Opłata produktowa – uważajcie na „podejrzane” oferty współpracy!

Data:

Niestety tak jak przewidywaliśmy po poruszeniu przez nas tematu Opłaty Produktowej, na rynku zaczynają pojawiać się firmy oferujące usługi, które „uchronią” Naszą firmę przed konsekwencjami niedopełnienia obowiązków wynikających z ustawy.

Straszą Nas dużymi karami (np. 600 zł za każde auto), twierdzą, że nie ma argumentów przemawiających za uchylaniem się od obowiązku uiszczania opłaty produktowej. Twierdzą, że dzięki podjęciu współpracy z ich Organizacją Odzysku wywiążemy się z obowiązków wynikających z ustawy.

Naszym zdaniem nie powinniśmy uiszczać opłaty produktowej, dlatego w najbliższych dniach będziemy zajmowali się tym tematem.

W związku z tym prosimy o przysyłanie nam wzorów umów z Integratorami i organizacjami odzysku, które otrzymaliście lub już podpisaliście.

Umowy wysyłajcie na adres: info@polskiautohandel.pl

26 KOMENTARZE

    • Masz podpisaną z nimi umowę?
      Podeślij nam proszę.
      Cena nie jest najważniejsza. Ważne jest to czy jest ona podpisana z odpowiednim podmiotem i czy spełnia założenia ustawy…

    • 10 zł ? Skąd ta cena ? Mam podpisana umowę i cena nie dotyczy auta tylko kg akumulatora, opon i litrów oleju w aucie. A po za tym umowa jest z integratorem a nie cts . Nie wiem skąd ta afera skoro przepisy są od paru lat a niezajomość nie zwalnia od płacenia.
      Może jak sprawdżycie to dobrze od prawnej strony to zobaczycie ze to nie są żadne cuda.

  1. Skoro już zaczęliście temat to warto też wspomnieć o obowiązkach zw. z akumulatorami, o numerze rejestrowym z GIOŚ.
    Mam wątpliwości co do ujednoliconej stawki, gdyż jednak autohadlarz powinien chyba tworzyć jakieś rozliczenie ilościowe (w kg) jakie organizacja przejmuje. A jeśli w tym są akumulatory to czy obejmuje to wszystkie obowiązki np. na kampanie też.

  2. W związku z komentarzem na fcb – jako prowadząca również stacje demontażu i podpisująca umowy z autohandlarzami na sieć informuje że chciałabym móc przejąc od „moich” autohandlarzy obowiązki wynikające z opłaty produktowej i ustawy o akumulatorach ale NIE MOGĘ!!!
    Mimo, że stacje demontażu pojazdów przekazują do recyklingu/odzysku m.in. akumulatory,opony i oleje nie mogą przejąć tego obowiązku od autohandlarzy i podzielić się swoimi kilogramami. A szkoda…

  3. Witam
    Wydaje mi się, że jeśli ma się umowę podpisaną z firmą recyklingową pojazdów, tj. np. AMBIT, jest się zwolnionym z tej opłaty. Poprosiłbym również o jakiś komentarz.
    Pozdrawiam
    Marcin

  4. Taaak. Na pewno wtedy jest się zwolnionym z tych opłat. A jak chodzisz do kościoła to nie musisz płacić podatków!

  5. Czy może się ktoś zwrócić do stosownej instytucji z zapytaniem czy jest zasadny ten obowiązek opłaty produktowej?

    P.S. mogę sprzedać samochód w którym nie było akumulatora

    • Cały czas jesteśmy w kontakcie ze stosownymi instytucjami.
      Jak tylko będziemy mogli coś więcej powiedzieć, dany Wan na pewno znać…
      Oczywiście możesz sprzedać samochód bez akumulatora.

    • Moim zdaniem samochody nie są produktami w rozumieniu ustawy:
      Art. 2. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
      9c) produktach – rozumie się przez to produkty zaliczone do rodzaju produktów wymienionych w załączniku nr 4a do ustawy, w tym te z nich, które stanowią część składową lub przynależność produktów stanowiących przedmiot importu produktów lub wewnątrzwspólnotowego nabycia produktów;

      Dlatego uważam, że nie powinniśmy płacić opłaty produktowej.
      Jest to oczywiście moje zdanie i nikomu nie mam zamiaru zabraniać podpisywać umowy. Tylko pamiętajcie że raz podpisana umowa oznacza że zgadzacie się że opłata jest słuszna i nie dość że będziecie ją musieli opłacać już zawsze to jeszcze możecie zostać rozliczeni za ostatnie pięć lat do tyłu…
      Po za tym moim zdaniem, wyliczenie ilości kilogramów opon, Olejów smarowych otrzymanych z ropy naftowej, preparatów z ciężkich
      frakcji, gdzie indziej niesklasyfikowanych, Preparatów smarowych, dodatków, środków zapobiegających zamarzaniu zawartych w samochodzie jest niemożliwe bez rozebrania auta na części pierwsze…

      • A czy ktoś z jakiejś instytucji wypowiadał się na ten temat?
        Ja też uważam, że wprowadzam Pojazd a nie opony+akumulator+karoseria+silnik+paliwo
        W aucie jest paliwo, więc też nie mam koncesji żeby sprzedawać paliwo.

  6. Dla mnie ta opłata to jakaś masakryczna bzdura.Po to mammy umowy zawarte z firmami recyklingowymi przecież wg logiki to one zajmują się recyklingiem pojazdów i ktoś kto złomuje auto musi dostarczyć je do firmy recyklingowej w całości bez większej utraty wyposażenia i kilogramów jak dowodzie rej.Jeśli jest inaczej niż myślę to jest jakaś kolejna bzdura podobnie zresztą jak z koniecznością zawierania umów przez importerów – firmy a osoby prywatne już nie nie mówiąc już o szarej strefie.

  7. Ustawa jest sprzeczna z prawem UE. Każdy producent samochodów w UE uiszcza opłatę recyklingową za pojazd. Nie można żądać dodatkowych opłat za to samo. Z tego powodu rząd musiał się wycofać z poboru opłaty recyklingowej.
    Zauważam, że jak ktoś z was pojedzie do wulkanizacji i zostawi tam zużyte opony zostanie obciążony opłatą za ich utylizację…..
    To wielokrotne obciążanie ukrytymi podatkami czegoś, co już raz zostało opłacone przez producenta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Newsletter

Popularne

Warto także przeczytać
Podobne

Umorzenie większości kary za brak Sieci Recyklingu

Kolejny raz udało się pomóc jednemu z Was. /*! elementor...

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem

Sukces w temacie kar za sprzedaż pojazdu przed zarejestrowaniem. Odwołania owocują pierwszymi sukcesami.

Informacja Ministra Finansów – Dlaczego musimy płacić OC za samochody w Komisach.

Przy okazji odpowiedzi na interpelacje Poselską numer 1318, złożoną przez...

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie.

Kup Raport autoDNA w promocyjnej cenie i sprawdź czy trafiłeś prawdziwą okazję.