoza UE – ważne zmiany w planach Ministerstwa Infrastruktury.

    W odpowiedzi na rosnące problemy i wątpliwości związane z rejestracją pojazdów sprowadzonych spoza Unii Europejskiej, Ministerstwo Infrastruktury kolejny raz zapowiada konkretne działania. Słyszymy o tym od kilku miesięcy, ale teraz poznaliśmy więcej szczegółów, które ujawnił Sekretarz Stanu Stanisław Bukowiec. To ważna wiadomość dla wszystkich handlujących samochodami używanymi – zwłaszcza importowanymi z USA, Szwajcarii, Japonii czy Korei.